Minipony bezorgt eventingamazone een gele kaart

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 02:09

Citaat:
Het is deels terecht." aldus Katie. "Het is mijn fout en het spijt me. Het is terecht dat ik een iets van een waarschuwing, boete of straf heb gekregen.

rofl,
welk deel is dan niet terrecht?

ernstig grappige gebeurtenis, gewoon omdat er verder niets gebeurd is..

Lis_Ol

Re: Minipony bezorgt eventingamazone een gele kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 02:12

Moet stiekem toch wel heel hard lachen om dit verhaal,
haha wat een kleine donder ook :=

Ik zoek de vind ik leuk knop :j
btw, wel een sportieve reactie van Katie

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 02:23

http://eventingnation.com/home/katie-fr ... sing-mini/

Citaat:
EN has long lamented the need for an overhaul of the FEI’s yellow card system — here’s one of John’s more famous rants on the subject — andSpartacus’ Katie’s yellow card at Rebecca serves as an excellent case study for why reform is needed. Should FEI officials be able to award yellow cards for an incident related to a horse that is not even competing? Would they have awarded a yellow card if it had been Houdini who got loose?

And then there’s the issue of woefully inadequate, short descriptions of why a yellow card is given. In Katie’s case, “incorrect behavior/endangering other competitors” could lead people looking at the yellow card list — which is publicly available on the FEI’s website— to jump to a wide range of assumptions.

Het deels onterechte komt dus van het bovenstaande.
Ten eerste lopen er daar elke dag wel enkele paarden perongeluk even los. Deze worden dan zo snel mogelijk weer gevangen en niemand krijgt dan een gele kaart. Hierbij gaat het dan ook nog om een pony die geeneens meedoet aan de wedstrijd.
Verder staat het dus ook niet op de officiele website vermeld.

elenaMM77 schreef:
Citaat:
Het is deels terecht." aldus Katie. "Het is mijn fout en het spijt me. Het is terecht dat ik een iets van een waarschuwing, boete of straf heb gekregen.

rofl,
welk deel is dan niet terrecht?

ernstig grappige gebeurtenis, gewoon omdat er verder niets gebeurd is..

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:25

Het gedeelte van Horse and Hound dat niet voor dit Bokt artikel werd vertaald:

Horse and Hound schreef:
“It is partially deserved,” Katie said. “I didn’t go through the right processes to bring Spartacus on grounds. It was not closed FEI stabling so I didn’t think to bring his shot (vaccination) records.

.....

“In the future, I will make sure to plan ahead better and have all of his documentation at the ready.”

Het lijkt er dus op, dat (volgend op het incident), de officials de entingspapieren van de pony wilden inzien en de eigenaresse die niet bij zich had. Geen heel groot probleem als de pony op de wagen blijft, maar als de pony losbreekt en met andere paarden in contact komt (en onder de aanname dat zijn entingen niet op orde zijn) een potentieel gevaar voor de paarden van de andere deelnemers.

En daar was de gele kaart dus voor: het ontbreken van de juiste papieren van een paard op het evenemententerrein, en niet voor het losbreken van de pony. Op elke Eventing/SGW wedstrijd loopt wel eens een paard los.

Een beetje gezocht, maar ze wilden waarschijnlijk een signaal afgeven.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 11:03

Tomos schreef:
Het gedeelte van Horse and Hound dat niet voor dit Bokt artikel werd vertaald:

Horse and Hound schreef:
“It is partially deserved,” Katie said. “I didn’t go through the right processes to bring Spartacus on grounds. It was not closed FEI stabling so I didn’t think to bring his shot (vaccination) records.

.....

“In the future, I will make sure to plan ahead better and have all of his documentation at the ready.”

Het lijkt er dus op, dat (volgend op het incident), de officials de entingspapieren van de pony wilden inzien en de eigenaresse die niet bij zich had. Geen heel groot probleem als de pony op de wagen blijft, maar als de pony losbreekt en met andere paarden in contact komt (en onder de aanname dat zijn entingen niet op orde zijn) een potentieel gevaar voor de paarden van de andere deelnemers.

En daar was de gele kaart dus voor: het ontbreken van de juiste papieren van een paard op het evenemententerrein, en niet voor het losbreken van de pony. Op elke Eventing/SGW wedstrijd loopt wel eens een paard los.

Een beetje gezocht, maar ze wilden waarschijnlijk een signaal afgeven.

kijk dat maakt het een ander verhaal. Dan is de gele kaart dus gewoon terecht

CharIsabella

Re: Minipony bezorgt eventingamazone een gele kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 11:18

ik zoek naar t bijbehorende filmpje :D I wanna seee :j _/-\o_ _O- _O-

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:56

Hahaha dat wou ik ook zeggen :P Wel een hele leuke pony om te zien, wat een boef, en sportief van de ruiter hoe ze het oppakt :j

xxCYNNxx schreef:
Maar wie noemt zn pony nu ook Spartacus? Ze kon toch weten dat hij zou ontsnappen :+ en een opstand te weeg zou brengen :+