Nikass schreef:ElenaMm77 je kunt prima na detentie een goed betaalde baan vinden (mits je daarvoor de capaciteiten en diploma's hebt natuurlijk) dat kan ook tijdens het contact met de reclassering. Sterker nog, dat is vooral de bedoeling. In sommige werkgebieden kun je niet meer terecht nee (meestal geen overheidsfuncties). Je kunt ook een eigen bedrijf beginnen. Er kan nog veel als je er echt voor gaat. Gelukkig wel.
Een baan vinden waarmee je even snel 250.000 euro afbetaalt, dat kon ze toch al niet, anders had ze het niet hoeven jatten.
Natuurlijk is het bedrijf hoe dan ook de dupe. Maar daar reageerde ik niet op.
het wordt al met al dan idd heel lastig.. immers deze meid zat met haar werkgebied in de financieën, daar wordt je niet meer mee vertrouwd, noch inderdaad in de overheid.. dus de papieren in zo'n geval heeft ze niets of zeer weinig meer aan.
een eigen bedrijf beginnen terwijl je diep in de schulden zit wordt ook een lastig verhaal, immers je kunt geen startkapitaal krijgen..
mijn hele punt was erop gericht om met inkomsten die 250.000 af te lossen op een wijze waardoor de consument niet gedupeerd wordt.. immers dat sluit aan bij het topic en waar ik in beginsel op reageerde.. dat het direct of in direct uit de zakken van de consument komt en daarom 'niet grappig is'.
mijn opmerking over 'niet goed betalende baan', ligt daarmee in het verlengde daarvan.. zoals ik ook aangaf, wellicht cru gebracht..
maar als medewerker op normaal niveau, waarbij je zo'n bedrag achterover hebt gedrukt, zie ik geen wijze waarop ze een baan vind of bedrijf start die zoden aan de dijk zet.. daar ging het mij om.. Een modaal inkomen is zo'n 2100 euro bruto. zelfs met een gelijkwaardige goede baan kom je in deze dan nergens toch?
de nuancering die ik had moeten aanbrengen is 'goed betaalde baan als in inkomsten die zoden aan de dijk zetten in verhouding tot het terug te betalen bedrag'. zo misschien wat duidelijker hoop ik