Britse vrouw pleegt fraude om paardenhobby te bekostigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:37

Narnia schreef:
Wat is dat toch vandaag de dag is er dan echt niemand meer met een gezond normen en waarden patroon!?

Jij steelt, dus doe ik dat ook maar anders krijg ik niet wat ik wil!?

Waar is de tevredenheid van de mens gebleven!?!?!?

Die zijn we een paar eeuwen geleden verloren :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:34

ElenaMm77 je kunt prima na detentie een goed betaalde baan vinden (mits je daarvoor de capaciteiten en diploma's hebt natuurlijk) dat kan ook tijdens het contact met de reclassering. Sterker nog, dat is vooral de bedoeling. In sommige werkgebieden kun je niet meer terecht nee (meestal geen overheidsfuncties). Je kunt ook een eigen bedrijf beginnen. Er kan nog veel als je er echt voor gaat. Gelukkig wel.
Een baan vinden waarmee je even snel 250.000 euro afbetaalt, dat kon ze toch al niet, anders had ze het niet hoeven jatten.
Natuurlijk is het bedrijf hoe dan ook de dupe. Maar daar reageerde ik niet op.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:16

Nikass schreef:
ElenaMm77 je kunt prima na detentie een goed betaalde baan vinden (mits je daarvoor de capaciteiten en diploma's hebt natuurlijk) dat kan ook tijdens het contact met de reclassering. Sterker nog, dat is vooral de bedoeling. In sommige werkgebieden kun je niet meer terecht nee (meestal geen overheidsfuncties). Je kunt ook een eigen bedrijf beginnen. Er kan nog veel als je er echt voor gaat. Gelukkig wel.
Een baan vinden waarmee je even snel 250.000 euro afbetaalt, dat kon ze toch al niet, anders had ze het niet hoeven jatten.
Natuurlijk is het bedrijf hoe dan ook de dupe. Maar daar reageerde ik niet op.

het wordt al met al dan idd heel lastig.. immers deze meid zat met haar werkgebied in de financieën, daar wordt je niet meer mee vertrouwd, noch inderdaad in de overheid.. dus de papieren in zo'n geval heeft ze niets of zeer weinig meer aan.

een eigen bedrijf beginnen terwijl je diep in de schulden zit wordt ook een lastig verhaal, immers je kunt geen startkapitaal krijgen..

mijn hele punt was erop gericht om met inkomsten die 250.000 af te lossen op een wijze waardoor de consument niet gedupeerd wordt.. immers dat sluit aan bij het topic en waar ik in beginsel op reageerde.. dat het direct of in direct uit de zakken van de consument komt en daarom 'niet grappig is'.

mijn opmerking over 'niet goed betalende baan', ligt daarmee in het verlengde daarvan.. zoals ik ook aangaf, wellicht cru gebracht..

maar als medewerker op normaal niveau, waarbij je zo'n bedrag achterover hebt gedrukt, zie ik geen wijze waarop ze een baan vind of bedrijf start die zoden aan de dijk zet.. daar ging het mij om.. Een modaal inkomen is zo'n 2100 euro bruto. zelfs met een gelijkwaardige goede baan kom je in deze dan nergens toch?

de nuancering die ik had moeten aanbrengen is 'goed betaalde baan als in inkomsten die zoden aan de dijk zetten in verhouding tot het terug te betalen bedrag'. zo misschien wat duidelijker hoop ik

saskiakefie

Re: Britse vrouw pleegt fraude om paardenhobby te bekostigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:30

Zodeju dat klinkt gewetenloos.. Snap echt niet wat je bezielt om dat te doen. Hoe kun je ook maar een seconde genieten als je zoiets flikt.. Nouja gelukkig is ze opgepakt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:50

vaak gebeurd het als er ergens een tekort in de financieën ontstaat en men geen geld meer heeft om het te dichten. als ze dan merken hoe 'makkelijk' dat ging en dat ze er mee weg lijken te komen, dan gaat de hand steeds vaker de koektrommel in.. dan voor een klein extraatje en het wordt steeds groter en groter..

ik denk zelf dat ze op een gegeven moment de 'waarde' niet meer zien en ook niet echt doorhebben wie de rekening uiteindelijk betaald..

laten we hopen dat het met die in engeland ook begonnen is in een situatie waarin ze zich 'klemgezet' voelde.. voor zulk soort mensen kan ik nog 'begrip' opbrengen, ook al is het zo fout als de pest. Maar die mensen zijn nog te helpen.. als het begint om er zelf puur beter van te worden 'makkelijk geld'.. dan denk ik niet dat dat echt zal veranderen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:04

Het enige wat ik mij afvraag,
Waarom Had die baas niet door dat er belachelijke bedragen afgeschreven werden?
Want dat valt toch op want zulke bedrijven zijn totaal niet in gericht.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 06:28

dat ligt er helemaal aan welke functie die vrouw had irtj..
het mij bekende verhaal, dat mag duidelijk zijn.. daar kom je pas achter wanneer klanten gaan bellen over bedragen..

in GB lijkt het uit de pot van het bedrijf te komen
ze zal dus een functie hebben gehad waarin ze met cijfers kon goochelen..

.. of de boekhouder die ze opmaakt die verantwoordelijk is voor de opmaak van de financiële boeken.
als er geen reden voor wantrouwen is dan zet men er niet nog eens een boekhouder bovenop die het hele werk gaat nalopen of er cijfers zijn veranderd.. nee er wordt naar de balans gekeken en of die kloppend is.. en een balans kun je met wat goochelen echt wel kloppend maken.

in het geval van wat ik beschreef, de grootste klappen werden aan het einde gemaakt toen de vrouw ging proberen om teruggaves van zakelijke klanten achterover te drukken..als die gaan bellen waar hun teruggave van 15000 euro blijft bijvoorbeeld dan loopt dat natuurlijk vele malen sneller in de gaten dan 10 klanten die bellen over 50..

immers het kost vele malen meer om naast een briefje naar de bank met dat foute nummer ook nog eens na te gaan jagen als die dat rekeningnummer niet reageert (iemand kost als snel 120 euro per uur op een bedrijf om zoiets na te gaan jagen en incassostappen te zetten).. dus wat gebeurd er.. dat werd gewoon 'afgeboekt' juiste rekening nummer en versturen.. Uiteindelijk kwam het wel bij particulieren aan het licht, maar er liep ook al een onderzoek bij mkb inmiddels.. want bedragen van 15.000 pleite.. daar ga je induiken want dat wil je echt wel terug als bedrijf ook al was het een 'foutje' het moet teruggedraaid worden.

in het geval in GB.. er staat volgens mij niet in hoeveel tijd ze dit achteroverdrukte en met welke bedragen tegelijk.

als er dagelijks 85.000 euro binnen een bedrijf in 1000en kleine porties heen en weer geschoven hebt.. dan lijkt het echt niet onmogelijk om daar bijvoorbeeld iedere dag 500 van te laten 'verdwijnen'.. je kunt dan met twee maanden al een buitenbak bouwen. Heb je het over een bank waar je het over miljoenen kleinere en grotere transacties per dag hebt, of bijvoorbeeld gegoochel met vermogensbeheer.. dan zou je per dag zomaar wel eens 5000 euro weg kunnen goochelen zonder dat iemand het ook maar door heeft..

zolang er goed gegoocheld wordt kan het jaren onopemerkt blijven.. pas bij een verdacht afwijkend nummer gaat men erin duiken.. vaak is het ineens 'te hebberig' zijn waardoor men gepakt wordt..

neem bijvoorbeeld een ict er van een bedrijf.. stel er gaan gemiddeld 20's pc per jaar naar zijn grootje. dan kan hij er rustig eentje de deur uitdragen die niet kapot is, zonder dat er een haan naar kraait. als hij daarnaast nog eens heel handig is, waardoor enkele pc's die afgeschreven zijn toch nog gerepareerd kunnen worden of verbouwd, dan kan hij zomaar 5 pc's wegdragen.. zonder dat er echt iets veranderd aan het gemiddelde van 20 afgeschreven pc's per jaar.. ja het gaat naar 21 in dat jaar.. maar als hij het jaar erop weer 1 meepakt.. dan is het gemiddelde dus dan 21 per jaar. en niemand die verstand heeft of de pc's nog opgeknapt kunnen worden..

heeft hij dan snel geld nodig en denkt, hmm ik kom er ook wel mee weg om er nog 3 te pakken..

dan kan er bij financial control toch ineens een belletje afgaan. een paar jaar geleden 20 per jaar, stijging naar 21 ok maar nu ineens 24.. toch eens gaan kijken waarom er ineens zo'n toename is van 3 dode pc's per jaar.. en dan kan daar dus uit naar voren komen dat hij niet alleen dat jaar 4 werkende pc's meegenomen heeft, maar ook nog eens 4 pc repareert die als afgeschreven genoteerd stonden..

terwijl je het dan op papier maar over een verschil hebt van 3 pc ten opzichte van het jaar ervoor, blijkt het om 8 pc te gaan door creatief gegoochel..

en geld is makkelijker goochelen dan goederen.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 06:42

Wat ik me afvraag: hoe is het mogelijk dat zij haar gang kon gaan en dat niemand van het bedrijf haar in de gaten hield ? Wat gebeurt er nu met de paarden en het huis/stal/ rijbak ?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 06:49

ikke schreef:
ohjajoh6 schreef:
_/-\o_ :j :j Ik deed het anders ook als ik de kans kon krijgen en er maar 4 jaar voor in de bak hoefde te zitten... :')

De vraag is alleen of ze genoeg geld achter de hand heeft voor de rest van d'r leven want een baan kan ze zeer waarschijnlijk wel vergeten en daarmee ook het overeind houden van d'r spulletje. Eindig je alsnog met niks........

Inderdaad.. en met de baan die ze had had ze ook vast makkelijk 1 paard gewoon kunnen hebben. Maar nee, hebberigheid :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 07:32

jansje73 schreef:
Wat ik me afvraag: hoe is het mogelijk dat zij haar gang kon gaan en dat niemand van het bedrijf haar in de gaten hield ? Wat gebeurt er nu met de paarden en het huis/stal/ rijbak ?

Dat gaat verkocht worden, ga daar maar vanuit.

Stomste van alles is: het is helemaal niet nodig. Er zijn legale manieren, ook in GB, om aan extra inkomsten te komen om dit soort uitspattingen te betalen. Moet je alleen wat lef en zelfbeheersing hebben en dat is het punt waar het mis gaat...........