Manege in Assendelft opnieuw in opspraak door ponyverloting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Manege in Assendelft opnieuw in opspraak door ponyverloting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:44

Nee. Dus als het inderdaad klopt zoals ik het beschreven heb snap ik ook niet waarom de PVD erover valt. Dan is er imo toch niks aan de hand? Als het paard naar iemand met verstand gaat en de lotwinnaar krijgt geld en zij hebben niets meer met elkaar te maken dan het vaststellen van het bedrag..

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:45

Dat verhaal klopt ook niet :o

PenP2014 schreef:
Happy_Joy schreef:
Friendly, exact. Zo gaat het nu dus..

PenP2014, dat is toch niet vreemd? Zo komt de pony bij iemand terecht die een wel overwogen keus heeft gemaakt ( :+ ) en de winnaar krijgt een leuk bedrag. (en er komen veel mensen op af)

Maar dat klopt dan niet meer met het verhaal dat je kan kiezen tussen de pony of het geld toch?

Happy_Joy

Re: Manege in Assendelft opnieuw in opspraak door ponyverloting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:46

Ik snap de PVD sowieso niet :+

Autumnn

Happy_Joy schreef:
Ook dat is helemaal niet waar Lizzyy.

Er is 1 x een manege paard 'verloot' dit omdat er iets gebeurd was met de Bingo, maar verder niet.

Het is meestal wel een jonge pony, maar niet al een tijd op het land gezet, deze is speciaal aangeschaft en ingereden of doorgereden door één persoon.

Overigens zijn er in de begin jaren veulens verloot.

Zo komen er dus rare verhalen in de wereld, als je er niets van weet, zeg dan ook niets, of vraag er gewoon naar.

Ik heb daar lang genoeg rondgelopen/stage gelopen en gewerkt om dingen te weten daar :j
Maakt niet uit verder, ik hou me mond wel :)

PenP2014

Ok het kwartje is gevallen!! De pony wordt dus verkocht aan de hoogste bieder, dat bedrag wordt een lootje en degene met dat lootje wint het bedrag. Hèhè. Wat een heisa om niks dus :')

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:54

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* PenP2014 *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Precies zoals je nu omschrijft..

En Lizzyy, ik heb er 25 jaar gelest en met mijn paarden gestaan en ik ben geen fan (meer) van de manege, maar eerlijk is eerlijk.
Ben ik wel benieuwd welke paarden er eerst op het land gegooid zijn en waarvan degene met het leukste koppie de Bingo werd, net zoals ik nu wel nieuwsgierig ben naar wie al die manege paarden dan zijn geweest. Mochten het meer zijn, dan die ene kleine bonte pony (Sjors????) dan alvast mijn excuus... (mag via pb :j )
Laatst bijgewerkt door Happy_Joy op 08-09-14 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:55

Op de manier die nu beschreven wordt, wordt er toch helemaal geen pony zomaar verloot?
Wat een gedoe om niks... :')

LIH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:44

Lizzyy schreef:
LIH schreef:
de pony word geveild de eigenaar begint bij 1000 en als iemand daarover heen bied is het paard van die gene en de gene met het lootje wint het bedrag ;)

Precies, en van het gewonnen bedrag kan de pony gekocht worden

Nee Lizzy het paard word verkocht en de gene met het lot krijgt het bedrag die mensen staan er buiten om de pony te kopen ;)