Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mjelle_G schreef:Ben ik de enige die het bizar vind dat er een endoscoop in de strot van een paard wordt geduwd voor een onderzoek?
niet heel raar dat het stress hormoon cortisol dan omhoog schiet. Ik vind het ronduit belachelijk dat t wordt gedaan.
bliver schreef:Ik wil het best geloven maar dit zijn geen objectieve onderzoeken. Allereerst is deze methode niet voor elk paard geschikt. Niet voor elke ruiter geschikt en tot slotte niet voor elke combintie geschikt.
Daarnaast word dit onderzoek uitgevoerd door de grootste tegenstanders van deze methode, de duitsers.
Verder staat er nergens wat voor paarden er zijn gebruikt en wat voor ruiter erop zat.
Arabesk schreef:Laat een plaatje van hyperflexie aan een volstrekte paarden leek zien en vraag of hij /zij denkt hoe dit voor het paard is. Hier heb je alleen maar gezond verstand voor nodig om te zien dat het totaal idioot is om zo met een dier om te gaan.
Iedereen die nog twijfelt of denkt dat het wel meevalt is niet wijs.
damian23 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=O5oh4cjkLZk
Eigenlijk niks aan toe te voegen. Een gemiddelde KWPN-er wordt tegenwoordig maar 7 jaar, terwijl ze vroeger een gebruiksleven van 20 jaar hadden. Misschien moeten we ons achter de oren krabben. Hyperflexie kan niet gezond zijn. Misschien eens nagedacht waarom de paarden "soepeler" voelen (overflextion)? Paarden die op deze manier getraind worden, zijn ook vaak "gebroken" op de derde nekwervel. Ze gebruiken hun rug niet juist (zie je aan de holte achter het zadel) en daardoor hun achterhand ook niet.
Cemlys schreef:Ik denk niet dat je zo n methode goed of slecht kunt uitvoeren. Daar kan ik met mijn verstand (en ik heb meer verstand van fysiologie, beweging en anatomie dan de gemiddelde bokker hier) echt niet bij dat dit hoe dan ook een gezonde manier van trainen is. Je kunt het vergelijken met anabolen spuiten of doping, de resultaten zullen er uiteraard wel zijn, maar het is gewoon niet gezond voor een lichaam. of je dit nu opbouwt, conditioneert,... als een paard mag kiezen dan loopt geen enkel paard zo. Ik kan gewoon niet snappen dat iemand hiervan het slechte niet kan inzien.
Sizzle schreef:bliver schreef:Ik wil het best geloven maar dit zijn geen objectieve onderzoeken. Allereerst is deze methode niet voor elk paard geschikt. Niet voor elke ruiter geschikt en tot slotte niet voor elke combintie geschikt.
Daarnaast word dit onderzoek uitgevoerd door de grootste tegenstanders van deze methode, de duitsers.
Verder staat er nergens wat voor paarden er zijn gebruikt en wat voor ruiter erop zat.
Heb jij het origineel gelezen dan?
-in zulke artikelen staat altijd waar de gebruikte paarden vandaan komen.
- de auteurlijst bestaat niet uit enkel duitsers.
- het is peer-revieuwed, dus door onafhankelijke internationale onderzoekers gelezen en goedgekeurd voor publicatie.
hedwig111 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=0dy0gFk ... CFV0Vezovw Dit is een filmpje van Anky, toen ze haar Rollkur nog in het openbaar deed. Wie vertelt me nu nog dat er geen dwang uitgeoefend wordt?