Meisje gewond door op hol geslagen paarden *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:50

alsof ze dagelijks pony's laten inslapen in die wei met de rest erbij, beetje raar om dan te zeggen hadden ze kunnen weten...

dit was gewoon puur een ongeluk, sterkte allemaal en beterschap

xMercury

Re: Meisje gewond door op hol geslagen paarden *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:54

Ik vind zulke reacties ook een beetje ongepast.. Zit me niet echt lekker. Iedereen is onwijs geschrokken, het was een ongeluk. Vind het vervelend en oneerlijk dat er dan met het vingertje gewezen wordt..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:56

Ik vond het al zeer bijzonder dat er nog geen ongepaste reactie was geplaatst. Maar tadaaa daar was 'ie al! Als je je paard uit het land haalt kan dit toch ook gebeuren? Kunnen we beter één paard per weiland doen voortaan.

Erg akelig dit.. Hoop dat het meisje er snel weer bovenop is!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:57

Het is gewoon zo, hoe vervelend ook.

Heb dit er dan ook erbij gezet: Wel erg triest dit, hopelijk komt dat meisje er weer bovenop.

En dat meen ik ook oprecht, dat ik het erg triest vind voor het meisje.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:37

Wat een afschuwelijk gezicht die foto. Heel veel sterkte voor de betrokkenen.

FriesWytske schreef:
Afschuwelijk bericht.

Maar wat ik me dan afvraag is, waarom heeft de manege-eigenaar dan niet even een draad tussen de pony en de andere paarden gespannen. Dan had dit in mijn ogen voorkomen kunnen worden.

Dit dacht ik dus ook. Als je tijdens het inslapen geterroriseerd word door een stel pony's lijkt mij ook niet fijn. Kun je later alsnog draadje weg halen om de pony's/paarden afscheid te laten nemen.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:44

Een ongeluk zit in een klein hoekje en dit is gewoon erg voor iedereen die betrokken is.
Ik hoop in ieder geval dat dit meisje snel en goed hersteld.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:08

Brrr wat naar ook die foto..
Veel beterschap voor het meisje!

Zaterdag ben ik zelf ook onder het paard terecht gekomen met het uit de wei halen doordat er andere paarden op hem afvlogen. Gelukkig alleen een hoef op mijn bil en een op mijn rug die hij niet doorzette. Had ook minder goed kunnen aflopen :\

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 05:25

Sjors schreef:
Wat een afschuwelijk gezicht die foto. Heel veel sterkte voor de betrokkenen.

FriesWytske schreef:
Afschuwelijk bericht.

Maar wat ik me dan afvraag is, waarom heeft de manege-eigenaar dan niet even een draad tussen de pony en de andere paarden gespannen. Dan had dit in mijn ogen voorkomen kunnen worden.

Dit dacht ik dus ook. Als je tijdens het inslapen geterroriseerd word door een stel pony's lijkt mij ook niet fijn. Kun je later alsnog draadje weg halen om de pony's/paarden afscheid te laten nemen.

Uh als ze ineens aan kwamen rennen vanuit het niets?
Heb je niet even tijd om nog een draad te spannen.
Jeetje zeg.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 05:29

Hoe het ook gebeurd en gegaan het is het is een triest verhaal.
Oordelen of er van alles bij halen heeft geen zin, het is nu eenmaal gebeurd!

Voor het meiske dat getroffen is, van harte beterschap!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 05:54

1 Schrik draadje gaat ook geen hele kudde tegen houden die op hol slaat. Hoe sneu ook, dit zijn dingen die gebeuren gewoon af en toe. We hebben nou eenmaal geen glazen bol..

Of zoals de Amerikanen het zo mooi kunnen zeggen:
"If "ifs" and "buts" were candy and nuts, wouldn't it be a Merry Christmas?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 06:01

ow jeetje wat heftig, arm meisje! ik lees dat het een hersenschudding is, laten we hopen dat ze er verder niets aan over houd. Wat zullen ook haar vriendinnen zijn geschrokken zeg!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:07

Een draadje spannen had ook nog weleens gevaarlijker kunnen zijn. Immers: dat draadje zit er normaal gesproken ook niet dus grote kans dat de paarden daar dwars doorheen gedenderd waren met alle gevolgen van dien.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:08

Is er inmiddels al wat meer bekend?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:48

Kom vaker op die manege maar nu door vakantie niet. Er verder geen nieuws behalve dat ze een zware hersenschudding heeft. Zover als ik het weet.
Laatst bijgewerkt door kinel op 13-08-14 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:53

Bij het af laten maken van een paard/pony kun je er vanuit gaan dat de rest van de groep van slag raad. Dus nee, ik vind dit geen vreemde opmerking. Wij zullen dit dan ook nooit in het land doen met allemaal paarden er omheen. Dat is gewoon vragen om ongelukken. Dan halen we eerder het paard eruit. En laten hem/haar inslapen op de plaats waar hij/zij ook door Rendac opgehaald wordt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:57

Ja maar het paard kon er niet meer uit want het kon door ouderdom niet meer op staan. Daarnaast stonden de paarden die op hol sloegen ernaast. Ik ga er dan dus vanuit dat ze in een ander stuk stonden.

Misschien moeten mensen die zo graag altijd kritiek willen leveren ook gewoon eens goed gaan lezen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:58

Dat kan niet altijd FriesWystske, soms is dat op de parkeerplaats waar bezoek perkeert of langs de weg. Zulke plekken lopen mensen en het is voor buitenstaanders helemaal een naar gezicht. een dood dier is al naar maar omvallen en afspuiten is helemaal traumatisch voor sommige mensen. We spuiten ook af op het terrein zelf, en het ligt aan de situatie , wellicht kán een dier eenvoudig niet meer verplaatst worden.

We kunnen er weinig over zeggen, behalve dan dat wij nooit klanten, kinderen etc van stal erbij hebben. We doen het alleen met stalpersoneel en eventueel een eigenaar erbij....we laten de paarden ook geen afscheid nemen, als er immers 1 verkocht wordt is het dier ook opeens weg....alleen merries laten we afscheid nemen van hun veulen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:02

ElCamino schreef:
Dat kan niet altijd FriesWystske, soms is dat op de parkeerplaats waar bezoek perkeert of langs de weg. Zulke plekken lopen mensen en het is voor buitenstaanders helemaal een naar gezicht. een dood dier is al naar maar omvallen en afspuiten is helemaal traumatisch voor sommige mensen. We spuiten ook af op het terrein zelf, en het ligt aan de situatie , wellicht kán een dier eenvoudig niet meer verplaatst worden.

We kunnen er weinig over zeggen, behalve dan dat wij nooit klanten, kinderen etc van stal erbij hebben. We doen het alleen met stalpersoneel en eventueel een eigenaar erbij....we laten de paarden ook geen afscheid nemen, als er immers 1 verkocht wordt is het dier ook opeens weg....alleen merries laten we afscheid nemen van hun veulen.

Is hier ook langs de weg. Waar in de zomer veel toeristen langskomen. Rendac mag niet in het land komen met hun auto. Dus waar zou jij je paard dan neerleggen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:07

FriesWytske schreef:
ElCamino schreef:

Is hier ook langs de weg. Waar in de zomer veel toeristen langskomen. Rendac mag niet in het land komen met hun auto. Dus waar zou jij je paard dan neerleggen.

Gewoon goed afdekken,. Dat hoort deels bij het platteland.. de meesten hebben vaak niet eens door dat er een dood dier onderligt..

Tereno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:18

JoopC schreef:

Ze is nu (gisteren middag) van de IC af en ligt op de kinderafdeling neurologie. Ze slaapt veel en heeft alweer contact gehad met haar ouders.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:39

Tereno schreef:
JoopC schreef:

Ze is nu (gisteren middag) van de IC af en ligt op de kinderafdeling neurologie. Ze slaapt veel en heeft alweer contact gehad met haar ouders.

Gelukkig! Ze is dus hij kennis?

Tereno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:49

JoopC schreef:
Tereno schreef:

Gelukkig! Ze is dus hij kennis?

In ieder geval al bij kennis geweest.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:07

Arme meid.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:59

FriesWytske schreef:
Bij het af laten maken van een paard/pony kun je er vanuit gaan dat de rest van de groep van slag raad. Dus nee, ik vind dit geen vreemde opmerking. Wij zullen dit dan ook nooit in het land doen met allemaal paarden er omheen. Dat is gewoon vragen om ongelukken. Dan halen we eerder het paard eruit. En laten hem/haar inslapen op de plaats waar hij/zij ook door Rendac opgehaald wordt.

dit staat op fb

XXXXXX Het meisje was niet alleen in de wei , dat weet ik want ik was er zelf bij. We hadden geen keuze om het paard in de wei te laten inslapen want hij kon niet meer opstaan. Wij wouden de paarden wegdrijven maar het meisje viel en werd toevallig geraakt door een paard waardoor ze rolde en een klap tege haar hoofd kreeg. het kon iedereen gebeuren die in de wei stond net zoals ik zelf. Het was een ongeluk.

Gisteren om 14:22 · Vind ik niet meer leuk · 9

XXXXXX Precies XXXXXXX wat er allemaal op het internet staat hoeft niet te kloppen, wij weten wat dr is gebeurt verder hoeft niemand eigen verhalen te gaan maken want dat is nergens voor nodig. En ik denk dat het ook niet zo leuk is voor onze vriendin als ze straks beter is en dat ze dan allemaal overal onzin ziet.

Gisteren om 14:24 · Vind ik niet meer leuk · 10

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:53

Wat een ontzettend triest ongeval, hoop dat het meisje hersteld en niets aan de klap overhoudt.