Hart van NL: Pensionhoudster verkoopt andermans paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Re: Hart van NL: Pensionhoudster verkoopt andermans paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 06:50

zulke mensen zijn eigenlijk heel er triest en zielig. Enige waar je ze dan ook mee helpt is opsluiten in een tbs kliniek.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 07:02

Ja maar achterbaksheid en schofterigheid is nog steeds geen reden om iemand tbs op te leggen. Bovendien zoals ik begrijp uit het artikel die in link staat in de op, is er geen sprake van contracten en dergelijke. En hebben de eigenaren hun paard aan dr gegeven dus is die vrouw de nieuwe eigenaar en kan dus doen wat ze wil met die paarden.

Alleen het geval Ziezo; lijkt mij, aangezien dat paard daar maar tijdelijk heen zou, dat daar wel sprake is van pensiongeld betalen en geen sprake van weggave. Als dat idd zo is, is zij de enige die aangifte kan doen, omdat er dan sprake zou zijn van diefstal.

Overigens denk ik dat er niks mis is met die vrouw, behalve dan harteloosheid, paarden werden tenslotte vrijwel direct door een opkoper opgehaald. Dit is gewoon moedwillig en met voorbedachte rade aangepakt. Die vrouw is nooit van plan geweest om die paarden een rusthuis te bezorgen. Is gewoon een oplichtster die handig gebruik heeft gemaakt van goedgelovige eigenaren en dacht zo makkelijk geld te verdienen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 07:07

Wat ik me afvraag is het nu een pensionstal of een opvangplek voor paarden.
Daar zit toch een groot verschil tussen.
namelijk wel betaald niet betaald.
Ik heb zo'n vermoeden dat de paarden daar gratis werden op gevangen dus weggegeven gewoon eigenaar af dus.
Dan snap ik de reactie op hart van nl niet dat de mevrouw vertelde als ik weet waar hij staat dan ga ik er heen met de trailer en haal hem op.
Ja en dat kan dan dus niet omdat ze geen eigenaar meer is en het paard niet zomaar even mee kan nemen.
Hoe denken jullie daarover?

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 07:31

1forever schreef:
kan het dat ze hier op bokt.nl ook actief is?Iemand hier ervaringen mee?

Ja ze zijn actief op bokt
Ik had een oproepje gedaan voor onze haflinger ,zocht een fijn pensioen plekje
Daar reageerde ene Ellie op met boktnaam banjer12

Godzijdank zag ik van alles voorbij komen op Facebook en ben toen toch door gaan vragen bij haar
Met ook een lul verhaal dat we haar wel eventueel wilde brengen maar dan met een zeer goed contract in de vorm van bruikleen
Daar ging ze mee akkoord en gaf haar naam en adres en Bingo het was Elle G woont nu inderdaad in Vledder

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 07:45

Ik heb het gisteren ook gezien.
Toen ze haar huis lieten zien schrok ik me rot ik heb daar vorig jaar een zadel gekocht bij haar. Het paste niet maar schrok er wel van.

Ik bedoel straks is het een zadel van 1 van die paarden die verdwenen is. Snap ool best dat mensen in haat verhaal geloven ( als ze dat was) ze kwam heel aardig en betrouwbaar over.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 07:52

Ik vind dat dit enorm wordt opgeblazen. Hartstikke fout dat die vrouw misbruik heeft gemaakt van het vertrouwen van mensen, maar bijzonder naïef dat je denkt dat iemand anders geheel zonder eigenbelang jouw probleem (oud paard, kan er niks meer mee, wil verder in de sport, etc.) zal oplossen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben er zeker niet tegen om een plekje te zoeken voor een paard waar je zelf niets meer mee doet. Maar een paard wegbrengen en na een half jaar nog eens informeren hoe het er mee staat? Gelegenheid maakt de dief!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 07:57

Beide partijen hebben schuld, de eigenaar van het paard en de pensionhoudster.
Je staat je paard af [onder mooie verhalen] je betaald er niets voor,je hebt geen contract.Dan heb je geen poot meer om op te staan! Lekker makkelijk,je paard weg doen omdat je zelf geen tijd meer hebt of omdat je er niet meer op kan rijden.Je gaat pas na een half jaar kijken en gaat dan lopen janken,dat het paard weg is.Je bent geen eens eigenaar meer,je hebt je paard weg gegeven! en ja,hoe vervelend het ook is [je bent bedrogen] die vrouw mag er mee doen wat ze wil.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:04

Hoe komt iedereen erbij dat deze paarden daar gratis en zonder contract stonden? Hier wordt namelijk niet over gesproken in het artikel dus dat is dan puur speculeren

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:07

gohya schreef:
Je staat je paard af [onder mooie verhalen] je betaald er niets voor,je hebt geen contract.Dan heb je geen poot meer om op te staan! Lekker makkelijk,je paard weg doen omdat je zelf geen tijd meer hebt of omdat je er niet meer op kan rijden.Je gaat pas na een half jaar kijken en gaat dan lopen janken,dat het paard weg is.Je bent geen eens eigenaar meer,je hebt je paard weg gegeven! en ja,hoe vervelend het ook is [je bent bedrogen] die vrouw mag er mee doen wat ze wil.

Je hebt eigenwlijk wel gelijk, maar er zijn ook verhalen dat de paarden binnen een week al weg waren en de eigenaar geen eens de kans heeft gehad om een keer te komen kijken. En tuurlijk een contract zou een hoop duidelijk maken, maar iets in mij zegt dat deze mevrouw toch wel heel gewiekst is om onder een contact of iets uit te komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:09

Maartje1990 schreef:
Hoe komt iedereen erbij dat deze paarden daar gratis en zonder contract stonden? Hier wordt namelijk niet over gesproken in het artikel dus dat is dan puur speculeren

Dit stond in dat andere topic wat hierover ging.Dat topic is helaas gesloten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:12

bliver schreef:
gohya schreef:

Je hebt eigenwlijk wel gelijk, maar er zijn ook verhalen dat de paarden binnen een week al weg waren en de eigenaar geen eens de kans heeft gehad om een keer te komen kijken. En tuurlijk een contract zou een hoop duidelijk maken, maar iets in mij zegt dat deze mevrouw toch wel heel gewiekst is om onder een contact of iets uit te komen.

Iemand die geen goed contract wil opstellen,is al gelijk niet te vertrouwen.
Bij mij staan paarden onder een contract.Als er om wat voor reden dan ook,ik de paarden niet meer kan houden,gaan ze terug naar de vorige eigenaar,of word er door samen een andere plek gezocht mét contract.
En ja, de paarden staan hier volledig gratis gestald! Ik ontvang er geen geld of wat dan ook voor en alle kosten zijn voor mij.
Dus JA, zulke mensen bestaan er ook nog.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:15

Ik sluit me aan bij chevax. Ik snap het niet zo goed. Die mensen geven het dier weg omdat ze het zelf niet meer willen hebben of kunnen onderhouden. Een enkeling kijkt er maanden niet naar om.
Dan is het paard toch van deze mevrouw en kan zij zelf besluiten de dieren door te verkopen? Zij draagt niet alleen de onderhoudskosten maar ook medische kosten. Bij mijn weten ben je wanneer je dit kan aantonen voor de wet eigenaar.

Indien het waar is dat de eigenaren de paarden van een oude dag wilde laten genieten en maandelijks pensionkosten betaalde dan heet deze mw echt een probleem. Niet alleen heeft ze de paarden dan gestolen en verduisterd maar ook de eigenaren opgelicht omdat deze totop heden per maand stalling aan haar betaalden. Dan denk ik zo dat ze vrij snel opgepakt gaat worden bij zoveel gedupeerde eigenaren.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:15

Maartje1990 dat is het nu juist hierover is geen duidelijkheid omdat het in het verhaal niet naar voren komt en een contract dat juridisch niet correct is is ook niet rechtsgeldig.
Dus in het programma word dit niet duidelijk dus wie is nu de eigenaar?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:20

gohya schreef:
Maartje1990 schreef:

Dit stond in dat andere topic wat hierover ging.Dat topic is helaas gesloten.

Ik had begrepen dat ook mensen waren die hun paard daar tijdelijk hadden staan voor revalidatie en daar elke maand wat voor betaalde.
Of soms gratis maar wel de DA kosten voor rekening kwam van de eigenaar.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:23

Goya: welk topic was dat ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:24

Wat uit alle facebook berichten kwam (reacties van voormalig eigenaren) is dat het paard was weggegeven. Dus niet in pension. Zonder contract maar gewoon op de 'vriendelijke lach' dat alle kosten van het oude paard door mevrouw G werden betaald en dat het paard daar zijn oude dag kon slijten.

Tja.... hoe niet netjes het ook is dat deze mevrouw dit doet... Ze is niet strafbaar, ze is immers de nieuwe eigenaar. En dan heb ik ook nog eens zoiets.. hoe naief ben je als oude eigenaar dat je denkt dat iemand jouw oude kapotte paard wel volledig gaat betalen := dat kan je toch op je klompen aanvoelen :n .

Een rusthuis zoals soest is heel iets anders dan betaal je voor je paard, dat was hier niet het geval.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:24

Klopt Brainless er was ook iemand die het paard in bruikleen had gegeven,en ja dan zit die Ellie fout.
Maar er waren ook paarden gewoon weg gegeven aan die Ellie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:25

Degene die het paard in bruikleen had gegeven in het vorige topic heeft hem ook gewoon weer terug gehad?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:27

sasja0705 schreef:
Goya: welk topic was dat ?

Weet ik niet meer.
Citaat: Hier had ik ook een topic over gemaakt maar die werd verwijderd ivm privacie volgens mij.
Dit is ook al geen nieuw nieuws meer trouwens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:28

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:28

Yvank_ schreef:
Degene die het paard in bruikleen had gegeven in het vorige topic heeft hem ook gewoon weer terug gehad?

Voor zover ik weet heeft ze haar paard weer opgehaald.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:31

Een paard in bruikleen geven is ook weggeven als er niets op papier staat het is het ene woord tegen de andere en is moeilijk hard te krijgen.
Daarom word er gespeculeerd omdat het allemaal niet duidelijk is wat er allemaal is afgesproken want hier hoor je het fijne niet van.
Als ze een ernstig strafbaar feit had gepleegd dan was ze toch op zijn minst wel uitgenodigd op het politiebureau om zichzelf te verantwoorden omdat ik las dat er aangifte was gedaan.
Dit verhaal heeft heel veel vraagtekens.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:42

memberlist.php?mode=viewprofile&u=308937

Dame is gewoon nog actief op bokt.

Als t idd weggave was...zit ze niet fout..

Maar joe naief kun je zijn zeg....denken dat je kapotte paard maar betaald word e.d.

Neem je verantwoording voor je dier als je er niet meer voor zorgen kunt!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:52

Hier zó vaak mee gemaakt, paard word gegeven aan onze opvang,mensen staan te janken en willen het paard nog regelmatig komen opzoeken.Uiteraard zijn ze ten alle tijden welkom,ook via de mail mogen ze contact blijven houden. Vervolgens hoor je er nóóit meer iets van.

Ik vind de eigenaar van een paard,die het paard gratis weg geeft,meer schuld hebben dan Ellie.
Wat Ellie heb gedaan is natuurlijk niet goed te praten,maar mensen die 100% zekerheid willen hebben,dat hun paard nooit de handel in gaat,stel dan een contract op bij een Notaris. Mja dat kost geld he.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:58

Lees wel een aantal 'harde' reacties over mensen die ervoor kiezen hun oude beestje ergens anders te huisvesten voor hun pensioen. Je bent verantwoordelijk voor een paard dat je koopt, ook als het paard ouder is of geblesseerd, maar dat betekent m.i. niet dat dat paard altijd vlak in je buurt moet blijven, dat je er zelf voor moet zorgen en dat je er per se iedere dag/week naartoe moet.

Natuurlijk is deze vrouw een zéér verkeerd voorbeeld (hoe haalt ze het in haar hoofd!), maar met je paard gratis/tegen een kleine vergoeding en zonder contract ergens achter laten neem je ook een behoorlijk risico (hoe halen de eigenaren het in hun hoofd, zou je zeggen).

Er bestaan gelukkig ook wel goede pensioen-stallingen/rusthuizen, met eigenaren die te vertrouwen zijn. Mijn ruin van (nu) 24 staat al bijna 4 jaar in een pensioen-stal. Mét contract en tegen een (fatsoenlijke) vergoeding. Wel een heel eind weg. Het is 3,5 u rijden voor mij. Ik ga er weinig heen. Voel me daar ook wel schuldig over, zou vaker willen gaan. Maar met een > 40 urige werkweek, een ander paard dat ik nu rij, nog een beetje sociaal leven... het komt er niet van. Maar ik heb wél mijn verantwoordelijkheid genomen om mijn ouwetje paard een goede oude dag te bieden. Het maakt hem overigens niet uit of hij mij ziet of niet... zolang er maar gegeten kan worden ;-)