Groot verlies voor de racewereld na dood van drie jockeys

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:29

ach er gingen hoeveel paarden niet naar WEG omdat ze geblesseerd waren?

Trieste gebeurtenis en je gunt het niemand.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:29

Sonador schreef:
Jolliegirl schreef:
Diep in rouw om de jockeys... Maar over de paarden..ho maar...

Triest dat mens en dier het leven moeten laten om een stomme sport...

Jammer weer dit.. Dat dieren hier de dupe van zijn.
Maak de sport toch eens wat veiliger!! Als het al mis gaat op de trainingen!

Ik ben het met je eens, ik vind ook dat deze sport weinig evolueert.
Of laat ik het zo zeggen, ik ben van mening dat deze sport meer regels moet instellen ter bescherming van het dier!
Dit vind ik overigens ook van dressuur en springsport!

Er gebeuren jaarlijks teveel ongelukken waar uiteindelijk het dier de dupe van is.

Er zijn meer regels en eisen in de rensport dan in de dressuur of het springen etc... :') Er zijn super scherpe regels die gelden bij de rensport en de drafsport...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:31

Als ik praat over Nederland:

Bij elke racedag is standaard een dierenarts op het terrein, kreupele paarden worden van de baan afgehaald. Al vanaf de laagste klasse( dus zeg, de B) word er steekproefsgewijs op doping gecontroleerd. Bij respectloos gedrag naar je paard( zweepgebruik, maar ook hardhandig in de mond zitten) kunnen boetes uitgedeeld worden( dit word ook regelmatig gedaan) . Bij elke wedstrijd kijken 4 juryleden mee. En dat is niet om te beoordelen wie er wint, want dat gaat bij ons iets makkelijker :')

Dus ik denk, helaas eigenlijk, dat onze sport tegenover enkele andere sporten( zeker de recreatieklasse, want wij hebben eigenlijk geen recreatieklasse he, bij ons is het niveau gewoon heel erg hoog, wij hebben geen hele onderlaag) al meer doet dan veel andere takken :o

Ik ben trouwens zelf wel heftig tegen de tweejarige koersen, voordat iedereen denkt dat ik het overal mee eens ben :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:34

Wat mij nog altijd het meeste in dit soort topics verbaasd is de rose wolk waarop de meeste takken van de paardensport geplaatst wordt. Gelukkig zie ik maandelijks zoveel kapotte dressuur en springpaarden voorbij komen waarvan de meeste al voor hun 3e levensjaar geopereerd moeten worden....

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:35

Bigone, dat komt in iedere tak van paardensport voor. Maar hier zie je een direct gevolg van een ongeluk en in de andere takken duurt het vaak wat langer voordat een besluit genomen wordt.
Het is altijd triest en jammer!
Ik hou van de rensport, heb er zelf ook in gezeten en ik heb niets anders gezien dan dat iedereen het beste voor had met de paarden. En daarmee echt niet een bewuste keus maken om een paard te laten koersen waarbij van te voren al duidelijk was dat er ongelukken zouden gebeuren
Heel erg dit voor alle betrokkenen!

Woogy

Re: Groot verlies voor de racewereld na dood van drie jockeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:41

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:18

x_Irisje_x schreef:
Paard breekt beide benen.... paard breekt been... brr.
Hoe kan dat toch zo mis gaan?

Dat vroeg ik me ook af. Ik heb wel eens een filmpje op youtube gezien over het op te jonge leeftijd laten racen van paarden. Ik wist niet wat ik zag, maar ze breken tijdens het rennen een been. Net een luciferhoutje. Vraag me dus af wat er hier gebeurd js.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:19

x_Irisje_x schreef:

Door constante overbelasting kan zoiets gebeuren..........door haarscheurtjes in het bot.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:25

Offtopic:
Even serieus...
Zijn er echt van die respectloze mensen die dit topic gaan bevuilen om hun mening, die niet onderbouwt is en kan worden, te verkondigen?

Zijn er serieus mensen die zo respectloos zijn dat ze in dit topic gaan lopen rellen om hun mening door te drammen?

Dit topic gaat over 3 mensen die overleden zijn... Wat meer dan vreselijk is...
Ja, voor de paarden is het ook vreselijk... maar dat staat niet in verhouding met de ruiters...

Mijn God wat walg ik van de mensen die zo respectloos zijn...
Een ander woord heb ik hier gewoon niet voor, wat een walgelijk gedrag...

Ontopic:
Vreselijk dat deze mensen, in hart en nier paardenmensen, door een ongeluk hebben moeten overlijden.
Maar ze zijn gestorven in het harnas en dat is ergens toch wel weer mooi...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:26

goed ok ik ben gekomen tot begin van pagina 2 en verder niet meer gelezen, want de reacties hier.

GA JULLIE TEGENSTANDERS ZICH EVEN HEEL HARD SCHAMEN VANWEGE JULLIE ONBESCHAAMDHEID OM EEN IN EN INTRIEST BERICHT TE GEBRUIKEN OM JULLIE PLEIDOOI TEGEN DE RENSPORT TE HOUDEN 8)7 .

Echt ongehoord en respectloos zijn jullie. Walgelijk en compleet van de pot gerukt. Ga daar een ander topic over openen zeg.

Gelukkig zijn er ook mensen die wel gepast kunnen reageren; voor jullie is die berisping uiteraard niet bedoeld.

Ontopic; zeer triest bericht dit zeg. Ik wens de nabestaanden dan ook heel veel sterkte toe Y;(

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:39

Ragdollcat schreef:
x_Irisje_x schreef:

Door constante overbelasting kan zoiets gebeuren..........door haarscheurtjes in het bot.

Ook dat hoeft niet altijd, waarom breekt een mens een been? Zijn ook honderden oorzaken voor, waaronder het verkeerd afstappen van een stoepje :) , daarover speculeren is dus onmogelijk.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:36

Degene die de grootste tegenstanders zijn van de rensport, hebben overduidelijk nooit in het wereldje gezeten! :D

Iedere sport heeft zijn mindere kanten, niet op alle renstallen keur ik alles goed. Maar genoeg stallen die het beste voor hebben met hun paarden! Gevaarlijke sport inderdaad! maar eventing toch ook? Springen kan je toch ook een misstap maken? En dressuurtop met die dik toegesnoerde neusriemen en 2 bitten in 1 mond? Omdat stang en trens persé moet.

Op een paard zitten is al onnatuurlijk als we zo moeten beginnen. Dan is rennen iets wat dichtst bij de natuur van het paard zit! Ze moeten maar 1 ding doen, en dat is lopen. En of dat ze dat graag doen! Ik zit met een gepensioneerd renpaard. 16 jaar en na een galoptraining inclusief de sprintjes, daar wordt mijn paard ZO blij van! En dat doen we bijna wekelijks. ;)

Alles heeft zijn voor en nadelen, maar de rensport compleet afkraken is not done. :)

Nancy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:46

Erg voor diegenen die zijn omgekomen maar blijf ook bij het standpunt dat pubers ( want dat zijn die jonge amper 2 en 3 jatige paarden maar ) gedwongen worden om te racen met zweepslagen en de nodige medicatie er bovenop.
Helaas ik kan geen goed woord voor de rensport bedenken.
Kijk maar eens even op Horseracing wrongs. Wekelijks sterven er paarden voor het plezier van de gokkers. geen mens die om hen geeft .

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:52

*zucht*
Wekenlijks staan er recreatiepaarden bij de slager omdat ze kapot gereden zijn en geen mens die om ze geeft...

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:58

xxCYNNxx schreef:
goed ok ik ben gekomen tot begin van pagina 2 en verder niet meer gelezen, want de reacties hier.

GA JULLIE TEGENSTANDERS ZICH EVEN HEEL HARD SCHAMEN VANWEGE JULLIE ONBESCHAAMDHEID OM EEN IN EN INTRIEST BERICHT TE GEBRUIKEN OM JULLIE PLEIDOOI TEGEN DE RENSPORT TE HOUDEN 8)7 .

Echt ongehoord en respectloos zijn jullie. Walgelijk en compleet van de pot gerukt. Ga daar een ander topic over openen zeg.

Gelukkig zijn er ook mensen die wel gepast kunnen reageren; voor jullie is die berisping uiteraard niet bedoeld.

Ontopic; zeer triest bericht dit zeg. Ik wens de nabestaanden dan ook heel veel sterkte toe Y;(

Helemaal mee eens. Triest en respectloos. :n

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:10

M_D_H schreef:
*zucht*
Wekenlijks staan er recreatiepaarden bij de slager omdat ze kapot gereden zijn en geen mens die om ze geeft...

Dat is zo!

'Grappig' nochtans, ik ben gaan trainen op de renbaan (privé galopbaan dicht bij mijn stal) en daar was er een jong paard. Niets van geweld hoor... ;) Paardje heeft zelfs niet eens lang moeten lopen! Zweepgebruik? Heb ik niet gezien... Luide stem? Heb ik niet gehoord...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:43

Waarom zitten er op rensport topic altijd mod's die offline zijn?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:44

Dat snap ik ook niet...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:46

Ik vil de nabestaanden van de jockey's en de eigenaren van de overleden paarden heel veel sterkte wensen bij het verwerken van dit verlies.

Ik sluit me aan bij iedereen die vindt dat een pleidooi tegen de rensport in dit topic bijzonder ongepast en serieus offtopic is.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:21

Verschrikkelijk te lezen en erg jammer dat weer half bokt er overvalt

Ik elke sport gebeuren ongelukken bij de paarden. alleen in deze takt van sport is een ongeluk altijd wel nieuws.

Zie zelde dat erop de vp een bericht staat als er rijden het springen een ruiter weer valt en overhoopt gaat.

Roepen we dan ook ja is ook gevaarlijk dat springen. Zeker als je 1.40 of hoger springt. Altijd weer met springen germ die paarden. Want ja die kiezen er niet voor

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 01:00

xkimmie schreef:
xxCYNNxx schreef:

Helemaal mee eens. Triest en respectloos. :n

Helemaal mee eens. Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd, de rensportwereld is in diepe rouw. Voor iedereen die hier de rensport veroordeelt; verdiep jezelf eens fatsoenlijk in een onderwerp voordat je ongefundeerde onzin gaat uitkramen. Helaas is de rensporttak in Nederland niet groot en dat veroorzaakt veel onwetendheid. Bokkers, ik weet dat dressuur, springen, endurance en nog wat andere kleinere takken meer jullie ding zijn, maar dat maakt die disciplines niet beter dan een ander. Voor ieder die oprecht geinteresseerd is in uitleg en cijfers, mijn pb-box staat open. Inmiddels woonachtig in Sydney, Australia, waar ik voor 2 verschillende toptrainers rijd en na 3 jaar in Engeland in de rensport gewerkt te hebben als exercise rider kan ik wel het een en ander verduidelijken :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 02:26

Ik werk zelf in de racr industry in Australië, en ben diep geschokt door alle berichtrn hier. Mocht je een negatief beeld hebben over deze sport verdiep je er aub eerst in voordat er met loze opmerkingen gestrooid gaan worden. Duidelijk een hoop voorbeelden van mensen die er NIETS vanaf weten. Erg respectloos als je het mij vraagt.

Verschrikkelijk wat er gebeurd is, de race wereld hier is er kapot van.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 06:08

Wat een groot verlies sterkte voor alle nabestaande.

de rensport is vind ik een leuke sport,maar er zijn zeker dingen die beter kunnen,maar daar ga ik mij nu jiet over uit spreken.

ook triest dat de paarden zo,n verwondingen en gebroken benen op liepen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:24

Het is met de rensport net als met motorrijden, geweldig tot je valt. Ondanks allerlei veiligheidsmaatregelen is dit niet tegen te houden, een bodyprotector helpt ook niet als je 500 kilo over je heen krijgt. Gezien de grote populariteit van de rensport, vooral in het buitenland, zijn er zeer veel starts en in verhouding waarschijnlijk helemaal niet zoveel ongelukken. Maar als het gebeurt is het vaak goed mis en dat is verschrikkelijk. Niemand stapt op een motor of paard met de gedachte dat je er straks niet meer bent. De jongedame waar naar verwezen word trainde vaak meer dan 15 a 20 paarden per dag dus zeer ervaren met veel overwinningen.
Ik ben fel tegen races met 2/3 jarigen, dat vind ik veel te vroeg maar ook daar zullen de meningen over verschillen. Later inrijden en racen zou een kleine optie kunnen zijn tegen brekebenen(stressfracturen) en daarnaast vooral in de opfok met voeding al zorgen voor sterke botten, als dat nog niet gebeurt. Maar een struikelpartij is nooit te voorkomen.

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:04

Brr nare ongelukken en ze zijn zo jong ook! Sterkte aan alle nabestaanden..