Merrie met snijwonden aangetroffen in Ermelo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Merrie met snijwonden aangetroffen in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 06:58

Wodan198021 mijn andere paard is ook beschoten een paar maanden terug,zij was ook héél erg bang,durfde nergens meer langs dichte struiken te lopen enzo.Maar gelukkig is dit nu over,nog héél af en toe is ze wat angstig als ze langs dichte struiken moet lopen.

Hier hangen nergens camera's,de ingang van mijn weiland ligt in een klein bebost en s'avonds dus erg donker, stukje.Via het hek is het de enige manier om zonder stroom te krijgen,het weiland in te komen.Alleen daar zit een handvat aan het lint.

Heb vanacht weer heel slecht geslapen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 07:12

Zijn er bij het station geen camera's?
In die omgeving een beetje.
Sterkte vreselijk die mensen die niet met hun poten van dieren af kunnen blijven.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 07:19

Vreselijk....dacht terug aan dit topic waar een link van geen stijl op stond over paarden mishandelen. Staat bij reacties ook een link naar sex met paarden. Meeste is voor mij onleesbaar, zwarte pagina, maar er waren bokkers die de site wel konden lezen. Misschien eens doorgeven aan de politie? Die kunnen daar wel wat mee denk ik.

[LN] GeenStijl: alle paarden moeten dood

Letsmini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 07:22

Dammm, gatver.. Mijn paardjes staan ook in Ermelo.. Komt wel heel erg dichtbij.. Sterkte toegewenst..!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 07:32

linnie050 schreef:
Zijn er bij het station geen camera's?
In die omgeving een beetje.
Sterkte vreselijk die mensen die niet met hun poten van dieren af kunnen blijven.

Ja maar die staan óp het spoor gericht.En ik denk dat hij via het stukje bos,bij mijn ingang [het hek] is gekomen.Daar is het ook pikdonker.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 07:33

Hoewel ik bang ben dat dit lulliger overkomt dan ik het bedoel, want het is puur interesse, stel ik de vraag toch...

Hoe kan je zeker weten dat dit menselijk werk is? En dat het niet aan de heining of door anderen gebeurd is?

Ik hoop dat ze snel daders oppakken!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 07:43

Als je even terug leest kan je zien waarom het mensenwerk is.De D.A. heeft dit bevestigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:21

Heel veel sterkte Gohya, ik hoop echt dat hier snel een eind aan komt.

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:36

Hoi Gohya,

Ten eerste heel veel sterkte met je paardje. Verschrikkelijk wat er gebeurt is.

Dit soort mishandelingen gebeurt al jaren en ze krijgen ze maar niet te pakken.
Ik zag hierboven het stukje van Geen stijl. Inderdaad misschien een tip voor de politie.

Een andere tip zou kunnen zijn de mensen die zich bezig houden met Horse Guru fetisjen. Dit is overgewaaid uit de Aziatische landen.
Deze groepen maken bijvoorbeeld manga achtige tekeningen van paarden in tekenvorm met veelal hetzelfde type verwondingen. Ook is me opgevallen in de tekening overeenkomst met de verwondingen met bijlen in België. Misschien halen een aantal hun ideeën uit de werkelijkheid.
Iemand maakte me daarbij toeval op attent toen we het over de mishandelingen hadden. Misschien een wild idee, maar het komt zoveel voor dat ik er vrijwel zeker van ben dat het meer als een persoon is en misschien wel een groep met een bepaalde interesse.

In ieder geval heel veel sterkte.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:47

gohya schreef:
Als je even terug leest kan je zien waarom het mensenwerk is.De D.A. heeft dit bevestigd.

Ik heb alles gelezen en ik zie nog steeds niet waarom het mensenwerk is. Ik zie een foto waar ik het niet uit op kan halen (kan net zo goed schuren zijn tegen een spijker, paal, weetikveel.).

En ter aanvulling omdat ik weet dat sommige mensen zich snel aangevallen voelen:
Het gaat mij er niet om dat ik denk dit het géén mensenwerk is, maar met het stijgende aantal meldingen vraag ik me wel af of er echt een stijging is of dat er door sommige mensen die een wondje aantreffen en geen prof's erbij halen geroepen wordt dat het 'de paardenbeul' is.

Zelf denk ik dat er een groep is, net zoals met die ranzige shet-sex filmpjes die online opdoken, die dit als nieuwe hype hebben.

Dus mijn vraag is puur interesse, hoe weet je het verschil tussen mensenwerk en toeval.
Maar ik begrijp dat je daarvoor de dierenarts moet vragen omdat je het zelf ook niet kan beoordelen.
Laatst bijgewerkt door koos2015 op 13-09-14 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:50

Jeetje Gohya! Ontzettend veel sterkte. Het zit je ook niet mee steeds zeg.

@Jinks; Dat zeg ik al maanden; dat ik vermoed dat het een soort van beweging, sekte of what ever lijkt te zijn.
Ik heb nog nooit gehoord van Horse Guru Fetisjen, maar wat jij zo meld, dan klinkt wel heel aannemelijk.
Ik dacht eigenlijk meer aan een het soort van viespeuken zoals die groep van Dutrouix. Die uiteindelijk ook via internet en dmv afspreken, tegenover elkaar aan het opscheppen waren , wat voor een goorigheid ze allemaal uithaalden.
Helemaal als je jezelf bedenkt dat er in Duitsland onderhand meer dan 100 paarden zijn verminkt en vermoord...
Het zou dus zomaar kunnen dat hier dus foto's of idd tekeningen van worden gemaakt, die verspreid worden over het internet, dat de politie daar nou niets mee doet joh....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:16

Vreselijk.
Wat voor een gek is dit!
Lekker ook.. Die focus op genitale delen..

Allerlei profile documenten en psychologische onderzoeken spreken vaak van een zeer verontrustend gegeven: dierenbeulen blijven vaak niet bij dieren..
Om hun "behoeften" te vervullen gaat het geweld vaak steeds een heftiger kant op.
Zeker bij een start op jonge leeftijd. Je leest regelmatig dat psychopaten die misdrijven gepleegd hebben wbt verkrachting, moord en marteling ooit begonnen zijn met dieren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:32

Waarom zijn hier paarden beschoten?? Klinkt ook behoorlijk gestoord...

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:17

[quoteHeb jij dit al gedaan dan Jinks? Het getipt aan de politie? Ik vind het niet gek in ieder geval en het hoeft niets te betekenen, maar het kan ze misschien wel op andere nog veel gestoordere lui brengen, die daadwerkelijk wat met de verminkingen te maken hebben, weet jij veel][/quote]

Nee nog niet, hoorde er gisteravond pas van. Ik dacht misschien heeft Gohya nog rechtstreeks contact en kan ze dit nog meenemen, anders doe ik dit wel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:13

Héél slecht geslapen afgelopen nacht. :O
Het gaat best goed met de merrie,de wond doet nog wel pijn met schoon maken,ze krimpt haar staart in,zeg maar.Haar temp. was ook goed, 37,7.
Ik heb die link bekeken van Geen Stijl,sorry maar dat neem ik totaal niet serieus.
Over een groep/sekte? dat zou idd. wel kunnen,al blijf ik erbij dat het om 1 persoon gaat,die geen werk heeft,tussen de 40 en 60 jaar oud is, alleenstaande en een trauma/handicap heeft opgelopen door een paard [merrie].

Het valt mij n.l. op dat hij alleen grote paarden pakt en geen kleine pony's of shetjes.Dan moet hij n.l. bukken,en het lijkt erop dat hij dat niet kan. Hij zou iets aan zijn heup of knie kunnen hebben,dan doet bukken n.l. pijn.Ook denk ik dat hij zelf uit het Westen v/h/ land komt,omdat er in het Noorden en Zuiden de minste mishandelingen zijn geweest.Van het Westen naar het Noorden en Zuiden rijden is een behoorlijk eind,naar het Midden en Oosten is een stuk minder ver.

Ik heb vanmorgen nog contact gehad met de DP,of ik de foto's wilde door mailen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:14

Nikass schreef:

Omdat ze dat leuk vinden denk ik.
Het is hier 1malig gebeurt.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:10

En denkt de politie dat de paarden gedrogeerd zijn oid door voer?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:16

gohya schreef:
Nikass schreef:

Omdat ze dat leuk vinden denk ik.
Het is hier 1malig gebeurt.

Door wie? Wat is er gebeurt? Sorry het is off topic, maar een andere bokker in dit topic had het ook al over beschoten zijn, ik weet niet wat ik hoor... Welke mafkees doet zoiets??

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:20

Mijn andere merrie is 2 maand terug beschoten,althans poging,maar de kogel ketste af op de metalen ruif waar ze uit stond te eten.Ik was er zelf bij,ik schrok me rot.Merrie is nog heel lang bang geweest voor dichte struiken,daar kwam ook het schot vandaan,achter dichte struiken.

Mijn merrie is niet gedrogeerd,ze is echt dól op eten en rent naar iedereen toe die bij de wei komt.
Ze denkt dat iedereen eten bij zich heeft voor haar.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:25

Gohya heel veel sterkte voor je meisje maar natuurlijk ook voor jou

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:47

Dank je wel esje01

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:57

Bah, je wordt er gewoon misselijk van. Heel veel sterkte met je merrie. Hopelijk knapt ze er snel van op. Wat moet jij je machteloos en kwaad voelen. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:03

gohya schreef:
Héél slecht geslapen afgelopen nacht. :O
Het gaat best goed met de merrie,de wond doet nog wel pijn met schoon maken,ze krimpt haar staart in,zeg maar.Haar temp. was ook goed, 37,7.
Ik heb die link bekeken van Geen Stijl,sorry maar dat neem ik totaal niet serieus.
Over een groep/sekte? dat zou idd. wel kunnen,al blijf ik erbij dat het om 1 persoon gaat,die geen werk heeft,tussen de 40 en 60 jaar oud is, alleenstaande en een trauma/handicap heeft opgelopen door een paard [merrie].

Het valt mij n.l. op dat hij alleen grote paarden pakt en geen kleine pony's of shetjes.Dan moet hij n.l. bukken,en het lijkt erop dat hij dat niet kan. Hij zou iets aan zijn heup of knie kunnen hebben,dan doet bukken n.l. pijn.Ook denk ik dat hij zelf uit het Westen v/h/ land komt,omdat er in het Noorden en Zuiden de minste mishandelingen zijn geweest.Van het Westen naar het Noorden en Zuiden rijden is een behoorlijk eind,naar het Midden en Oosten is een stuk minder ver.

Ik heb vanmorgen nog contact gehad met de DP,of ik de foto's wilde door mailen.

In Drenthe ligt het aantal mishandelingen het hoogst.... dat is wel het noorden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:21

Ja oke,maar ik bedoel met het Noorden Groningen en Friesland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:25

Nouja de meeste gevallen zijn in noord Drenthe dat ligt hoger dan het grootste deel van Groningen en friesland.... Dus ik denk dat die vliegen niet op gaat...

Hoorde dat er ergens in drenthe en midden van het land ook rond dezelfde tijd iets gebeurt is.. dat kan ja niet als het 1 is?