Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oomens schreef:Nikass schreef:Kleine tip: als je weer met je hond buiten gaat rijden zorg dan dat hij geen halsband om heeft. Dat maakt het wellicht net iets lastiger om hem vast te pakken. Verder veel sterkte! Zo'n gebeurtenis kan er aardig inhakken.
Heel handig ja![]()
Zorg dan ook gelijk dat je niet in een gebied gaat rijden waar je hond aangelijnd moet zijn.
oomens schreef:Nikass schreef:Kleine tip: als je weer met je hond buiten gaat rijden zorg dan dat hij geen halsband om heeft. Dat maakt het wellicht net iets lastiger om hem vast te pakken. Verder veel sterkte! Zo'n gebeurtenis kan er aardig inhakken.
Heel handig ja![]()
Zorg dan ook gelijk dat je niet in een gebied gaat rijden waar je hond aangelijnd moet zijn.
Nikass schreef:oomens schreef:
Heel handig ja![]()
Ik neem toch niet aan dat je je hond aan de lijn hebt als je op je paard zit? Of begrijp ik iets verkeerd?
Nikass schreef:Ruitergebieden en losloopgebieden gaan vaak samen. En zo niet zou ik er niet gaan rijden als ik mijn hond bij me heb.
Nikass schreef:Ik neem toch niet aan dat je je hond aan de lijn hebt als je op je paard zit? Of begrijp ik iets verkeerd?
En als dat wel nodig is (maar het lijkt mij niet ongevaarlijk) kun je gewoon een vanglijn gebruiken. Dus je kunt nu wel een maffe smiley neerzetten, maar vraag me af wat er gestoorder is: mijn opmerking of jouw reactie. ..

Kuggur schreef:Ik weet niet wat voor zweep jullie mee hebben op rit, maar een normaal dressuurzweepje (en in principe wat voor zweep dan ook) is een waardeloos wapen.
Jullie maken de, op bokt in dergelijke topics veel voorkomende, denkfout te menen dat mensen even gemakkelijk te intimideren zijn als paarden.
Vreselijk! oomens schreef:Nikass schreef:Ik neem toch niet aan dat je je hond aan de lijn hebt als je op je paard zit? Of begrijp ik iets verkeerd?
En als dat wel nodig is (maar het lijkt mij niet ongevaarlijk) kun je gewoon een vanglijn gebruiken. Dus je kunt nu wel een maffe smiley neerzetten, maar vraag me af wat er gestoorder is: mijn opmerking of jouw reactie. ..
In de meeste natuurgebieden horen honden aangelijnd te zijn, en door de meeste hondenlosloopgebieden lopen geen ruiterpaden. Beter zorg je dus dat je hond wel aan de lijn houdt wanneer je gaat rijden.
Dat veel hondeneigenaren zeggen dat hún hond niet aangelijnd hoeft te worden want dat hij prima onder appèl staat (behalve als er een konijn, paard, hardloper, andere hond, etc. langskomt), zegt niets.
Hypothetisch natuurlijk maar hij had aan een confrontatie met mij en paard misschien niets overgehouden echter, aan het vastpakken van mijn hond wel. Hechtingen want ik heb een gigantische angstbijter. Citaat:De vrouw deed inderdaad niks. Die rende weg met haar hond.
ivy_power89 schreef:pfff, die gene die ook maar 1 vinger (met boze bedoelingen) uitsteekt naar mijn hond heeft toch echt een probleem! daarom gaat er eigenlijk altijd een zweep mee naar het bos, en ik ben ook echt niet bang om die te gebruiken!
Zeker nav het verhaal wat hier neer gezet is, hond schoppen zonder aanleiding, dan had hij toch echt van mij geweest!
Hoe had je dat willen doen, met 1 hand je paard vasthouden en dan die man (met hond die hij vast had) vragen even dichterbij te komen zodat je hem had kunnen slaan met zo'n dressuurzweepje waarmee je nog geen deuk in een pakje boter slaat? Achter hem aan hollen? Je paard eerst vastbinden en dan op zn nek springen? Lijkt me in de realiteit nog niet zo simpel hoor.