Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:11

Het is de grootste lafaard die ik 'ken' hij is nergens een 2de keer terug gekomen. Veel te bang dat hij gepakt word. Uiteraard is het wel beter dat hij nergens terug komt een 2de keer.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:18

ThirzaXinge schreef:
beneden tussen zijn/haar benen beginnen en snijden maar via de ruggengraat over het hoofd over de neus en dan weer eindigen bij zijn geslachts deel, het enigste wat je dan nog hoeft te doen is uitelkaar trekken ~~}> ~~}> ~~}>

als ik hem betrap kan hij het shaken

echt echt diep triest dit :( |(

Dit vind ík dus ziek....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:21

_Reneee schreef:
ThirzaXinge schreef:
beneden tussen zijn/haar benen beginnen en snijden maar via de ruggengraat over het hoofd over de neus en dan weer eindigen bij zijn geslachts deel, het enigste wat je dan nog hoeft te doen is uitelkaar trekken ~~}> ~~}> ~~}>

als ik hem betrap kan hij het shaken

echt echt diep triest dit :( |(

Dit vind ík dus ziek....

nou ja...een ding is zeker,hij doet het na deze behandeling nooooit meer :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:23

Vroeger werden misdadigers gewoon gevierendeeld, aan elke hand en been een touw en daaraan een paar sterke paarden. Ook ziek maar toen heel gewoon. Deze persoon moet gewoon levenslang tbs krijgen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:25

bigone schreef:
Vroeger werden misdadigers gewoon gevierendeeld, aan elke hand en been een touw en daaraan een paar sterke paarden. Ook ziek maar toen heel gewoon. Deze persoon moet gewoon levenslang tbs krijgen.

Ja toen ja, maar tegenwoordig hebben we (de meesten dan) net iets meer verstand...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:26

ik ben ook blij dat een psychiater zich er in verdiep heeft....een normaal mens heeft niet de no-how om te bedenken dat het hier om een vrij ernstige stoornis gaat :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:33

Nataschax schreef:
MarChak schreef:
Het lijkt er bijna op dat de dader z'n slachtoffers een verdoving geeft (injectie?) zodat ze wel alles voelen maar niet kunnen reageren, anders kun je toch niet zoveel lichamelijke schade op zo'n plek aanbrengen en een paard zo mentaal kapot maken als de merrie in de OP... :(

dat is ook waar ik nog steeds mijn vraagtekens bij zet.

Een goede reden om eens een bloedje te trekken en te laten onderzoeken op narcotica's of nsaids of whatever. Dan wordt het groepje daders relatief klein. Als de daders ooit worden gesnapt en ze hebben de verkeerde voor zich... Net niet genoeg aan doen dat ze dood gaan (waar is anders je bewijs?) maar met verminken heb ik dan ook geen problemen. Maakt mij dat net zo erg? Who cares, dit kan toch niet ongestraft door blijven gaan?

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:58

paardje1983 schreef:
de dader(s) moeten mij niet tegen komen, want ik maak ze met de grond gelijk.

No way!! we begraven ze levend!!! ze moeten maar eens goed te weten komen hoeveel pijn die paarden geleden hebben en misschien nog steeds doen

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:20

Sammie schreef:
http://www.ad.nl
Ingestuurd door Bokker quintusgl

'Het is hartverscheurend', zegt eigenaresse Maritza Wortmann uit het Groningse Glimmen. 'Het maakt haar allemaal niets meer uit. De genezing verloopt goed, maar mentaal komt Keja er nooit meer bovenop.'

Och och och arme arme Keja.......diep triest en de dader mag van mij meteen aan zijn eigen mes geregen worden.

Waar ik me verder druk om maak is om het feit dat de merrie er mentaal nooit meer boven op zal gaan komen en dus vraagt ik me af of je zo'n merrie niet uit haar lijden moet verlossen?
Wat voor een leven heeft de merrie als zij nooit meer gelukkig en ontspannen zal zijn maar altijd angstig in de wei..... tot hoe ver ga je om je paard bij je te houden?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:41

Keja staat niet gestrest in het land. Lekker te eten met shet achter het huis nu. Ze is haar kudde kwijt en ze is "anders" in haar doen en laten, maar ik geloof niet dat ze erg ongelukkig is. Wel een ander paard begreep ik van M. Ze is met rijden ook gewoon blij. Krijgt daar veel liefde en zorg en leeft zoals een paard hoort te leven in mijn ogen.

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:51

;( ;( ;( v
Laatst bijgewerkt door Simmerr op 19-09-14 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:55

_Reneee schreef:
bigone schreef:

Ja toen ja, maar tegenwoordig hebben we (de meesten dan) net iets meer verstand...

Dus zo een zieke geest leven laten vind jij 'verstand hebben'? :o

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:20

SFC schreef:
Dus zo een zieke geest leven laten vind jij 'verstand hebben'? :o

Ja, maar dan wel achter slot en grendel ;)

Imo hoeft niemand gemarteld of vermoord te worden. Mens én dier.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:05

_Reneee schreef:

Ik zeg altijd: Gelijke Monikken, Gelijke Kappen.
Of het nou mag of niet mag,of het nou nodig is of niet,daar sta ik dus voor.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:12

Ik hoop dat die dader overgaat op zichzelf en zichzelf in heel veel stukjes snijdt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:15

gohya schreef:
Ik blijf erbij dat het om 1 persoon gaat.Mijn merrie is niet gesedeerd,is gelokt met eten,daar doet ze alles voor.Ze staat zonder halster in de wei, haar een halster omdoen lukt niet altijd,ze loopt weg.De dader heeft haar geen halster om kunnen doen,maar wel haar kunnen snijden omdat ze voor eten echt wel blijft staan.Uiteraard is ze na de eerste snede weg gerent,dat was echt haar geluk.Dader zal wel gefrustreerd zijn,dat hij zijn werk niet goed heeft kunnen doen.Daarom ben ik ook best wel bang dat hij terug komt om het alsnog af te maken.Dit dacht de DP ook al.Gelukkig gaat de politie voorlopig ronde's lopen bij mijn weiland.

Heb jih niet gewoon een heel ander probleem met iemand? Je paarden worden beschoten, gesneden..ik vind het nogal apart.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:26

gohya schreef:
_Reneee schreef:

En ik vind dat je erboven moet staan ;)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:36

Hoewel ik de uitspraak over het uit elkaar trekken van de dader ook walgelijk vind, is dit wel echt.. Bah.
Wat een hartverscheurend verhaal, ik weet niet wat ik zou doen als mijn paard dit zou overkomen. Alle tranen uit mijn lijf huilen, dat zeker.

Afschuwelijk dat er mensen zijn met deze ideeën. Ik hoop dat ze een passende straf krijgen voor het leed wat ze dit paard en haar eigenaren hebben aangedaan. Al maakt een straf natuurlijk niks goed, zulke dingen zijn niet meer terug te draaien.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:46

gekvanfleur schreef:
gohya schreef:
Ik blijf erbij dat het om 1 persoon gaat.Mijn merrie is niet gesedeerd,is gelokt met eten,daar doet ze alles voor.Ze staat zonder halster in de wei, haar een halster omdoen lukt niet altijd,ze loopt weg.De dader heeft haar geen halster om kunnen doen,maar wel haar kunnen snijden omdat ze voor eten echt wel blijft staan.Uiteraard is ze na de eerste snede weg gerent,dat was echt haar geluk.Dader zal wel gefrustreerd zijn,dat hij zijn werk niet goed heeft kunnen doen.Daarom ben ik ook best wel bang dat hij terug komt om het alsnog af te maken.Dit dacht de DP ook al.Gelukkig gaat de politie voorlopig ronde's lopen bij mijn weiland.

Heb jih niet gewoon een heel ander probleem met iemand? Je paarden worden beschoten, gesneden..ik vind het nogal apart.

NEE dus,ik heb met niemand problemen! Jij kan dat nogal apart vinden,maar het is dus niet wat jij denkt.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:48

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:21

Niet lullig bedoeld Gohya, maar je hele verhaal over wat er gebeurd is is een grote aanname. Hier is het ook gebeurd, maar god mag weten hoe. Je weet toch niet hoe het zat met lokken voer, vluchten van je paard? ik snap dat gewoon niet zo goed..eerst was het toch nog een beschieting van je paard?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:24

Pff ik zal ook maar niet zeggen wat er allemaal door mijn hoofd gaat. Wat een verschrikkelijke psychopaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:25

Een paar maanden terug was er idd. 1 van mijn paarden beschoten,gelukkig gemist.
Er is vaker wat gebeurt op de wei,maar dat staat allemaal los van wat er nu gebeurd is.
Miss. bedoel je die ene persoon? waar ik sporadisch contact mee heb. Die zie ik dat echt nooit doen,durf ik me hand voor in het vuur te steken.
Het zijn mijn vermoedens he,hoe het gegaan kán zijn.Omdat deze merrie op iedereen afrent en alles doet voor eten.De andere doen dat echt niet,en daarom mijn vermoeden.

Deze gebeurtenis is echt werk van die paardenbeul.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 06:24

_Reneee"
[quote="gohya schreef:
_Reneee schreef:
[/quote

En ik vind dat je erboven moet staan ;)

Tot dat het jouw paard treft.
Denk dat veel eigenaren mee stemmen om hem dood te willen. Elke nacht val ik met angst in slaap ik heb hier thuis 4 merries staan.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 07:28

ik zag op facebook, foto's passeren van de vermoedelijke paardenbeul (in actie), ik heb hem gedeeld en hopelijk vinden ze de man en stopt het mishandelen van de paarden.