Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FriesWytske schreef:Afschuwelijk bericht.
Maar wat ik me dan afvraag is, waarom heeft de manege-eigenaar dan niet even een draad tussen de pony en de andere paarden gespannen. Dan had dit in mijn ogen voorkomen kunnen worden.
Sjors schreef:Wat een afschuwelijk gezicht die foto. Heel veel sterkte voor de betrokkenen.FriesWytske schreef:Afschuwelijk bericht.
Maar wat ik me dan afvraag is, waarom heeft de manege-eigenaar dan niet even een draad tussen de pony en de andere paarden gespannen. Dan had dit in mijn ogen voorkomen kunnen worden.
Dit dacht ik dus ook. Als je tijdens het inslapen geterroriseerd word door een stel pony's lijkt mij ook niet fijn. Kun je later alsnog draadje weg halen om de pony's/paarden afscheid te laten nemen.
ElCamino schreef:Dat kan niet altijd FriesWystske, soms is dat op de parkeerplaats waar bezoek perkeert of langs de weg. Zulke plekken lopen mensen en het is voor buitenstaanders helemaal een naar gezicht. een dood dier is al naar maar omvallen en afspuiten is helemaal traumatisch voor sommige mensen. We spuiten ook af op het terrein zelf, en het ligt aan de situatie , wellicht kán een dier eenvoudig niet meer verplaatst worden.
We kunnen er weinig over zeggen, behalve dan dat wij nooit klanten, kinderen etc van stal erbij hebben. We doen het alleen met stalpersoneel en eventueel een eigenaar erbij....we laten de paarden ook geen afscheid nemen, als er immers 1 verkocht wordt is het dier ook opeens weg....alleen merries laten we afscheid nemen van hun veulen.
FriesWytske schreef:ElCamino schreef:Dat kan niet altijd FriesWystske, soms is dat op de parkeerplaats waar bezoek perkeert of langs de weg. Zulke plekken lopen mensen en het is voor buitenstaanders helemaal een naar gezicht. een dood dier is al naar maar omvallen en afspuiten is helemaal traumatisch voor sommige mensen. We spuiten ook af op het terrein zelf, en het ligt aan de situatie , wellicht kán een dier eenvoudig niet meer verplaatst worden.
We kunnen er weinig over zeggen, behalve dan dat wij nooit klanten, kinderen etc van stal erbij hebben. We doen het alleen met stalpersoneel en eventueel een eigenaar erbij....we laten de paarden ook geen afscheid nemen, als er immers 1 verkocht wordt is het dier ook opeens weg....alleen merries laten we afscheid nemen van hun veulen.
Is hier ook langs de weg. Waar in de zomer veel toeristen langskomen. Rendac mag niet in het land komen met hun auto. Dus waar zou jij je paard dan neerleggen.
FriesWytske schreef:Bij het af laten maken van een paard/pony kun je er vanuit gaan dat de rest van de groep van slag raad. Dus nee, ik vind dit geen vreemde opmerking. Wij zullen dit dan ook nooit in het land doen met allemaal paarden er omheen. Dat is gewoon vragen om ongelukken. Dan halen we eerder het paard eruit. En laten hem/haar inslapen op de plaats waar hij/zij ook door Rendac opgehaald wordt.