Anky van Grunsven: "Geen definitief afscheid"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:11

Ja het is mss zeker verstandiger om er een definieve streep onder te zetten, maar doe dat dan ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:12

waarom zou dat verstandiger zijn? :+
Stel, ze zet er een streep onder en volgend jaar komt ze een paard tegen waarvan ze denkt "dat is 'm!"
zit ze daar mooi...

Wat is dat toch met mensen/ruiters om zich altijd te willen bemoeien en altijd vinden dat ze wat te zeggen hebben over wat een ander móet doen.
Niemand heeft er toch last van dat ze er geen streep onder zet? :?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:14

purkie schreef:
Ja het is mss zeker verstandiger om er een definieve streep onder te zetten, maar doe dat dan ook.

En dan alsnog een rentree maken onder lacherige commentatoren bij de NOS??
Heb je Laurens en Jan lacherig horen doen over Digby??

Juist niet definitief kappen!!!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:16

Nee hoor.. er moet' helemaal niets, talenten begeleiden is ook een mooie roeping.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:29

Janine1990 schreef:
purkie schreef:

En dan alsnog een rentree maken onder lacherige commentatoren bij de NOS??
Heb je Laurens en Jan lacherig horen doen over Digby??

Juist niet definitief kappen!!!

Ik heb 'm gemist?
Vind het jammer dat een collega de andere uit lacht eerlijk gezegd.. :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:33

Ayasha schreef:
Ik heb 'm gemist?

Jep, meerdere keren op een lacherige manier benoemd dat hij vorig jaar op het EK in Herning afscheid nam met tranen van Nathalie erbij. En nu weer van stal werd getrokken. En dat hij duidelijk minder goed was.

Was bij de livestream van de NOS, die was niet te zien in België...

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:02

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:
Ik heb 'm gemist?

Jep, meerdere keren op een lacherige manier benoemd dat hij vorig jaar op het EK in Herning afscheid nam met tranen van Nathalie erbij. En nu weer van stal werd getrokken. En dat hij duidelijk minder goed was.

Was bij de livestream van de NOS, die was niet te zien in België...

:) Zo zie je maar... het zegt slechts iets over degene die iets weglacht.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:20

Simbaa schreef:
Upido is fysiek niet wat ze er van hadden verwacht. Dat zei Sjef laatst op een interview op Radio 1 volgens mij.

Toch echt jammer van dat paard.heb destijds een filmpje gezien waarin zijn ruiter toen vertelde hoe jammer hij het vond dat Upido verkocht was, maar goe blij dat hij bij Anky kwam.
Hij liep toch destijds met zn ruiter al een goede grand prix?
Maar ja het is en blijft een eenzame hoogte de dressuur top!

Ayasha
Blogger

Re: Anky van Grunsven: "Geen definitief afscheid"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:37

Nipt 70% in prix st george.... :) 66% in een GP kür die ik gevonden heb...
Iets zegt me dat 66% rijden niet goed genoeg is voor Anky. :D

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:59

Oooo inderdaad wat jammer. ...ik knijp mn handjes dicht hoor voor zo een paard :+

maar zou die ooit nog uitgebracht door een ander? of verkocht worden? Dure investering als stal opvulling :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:46

denbine schreef:
Oooo inderdaad wat jammer. ...ik knijp mn handjes dicht hoor voor zo een paard :+

maar zou die ooit nog uitgebracht door een ander? of verkocht worden? Dure investering als stal opvulling :D

Ik geloof dat Anky ten tijde van de verkoop van Totilas al eens heeft gezegd dat zij liever niet zulke dure paarden heeft... Dus relatief gezien zal hij wel wat minder hebben gekost.
Al kunnen wij er waarschijnlijk nog een leuk landgoedje van kopen :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:52

Ze is in april nog gestart op een westernwedstrijd met Whizashiningwalla BB :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:09

Jammer dat Upido niet was wat ze verwachte maar denk dat andere ruiters die niet zo'n paard tot hun beschikking hebben hem ook kunnen uitbrengen , gewoon zonde.

Painted Black loopt voor Spanje en heel netjes :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:47

Rumpleteaser schreef:
Ze is in april nog gestart op een westernwedstrijd met Whizashiningwalla BB :D

Dat is haar hobby. Denk dat ze zichzelf ook wel realiseert dat ze daarin echt niet meer de absolute top gaat bereiken.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:04

Ook in de reinng gaat ze niet voor de onderste regionen in de uitslag. Anky heeft een winnaarsmentaliteit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:25

karijn schreef:
Ook in de reinng gaat ze niet voor de onderste regionen in de uitslag. Anky heeft een winnaarsmentaliteit.

Oooh dat zeker...
Maar ik denk wel dat ze realistisch genoeg is om te bedenken dat ze nooit de Anky van de reining gaat worden.

Zeg maar... ik ben in de basissport ook heel ambitieus en wil altijd graag winnen. Daar ga ik ook echt voor. Waar ik op school genoegen nam met een 5,5 wil ik op concours toch wel graag minimaal 7ens scoren.
En ik mag heel graag dromen van het hoogste niveau, maar ben wel realistisch genoeg om te bedenken dat ik niet de middelen, noch het talent heb om dáár te komen.

Het talent dat Anky voor dressuur heeft, heeft ze vast niet óók voor reining gekregen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:59

Paardrijtalent is volgens mij niet selectief kwa tak..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:02

Ayasha schreef:
Paardrijtalent is volgens mij niet selectief kwa tak..

Heb ik ook wel over nagedacht... Maar talent is natuurlijk wel iets dat je moet ontwikkelen.
Anky heeft dat op jonge leeftijd al gedaan in de richting dressuur... Maar kan ze dat omvouwen naar reining? Of verdubbelen naar reining?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:42

Kunnen misschien wel maar of dat ook haar doel is? Western is meer haar ontspanning denk ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:30

Ayasha schreef:
Kunnen misschien wel maar of dat ook haar doel is? Western is meer haar ontspanning denk ik.

Naast dat ze inmiddels ook 46 is en het dan volgens mij lastiger wordt. Denk ik ook dat dit haar ontspanning is. Voor mij is paardrijden ook een hobby en de beste willen zijn kan je toch ook in je hobby?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:05

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:

Naast dat ze inmiddels ook 46 is en het dan volgens mij lastiger wordt. Denk ik ook dat dit haar ontspanning is. Voor mij is paardrijden ook een hobby en de beste willen zijn kan je toch ook in je hobby?

Tja ik had soms het idee dat wedstrijden en show geven geen ontspanning meer was. ze was doodsbang als een van die paarden een beetje te scherp was. Dat word natuurlijk niet minder als je ouder word

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:12

bliver schreef:
Tja ik had soms het idee dat wedstrijden en show geven geen ontspanning meer was. ze was doodsbang als een van die paarden een beetje te scherp was. Dat word natuurlijk niet minder als je ouder word

Maar dressuur is ook haar werk...
Ik heb nooit echt die indruk gehad, dat ze werkelijk doodsbang was. Heb er er hier in Groningen toen af zien donderen (Nelson) maar ze was tot haar val vrolijk aan het babbelen.
Ik kan me wel voorstellen dat ze na het akkefietje met Salinero (die er vandoor ging toen ze zwanger was) voorzichtiger is geworden, en dat vind ik alleen maar te prijzen aan een moeder en moeder in spe.

Ik zag het meer als gepast respect voor het vluchtdier-zijn in een paard.

En toch best dapper als je een donkere arena tussen een fakkelrij door in gaat met je paard... Later belicht met een spotlight waardoor je vier schaduwen krijgt... En op een stilstaand paard met tranen je babbeltje doet. Volgens mij heeft ze toen toch echt wel genoten.

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar om nu te zeggen dat ze doodsbang was... Ik weet het niet... Misschien heb ik haar daarvoor ook wel te weinig live gezien hoor...

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:23

Denk dat voor Anky haar prioriteiten nu anders zijn geworden nu ze moeder is .De kids rijden ook wedstrijdjes en ze haalt daar giga veel lol uit om ze te begeleiden las ik al eens .Ook als je ouder wordt (ervaar ik zelf ook ) wordt je wat voorzichtiger .En Upido ,Bon Bravour en Andretti .Tja talent zullen ze vast hebben (Bon Bravour zeker Andretti voor mij persoonlijk vraagtekens erbij ) En Upido tja ..wat moet je er van zeggen ..

Maar wie weet heeft ze er geen klik mee ? Dat zou ook kunnen .Maar al voor al voor mij is er geen reden om te gissen .
Ze moet doen waar ze blij mee is en genieten .
Er komt een tijd dat je andere dingen leuker/en of belangrijker vindt
Persoonlijk is voor mij nog steeds haar mooiste kur de Song sung blue kur met Bonfire .Tot tranen toe geroerd als ik die zag en hoorde .

Ze heeft zichzelf ruimschoots bewezen met paarden als Prisco ,Cocktail.Bonfire,Salinero ,Krack C .Gere, Junior STV etc etc ..Dus wie weet heeft ze er voorlopig even genoeg van en komt ze ooit terug en anders hoop ik dat ze iets doet waar ze blij van wordt .Ik gun haar het beste .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:25

Barte schreef:
Denk dat voor Anky haar prioriteiten nu anders zijn geworden nu ze moeder is .De kids rijden ook wedstrijdjes en ze haalt daar giga veel lol uit om ze te begeleiden las ik al eens .Ook als je ouder wordt (ervaar ik zelf ook ) wordt je wat voorzichtiger .En Upido ,Bon Bravour en Andretti .Tja talent zullen ze vast hebben (Bon Bravour zeker Andretti voor mij persoonlijk vraagtekens erbij ) En Upido tja ..wat moet je er van zeggen ..

Maar wie weet heeft ze er geen klik mee ? Dat zou ook kunnen .Maar al voor al voor mij is er geen reden om te gissen .
Ze moet doen waar ze blij mee is en genieten .
Er komt een tijd dat je andere dingen leuker/en of belangrijker vindt
Persoonlijk is voor mij nog steeds haar mooiste kur de Song sung blue kur met Bonfire .Tot tranen toe geroerd als ik die zag en hoorde .

Ze heeft zichzelf ruimschoots bewezen met paarden als Prisco ,Cocktail.Bonfire,Salinero ,Krack C .Gere, Junior STV etc etc ..Dus wie weet heeft ze er voorlopig even genoeg van en komt ze ooit terug en anders hoop ik dat ze iets doet waar ze blij van wordt .Ik gun haar het beste .

Ik las in een ander topic dat Sjef in een interview met radio 1 heeft gezegd dat Upido fysiek niet is wat ze er van hadden verwacht. Dus zal qua bewegingstechniek wel niet mee kunnen met het hoogste niveau nu.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:27

Janine1990 schreef:
bliver schreef:

Maar dressuur is ook haar werk...
Ik heb nooit echt die indruk gehad, dat ze werkelijk doodsbang was. Heb er er hier in Groningen toen af zien donderen (Nelson) maar ze was tot haar val vrolijk aan het babbelen.
Ik kan me wel voorstellen dat ze na het akkefietje met Salinero (die er vandoor ging toen ze zwanger was) voorzichtiger is geworden, en dat vind ik alleen maar te prijzen aan een moeder en moeder in spe.

Ik zag het meer als gepast respect voor het vluchtdier-zijn in een paard.

En toch best dapper als je een donkere arena tussen een fakkelrij door in gaat met je paard... Later belicht met een spotlight waardoor je vier schaduwen krijgt... En op een stilstaand paard met tranen je babbeltje doet. Volgens mij heeft ze toen toch echt wel genoten.

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar om nu te zeggen dat ze doodsbang was... Ik weet het niet... Misschien heb ik haar daarvoor ook wel te weinig live gezien hoor...

Ja niet met Nelson nee, maar heb je haar toen in den bosch met het afscheid van Krack gezien en het jaar daarna met Painted Black?? Toen was ze echt wel bang hoor. Ik denk dat iedereen die dat gezien heeft dat kan beamen. Trouwens ze maakte er zelf volgens mij ook geen geheim van. Maakt verder niet uit hoor. Maar dat is denk ik ook een reden waarom ze niet meer zo met een nieuw paard op wedstrijd gaat. Wat ik erg jammer vind, ik zie haar graag terug