Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Arc_En_Ciel schreef:Snooki, in de eerste instantie noemde ik alleen je reactie dom, en dus niet jij, maar bij nader inzien krijg ik door je gebruikersnaam en reacties wel echt het idee dat je dat bentAls iemand iets doms zegt wil dat in de eerste instantie niet altijd zeggen dat diegene dom is, maar dat begrijp je blijkbaar niet. En even voor de duidelijkheid, je hebt niet het recht om mij een 'gek kind' te noemen, want dat slaat nergens op.
Verder heb ik al gezegd dat ik begrijp dat het vervelend is dat er geen engels werd gesproken. In Duitsland spreken mensen echter ook Duits tegen je. En zoals hierboven gezegd wordt, in Spanje ook.
dat Engelse les jarenlang geen prioriteit had in Frankrijk, is waar inderdaad
dat is inderdaad slecht geweest.Sannnn schreef:M_i_R schreef:Ik snap ook niet dat iedereen in die file is blijven staan eerlijk gezegd.... wij zijn na een paar kilometer , zodra we zagen dat het een kansloze bedoening was, afgeslagen een boeren weggetje op en hebben daar zo;n 18 km van de file mee weten omzeilen.
Edit: Wij vertrokken ook om 8 uur, moesten 140 km rijden en waren en ruim voor twaalven.
Omdat ze alle zijwegen afgesloten hadden en je daar niet in mocht is wat ik gehoord heb. Denk dat je dan heel veel geluk hebt gehad en het 1 van de weinige weggetjes was waar het niet afgesloten was.
. uiteindelijk ergens in de laatste 3 km terecht gekomen en toen idd parkeren op een 4/5 leeg veld. maar toen waren we dik 4 uur bezig. schijnt dat ze gewoon de grote weg dicht hadden gezet. Kan bijna niet anders want hoe kan die parkeerplek waar je stapvoets heen kon rollen, anders nog zo leeg zijn.
Aimee schreef:Tja.... In de afgelopen 20 jaar heb ik 10 internationale kampioenschappen bezocht, zowel WEG's, EK's als Olympische Spelen.
Nu waren we natuurlijk ook in Normandië.
Ook wij zaten redelijk dichtbij het stadion in Caen, zijn daar binnendoor met de auto naartoe gereden en hebben op korte afstand geparkeerd. Vervolgens was het nog 5 minuten lopen naar het stadion. Eigen eten en drinken mee, vantevoren naar de wc. Doe ik altijd. Iedereen die naar de Olympische Spelen in Beijing is geweest, weet waarom je de wc's bij de stadions vermijdt. Iedereen die in Athene is geweest, weet waarom je zelf eten en drinken meeneemt. Hoe meer je zelf regelt, hoe minder last je hebt van de organisatie.
Natuurlijk is het in het ideale geval allemaal goed geregeld. Aan de andere kant, je gaat naar Frankrijk. Het land met de slechtste hotels, de smerigste wc's en Fransozen spreken nou eenmaal alleen maar Frans. Tussen de middag eten Fransozen geen broodjes. Waarom zou je verwachten dat dat tijdens zo'n evenement anders is?
Het bereiken van de cross was wel echt een drama. Wij hebben van 9.15 u tot 12.30 u in de file gestaan om het terrein te bereiken. Daar aangekomen bleek dat het hele probleem gewoon was dat de vrijwilligers geen gebruik lieten maken van alle beschikbare parkeerterreinen. Bizar! Nog het meest bizar misschien wel de gendarmerie die zenuwachtig heen en weer blijft razen langs de enorme file, maar helemaal géén actie onderneemt om de beschikbare parkeerterreinen wel te laten gebruiken.
Wij zijn ook rond 15 uur weer weggegaan om te voorkomen dat we op de terugweg dezelfde ellende zouden hebben. Niet erg veel van de cross gezien dus, maar het was sowieso niet echt een publieksvriendelijke cross.
Wat ik ook ontzettend jammer vind, is dat er met geen mogelijkheid meer aan Reining kaarten te komen was. Volgens de website uitverkocht, bij het stadion uitverkocht... kijk je op FEItv, hele lege tribunes![]()
Maar een klacht indienen? Nee. Ik maak er mijn eigen feestje van, dat hangt niet af van een stukje organisatiekunde.

Solleke_Noah schreef:Hm, die toiletten zijn gewoon franse toiletten, niet vreemd toch? Evenals, je bent in Frankrijk, nogal logisch dat je dan Frans spreekt?
Viel me bij de vorige verslagen ook al op, dat gehamer op engels, je bent in Frankrijk......
Wel spijtig voor de toeschouwers dat het terrein één modderboel werd.
Arc_En_Ciel schreef:Ik denk dat het voornamelijk ouderen zijn die dat vindendat Engelse les jarenlang geen prioriteit had in Frankrijk, is waar inderdaad
dat is inderdaad slecht geweest.
Het spijt me als ik te fel reageer, op zich begrijp ik natuurlijk dat het vervelend is dat er geen Engels wordt gesproken, maar ik kan er echt niet tegen als mensen 'het Franse volk' over één kam scheren. Er zijn ook heus Fransen die wél Engels kunnen (mijn moeder is 100% Frans en heeft jarenlang met Amerikaanse mensen gewerkt, en spreekt gewoon heel goed Engels).
sallandval schreef:Arc_En_Ciel schreef:Ik denk dat het voornamelijk ouderen zijn die dat vindendat Engelse les jarenlang geen prioriteit had in Frankrijk, is waar inderdaad
dat is inderdaad slecht geweest.
Het spijt me als ik te fel reageer, op zich begrijp ik natuurlijk dat het vervelend is dat er geen Engels wordt gesproken, maar ik kan er echt niet tegen als mensen 'het Franse volk' over één kam scheren. Er zijn ook heus Fransen die wél Engels kunnen (mijn moeder is 100% Frans en heeft jarenlang met Amerikaanse mensen gewerkt, en spreekt gewoon heel goed Engels).
Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal waarom je er zo fel op reageert. Elk land heeft zo zijn vóór en nadelen en vriendelijkheid en afwerking zijn nu eenmaal niet de kernkwaliteiten van Frankrijk. Zelf ben ik half Duits en ik voel me echt niet beledigd als iemand zegt dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben of dat Duitsers niet kunnen koken. Gemiddeld gezien is dat namelijk gewoon zo, ook al was de beste thuiskok die ik kende toevallig de beste (Duitse) vriendin van mijn moeder. Maarja, Franse hebben weer de Franse keuken en de romantiek en Duitsers hebben de efficiency en goede auto's.
Nu is het lastig in te voelen als je zelf vloeiend Frans spreekt, maar als je (net als ik) géén Frans spreekt dat voel je je echt niet welkom in Frankrijk.
want hoe je het ook went of keert het was fantastisch om te top ruiters te zien strijden!
en aangezien Canada 2talig is krijgt iedereen zowel engels als frans op school. Om nog maar niet te spreken over het accent dat er hier op het frans ligt in vergelijking met de fransen in Frankrijk 
mag alleen wel hopen dat het dan iets beter geregeld is, ook taalwijs omdat Bromont vlakbij Montréal en dus in Quebec ligt lol
Blacky94 schreef:Volgens iemand anders in dit topic die zich had aangemeld als vrijwilliger werd het blijkbaar niet echt gewaardeerd als je niet goed frans kan. Sorry, maar daar begint het probleem al. Als je daardoor al eindigt met een grote groep mensen die wel frans maar niet goed engels kan vraag je er imo al om, want blijkbaar zijn er niet alleen Fransen geweest die zich aangemeld hebben. Bij een internationaal event zoals dat zou je juist denken dat vrijwilligers uit verschillende landen juist een toevoeging zou kunnen zijn, zolang de voertaal (die imo engels zou moeten zijn met iets dat internationaal is) maar voldoende aanwezig is.
Mbt de fransen, hetzelfde gebeurt hier in Canada met de Quebecersen aangezien Canada 2talig is krijgt iedereen zowel engels als frans op school. Om nog maar niet te spreken over het accent dat er hier op het frans ligt in vergelijking met de fransen in Frankrijk
Overigens ben ik dit jaar niet gegaan, hopelijk over een paar jaar in Canadamag alleen wel hopen dat het dan iets beter geregeld is, ook taalwijs omdat Bromont vlakbij Montréal en dus in Quebec ligt lol
![]()
LesleyxLinn schreef:Blacky94 schreef:Volgens iemand anders in dit topic die zich had aangemeld als vrijwilliger werd het blijkbaar niet echt gewaardeerd als je niet goed frans kan. Sorry, maar daar begint het probleem al. Als je daardoor al eindigt met een grote groep mensen die wel frans maar niet goed engels kan vraag je er imo al om, want blijkbaar zijn er niet alleen Fransen geweest die zich aangemeld hebben. Bij een internationaal event zoals dat zou je juist denken dat vrijwilligers uit verschillende landen juist een toevoeging zou kunnen zijn, zolang de voertaal (die imo engels zou moeten zijn met iets dat internationaal is) maar voldoende aanwezig is.
Mbt de fransen, hetzelfde gebeurt hier in Canada met de Quebecersen aangezien Canada 2talig is krijgt iedereen zowel engels als frans op school. Om nog maar niet te spreken over het accent dat er hier op het frans ligt in vergelijking met de fransen in Frankrijk
Overigens ben ik dit jaar niet gegaan, hopelijk over een paar jaar in Canadamag alleen wel hopen dat het dan iets beter geregeld is, ook taalwijs omdat Bromont vlakbij Montréal en dus in Quebec ligt lol
![]()
Dat eerste begrijp ik ook wel.
Als ze hier in Nederland iets organiseren lijkt het mij logisch dat er mensen rond lopen die Nederlands spreken. Genoeg Nederlanders die geen woord Engels spreken. Maar die moeten dan ook Engels kunnen spreken.
Finliox schreef:LesleyxLinn schreef:
Dat eerste begrijp ik ook wel.
Als ze hier in Nederland iets organiseren lijkt het mij logisch dat er mensen rond lopen die Nederlands spreken. Genoeg Nederlanders die geen woord Engels spreken. Maar die moeten dan ook Engels kunnen spreken.
Zolang het maar wordt geprobeerd, als je snapt wat ik bedoel. Er zijn mensen die het vertikken met iemand te communiceren als deze hun taal niet vloeiend spreekt. Dan ben ik er ook wel klaar mee. Zoek het uit, daaaaaag!