"Wilde" hengst veilig aangekomen op nieuw onderkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:02

Annemiek80 schreef:
Hm bij mij in de buurt wonen dan heel wat koeienfluisteraars blijkbaar.

Koeien worden hier door verschillende boeren op eenzelfde manier verweidt. Maar dan zonder alle publiciteit (of politie).
Vaak genoeg meegeholpen koeien te verweiden, boer trommelt een groot aantal bekenden op, gaat zelf voorop met een quad, quad erachter, vrijwilligers op strategische plekken om verkeer tegen te houden, poorten en hekken worden gesloten door vrijwilligers bij de omliggende boerderijen. Paar paardenmensen erbij (soms niet altijd, met fiets en quads gaat het ook prima) en lopen/draven maar over een afstand van enkele km's

Het verslag van Emiel Voest is leuk te lezen maar om daar nu het etiketje 'paardenfluisteraar' op te plakken? Vind het meer een kwestie van je gezonde verstand gebruiken en enigzins inzicht hebben in kuddegedrag. Maar nogmaals het verslag is leuk te lezen want hoe je het draait of keert het is een hele happening (ook met koeien, vind ik ontzettend leuk om te zien of met mee te werken).

En ach, het is zomer.. komkommertijd, dan komen er altijd leuke/ontroerende berichten over dieren in het nieuws... hoort bij de komkommertijd

_/-\o_

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:04

Netjes gedaan +:)+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:06

Weer een paard gered van de domheid van mensen! _/-\o_
Ik vind het top gedaan,fijn dat het paard een goede plek heeft nu. +:)+

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:14

betadine schreef:
LukieBradley schreef:
Ach ik vind het nogal overdreven verteld.
Wij krijgen van de handelaar zo vaak jonge pony's of paarden die nooit in de hand zijn geweest.
Met een klein beetje geduld heb je het zo voor elkaar hoor en het zal over een jaar of als hij min 3 is echt niet anders zijn om hem zadelmak te maken.
En ik heet echt geen voest met mijn achternaam

Vind ik ook. Het is wel altijd spannender met paarden die niet in de hand zijn geweest maar het is wel mogelijk hoor. Waarom er hier zo een verhaalvan maken....

Precies, het vergt mij iets meer oplettendheid en geduld en idd soms wat spannender.
Maar mijn ervaring heeft geleerd dat deze ook meer op mij gefocussed zijn en een "tam" paard sneller ergens lak aan heeft.
Heerlijk zulke "wilde" pony's, kom ze maar afleveren

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:18

Ik lees alleen nog maar heel af en toe op bokt.
Dit omdat ik de negativiteit, hypocritie en kortzichtigheid al een poos spuugzat was.

Het lijkt wel of mensen zoeken naar punten om te zeiken en dan alleen nog maar hetgeen "willen" lezen dat hun kromme mening voedt.

In de topics over deze hengst zijn tal van verwijten en beschuldigingen geuit naar de mensen die alles op alles hebben gezet om dit dier te redden. Iedereen weet het beter...
Ja, er zijn tal van dieren die niet "gered" worden, maar nu is er in elk geval 1 gered. Al zie ik ook berichten dat de slacht voor het paard ook beter zou zijn dan een gestrest leven... :+
Ach, bokkers met die achterlijke uitlatingen weten nu al dat dit dier een rotleven gaat krijgen...
Genoeg voorbeelden van dit soort kortzichtigheid in de topics over deze hengst.

Dan de verwijten omtrent de inzameling. Na tig berichtjes dat de nieuwe eigenaar NIET zelf heeft gevraagd om donaties en uitgebreide uitleg hierover, blijven deze bokkers haar dit verwijten. Deze nieuwe eigenaar deed niets anders dan Bokkers netjes te antwoorden en te informeren.

Je kan ook eens nadenken en eerlijk zeggen "O dat had ik niet zo begrepen en brengt het verhaal in een ander daglicht". Maar ja, toegeven dat je fout zat in je kortzichtige, verwijtende reactie.... Dat blijkt voor velen keer op keer onmogelijk te zijn. Alleen hetgeen lezen dat je WILT lezen. De rest negeren we maar he..
Totaal een plaat voor de kop dus. En dit zie je in elk topic

Echt te triest voor woorden.

Zo dit is de laatste keer dat ik zelfs nog maar informatief op Bokt kom.

Heel jammer, want informatief is Bokt zeker wel, maar van die mentaliteit hier krijg ik echt kots neigingen.

Toedeledokie

Ps, nieuwe eigenaar van de "wilde hengst", succes met alles!

Santos_05
Fotograaf

Re: "Wilde" hengst veilig aangekomen op nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:35

Wat een mooi verhaal! Fijn dat deze hengst een nieuwe plek heeft, heel veel plezier en succes met deze stoere man!

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:53

Annemiek80 schreef:
Hm bij mij in de buurt wonen dan heel wat koeienfluisteraars blijkbaar.

Koeien worden hier door verschillende boeren op eenzelfde manier verweidt. Maar dan zonder alle publiciteit (of politie).
Vaak genoeg meegeholpen koeien te verweiden, boer trommelt een groot aantal bekenden op, gaat zelf voorop met een quad, quad erachter, vrijwilligers op strategische plekken om verkeer tegen te houden, poorten en hekken worden gesloten door vrijwilligers bij de omliggende boerderijen. Paar paardenmensen erbij (soms niet altijd, met fiets en quads gaat het ook prima) en lopen/draven maar over een afstand van enkele km's

Het verslag van Emiel Voest is leuk te lezen maar om daar nu het etiketje 'paardenfluisteraar' op te plakken? Vind het meer een kwestie van je gezonde verstand gebruiken en enigzins inzicht hebben in kuddegedrag. Maar nogmaals het verslag is leuk te lezen want hoe je het draait of keert het is een hele happening (ook met koeien, vind ik ontzettend leuk om te zien of met mee te werken).

En ach, het is zomer.. komkommertijd, dan komen er altijd leuke/ontroerende berichten over dieren in het nieuws... hoort bij de komkommertijd

Emiel kiest er toch niet voor dat hij paarden fluisteraar word benoemt?

debflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:58

wauw gelukkig is het goed afgelopen!! hij is echt prachtig!
Ik dacht nog als Django niet uiteindelijk toch nog word geslacht ;( maar gelukkig :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:43

40km/pu in draf? :') Gelooft emiel dat zelf?

Mooi gedaan, petje af, weer een paard zonder zorgen! :)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:17

Voor alle azijnpissers in dit topic: pak eens het woordenboek en zoek de woorden "positief" of "positiviteit" eens op. Staat haaks op de woorden "azijnpisser" of "galbak". Probeer het eens...maakt het leven een stuk leuker voor jezelf en je omgeving en ja...ook zelfs hier op Bokt.

Voor alle betrokkenen bij dit verhaal: mijn respect!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:26

Ik kan me nog een actie van vier meiden herinneren die een kudde paarden uit het water gered hebben.
De dames werden de hemel in geprezen, zo verschrikkelijk goed en mooi wat ze hadden gedaan. Het ging de wereld over en ook nog een boekje, ga maar door.
En nu is er iemand die een paard, dat voor de slacht bestemd was en zo spoedig mogelijk van het weiland af moest veilig en op een paardvriendelijke manier naar zijn plekje brengt en GVD heel bokt vind er van alles van behalve in positieve zin. Aandachtstrekker, publiciteitsgeil, noem maar op, kun je zien hoe donders negatief onze maatschappij is geworden.

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:55

Dan hebben jullie mij verkeerd begrepen,... gaat mij om al die paarden en pony's die daar vlakbij staan en wel geslacht worden! Wie gaat die in hemelsnaam allemaal opvangen, ook zij schreeuwen om hulp i.p.v. om in de salami, hamburgers of frikandellen gestopt te worden. En ja... ik heb hier al 2 grasbuikjes staan die rijp voor de slacht zijn maar al tijden dienen als weide-ornament.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:57

Je kunt het ook andersom bekijken: dit paard is wél gered van de slacht. Ieder gered dier is er één.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:06

Maarja, denk dat die stunt qua geld wel genoeg was voor meerdere paarden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:07

Vast, maar het is nu eenmaal zo gegaan met Django. Ze hadden het geld ook in hun eigen zak kunnen houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:10

AafkeB schreef:
Dan hebben jullie mij verkeerd begrepen,... gaat mij om al die paarden en pony's die daar vlakbij staan en wel geslacht worden! Wie gaat die in hemelsnaam allemaal opvangen, ook zij schreeuwen om hulp i.p.v. om in de salami, hamburgers of frikandellen gestopt te worden. En ja... ik heb hier al 2 grasbuikjes staan die rijp voor de slacht zijn maar al tijden dienen als weide-ornament.

Het gaat er om dat dit dier ontsnapt is tijdens het inladen voor de rit naar een slachthuis. Zijn mede weidegenoten zijn allang dood. Dier kon hier niet blijven staan en een dier dat geen enkele ervaring met mensen heeft, alleen staat, dat duurt heel lang voor je er ook maar een halster om kunt doen.
Het is geen Heartland serie, er moest gehandeld worden. Mensen wilden hem wel hebben en hebben een voor het dier zeer paardvriendelijke manier gevonden om hem daar te krijgen. Hoe en met wie ze het doen maakt mij niet uit ik vind het goed zoals ze het gedaan hebben.
En ik maak me echt geen illusies dat er een paard minder om geslacht word(ja deze) maar het is heel normaal dat kuddes jongvee eerst een jaar flink spek op de botten krijgen en dan naar de slacht gaan, ook gezonde, jonge paarden. En slachten is misschien wreed in de ogen van velen, ik vind het wreed hoeveel dieren er zielig in de hoek van een weiland staan te verpieteren, kijk maar eens goed om je heen. Voor hun zou de slacht een snel en pijnloos einde zijn van een treurig leven.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:13

Wat dacht je van het leven van talloze paarden in 3 x 3 stalletjes (ergens in een donker gangetje op stal). :') Doe die maar een tikje tegen het hoofd.

Nee maar wat een heisa om een dier wat toch ooit opgegeten gaat worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:20

xSlvna schreef:
Wat dacht je van het leven van talloze paarden in 3 x 3 stalletjes (ergens in een donker gangetje op stal). :') Doe die maar een tikje tegen het hoofd.

Nee maar wat een heisa om een dier wat toch ooit opgegeten gaat worden.

Weet jij veel wat de huidige eigenaresse later met Django doet als hij overlijdt? Misschien laat ze hem wel cremeren, of nog extremer: opzetten. Ik vind je berichten in dit topic erg kort door de bocht en ik krijg niet echt de indruk dat je, je best doet om het verhaal vanaf de andere kant te bekijken. Is bij jou het glas ook altijd halfleeg?
Wees blij dat dit paard wél is gered. Als dit niet was gebeurd, dan was hij waarschijnlijk één van de paarden geweest die uiteindelijk geslacht gaan worden. Het is niet realistisch om te denken dat al die paarden gered kunnen worden. Maar wees dan op z'n minst blij voor dit ene paard wat wél hoop heeft op een lang en gelukkig leven.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:27

Nee mijn glas is op, sorry, aan een half vol/leeg glas heb je niks. Jij bent mij hetzelfde aan het vertellen als wat je zegt tegen andere bokkers met een andere mening dan ik.

Ik vind het ook super dat het paard 'gered' is, het is alleen de vraag of hij daadwerkelijk gered is. En ja, moet iedereen zelf weten welke pony ze redden, zal mij toch worst wezen, lig er niet wakker van.

Misschien gaat Django nooit de salami in, misschien over een jaar al, misschien over 25 jaar pas, boeit me ook niet.

Ik zeg alleen dat ik het te veel heisa vind (media etc.) en ik gok dat ze voor het zelfde geld beter 3 (zeg maar wat) andere paarden hadden kunnen 'redden'. Weet ik veel, ik bedoel, waarom precies deze?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:33

Dan denk ik dat ik een aantal van je berichten verkeerd heb opgevat. Naar mijn idee was je namelijk anti deze actie, maar dat is dan mijn fout.
Ik ben het deels met je eens hoor: heel zwart wit gezien had met dit geld veel meer gedaan kunnen worden, maar dat is achteraf bekeken. Ik denk niet dat de mensen vooraf hadden kunnen weten dat dit zoveel geld zou kosten, laat staan dat de "reddingsactie" überhaupt zo groots aangepakt zou worden. Halverwege de boel afblazen om het geld dan maar uit te geven aan een goedkopere manier om meerdere paarden te redden zou niemand durven doen, denk ik.
Ik vind ook dat het misschien wel te groot in de publiciteit is gebracht, maar aan de andere kant: het is wel een heerlijk hartverwarmend pennyverhaal in deze komkommertijd.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:36

Dat is het zeker, zo een verhaal. Maarja toch snap ik die buurtbewoners niet. Kijk ik lig hier serieus niet wakker als een paard naar de salamimolen gaat, of dat nu het paard van de buren is of die op het weiland aan de huppelepup stal. Waarom wilde al die mensen dát paard redden terwijl ze met hun blokkie om (als ze een hond hebben én daar wandelen, maar je snapt me) genoeg paarden zien die precies dezelfde dood zouden hebben als Django.

Ik snap die ophef gewoon niet. Ja paard was weggerend en en... dus? "Hij mag niet dood want..." en ja, dat paard op het weiland naast je mag dus wel gewoon dood?

Snap je wat ik bedoel. Van mij mogen ze best redden wat ze redden willen, doe lekker. Mijn geld is het niet en mijn moeite is het ook niet, ik word geen beter of slechter mens van hun keuze, ik wil hun keuze alleen begrijpen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:47

xSlvna schreef:
Ik snap die ophef gewoon niet. Ja paard was weggerend en en... dus? "Hij mag niet dood want..." en ja, dat paard op het weiland naast je mag dus wel gewoon dood?

Het eerst wat er in mij opkomt: het penny-gehalte. Het lijkt mij niet ondenkbaar dat een aantal mensen heeft gedacht: 'dat paard is ontsnapt, dat is een vechter, die is te sterk om afgemaakt te worden'. Even heel zwart-wit gedacht.
Ik heb het hoogstwaarschijnlijk gemist, maar waarom zou het paard überhaupt in eerste instantie geslacht worden?

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:49

xSlvna schreef:
Dat is het zeker, zo een verhaal. Maarja toch snap ik die buurtbewoners niet. Kijk ik lig hier serieus niet wakker als een paard naar de salamimolen gaat, of dat nu het paard van de buren is of die op het weiland aan de huppelepup stal. Waarom wilde al die mensen dát paard redden terwijl ze met hun blokkie om (als ze een hond hebben én daar wandelen, maar je snapt me) genoeg paarden zien die precies dezelfde dood zouden hebben als Django.

Snap je wat ik bedoel. Van mij mogen ze best redden wat ze redden willen, doe lekker. Mijn geld is het niet en mijn moeite is het ook niet, ik word geen beter of slechter mens van hun keuze, ik wil hun keuze alleen begrijpen.

Precies, je slaat de spijker op z'n kop... hun keus daarin is niet te begrijpen.. ook niet uit te leggen.

Hoogstwaarschijnlijk genieten dezelfde mensen van een stukkie vlees waarvan ze niet weten waar het vandaan komt, ja... van een dier wat ze niet in de ogen hebben gekeken.
M.i. hebben enkel strenge vegetariërs recht van spreken. En nee, ik ben geen vegetariër mijn weide-ornamentjes blijven zolang ze daar gezond genoeg voor zijn en ik een bepaalde band met ze heb. Ook ik heb net een heerlijk karbonaatje op, een stukje varken die daar dood voor moest.

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:51

Jolien87 schreef:
Ik heb het hoogstwaarschijnlijk gemist, maar waarom zou het paard überhaupt in eerste instantie geslacht worden?

Omdat mensen vlees eten misschien? Omdat daar dieren voor nodig zijn?

Al eens gekeken in die ontzettende grote vleesfabrieken waar duizenden kippen in een paar weken worden groot gebracht voor dat éne heerlijke kippenboutje op de barbecue :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:52

Paard zou gewoon met een hele kudde naar het slachthuis gaan en is bij het over/inladen er tussen uit gepeerd. Hij moest weg van het weiland en dan is er de keus tussen zoiets als dit of de kogel op afstand en dan krijg je net zulke toestanden als die giraf in Denemarken.
Hij heeft wel karakter, ziet er niet verkeerd uit dus dan komen er mensen die hem wel willen hebben. Ik ben blij dat hij in ieder geval(zo lijkt het) terecht is gekomen bij mensen die weten wat ze doen.