Wederom paard mishandeld in Amersfoort

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:28

Paintlinger schreef:
Je zou toch preventief een kwaaie ram of stier bij je paarden laten lopen.

Ik heb een goeie waakram..... zeer effectief!

Ganzen,werkt ook goed!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:57

Ik vind die filmpjes / beelden ook maar bijzonder vaag. Kan net zo goed iemand zijn die het paard de deken goed legt of even kriebelt. En vwb dat kenteken dat is natuurlijk allang gecheckt etc. :\

Hoe dan ook het blijft natuurlijk een drama -O-

Ik let de laatste weken wel extra op, wie er langskomen en hoe. Nu zit er bij ons een flinke sloot plus schrikdraad en prikkeldraad maar geen idee of dat van die idioten tegenhoudt. Heb wel zoiets van onze wei is niet de makkelijkste wei voor ze om iets te doen ...
Plus heb politie, boswachter en landschapsbeheer gevraagd om extra oogje in het zeil te houden. Ze zeiden dat ze dat al deden.

En zat ook al te denken aan een koppeltje ganzen <<)

vienna1987

Re: Wederom paard mishandeld in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:41

Uit de beelden zou geen enkel proces van kunnen gemaakt worden. Verdacht misschien, maar bewijs geen enkel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:42

VanHuisUit schreef:
Ik vind die filmpjes / beelden ook maar bijzonder vaag. Kan net zo goed iemand zijn die het paard de deken goed legt of even kriebelt. En vwb dat kenteken dat is natuurlijk allang gecheckt etc. :\

Hoe dan ook het blijft natuurlijk een drama -O-

Ik let de laatste weken wel extra op, wie er langskomen en hoe. Nu zit er bij ons een flinke sloot plus schrikdraad en prikkeldraad maar geen idee of dat van die idioten tegenhoudt. Heb wel zoiets van onze wei is niet de makkelijkste wei voor ze om iets te doen ...
Plus heb politie, boswachter en landschapsbeheer gevraagd om extra oogje in het zeil te houden. Ze zeiden dat ze dat al deden.

En zat ook al te denken aan een koppeltje ganzen <<)

Die beelden zijn gemaakt door de camera van de eigenaresse van dat paard in Duitsland.Die man hoort daar niet thuis bij dat paard. Hij is een half uur bezig daar bij dat paard, van half 5 tot 5 uur.
De eigenaresse van die camera gaat die beelden echt niet op FB zetten,als het haar oom of vader of wat voor fam.lid ook, zou zijn.
Die man is een vreemde! en wat hij een half uur lang daar doet? dát is dus de vraag,kriebelen of deken goed leggen duurt geen half uur.Ook vreemd dat hij in zijn nette kleren naar het weiland gaat.

Dat bericht met die auto vind ik fake.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:49

Nessah schreef:
WillBokkers schreef:
Ze hebben beelden van de mensen die paarden mishandeld en 'live' beelden van dat een paard mishandeld wordt. Heb toevallig de beelden van die mannen op me telefoon staan..

oef.. Kijk je uit met wat je zegt? Dit is namelijk niet waar. De mensen op de foto, zijn mensen die zich verdacht gedroegen rond om een stal, daar zijn opnames van. ( zie afbeeldingen vorige pagina) de politie wil met deze mensen in contact komen. Maar er is totáál geen bewijs dat dit ook werkelijk mensen zijn die paarden hebben mishandeld.. Zo ontstaan dus miscommunicaties en sensatie. Ik vind woorden zo verdraaien zelfs een beetje haat zaaien, want er ontstaat een zoektocht ( wat goed is) maar dat wil niet zeggen dat deze mensen het ook daadwerkelijk gedaan hebben.. Terwijl veel mensen gelijk beweren van wel.

Mijn buurmeisje was gister haar kat kwijt en is overal gaan zoeken, ook rondom de stal hier vlakbij.. Als die gefilmd werd, was ze zeker ook gelijk verdacht. niet gelijk mensen veroordelen terwijl er nog niets bekend is.

Verder hoop dat ik deze dader, of inmiddels denk ik daders, snel gepakt worden!

Oh mij werd het op die manier verteld...
Kan je mij dan vertellen waarom (bijna) die zelfde arm in/bij de kont van het paard zit?
Of weet jij dat niet? Ik dacht dat ze daar bezig waren met het steken..

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:03

Moderatoropmerking:
Ik heb de foto's die hier geplaatst zijn verwijdert, het is niet bewezen dat de man op deze foto's werkelijk de paardenmishandelaar is. Ik wil jullie dan ook verzoeken de foto's niet te herplaatsen.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:44

Wat een vreselijk nieuws weer, houdt het nog een keer op met die vreselijke mishandelingen :r

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:56

ben trouwens benieuwd waarin opsporing verzocht oid weer gaat updaten... want de dader is dus blijkbaar nog gewoon actief

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:49

Vraag me af of de paarden die mishandeld zijn in 'achteraf' weilandjes staan, daar waar weinig sociale controle is?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:18

Volgens mij zijn de meeste paarden die gepakt zijn,paarden die alleen of met 2 staan.
Of zijn er ook paarden gepakt die in een kudde staan?

Nee niet alle paarden stonden in een weiland achteraf.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:48

Toch wel benieuwd wat er van die mensen terecht gaat komen...
Waarschijnlijk komt er net zo'n klopjacht als met die ponypletters toen. (En terecht)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:25

In Vaals en Landgraaf zijn gisteren en vandaag ook paarden toegetakeld. Komt wel heel kort bij nu.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:36

KimD schreef:
In Vaals en Landgraaf zijn gisteren en vandaag ook paarden toegetakeld. Komt wel heel kort bij nu.

is alleen niet bekend gemaakt....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:54

NathalietjeB schreef:
KimD schreef:

Nee nog niet op L1, wegens sporenonderzoek. Maar Facebook staat er vol mee, niet meer dan logisch! Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:06

Het volgt steeds meer en meer op elkaar, die mishandelingen.
Echt niet normaal meer.Elke dag als ik op de wei komt,kijk ik al me paarden bij hun achterste na,vooral de merrie's.Elke dag denk ik: zouden mijn paarden nu aan de beurt zijn geweest?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:09

gohya schreef:
Volgens mij zijn de meeste paarden die gepakt zijn,paarden die alleen of met 2 staan.
Of zijn er ook paarden gepakt die in een kudde staan?

Nee niet alle paarden stonden in een weiland achteraf.

Er is nlangs weer toegeslagen aan een drukke weg midden op de dag in een kudde

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:12

gohya schreef:
Het volgt steeds meer en meer op elkaar, die mishandelingen.
Echt niet normaal meer.Elke dag als ik op de wei komt,kijk ik al me paarden bij hun achterste na,vooral de merrie's.Elke dag denk ik: zouden mijn paarden nu aan de beurt zijn geweest?

ja ik denk echt serieus dat de kick van de persoon steeds meer drijft om het vaker uit te voeren...
dat zie je ook vaak in die misdaad series eerst is t kleinschalig maar t word steeds meer en groter om dat die kick/behoefte dat groter word.
overdag geeft natuurlijk een nog grotere kick want stel je voor dat iemand je ziet (alsof de persoon er op kickt om betrapt te worden)
ook hier controleer ik elke dag de paarden zelfs de ruinen al is t maar gewoon uit voorzorg.

Wodan198021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 00:11

Er wordt door de politie geadviseerd het stil te houden ivb met het onderzoek,onze ervaring daarmee is dat de "vermoedelijke" (wij weten het zeker!!)dader die ons paard met een buks heeft beschoten,in die "stille"tussentijd van het onderzoek,de buks heeft "weggegooid"omdat het stuk zou zijn.
En het bewijs dus heeft vernietigd.
Hij had deze buks gloednieuw vlak voor de mishandeling gekocht.
Er zijn zelfs camera beelden dat ze in haar been wordt geschoten(vanaf zijn erf)maar omdat hij niet in beeld komt,is het maar de vraag of hij vervolgd gaat worden.
Was er wel meteen openheid geweest,dan hadden de buurtbewoners opgelet en was er misschien meer bewijs verzameld.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:16

Wtf met een bucks beschoten. Wat een mafkees.
Maar ook bewerkt met een mes? Want alle andere zijn met een mes bewerkt.
Dus zou dan denken aan een andere mafkees

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:20

Wodan vraag me idd ook af of dit dezelfde is. Als jullie dit al hebben vermeld zal deze man heus onderzocht zijn en in de gaten gehouden zijn geweest zeker als je ziet in hè groot deze zaak is

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:21

NathalietjeB schreef:
KimD schreef:

oh echt, dit wist ik niet.
Waar op fb zie je dit staan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:21

Hier is ook mijn paard beschoten met een buks of geweer.Ik denk zelf dat dit een andere dader is geweest.Was op klaarlichte dag,terwijl ik er zelf bij was.

ynid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:57

Ik zag op facebook foto's voorbij komen van een man in het donker die aan het achterste van een merrie zat. De foto's waren behoorlijk duidelijk. Die foto is zo duidelijk ik twijfel er niet aan of die man een van de daders is.
Ik zelf maak me ook grote zorgen. Iedere keer als ik het lees dat een merrie gepakt is krijg ik last van mijn maag. Ik vind het heel erg en ik hoop dat ze toch snel iemand zullen pakken al geloof ik inderdaad niet dat het er eentje is. De media kan ook mensen op ideeën brengen zodat het er waarschijnlijk meer zijn die niet van onze dieren af kunnen blijven.Ja ik hoop echt dat de politie nu eindelijk er eens flink werk van gaat maken. Iedere ochtend kijk ik naar mijn shetlanders of ze niks mankeren en inmiddels doe ik de stal waar mijn paard staat in de nacht op slot.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:54

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:15