Dronten APV: "Paardenpoep direct opruimen"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:33

miss_lizje schreef:
RianneH schreef:
Wij moeten op buitenrit door een dorpsstraat en nemen tegenwoordig standaard een plastic tas mee. Nu mest die van mij nooit, maar de anderen wel, stappen dan af, schuiven alles zo goed mogelijk in de tas en dumpen het of in de bosjes of vuilnisbak. Dorpsgenoten waarderen het ook zeker, waar we eerder gezeur kregen als het in de goot werd geschoven. Buitenuit en in het bos laten we het gewoon liggen.

Ik hoop niet dat je die mest met plastic zak en al in de bosjes gooit als je geen vuilnisbak kan vinden. Dan ben je vervuilender bezig dan gewoon de mest te laten liggen.
)

Lijkt me vanzelfsprekend van niet ;) De mest gaat in de bosjes en de zak gaat mee voor de volgende drol. Kleine moeite, groot plezier voor iedereen.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:37

Furrow schreef:
TuttiFrutti_ schreef:
Mensen zeuren vaak over paardenpoep. ( als het regent is het zo weg en eigenlijk is het lang niet zo vies als honden en kattenpoep ) maar je hoort niemand over die smerige kattenpoep. Getver wat is dat toch vies. Lekker in de zandbak waar kinderen in spelen.

Dus kattenpoep maakt het paardenmest probleem natuurlijk goed :j

http://www.westlanders.nu/nieuws/paarde ... lweg-2252/

enz...

jep dat probeer ik daarmee te zeggen. Meteen is het paardenpoepprobleem opgelost.
Wat ik probeer te zeggen is dat vroeger geen haan kraaide naar een keuteltje. Mensen kunnen gewoon niets meer verdragen van elkaar.

Furrow

Re: Dronten APV: "Paardenpoep direct opruimen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:39

Vroeger ook hoor, weet nog dat vijf jaar? geleden een motorrijder is gestorven door het uitschuiven op paardenmest. Ik kan het artikel niet direct vinden, alleen word er nu iets aan gedaan :)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:47

Karl66 schreef:
Bambi1995 schreef:
Ik kan absoluut niet op mijn paard komen zonder dat er iemand aan het zadel gaat hangen aan de andere kant, anders gaat het zadel namelijk scheef, hoe strak ik ook aansingel.

Volgens mij is dat gewoon jouw probleem en hoeft de rest van Nederland daar geen last van te hebben. Dus als jij er niet meer op komt, moet je gewoon lekker in de bak blijven en als je dat niet wilt, is het aan jou om een oplossing te verzinnen.

Ik blijf niet in de bak haha ik ga lekker op het land van boeren. Mijn paard mest zelden met rijden dus ook niet met buitenrit.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:18

RianneH schreef:
miss_lizje schreef:

Ik hoop niet dat je die mest met plastic zak en al in de bosjes gooit als je geen vuilnisbak kan vinden. Dan ben je vervuilender bezig dan gewoon de mest te laten liggen.

Lijkt me vanzelfsprekend van niet ;) De mest gaat in de bosjes en de zak gaat mee voor de volgende drol. Kleine moeite, groot plezier voor iedereen.

Gelukkig :D , Ken er helaas een aantal die dat dus wel doen. Onder het mom van "Het is toch opgeruimd :roll: " Die nemen dus wel +3 zakken mee per buitenrit die ze dan gewoon in de berm gooien. Tja, dan konden ze natuurlijk beter de mest zelf laten liggen. Maarja, dat nemen ze dus niet van mij aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:44

Zoolgangster schreef:
Zelfs de bereden politie ruimde (voor zover ik heb gezien) geen paardenpoep op... en die rijden dan nog meestal twee aan twee, dus in principe kan een collega makkelijk het paard van de collega vasthouden terwijl er opgeruimd wordt...

Daar heb ik jaren geleden de bereden brigade in Utrecht mee tuk gehad }>
Heb staan janken van de lach, ze moesten inderdaad voor het goed fatsoen de rommel opruimen, maar hadden niets bij zich.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:53

TuttiFrutti_ schreef:
Mensen zeuren vaak over paardenpoep. ( als het regent is het zo weg en eigenlijk is het lang niet zo vies als honden en kattenpoep ) maar je hoort niemand over die smerige kattenpoep. Getver wat is dat toch vies. Lekker in de zandbak waar kinderen in spelen.

Als het regent zo weg?
Nou was dat maar zo, dan hoefde ik iet zo vaak mijn land uit te mesten.

En het wordt ook nog eens ontzettend glad als het op de weg ligt.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:55

Brainless schreef:
Arabesk schreef:
een keer een boze vent die schreeuwde dat ik maar een zak om zijn staart moest binden. Terwijl ik net afstapte om de mest opzij te schuiven maar goed.... een zak om de staart *succes* hahaha

Is gewoon te koop :D
http://www.agradi.nl/imperial-riding-po ... atcher.htm

[ Afbeelding ]

Lastig als je merrie moet plassen.. Geen zon rommel zo...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:59

Wafel schreef:
Lastig als je merrie moet plassen.. Geen zon rommel zo...

Een merrie kan nog gewoon er onderdoor plassen.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:02

bij ons wordt het ook gedaan hoor!
wat een onzin dat het niet realiseerbaar is!

De laatste ruiter heeft een zakje + schepje op zijn rug, stapt af als ene gepoept heeft, de rest wacht eventjes ;)
(soms als veel paarden hebben ene paar ruiters een zakje)

Op de menwagen is het emmer +schep :)

Niks aan de hand en de kans dat je op een plek komt waar je echt niet kan scheppen is heeeeeel klein,
dus niet meteen allemaal roepen "ja dan poept die net als je op de wegstaat" bullshit, niemand laat midden op een drukke weg zijn paard stilstaan om te poepen, die dwing je ff tot doorstappen/draven.. en op het fietspad van die drukke weg kan je prima diegene achterop je menwagen even laten afstappen om te scheppen etc. !

En die ene keer dat het echt echt echt niet lukt?
dan is dat maar zo ..
maar daarvan zullen 50x wel gelukt zijn :j

Welke poep dan ook,
het hoort opgeruimd :)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:10

Wat als je paard nu erg veel onderweg moet mesten , dan wordt het wel veel af stappen en opruimen ! :D

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:53

Al jaren wandel ik doorghet wisentbos in Dronten. Toevallig liep ik er enkele weken geleden met een vriendin, die zelf meerdere paarden heeft en die vond het echt te gek worden zoveel mest op de wandelpaden.
De laatste jaren is het wel heel erg geworden. Wandelpaden die echt vol met mest liggen.
En dan niet een enkele mesthoop....
Nette betonnen wandelpaden. Ruiterpaden zijn er zat en anders ook de keuze om naast t beton in t gras te rijden.wij wonen in west en zelfs op straat kom je het geregeld tegen.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:58

jansje73 schreef:
Wat als je paard nu erg veel onderweg moet mesten , dan wordt het wel veel af stappen en opruimen ! :D

dan kan dronten het misschien oplossen door op de meest bezochte paden op hoeken een bak te zetten waar je die kan legen :)

Hebben ze hier soms ook, op de echte drukke ruiterwegen ;)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:03

Je moet niet met je paard op wandelpaden gaan. Komt er ook geen mest op. Meestal voel ik het wel als mijn paard moet gaan mesten. Dan stuur ik hem in de berm. Hij kent trouwens ook het commando: In de berm! Je kan ze ook alles leren:) Het wordt heel glad als het regent, die paardenmest. Er zijn nu gewoon zoveel paarden in bepaalde gebieden, dat de mest overlast geeft.

niels0683

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:11

Midden in het dorp voor het cafe, daar lag het... ik terug gegaan om het op te ruimen... was het al helemaal platgereden... Kun je dus ook niets meer.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:33

Gemeente Dronten... dus wie te paard naar Lowlands is: uitkijken op de terugweg.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:33

Kunnen we dan niet ook meteen automobilisten verplichten om hun CO2-uitstoot weer te compenseren of op te vangen?

Is toch ook vervuiling? :+ sorry, mest op straat is af en toe hinderlijk als het op een fietspad ligt, maar altijd beter dan katten- of hondenpoep.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:42

Tjah snap niet waarom men zo een probleem maakt van poep opruimen.
Of anders een poepzak

Paard moet gewoon braaf kunnen stil staan ook buiten.
Is toch stukje opvoeding.

En buiten zijn er genoeg ideeen om op je paard te komen.

Hier standaart een tas mee tijdens het mennen ik stap rustig af om het op te ruimen.(ik vind dat als mijn paard niet kan wachten buiten ik niet op buitenrit hoor te gaan.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 06:49

Nou.....ik heb een krukje nodig met opstappen dus al wil ik het direct opruimen lukt me niet eens hahahaha :')

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:08

Sharmila schreef:
Nou.....ik heb een krukje nodig met opstappen dus al wil ik het direct opruimen lukt me niet eens hahahaha :')

Daar kan je om lachen,
maar de zaak ook serieus nemen.
Heb je ooit wel eens bedacht dat je dus niet meer op je paard komt, mocht er iets gebeuren?

Ook voor alleen al het feit dat je persee een krukje nodig hebt zou je eigenlijk al een oplossing voor moeten zoeken ;)

entja, ik vind paardenpoep opruimen de normaalste zaak, en dat al helemaal in gebieden waar er zoveel paarden rijden etc. dat je de omgeving er echt wel last van heeft.
Als wij allemaal zo laks gaan denken en zeuren over het feit dat het nu opgeruimd moet worden,
kunnen we net zo goed ook zelf op de straat gaan schijten..
pfff! dat is geen fatsoen?!!! nouja.. waarom de stront van JOUW paard dan niet opruimen?!
schijt = schijt, en moet opgeruimd :j

djengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:30

Je kunt ook na de buitenrit nog even langs je hopen rijden en ze aan de kant gooien/ opruimen. Doe ik zelf ook, kost wat tijd maar je houdt je omgeving blij.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:53

Vind al die blikjes, plastic zakjes, chipszakjes, kaugum, plastic flesjes, sigaretten etc. etc. veel vervuilender en vervelender dan een hoopje paarden mest......... mest is met paar dagen verdwenen van de straat, het andere vuil blijft tientallen jaren liggen.......

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:58

claudiaM33 schreef:
Vind al die blikjes, plastic zakjes, chipszakjes, kaugum, plastic flesjes, sigaretten etc. etc. veel vervuilender en vervelender dan een hoopje paarden mest......... mest is met paar dagen verdwenen van de straat, het andere vuil blijft tientallen jaren liggen.......

Groot gelijk!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:16

Ja ik vind het serieus allemaal dikke onzin. Ik sta vaker in een hondendrol dan paardendrol. Denk dat hondenpoep een groter punt is. Of katers van de wijk die mijn gloednieuwe tuinmeubelen ondersproeien. Die ene paardendrol die ergens in een woonwijk ligt. Nee sorry kan er niet wakker van liggen.

Tja zou niet weten wat ik moet verzinnen om op te kunnen stappen. Als ik eraf val moet ik iemand bellen of terug lopen. Soms kan ik ergens een bankje vinden en daarmee opstappen. Heb een nieuw paard en die is een stuk kleiner dan mijn oude paard. Maar uiteindelijk bleek die dus ook nog te groot om op te stappen.

En tja lachen erom. Wat moet ik anders. Ik heb een hele vervelende vorm van dwerggroei. Niet altijd oordelen naar een post die iemand plaatst. Er kan een verhaal achter zitten.
Laatst bijgewerkt door Sharmila op 18-08-14 11:23, in het totaal 2 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:20

Maar het is toch een stukje fatsoen, je rotzooi opruimen? Netzoals jij last hebt van de blikjes en verwacht dat het opgeruimd wordt, en de hondenpoep niet op de weg wilt, wil een ander niet ook de pardenmest op de weg. En veel mensen vinden dat heel erg smerig en grote hompen en stinken. Zeker in Dronten als ik dat zo lees, waar het erg druk is over die wegen.
In elk geval, een betere wereld begint bij jezelf ;)