KWPN hengsten Estoril, Eye Catcher en Foundation... *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:56

JoopvUytert schreef:
Beste Alani,

Ik probeer in jouw verwoording althans, niet recht te banketstaaf wat krom is.

Ik heb jullie alleen een uiteenzetting gegeven waar hun de fout gemaakt hebben. Dit online blad is alleen bedoeld ter promotie van hun stal / paarden.

Gr. Joop van Uytert

Hallo Joop,
ik zou mij voor kunnen stellen dat het dan gepast is dat de uitgever van dit magazine met een persbericht komt waarin zij erkennen dat er iets mis is gegaan. Zodat de 'commotie' die hieromtrent is ontstaan wordt ontzenuwd. Er is op dit moment veel negatieve en schimmige publiciteit dat ook nog eens wordt uitvergroot door de snelheid van social media.

Ik ben benieuwd hoe het verloop zal zijn op de langere termijn.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:12

ik snap ook niets van dat soort bedrijven, hoog van de toren blazen, deel eigenaar worden en dan vervolgens spat de ballon alweer heel snel uit elkaar.

Het is zonde dat er goede hengsten nu alweer op de nominatie staan om verkocht te worden.

Hoogmoed komt voor de val.
Helaas zie je het in de paardenwereld maar al te vaak.

De verschillen blijven toch pijnlijk duidelijk.
mensen met paarden, en,
paardenmensen.

Blij met mijn eigen bedoeninkje!!

gomir

Re: KWPN hengsten Estoril, Eye Catcher en Foundation... *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:24

Ze hebben alle schijn natuurlijk tegen door de context, maar Joop zou ook gewoon de waarheid kunnen spreken over die advertentie ;) We weten toch allemaal wel dat dit soort paarden niet verkocht wordt door een advertentie in een online magazine. Bovendien is een 'zetfout' zo gemaakt, waar ter dekking moet staan staat zomaar te koop en ook in hengstenbrochures, IDS etc kloppen soms essentiele gegevens (zoals afstamming) niet...

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:38

Maar eerlijk is eerlijk, wie gaat er nu in oktober een advertentie met 'ter dekking aangeboden' plaatsen.. :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:49

Het was ook nog in voorbereiding Mosh :P Eerste dekadvertenties komen meestal alweer rond december trouwens.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:53

als ik eerlijk ben heb ik nog maar weinig goede verhalen van platinum stable gehoord. ik woon er vlakbij, heb er gesolliciteerd als groom zelfs. ben op gesprek geweest alles, maar heb er verder nooit meer iets van gehoord. en inderdaad, iedereen stapt op, paarden moeten weg. volgens mij zitten ze iets te veel op de centen. ik ken ook mensen die er gewerkt hebben, die niet betaald kregen enzovoorts. rare handel als je het mij vraagt.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:54

Om de hete brij heen draaien is gebruikelijk toch .

Er is wat aan de hand daar.
Maar andermans boeken blijven altijd duister.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:17

Een dek advertentie in het buitenland kan prima andere seizoenen volgen dan in nl natuurlijk.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:36

Er stonden van de hengsten dek en verkoop advertenties......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:21

JoopvUytert schreef:
Even voor jullie informatie, een bericht van Joop van Uytert:

Ik kreeg het gelukkig gisteravond te horen van Kelly de Vries, die mij snel informeerde. Schijnt allemaal een misversand te zijn. Dit was een advertentie in het online blad Passage. Er was door mijn mede eigenaar Platinum Stable nog geen toestemming gegeven om het te plaatsen. Dit blijft nu ook want 'For Sale' klopt niet en had er niet in mogen staan, dit was Fout nummer één en daarnaast hebben ze ook nog eens verkeerde foto`s geplaatst bij Eye Catcher. Echt allemaal héél dom van dit blad om dit zomaar, ook zonder toestemming van de mede eigenaar zomaar te plaatsen

Dussssss.................nu zijn jullie op de hoogte!!!

Wilde jullie ook nog even zeggen dat het echt 2 heeellllleeeeee goede paarden zijn waar ik erg trots op ben

:) :) :)

Hallo Joop,
Leuk dat je reageert. Ik ben zeer benieuwd wat jij ervan vindt, dat de stalruiters weglopen. Negatieve berichten, doen de stal natuurlijk geen goed.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:05

Die negatieve berichten doen idd geen goed.
Dat is precies de reden dat Joop v Uytert hierop reageert.

Maar een goede hengst blijft een goede hengst, zou voor mij geen verschil maken.

De slechte pers is vooral gericht naar de platinum stable.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:45

ullaatje schreef:
Die negatieve berichten doen idd geen goed.
Dat is precies de reden dat Joop v Uytert hierop reageert.

Maar een goede hengst blijft een goede hengst, zou voor mij geen verschil maken.

De slechte pers is vooral gericht naar de platinum stable.

Ik zou er naar toe gaan en de hengsten opladen, voordat een curator het doet. Is maar speculatie natuurlijk maar waar rook is, is vuur.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:49

Ik bedoelde qua dek keus Jan.

Maar idd opladen en meenemen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:57

janderegelaa schreef:
Ik zou er naar toe gaan en de hengsten opladen, voordat een curator het doet. Is maar speculatie natuurlijk maar waar rook is, is vuur.

Dat is niet alleen speculeren, het is ook nog stemmingmakerij................nav van een verkeerde advertentie. Je moet er maar opkomen hoor :+

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:58

Eye Catcher en Estoril staan daar niet toch? En de andere hengsten zijn volledig eigendom..

Dat zijn wel hele harde conclusies. Zag op FB dat ze een paar dagen terug nog een betaling hebben voldaan.

Zal niet speculeren, straks mag ik mijn merrie niet meer bij Joop brengen! Nee, zonder gekheid, als er echt iets is dan komt dat wel naar buiten in een officieel bericht
Laatst bijgewerkt door Mosh op 14-10-14 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:59

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:

Dat is niet alleen speculeren, het is ook nog stemmingmakerij................nav van een verkeerde advertentie. Je moet er maar opkomen hoor :+

Natuurlijk is het niet naar aanleiding van een verkeerde advertentie. Het is naar aanleiding van alles wat er nu gebeurd bij Platinum Stables.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:04

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:

Ik ben het eens met Janderegelaar. Het is natuurlijk niet alleen n.a.v. een 'verkeerde" advertentie. Het vertrek van verschillende ruiters, de geruchten over betalingsproblemen/achterstanden.......
En dan Joop dit reageert op Bokt :D ;)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:07

Ach weet je,
Waar rook is, is vuur.
Zo is het altijd geweest.
Uiterst vervelend voor alle betrokken partijen.
Ik dek vaak met hengsten van Joop.
Ik kies voor de hengst en niet de commotie er rondom.

Het is zo makkelijk l*llen he vanaf de zijlijn.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:08

Ik vind het jammer dat dit gebeurt. Ken de stal persoonlijk niet, maar ben van mening dat het goed had/zou kunnen zijn voor de sport en fokkerij in NL. Mede door het gespeculeer hier kan een dergelijk initiatief een flinke financiële klap krijgen en dat komt de paarden, de fokkers en de ruiter niet ten goede. Misschien gewoon even afwachten hoe het verder gaat alvorens hier alle doemscenario's te gaan benoemen. ;)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:55

Iemand ook gelezen wat je allemaal als service erbij krijgt als je daar een paard koopt? Prachtig, maar dat is toch niet te bekostigen?
-Week training op eigen stal
-Aanleg camera en internetverbinding in rijbaan om training via Skype te geven
-vergoeding van het ticket
-passend hoofdstel en bit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:30

Jawel hoor @swatch, er zijn genoeg rijke mensen die dit kunnen betalen!
Verbaas mij er ook altijd over, maar toch is het zo..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 06:08

swatch schreef:
Iemand ook gelezen wat je allemaal als service erbij krijgt als je daar een paard koopt? Prachtig, maar dat is toch niet te bekostigen?
-Week training op eigen stal
-Aanleg camera en internetverbinding in rijbaan om training via Skype te geven
-vergoeding van het ticket
-passend hoofdstel en bit.

er zit wel wat marge op die paarden dat ze dat er bij kunnen doen :j

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:30

Ik vind het vreselijk jammer allemaal. Als je zo'n verhaal leest dan hoop je toch dat het waar is dat een of andere maffe buitenlander kapitalen gaat investeren in onze paarden. Maar het is gewoon een moelijke buisiness. De investeerders zullen wel geschrokken zijn van het tegenvallende rendement.

Er zijn in het verleden wel meer stallen uit de grond gestampt met een heel buisiness plan er bij. En de meesten van die stallen zijn al weer failliet. Of hebben hun doelstellingen helemaal bijgedraaid en zijn in afgeslankte vorm verder gegaan, zonder een heel arsenaal aan top hensgten en topruiters.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:35

De advertentie was niet goed.
Onderaan moest nog komen te staan: bij aankoop Kroepoek en sambal bij?

In Den Haag neemt de chinees de plaatselijke voetbalclub over. En vergeet daarna te betalen.
En een Indo koopt hengsten een manege en ruiters en betaald vervolgens ook niet.

Blijkbaar denken deze mensen anders over zakendoen en betalen, dan wat wij normaal vinden.

Of ze komen alsnog over de brug met hun centen.
Of de zooi komt te koop te staan. En de hengsten voor een deel.
Staat er nog niets op Funda???? :D

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:58

In de Paardenkrant van afgelopen woensdag staat een paginagroot artikel over de perikelen bij Platinum Stables. Daarin is te lezen dat alleen Foundation te koop staat en de rest niet.