Rath richt zich met Totilas op wereldbekerfinale Las Vegas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 13:18

Citaat:
Niets aankondigen en dan keihard knallen.
Hebben ze al gedaan. :)

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:23

Zonde dat ze zoiets in het nieuws laten horen, nu worden er weer verwachtingen gesteld... Of hij nu straks wel of biet meerijd er komen nu al verhalen. Hij had dit beter lekker voor zich kunnen houden in in stilte doortrainen, om vervolgens in las Vegas zich te laten zien.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:26

Rath had helemaal geen pfeifer. Hij had de controleurs op zijn accommodatie die hem in zijn nek zaten te hijgen betreft het rollkur gezeur, geen goede reclame om te zeggen dat je niet komt omdat de halve dierenbescherming in je nek zit. Pfeifer was voor de media een mooi alibi.

Het pfeifer verhaal klopte namelijk aan geen kant ( met pfeifer kan je niet binnen 2 weken al weer x aantal paarden rijden, en tijdens de OS Londen reed hij al weer meerdere paarden. Dan heb je echt een pfeifer van niets gehad)

De media heeft er gewoon een heel circus van gemaakt. De geloofwaardigheid betreft deze combi is bij mij gewoon dusdanig gedaald. Misschien niet hun eigen fout(al begon Schockemohle daar zelf eerst wel met met zijn merchandise), maar ze hebben er ook niks aan gedaan om de media circus te stoppen.

Het zou mij ook niet verbazen dat nu hij vader word dit word afgeblazen vanwege het kind. Niet dat ik dat niet zou begrijpen (kind is wel belangrijker dan paardrijden) maar ik zou het wel jammer vinden dat we eerst weer "lekker worden gemaakt" met het vooruitzicht hem weer in de ring te zien en dan weer teleurgesteld worden. En ik denk dat de teleurstelling bij veel mensen nu veroorzaakt dat ze sceptisch zijn, het "eerst zien dan geloven".

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:30

Wat leuk dat ze hun eerste kindje verwachten! Ik wens ze heel veel geluk samen en op naar een mooie prestatie in LA. +:)+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:31

miss_lizje schreef:
Rath had helemaal geen pfeifer. Hij had de controleurs op zijn accommodatie die hem in zijn nek zaten te hijgen betreft het rollkur gezeur, geen goede reclame om te zeggen dat je niet komt omdat de halve dierenbescherming in je nek zit. Pfeifer was voor de media een mooi alibi.

Het pfeifer verhaal klopte namelijk aan geen kant ( met pfeifer kan je niet binnen 2 weken al weer x aantal paarden rijden, en tijdens de OS Londen reed hij al weer meerdere paarden. Dan heb je echt een pfeifer van niets gehad)

De media heeft er gewoon een heel circus van gemaakt. De geloofwaardigheid betreft deze combi is bij mij gewoon dusdanig gedaald. Misschien niet hun eigen fout(al begon Schockemohle daar zelf eerst wel met met zijn merchandise), maar ze hebben er ook niks aan gedaan om de media circus te stoppen.

Het zou mij ook niet verbazen dat nu hij vader word dit word afgeblazen vanwege het kind. Niet dat ik dat niet zou begrijpen (kind is wel belangrijker dan paardrijden) maar ik zou het wel jammer vinden dat we eerst weer "lekker worden gemaakt" met het vooruitzicht hem weer in de ring te zien en dan weer teleurgesteld worden. En ik denk dat de teleurstelling bij veel mensen nu veroorzaakt dat ze sceptisch zijn, het "eerst zien dan geloven".

Hoe weet je dat je met Pfeiffer geen paarden kunt rijden?? Ik heb toen ik pfeiffer had, volop op een hengstenhouderij gewerkt. Ja ik was wel wat moe en had steeds wat last van mijn keel e.d. Maar ja ik werkte hard en lange dagen. Geen wonder dat ik moe was. Totdat ik eigenlijk alleen nog maar kon slapen als ik thuis kwam van stage, ik sliep eigenlijk overal zodra ik ging zitten en niet actief meer was.
Toch maar even naar de dokter. Uitslag Pfeiffer en misschien toch maar wat rustiger aan gaan doen. Na 3 weken voelde ik me eigelijk wel weer goed genoeg om weer naar stage te gaan. Dat heb ik dus ook gedaan, gewoon direct volledig.

Alles wat je zegt is een aanname, helemaal door jezelf bedacht én voor waarheid aangenomen.

miss_lizje

Re: Rath richt zich met Totilas op wereldbekerfinale Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:37

Helaas is het geen aaname, maar ik ga mijn bronnen niet prijsgeven. Net zoals ik ook al wist van het foute beslag, maar hier wijselijk mijn mond over heb gehouden. Omdat ik toch alleen maar uitgemaakt zou worden voor leugennaar.

En als hij dus wel met zijn pfeifer meerdere paarden kon rijden, had hij ook gewoon 1 paard op de OS kunnen starten.

SAKKIA

Re: Rath richt zich met Totilas op wereldbekerfinale Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:40

Moet Totilas er zelf ook klaar voor zijn.

Prima dat je je bronnen niet prijs wilt geven. Moet je zelf weten. Maar het haalt je geloofwaardigheid niet omhoog door te zeggen dat je bronnen hebt.

Kan ook wel zeggen dat volgens mijn bronnen hij wel pfeiffer had, maar dat k mijn bronnen niet ga prijsgeven.

Maar ja, wie geloof je dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:42

miss_lizje schreef:
Helaas is het geen aaname, maar ik ga mijn bronnen niet prijsgeven. Net zoals ik ook al wist van het foute beslag, maar hier wijselijk mijn mond over heb gehouden. Omdat ik toch alleen maar uitgemaakt zou worden voor leugennaar.

En als hij dus wel met zijn pfeifer meerdere paarden kon rijden, had hij ook gewoon 1 paard op de OS kunnen starten.

Want thuis trainen en OS starten is hetzelfde. :j Absoluut! :j

Als jij jouw bronnen "niet kan prijs geven" ga ik er vanuit dat je die gewoon niet hebt en is jouw mening wat dat betreft voor mij gewoon ordinaire sensatiemakerij.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:44

Giolli schreef:
Wat leuk dat ze hun eerste kindje verwachten! Ik wens ze heel veel geluk samen en op naar een mooie prestatie in LA. +:)+

helemaal mee eens. :j :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:53

Het onjuiste beslag wordt anders ook genoemd in de documentaire Ayasha. Gewoon de ondertiteling lezen, komt het vanzelf langs.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:56

Dat weet ik. Maar tóen heeft ze haar mond gehouden. Dus ook dat valt niet meer te bewijzen dat ze dat toen al wist van die bronnen die niet genoemd mogen worden. Ben geen Harry Potter fan maar kan niet helpen dat ik spontaan aan een HP personage moet denken.
Bovendien konden toen wel meer mensen zien dat ie een vreemd beslag onder de voeten had... Als je ogen had die degelijk werkte kon je 1 en 1 zelf bij elkaar optellen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:32

Lithya schreef:
horseyfries schreef:
Ze waren idd niet klaar, Rath niet omdat hij ziek was, wat Schockemohle een minuut eerder nog duidelijk zegt (39.22) maar dat vergeet je voor het gemak even, en Totilas niet omdat hij niet in topvorm was.

En zo komen nu de verhalen en de roddels in de wereld, je pakt een stukje eruit, maakt ervan wat je wil, en plaatst het als "nieuwe waarheid".

Als nieuwe waarheid plaats ik niets. Niet klaar zijn is toch wat anders dan ziek. Niet klaar zijn heb je niet het niveau wat nodig is om mee te draaien. Ziek zijn, ziekte van Pfeiffer valt daar onder. Laat je gezondheid het afweten om te kunnen starten.

Heb je überhaupt nog de link naar uitzending gemist gekeken die ik geplaatst heb? Want veel duidelijker dan Schockemohle zegt dat hij ziek was op 39.22 kan het niet worden. Je moet niet alleen het stukje eruit pakken wat je kan verdraaien, maar ook het stukje goed luisteren waarin heel duidelijk gezegd wordt dat hij wel degelijk ziek was door eveneens Schockemohle.

Ik hoop dat ik geen screenshot moet maken van dat stukje met de nederlandse vertaling eronder maar dat je eindelijk kan toegeven dat hij wel degelijk zegt dat Rath ziek was, en dat de rest van wat jullie zeggen eigen verzinsels en aannames zijn op basis van een opmerking die je op heel veel manieren kan uitleggen.

Zo lees ik hier ook alweer iemand die blijkbaar expert is op gebied van de ziekte van Pfeiffer, maar blijkbaar niet weet dat de ziekte in heel veel vormen en gradaties voorkomt en je dus helemaal niet kunt zeggen wie wat wanneer kan tijdens het verloop van die ziekte.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:35

miss_lizje schreef:

Zodra hij aan het rijden was met dit beslag zijn er al foto's van gepubliceerd dus dat je uitgemaakt zou worden voor leugenaar is een vreemde aanname van je, heel paardenminnend Nederland heeft die foto's voorbij zien komen indertijd.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:38

Ketaki schreef:
Giolli schreef:

helemaal mee eens. :j :j

Likewise, zou mooi zijn om toti weer te zien. En anders maar niet, ook geen man overboord. Wat komt er toch een vracht treurnis voorbij hier zeg.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:39

Je zou een screenshot kunnen geven. Eerst geeft hij aan dat Rath ziek is en daarna dat hij er niet klaar voor was. Ik heb het stuk bekeken. Jij hopelijk ook. Niet klaar is toch niets aan te verdraaien.
Als je net Pfeiffer meerdere paarden op een dag kunt trainen, zou je dan niet in staat zijn 1 paard 1 proef te rijden?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:48

Jij gaat ervan uit dat hij zegt dat hij niet ziek was, maar niet klaar was. Dat zegt hij helemaal niet. Dat maak jij ervan.
Het kan net zo goed een gespreksverloop zijn waarin ze vraagt of hij denkt dat als matthias niet ziek was geweest, dat hij en Totilas dan klaar waren geweest voor de OS. Je ziet het hele interview niet dus dat weet je niet. Je weet slechts één ding zeker want dat zegt hij duidelijk: Rath was ziek!

Het is duidelijk dat je weinig van topsport weet als je denkt dat thuis wat basiswerk doen hetzelfde is als naar een Olympische Spelen toetrainen en op een OS presteren. Bij het één kun je doen wat je kan en afstappen wanneer je wilt, bij het ander moet je allebei in topvorm zijn. Lijkt mij logisch.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:55

horseyfries schreef:
Jij gaat ervan uit dat hij zegt dat hij niet ziek was, maar niet klaar was. Dat zegt hij helemaal niet. Dat maak jij ervan.
Het kan net zo goed een gespreksverloop zijn waarin ze vraagt of hij denkt dat als matthias niet ziek was geweest, dat hij en Totilas dan klaar waren geweest voor de OS. Je ziet het hele interview niet dus dat weet je niet. Je weet slechts één ding zeker want dat zegt hij duidelijk: Rath was ziek!

Het is duidelijk dat je weinig van topsport weet als je denkt dat thuis wat basiswerk doen hetzelfde is als naar een Olympische Spelen toetrainen en op een OS presteren. Bij het één kun je doen wat je kan en afstappen wanneer je wilt, bij het ander moet je allebei in topvorm zijn. Lijkt mij logisch.....

Daarvoor hoef je niks van topsport af te weten, zelfs een basis wedstrijdruiter zal wel weten dat wedstrijd rijden nog iets heel anders is dan thuis op eigen tempo kunnen trainen. En dan kan je met een beetje simpel redeneren wel zelf vermoeden dat dat in de topsport een nóg groter verschil is.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:29

Zo jullie zijn wel erg eensgestemd. Maar dat was al duidelijk aan de post van Ayasha. Ik ga nergens van uit. Ja zeker wordt er in een interview geknipt en geplakt om alles leuk achter elkaar te krijgen. Maar jullie willen de zin dat hij er niet klaar voor was blijkbaar verdringen.

Er geeft net iemand aan dat Pfeiffer in verschilde gradaties is. Heftig of minder heftig. Een paard volle bak rijden, of meerdere komt aardig overeen. En vlak na de spelen was hij wel fit genoeg om te starten? Je hoeft geen topsporter om te weten dat je niet opeens van de ene op de andere dag je Pfeiffer "kwijt" bent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:41

ja, HF en ik hangen gelukkig nooit tegen elkaar... _O- (Voor die keer dat wij het eens met elkaar eens zijn... Dat is echt een zeldzaamheid met ons.) Maar dat we het zelden met elkaar eens zijn betekent niet dat ik geen respect kan hebben voor HF.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 07:27

*\o/* Hahaha ja wij zijn eensgestemde zieltjes....
Ik verdring niks, ik zeg alleen dat jij die zin er alleen uitpikt en daar iets heel anders achter zoekt, terwijl de beste man een minuut ervoor zegt dat hij ziek was, dus dat het niet logisch is dat het in die context bedoelt wordt. Jij bent degene die blijft ontkennen dat het heel goed mogelijk is dat hij én ziek was, én er toch niet klaar voor was, ook nu weer:

"Vlak na de spelen is hij ineens wel klaar om te starten"??

Toe, vertel me eens welke wedstrijd jij daar dan mee bedoelt?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:08

Eerst zien...

Ik zou het erg leuk vinden om Totilas weer eens terug te zien, maar ben bang dat de magie helemaal weg zal zijn.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:08

Die beste man zegt ook dat het paard geblesseerd was door het afspringen van jet fantoom terwijl er even later keihard gezegd wat dat het paard peesblessures had door onder andere foutief beslag.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:56

Zou onwijs leuk zijn als hij aan start komt op Jumping Amsterdam en/of Indoor Brabant! :-)

Denk tevens niet dat alle ruiters zich WILLEN kwalificeren voor LA. Het is toch weer een verre reis voor de paarden! 8-)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:16

Lithya schreef:
Die beste man zegt ook dat het paard geblesseerd was door het afspringen van jet fantoom terwijl er even later keihard gezegd wat dat het paard peesblessures had door onder andere foutief beslag.

Hij heeft verschillende blessures gehad dus ook dat is mogelijk.

Voor het gemak antwoord je maar even niet op de vraag wanneer en waar hij volgens jou dan zo snel na de OS gestart is?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:23

horseyfries schreef:
Lithya schreef:

Hij heeft verschillende blessures gehad dus ook dat is mogelijk.

Voor het gemak antwoord je maar even niet op de vraag wanneer en waar hij volgens jou dan zo snel na de OS gestart is?

Klopt in het begin had ie hoefzweren zeiden ze toen. Dat zla met het beslag te maken hebben gehad en 1 keer flink geblesseerd door het dekken