WEG Frankrijk: Slechtst georganiseerde WEG ooit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Re: WEG Frankrijk: Slechtst georganiseerde WEG ooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:31

Poeh, blij dat ik niet naar de WEG ben gegaan. Alhoewel; in Frankrijk kun je verwachten dat het met 'de franse slag' geregeld wordt (-;.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:38

De sfeer was geweldig hoor! Heb echt een top dag gehad! Was super om de cross in t echt mee te maken, maar de organisatie was gewoon k u t!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:46

En ondanks alle knulligheden bij elkaar hebben we toch 18 medailles mee naar huis genomen. Dus voor onze Franse vrienden: Merci beaucoup et chapeau!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:46

Arc_En_Ciel schreef:
Snooki, in de eerste instantie noemde ik alleen je reactie dom, en dus niet jij, maar bij nader inzien krijg ik door je gebruikersnaam en reacties wel echt het idee dat je dat bent :+ Als iemand iets doms zegt wil dat in de eerste instantie niet altijd zeggen dat diegene dom is, maar dat begrijp je blijkbaar niet. En even voor de duidelijkheid, je hebt niet het recht om mij een 'gek kind' te noemen, want dat slaat nergens op.

Verder heb ik al gezegd dat ik begrijp dat het vervelend is dat er geen engels werd gesproken. In Duitsland spreken mensen echter ook Duits tegen je. En zoals hierboven gezegd wordt, in Spanje ook.

Als Duitsers in de gate krijgen dat je geen Duits spreekt gaan ze in het Engels over hoor.
Spanje weet ik niet maar Griekenland spreekt vrijwel iedereen,...ook mensen in een supermarkt op de kleine eilanden Engels.

Het is een bekend gegeven dat heel veel Franse eigenlijk vinden dat we met ze alle gewoon Frans horen te spreken. Ik heb er laatst nog met een Fransman over gesproken en hij vond het heel slecht dat het Engelse onderwijs in Frankrijk heel lang geen prioriteit had.

En als je dan de kans krijgt om met een zeer belangrijk evenement je eigen land en fokkerij in de picture te zetten zou ik daar heel scherp op zijn dat de medewerkers allemaal goed Engels spreken.
Om van de rest dus maar te zwijgen :+

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:57

Ik denk dat het voornamelijk ouderen zijn die dat vinden :) dat Engelse les jarenlang geen prioriteit had in Frankrijk, is waar inderdaad :j dat is inderdaad slecht geweest.

Het spijt me als ik te fel reageer, op zich begrijp ik natuurlijk dat het vervelend is dat er geen Engels wordt gesproken, maar ik kan er echt niet tegen als mensen 'het Franse volk' over één kam scheren. Er zijn ook heus Fransen die wél Engels kunnen (mijn moeder is 100% Frans en heeft jarenlang met Amerikaanse mensen gewerkt, en spreekt gewoon heel goed Engels).

Ik ben het ermee eens dat de organisatie van dit evenement één grote flop was, maar dat wil niet zeggen dat de mentaliteit van alle Fransen ook één grote flop is. Iedereen is anders.
Ik heb trouwens wel altijd de indruk gehad dat wij in Nederland qua paardensport op manege/ponyclub gebied wel kunnen spreken over mooie, goed geregelde bedrijven met luxe voorzieningen.
In Frankrijk heeft zo'n soort bedrijf meestal wel meer te maken met een boerderij-achtig iets. Paardensport heeft dus denk ik bij ons ook een andere 'look' dan daar.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:18

Sannnn schreef:
M_i_R schreef:
Ik snap ook niet dat iedereen in die file is blijven staan eerlijk gezegd.... wij zijn na een paar kilometer , zodra we zagen dat het een kansloze bedoening was, afgeslagen een boeren weggetje op en hebben daar zo;n 18 km van de file mee weten omzeilen.

Edit: Wij vertrokken ook om 8 uur, moesten 140 km rijden en waren en ruim voor twaalven.

Omdat ze alle zijwegen afgesloten hadden en je daar niet in mocht is wat ik gehoord heb. Denk dat je dan heel veel geluk hebt gehad en het 1 van de weinige weggetjes was waar het niet afgesloten was.

Klopt. Wij stonden dus op km15 toen de ellende begon, op km 10 zijn we ergens toeristisch gaan doen,. overal gendarmerie en zonder laisser passe kon je mooi niet door rijden, hoe lief en wanhopig in in mn steenkolenfrans ook bedelde :+ . uiteindelijk ergens in de laatste 3 km terecht gekomen en toen idd parkeren op een 4/5 leeg veld. maar toen waren we dik 4 uur bezig. schijnt dat ze gewoon de grote weg dicht hadden gezet. Kan bijna niet anders want hoe kan die parkeerplek waar je stapvoets heen kon rollen, anders nog zo leeg zijn.
En idd zoals gezegd ook Kentucky was niet overal perfect. En de wc's bij de kur, ach er stonden nergens rijen, er was wc papier, je kon pannenkoeken halen of zelf een tas meenemen. En dat we stil moesten zijn kwam prima door, wisten alleen niet waarvoor. :D
Met de Fransen zelf ook geen problemen gehad, vond ze prima vriendelijk. Ook al sprak niet iedereen engels. de dame van de info stand overigens wel, die zei tegen iedereen dat ze moesten mailen. Ben benieuwd naar de mailbox haha

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:01

Welkom in Frankrijk waar men inderdaad niet efficiënt is of waar de processen niet goed georganiseerd zijn.
Jammer dat er geen Engels werd gesproken want met name de jongeren kennen echt wel de Engelse taal.
Jammer dat Fransen arrogant genoemd worden. Is afhankelijk van waar je komt. Wij hebben de ervaring van buitengewoon hartelijke lieve en open bevolking die probeert om ons emigranten echt erbij te laten horen. Daar kunnen nog vele mensen uit andere landen een voorbeeld aan nemen!
Zonde van de WEG dat de organisatie zo waardeloos was. Herken wel zaken die beschreven wordt. Maar Fransen zijn echt NIET nare mensen. Hebben zelf evenveel last van de inefficiëntie, slechte organisatie als iedereen. Zoals Palouseboy schreef eerste pagina, het went wel hoor als je hier woont. ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:25

Aimee schreef:
Tja.... In de afgelopen 20 jaar heb ik 10 internationale kampioenschappen bezocht, zowel WEG's, EK's als Olympische Spelen.
Nu waren we natuurlijk ook in Normandië.

Ook wij zaten redelijk dichtbij het stadion in Caen, zijn daar binnendoor met de auto naartoe gereden en hebben op korte afstand geparkeerd. Vervolgens was het nog 5 minuten lopen naar het stadion. Eigen eten en drinken mee, vantevoren naar de wc. Doe ik altijd. Iedereen die naar de Olympische Spelen in Beijing is geweest, weet waarom je de wc's bij de stadions vermijdt. Iedereen die in Athene is geweest, weet waarom je zelf eten en drinken meeneemt. Hoe meer je zelf regelt, hoe minder last je hebt van de organisatie.
Natuurlijk is het in het ideale geval allemaal goed geregeld. Aan de andere kant, je gaat naar Frankrijk. Het land met de slechtste hotels, de smerigste wc's en Fransozen spreken nou eenmaal alleen maar Frans. Tussen de middag eten Fransozen geen broodjes. Waarom zou je verwachten dat dat tijdens zo'n evenement anders is?

Het bereiken van de cross was wel echt een drama. Wij hebben van 9.15 u tot 12.30 u in de file gestaan om het terrein te bereiken. Daar aangekomen bleek dat het hele probleem gewoon was dat de vrijwilligers geen gebruik lieten maken van alle beschikbare parkeerterreinen. Bizar! Nog het meest bizar misschien wel de gendarmerie die zenuwachtig heen en weer blijft razen langs de enorme file, maar helemaal géén actie onderneemt om de beschikbare parkeerterreinen wel te laten gebruiken.
Wij zijn ook rond 15 uur weer weggegaan om te voorkomen dat we op de terugweg dezelfde ellende zouden hebben. Niet erg veel van de cross gezien dus, maar het was sowieso niet echt een publieksvriendelijke cross.

Wat ik ook ontzettend jammer vind, is dat er met geen mogelijkheid meer aan Reining kaarten te komen was. Volgens de website uitverkocht, bij het stadion uitverkocht... kijk je op FEItv, hele lege tribunes :?

Maar een klacht indienen? Nee. Ik maak er mijn eigen feestje van, dat hangt niet af van een stukje organisatiekunde.

Nou heb ik alleen de OS in Londen meegemaakt, maar ik vond dat enorm strak georganiseerd. Tot in de puntjes was alles verzorgd: schone wc's, wachtrijen vielen ontzettend mee, vervoer naar stadion was strak geregeld, stoeltjes vond ik niet verkeerd etc etc. Het enige jammere was dat er geen half dak over het stadion zat ivm de regen en de technische spullen die je als journalist nodig hebt, en ik hoorde wat mensen mopperen over te weinig kraantjes waar je flesjes water kon vullen, maar verder was het echt top.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:35

Ja, Londen heb ik ook ervaren als strak georganiseerd. Daarom noemde ik die Spelen ook niet ;)
Het stadion had inderdaad wel een dak mogen hebben. De waterkraantjes heb ik daarentegen niet gemist, de hemel stond toch wel open :D
Dat waren vast mensen die niet in Athene waren. Daar zaten we met 45 graden in de volle brandende zon op een niet-overdekte tribune en na een uur was al het drinken uitverkocht :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:48

Solleke_Noah schreef:
Hm, die toiletten zijn gewoon franse toiletten, niet vreemd toch? Evenals, je bent in Frankrijk, nogal logisch dat je dan Frans spreekt?

Viel me bij de vorige verslagen ook al op, dat gehamer op engels, je bent in Frankrijk......

Wel spijtig voor de toeschouwers dat het terrein één modderboel werd.

sorry hoor maar bij zon groot evenement is engels toch al snel de voertaal.. maakt niet uit in welk land het dan georganiseerd word....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:51

Arc_En_Ciel schreef:
Ik denk dat het voornamelijk ouderen zijn die dat vinden :) dat Engelse les jarenlang geen prioriteit had in Frankrijk, is waar inderdaad :j dat is inderdaad slecht geweest.

Het spijt me als ik te fel reageer, op zich begrijp ik natuurlijk dat het vervelend is dat er geen Engels wordt gesproken, maar ik kan er echt niet tegen als mensen 'het Franse volk' over één kam scheren. Er zijn ook heus Fransen die wél Engels kunnen (mijn moeder is 100% Frans en heeft jarenlang met Amerikaanse mensen gewerkt, en spreekt gewoon heel goed Engels).

Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal waarom je er zo fel op reageert. Elk land heeft zo zijn vóór en nadelen en vriendelijkheid en afwerking zijn nu eenmaal niet de kernkwaliteiten van Frankrijk. Zelf ben ik half Duits en ik voel me echt niet beledigd als iemand zegt dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben of dat Duitsers niet kunnen koken. Gemiddeld gezien is dat namelijk gewoon zo, ook al was de beste thuiskok die ik kende toevallig de beste (Duitse) vriendin van mijn moeder. Maarja, Franse hebben weer de Franse keuken en de romantiek en Duitsers hebben de efficiency en goede auto's.

Nu is het lastig in te voelen als je zelf vloeiend Frans spreekt, maar als je (net als ik) géén Frans spreekt dat voel je je echt niet welkom in Frankrijk.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:56

Ik heb internationale beursdeelnames voor groepen Nederlandse bedrijven georganiseerd en Frankrijk (samen met Chili) waren echt verschrikkelijke landen. Dit betrof een beurs die al 10 jaar bestond en het was vergelijkbaar met de WEG. Ben zelf bij de WEG aanwezig geweest en het was wel rampzalig inderdaad.. net zoals de Franse beurs.. Ook andere internationale activiteiten waren rampzalig. Zodra het om organisatie gaat, moet je niet bij de Fransen zijn. Duitsers, Engelsen en Chinezen zijn hier véél beter in!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:00

Ladyson schreef:
Zodra het om organisatie gaat, moet je niet bij de Fransen zijn. Duitsers, Engelsen en Chinezen zijn hier véél beter in!

Dat had de FEI dus ook moeten weten..

En anders weten ze het nu :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:10

sallandval schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal waarom je er zo fel op reageert. Elk land heeft zo zijn vóór en nadelen en vriendelijkheid en afwerking zijn nu eenmaal niet de kernkwaliteiten van Frankrijk. Zelf ben ik half Duits en ik voel me echt niet beledigd als iemand zegt dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben of dat Duitsers niet kunnen koken. Gemiddeld gezien is dat namelijk gewoon zo, ook al was de beste thuiskok die ik kende toevallig de beste (Duitse) vriendin van mijn moeder. Maarja, Franse hebben weer de Franse keuken en de romantiek en Duitsers hebben de efficiency en goede auto's.

Nu is het lastig in te voelen als je zelf vloeiend Frans spreekt, maar als je (net als ik) géén Frans spreekt dat voel je je echt niet welkom in Frankrijk.

Ik spreek ook geen Frans en ben het met je eens. Daarom wil ik ook nooit meer naar Frankrijk als kind moest ik gedwongen mee met de ouders, zodra dit voorbij was ben ik nooit meer geweest en ik zou ook nooit meer willen gaan.

OT: Ik ben blij dat ik het iig online heb mee kunnen volgen :j want hoe je het ook went of keert het was fantastisch om te top ruiters te zien strijden!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:13

Even over de discussie Frans of niet:

Het evenement is Internationaal want FEI is internationaal en het niet voor niets World Equestrian Games. Wereld, maakt de voertaal dus Engels. Met een andere woorden, er hoort gewoon Engels gesproken te kunnen worden. En spreekt iemand die daar werkt/vrijwillger is dat niet wil ik best met een beetje handen en voeten Frans helpen, als de persoon waar ik het tegen heb dan ook zijn best maar doet. Ik heb in Frankrijk meerdere keren gehad dat ik in rap Frans (voor mijn gevoel) uitgekafferd werd omdat mijn Frans nou niet je van het is. Kan ik weinig aan doen, ben gewoon geen kei in Frans. Ken ook Franse mensen die wel hun best deden om zichzelf verstaanbaar te maken. Ligt maar net aan wie je treft.

Verder is het jammer dat het zo slecht georchaniseerd was. Hoop dat het over 4 jaar (in canada was het?) beter is, want dan ben ik wel van plan te gaan met wat vrienden.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:24

Ach, de Fransen zelf kloegen ook over de organisatie (toch een paar mensen die ik ken die gegaan zijn).
Het is bekend dat organisatie en meertaligheid niet tot hun talenten behoren.

Over dat Engels, het zit er echt niet ingebakken. Vaak durven ze het ook niet echt terwijl ze het wel kunnen.
Engelse les werd/wordt niet veel gegeven en het niveau is niet echt geweldig. En het zou bvb al veel helpen als ze niet alles en iedereen dubben.

In Frankrijk mag Frans dan wel een wereldtaal zijn, als je internationaal meewil heb je meer aan Engels.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:50

Ik ben vrijdag op de kür geweest en zaterdag op cross.

De kür vond ik Ok geregeld. Lange wacht rij maar mijn ticket gaf duidelijk aan wanneer het stadion open ging. Wij zijn toen pas gaan aanschuiven en dat ging erg snel. Parkeren hebben we zeer dichtbij gewoon in een straat gedaan. Qua eten, drinken en wc was het er wel zielig dus dat heb ik over geslaan.

Na afloop zijn we naar de Village geweest. Het was een pak verder dan verwacht maar ik vond dit wel te doen.

de cross helaas was dik drama. Wij zijn vanuit thury harcourt gekomen en inderdaad vanaf argentan stonden we stil. Ik had wel op wat file gerekend maar niet op 5u voor 16km... Erg zuur vooral omdat dit makkelijk opgelost had kunnen worden,zelfs nog de moment zelf.

Op he terrein zelf vond ik het slecht geregeld. Geen controle van tickets, te weinig eet standjes, vieze wc s (en ik ben niet zo moeilijk) , geen overdekte plaatsen of bankjes. We hebben enkel 2u cross gezien door de file... Bij het vertrekken ben ik een eenrichtingsstraat ingereden en konden we de file omzeilen.

Qua eten drank ben ik duidelijk iets anders gewend. In België is eten en drank meenemen vaak verboden of wordt het sterk ontmoedigd. Er staat hier om elke hoek ook wel een kraampje met drank of eten. Ik had dus niks mee omdat ik wel zo lief ben om de organisatie te steunen. ..

edit: Ik vind Frankrijk overigens super hoor!!! Dus bij mij geen vooroordeel over de Fransen
Laatst bijgewerkt door poes op 09-09-14 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:53

Ook ik wil ingaan op de discussie wel of niet engels.

Ik had eenzelfde beeld van Fransen als vele in dit topic tot ik hier ben gaan wonen. Ik woon tussen "dat volk" zoals het hier door sommige genoemd word. Ik vind dit nogal discriminerend en ja, ik ben echt Nederlandse.

Ik ben het ermee eens dat het op een evenement als dit gewenst is als de vrijwilligers Engels zouden spreken! Maar aan de andere kant, hoe wil je 3000 man "even"engels leren voor 2 weken? Deze taal word gewoon niet gesproken in Frankrijk. Het is geen onwil, maar gebrek aan educatie. Dit kan je als organisatie niet opeens aanleren. je moet blij zijn dat je zoveel vrijwilligers bij elkaar krijgt.

Commentaar vind ik wel gewoon, moet ook in het Engels!

Zoals ik de Fransen hier heb leren kennen zijn ze super vriendelijk en behulpzaam. Om dan mensen hier nogal onvriendelijke dingen te horen zeggen, kwets mij indirect toch, als echte Nederlander...

Verder klinkt het echt heel beroerd en ben ik blij dat wij op het laatste moment niet gegaan zijn als ik dit zo hoor!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:04

Als echte Belgische Française zit ik op dit moment in Caen, weliswaar niet voor de WEG, maar man, hier zie je nog gevolgen van de slechte organisatie. En nee, dit ligt echt niet aan de Franse mentaliteit, maar aan een gebrek in communicatief vermogen bij de organisatie. Fransen zijn vriendelijk, behulpzaam maar hebben een grote liefde voor hun taal en vaderland.

En ik kan jullie vertellen, als je als franstalige Engels (of Nederlands/Duits) wilt leren is dat verschrikkelijk moeilijk, ik woon nu 15 jaar in Antwerpen, maar heb nog vaak last met uitspraak. Dus alle vrijwilligers voor 2 weken Engels leren, lijkt me onmogelijk. Wel had er geselecteerd kunnen worden op meertalige vrijwilligers en deze dan strategisch opstellen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:13

Volgens iemand anders in dit topic die zich had aangemeld als vrijwilliger werd het blijkbaar niet echt gewaardeerd als je niet goed frans kan. Sorry, maar daar begint het probleem al. Als je daardoor al eindigt met een grote groep mensen die wel frans maar niet goed engels kan vraag je er imo al om, want blijkbaar zijn er niet alleen Fransen geweest die zich aangemeld hebben. Bij een internationaal event zoals dat zou je juist denken dat vrijwilligers uit verschillende landen juist een toevoeging zou kunnen zijn, zolang de voertaal (die imo engels zou moeten zijn met iets dat internationaal is) maar voldoende aanwezig is.

Mbt de fransen, hetzelfde gebeurt hier in Canada met de Quebecers :') en aangezien Canada 2talig is krijgt iedereen zowel engels als frans op school. Om nog maar niet te spreken over het accent dat er hier op het frans ligt in vergelijking met de fransen in Frankrijk :')

Overigens ben ik dit jaar niet gegaan, hopelijk over een paar jaar in Canada :) mag alleen wel hopen dat het dan iets beter geregeld is, ook taalwijs omdat Bromont vlakbij Montréal en dus in Quebec ligt lol :') :+

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:17

Blacky94 schreef:
Volgens iemand anders in dit topic die zich had aangemeld als vrijwilliger werd het blijkbaar niet echt gewaardeerd als je niet goed frans kan. Sorry, maar daar begint het probleem al. Als je daardoor al eindigt met een grote groep mensen die wel frans maar niet goed engels kan vraag je er imo al om, want blijkbaar zijn er niet alleen Fransen geweest die zich aangemeld hebben. Bij een internationaal event zoals dat zou je juist denken dat vrijwilligers uit verschillende landen juist een toevoeging zou kunnen zijn, zolang de voertaal (die imo engels zou moeten zijn met iets dat internationaal is) maar voldoende aanwezig is.

Mbt de fransen, hetzelfde gebeurt hier in Canada met de Quebecers :') en aangezien Canada 2talig is krijgt iedereen zowel engels als frans op school. Om nog maar niet te spreken over het accent dat er hier op het frans ligt in vergelijking met de fransen in Frankrijk :')

Overigens ben ik dit jaar niet gegaan, hopelijk over een paar jaar in Canada :) mag alleen wel hopen dat het dan iets beter geregeld is, ook taalwijs omdat Bromont vlakbij Montréal en dus in Quebec ligt lol :') :+

Dat eerste begrijp ik ook wel.
Als ze hier in Nederland iets organiseren lijkt het mij logisch dat er mensen rond lopen die Nederlands spreken. Genoeg Nederlanders die geen woord Engels spreken. Maar die moeten dan ook Engels kunnen spreken.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:25

LesleyxLinn schreef:
Blacky94 schreef:

Als ze hier in Nederland iets organiseren lijkt het mij logisch dat er mensen rond lopen die Nederlands spreken. Genoeg Nederlanders die geen woord Engels spreken. Maar die moeten dan ook Engels kunnen spreken.

Zolang het maar wordt geprobeerd, als je snapt wat ik bedoel. Er zijn mensen die het vertikken met iemand te communiceren als deze hun taal niet vloeiend spreekt. Dan ben ik er ook wel klaar mee. Zoek het uit, daaaaaag! :evaw:
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 09-09-14 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:26

Ja het gaat mij ook niet per se om de individuele fransen zelf die geen Engels kunnen.
Het gaat mij om de organisatie die blijkbaar niet heeft bedacht dat het wel handig is als het geheel in Engels is. Ze hadden ook mensen van buitenaf kunnen halen die wel prima Engels kunnen. Geen fout van de fransen, maar een flinke fout van de organisatie.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:30

Finliox schreef:
LesleyxLinn schreef:

Zolang het maar wordt geprobeerd, als je snapt wat ik bedoel. Er zijn mensen die het vertikken met iemand te communiceren als deze hun taal niet vloeiend spreekt. Dan ben ik er ook wel klaar mee. Zoek het uit, daaaaaag! :evaw:

Ja daar ben ik het helemaal mee eens. Ik hoor weinig ervaringen van mensen die wel netjes te woord zijn gestaan in Frankrijk (behalve de mensen die wel een woordje Frans spreken). Eigenlijk heeft iedereen daar commentaar op.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:31

Met die taalbarriere had het eruit gezien als er een veiligheidscrisis was ontstaan.
Je moet er werkelijk niet aan denken.