Bernoe schreef:BMHP schreef:.............
ik verwijs bv naar het touperen van de staart van trekpaarden.
.....
Hihi touperen is niet zon probleem, couperen bedoel je
Haha, zie nu een boos trekpaard voor me met een enorme getoupeerde staart....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Lous schreef:Bambi1995 schreef:Dat is een goede zaak!
Ik hoop dan ook dat het fokken met Engelse Bulldoggen en Cavalier King Charles spaniëls stopt!
Ze mogen er best mee fokken,maar dan pas als deze rassen weer gezond zijn.

Lous schreef:Dat klopt,verder niet helemaal bij na gedachtDat word eerst goede kruisingen zien te vinden,want dat zal de enige manier zijn om een ongezond ras weer gezond te krijgen.
Dan is een verbod natuurlijk het beste.
Famke160301 schreef:Vind de zin: voortplanting... zoveel mogelijk op de natuurlijke manier.. echt nonsens. Bij paarden, koeien en varkens is dit gewoon niet haalbaar. Daar geschied voortplanting in 99 van de 100 gevallen via KI. En dat zou ik ook mooi zo laten i.v.m. dierwelzijn, gezondheids risico's en daarnaast ook voor de werkbaarheid voor de medewerkers en financiële kant van het verhaal.
. En koeien, varkens etc zijn landbouwhuisdieren en die vallen sowieso niet onder dit besluit. Dit besluit gaat echt over gezelschapsdieren, zoals honden, katten en konijnen.Cassidy schreef:Door te verbieden, ga je ervoor zorgen dat rassen uitsterven.
Want op het moment dat je gaat kruisen, heb je geen ras meer maar een kruising.
Wat er dan weer automatisch voor zorgt dat het ras uitsterft omdat er geen rashonden meer zijn van dat ras.
Dat kan nooit de bedoeling zijn van een dergelijke wetgeving....

Cassidy schreef:Lous schreef:Dat klopt,verder niet helemaal bij na gedachtDat word eerst goede kruisingen zien te vinden,want dat zal de enige manier zijn om een ongezond ras weer gezond te krijgen.
Dan is een verbod natuurlijk het beste.
Door te verbieden, ga je ervoor zorgen dat rassen uitsterven.
Wat er dan weer automatisch voor zorgt dat het ras uitsterft omdat er geen rashonden meer zijn van dat ras.

Cassidy schreef:Ik kwam heel toevallig dit artikel tegen, interessant op even door te nemen. En dan niet alleen op het gebied van genetische aandoeningen maar ook op gedrag en fenotypische kenmerken:
http://www.instituteofcaninebiology.org ... n-be-worse
@cowgirl, extinct is forever. En de problemen binnen de rassen gaan heel ver...als je je schouders bij alles op gaat halen gaat de diversiteit serieus afnemen. En dan wordt het leven wel heel erg saai....
Cassidy schreef:Door te verbieden, ga je ervoor zorgen dat rassen uitsterven.