Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pleiada schreef:Een bedrijfsbezoek van de dierenarts op een boerenbedrijf stelt echt niet zoveel voor hoor..Het is gewoon een verplichting waarbij de dierenarts even kijkt hoe het vee erbij staat,ze gaan echt niet elk dier apart bij langs..Ik zou het ook ontzettend overdreven vinden als dat verplicht werd voor paarden..Veel paardeneigenaren doen vaak ontzettend hun best om hun dier happy te houden..Uiteraard zijn er ook paarden of andere dieren die het niet best hebben,maar dat is nogal moeilijk om dat aan te pakken lijkt mij..
safina schreef:Hoezo kwakzalvers? Mijn paard had al jaren last van enorme jeuk aan z'n 7e chakra. Zo zielig! Hij bleek een storingsveld te hebben in z'n aura. Dat zag de holistische bioresonantietherapeute meteen toen ze aan het pendelen ging. Nu geven we hem Zuid Siberische kokosmelk in een-miljardste verdunning. En glutenvrije speltbrokken natuurlijk. En er is bij de stal een broncorrector geplaatst tegen de aardstralen. En hij krijgt alleen nog maar ingestraald hooi, dat gemaaid is als Venus in het teken van de Schorpioen staat. Nou, je ziet hem gewoon opknappen!
RuthenRoos schreef:Ik ben tegen een verplichte check. Ik kan prima zelf beoordelen wanneer ik een da nodig heb. Dit riekt naar geldklopperij.
Waarom geen gratis jaarlijkse vrijwillige check?
Cassidy schreef:pleiada schreef:Een bedrijfsbezoek van de dierenarts op een boerenbedrijf stelt echt niet zoveel voor hoor..Het is gewoon een verplichting waarbij de dierenarts even kijkt hoe het vee erbij staat,ze gaan echt niet elk dier apart bij langs..Ik zou het ook ontzettend overdreven vinden als dat verplicht werd voor paarden..Veel paardeneigenaren doen vaak ontzettend hun best om hun dier happy te houden..Uiteraard zijn er ook paarden of andere dieren die het niet best hebben,maar dat is nogal moeilijk om dat aan te pakken lijkt mij..
Met een periodieke controle ga je deze mensen niet bereiken hoor. Je jaagt alleen die mensen op kosten die het allemaal voor de rest ook goed voor elkaar hebben. Dus iemand verwijten dat hij slecht voor zijn paarden zorgt omdat hij het niet eens is met deze periodieke check, is in mijn ogen onnodig.
piezze schreef:RuthenRoos schreef:Ik ben tegen een verplichte check. Ik kan prima zelf beoordelen wanneer ik een da nodig heb. Dit riekt naar geldklopperij.
Ja precies, goed idee als de beroepsgroep dierenarts zo begaan is met paarden dan kunnen ze dat toch aanbieden of tegen alkeen de voorijd kosten. Maar dat zal wel niet want ze zijn waarschijnlijk ook meer begaan met hun portemonnaie ipv met mijn paard
Cassidy schreef:Met een periodieke controle ga je deze mensen niet bereiken hoor. Je jaagt alleen die mensen op kosten die het allemaal voor de rest ook goed voor elkaar hebben. Dus iemand verwijten dat hij slecht voor zijn paarden zorgt omdat hij het niet eens is met deze periodieke check, is in mijn ogen onnodig.
Cassidy schreef:En weet je wat ik dan nog het ergste vindt? Dat een dier met koliek of een ander noodgeval moet wachten (en waar soms de hulp te laat gaat komen) omdat de dierenarts van de overheid zo nodig jouw paard moet checken, die voor de rest volledig gezond en heppie op zijn weiland of in zijn box staat.
Of gaan we daar dan ook weer mensen voor in dienst nemen die een snelle opleiding krijgen maar verder niet competent genoeg zijn om werkelijk hulp te verlenen op momenten dat het nodig mocht zijn?
RuthenRoos schreef:Ik ben tegen een verplichte check. Ik kan prima zelf beoordelen wanneer ik een da nodig heb. Dit riekt naar geldklopperij.
frosty117 schreef:Cassidy schreef:En weet je wat ik dan nog het ergste vindt? Dat een dier met koliek of een ander noodgeval moet wachten (en waar soms de hulp te laat gaat komen) omdat de dierenarts van de overheid zo nodig jouw paard moet checken, die voor de rest volledig gezond en heppie op zijn weiland of in zijn box staat.
Of gaan we daar dan ook weer mensen voor in dienst nemen die een snelle opleiding krijgen maar verder niet competent genoeg zijn om werkelijk hulp te verlenen op momenten dat het nodig mocht zijn?
Wat een onzin. Spoedgevallen gaan altijd voor.
R12312 schreef:Voor mensen die vinden dat ze zelf wel kunnen beoordelen wanneer ze een Dierenarts nodig hebben! Als jij zeker weet dat jouw paard niets mankeert, dan heb je toch geen enkele reden om je druk te maken als die mensen langskomen.
Van mij mogen ze komen kijken hoor.
R12312 schreef:RuthenRoos schreef:Ik ben tegen een verplichte check. Ik kan prima zelf beoordelen wanneer ik een da nodig heb. Dit riekt naar geldklopperij.
Voor mensen die vinden dat ze zelf wel kunnen beoordelen wanneer ze een Dierenarts nodig hebben! Als jij zeker weet dat jouw paard niets mankeert, dan heb je toch geen enkele reden om je druk te maken als die mensen langskomen.
Van mij mogen ze komen kijken hoor.
Cinderella schreef:Oké dus omdat er een klein groepje mensen is die wat aanrommelt met het welzijn van paarden, worden alle paardeneigenaren hiervan de dupe? (en ik bedoel hier niet iedereen mee die aan alternatieve genezing doet, ik doel echt op de prutsers)
Elk half jaar een verplichte controle? Pff, dat zal een klap geld kosten.
Blijkbaar moeten de zakken weer gevuld worden.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dit gaan invoeren, het is toch van de zotte. Laat hun zelf geld erin stoppen om kwakzalvers aan te pakken.
R12312 schreef:Cinderella schreef:Oké dus omdat er een klein groepje mensen is die wat aanrommelt met het welzijn van paarden, worden alle paardeneigenaren hiervan de dupe? (en ik bedoel hier niet iedereen mee die aan alternatieve genezing doet, ik doel echt op de prutsers)
Elk half jaar een verplichte controle? Pff, dat zal een klap geld kosten.
Blijkbaar moeten de zakken weer gevuld worden.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dit gaan invoeren, het is toch van de zotte. Laat hun zelf geld erin stoppen om kwakzalvers aan te pakken.
Het probleem is dat die groep niet zo klein is. Kijk alleen al op bokt............altijd advies osteophaat en bijna nooit veearts.
Cassidy schreef:Mee eens. Maar dan moet er wel een arts zijn die meteen kan komen en niet -tig kilometer verderop een paard aan het controleren is van een goed voor zijn dier zorgende particulier die door de overheid tot dit soort nonsenscontroles gedwongen wordt!