Vrouw van paard getrokken en aangerand *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:16

Toothless schreef:
ja ik weet het, ik fietste er elke ochtend doorheen toen ik op de middelbare zat haha. Maar ik negeer het en fiets altijd heeeeeel hard door dat stuk. Zelf woon in ernaast maar toch voel ik me nergens veiliger dan in mijn eigen buurtje

Ik ben opgegroeid in Kelbergen en zat in Reigersbos op school. Ik vond het stukje richting de kinderboerderij al het ergste om te moeten fietsen. Rond de Gaasperplas viel het eigenlijk altijd wel mee.
Ik hou ook nog steeds van het buurtje hoor.

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:17

Waar gaaf het in de wereld toch naar toe?? Over een paar jaar kan je je huis nog niet meer uitkomen of je moet al uitkijken of iemand je iets wil aandoen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:18

xXbellaXx schreef:
Mijn hond blaft en gromt naar donkere mensen }:)

Wees er maar trots op >;)

Wat erg zeg dat je op klaar lichte dag niet eens meer lekker kunt genieten van een buitenritje. Ik geloof ook wel dat het paard gehandeld kan hebben uit bescherming. Ik hoop dat de dame in kwestie dit voorval snel kan verwerken.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:19

Zo zie je maar dat dieren echt wel kunnen aanvoelen als mensen slechte bedoelingen hebben, dat paard zal vast ook een goede band hebben met zijn eigenaar! Hoop dat de vrouw er ooit overheen komt :(:)
Daarom neem ik ook altijd een zweep mee op buitenrit, ook al heb ik hem niet nodig. Ben zo ooit eens achter een paar jongens aangegaan met mijn zweep die dachten dat het grappig was om een met een voetbal naar mijn paard te trappen ~~}>

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:06

jeetje wat een verhaal.
Sterkte aan de amazone! Braaf paard, haah

eline10

Re: Vrouw van paard getrokken en aangerand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:10

Ik heb het ook gehoord, verschrikkelijk! :oo
Dit is in het bos vlakbij mijn huis gebeurd, hier wandel ik zelf altijd met mijn shetters, maar dat ga ik voorlopig maar niet meer doen :n
Super dat het paard die vent een trap verkocht heeft!!
Echt heel veel sterkte voor die vrouw :(:)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:18

Belachelijk, wat een held is dat paard zeg. Wordt ook steeds gekker allemaal :n

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:31

Suzanne F. schreef:
Dat paard is een held!!

Wat vreselijk zeg. Zal je maar gebeuren. Er is een duidelijke beschrijving van de man en hij heeft waarschijnlijk een blauwe borstkas. Hoop dat ze hem pakken.

Ik geloof niet dat het doelgericht was om baasje te redden!

Het is vermoedelijk van schrik en toevallig precies goed raak geschopt naar die vieze gore klootzak.

Maar dat neemt niet weg dat het hierdoor dat de vrouw kon ontkomen.

Pffff wat een geluk!

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:48

xXbellaXx schreef:

Dit komt wel erg racistisch over hoor.... Moet je niet trots op zijn, echt niet.

Het kan dat dieren dit soort dingen voelen...Alhoewel het ook gewoon angst kan zijn waardoor het paard uithaalde.

Alsnog heel knap van dat paard en hoop dat de dader flink geschrokken is.
Laatst bijgewerkt door lotlot2 op 11-08-14 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:48

Gelukkig is het goed afgelopen voor vrouw en paard lichamelijk. Ze zal de schrik wel goed te pakken hebben nu. Ik mag hopen dat de man het een en ander gebroken heeft dankzij het paard en daar heel lang last van houdt. Wat een vuillak.

Paarden verdedigen wel degelijk hun roedel, mens of dier. Zelf is onze tinker eens voor me gaan staan toen ik een best heftig meningsverschil had met een man terwijl ik in de box bezig was met ons knollie. Die duwde me in een hoek en ging pal voor me staan in verduidelijk aanvalshouding die ik van hem herkende bij aanval naar andere paarden. Ik denk dat als de man een stap de box ingezet had hij gesloopt was, gelukkig besefte de man het zelf ook dat het geen slim idee was dat te doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:23

Jee, het zal je maar gebeuren zeg! Wat een gekken lopen er toch rond. Ik hoop dat ie ergens het ziekenhuis binnen is gelopen met flink wat schade, en ze hem meteen in de boeien kunnen slaan..

Mooie actie van dat paard :) Ik geloof zeker dat ze ons beschermen hoor. Mijn belg weet ik niet, maar mijn tinker laat echt niet zomaar met zich sollen, als er iemand op een bedreigende manier te dichtbij zou komen dan heeft die gegarandeerd een hoef tussen z'n kiezen :Y)

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:24

het wordt met de dag gekker in deze wereld... wat een idioten!!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:33

Applausje voor dat paard *\o/* Of het nou doelbewust was of niet :+

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:52

Mijn merrie is ook wel eens tussen mij en een stel etterende paarden in gaan staan, dus ze beschermen je zeker wel, andersom doe ik het bij haar ook. Of ze ook zo zou reageren in een dergelijke situatie weet ik ook niet, maar degene bij wie het gebeurd is zal er maar wat blij mee zijn.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:00

Stoer paard

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:46

het feit dat iemand aangeeft dat zijn/haar hond blaft en gromt naar donkere mensen is niet racistisch. Veel honden kunnen de gezichtsuitdrukkingen niet lezen van donkergekleurde mensen. Veel van deze mensen reageren ook angstig op honden en doen dat vaak door te lachen naar een hond. helaas ziet de hond dit als een agressief gebaar (tanden laten zien) en zal daar zelf weer agressief op reageren. Het is aan de baas om een dergelijke hond onder appel te houden. Mijn honden hebben dit ook altijd gedaan en ik weet nu hoe ik er mee om moet gaan. Het is niets racistisch aangezien honden zo niet denken. Alleen wij mensen doen dat.

On topic, vreselijk als dit je moet overkomen. Geluk bij een ongeluk dat de man in kwestie niet verder zijn gang heeft kunnen gaan en een halt is toegeroepen door een dier.
Uit ervaring weet ik dat paarden intuïtief reageren en dit kan wel degelijk bescherming zijn naar het baasje toe. Zo heb ik het bij mijn merrie wel altijd gevoeld, Zij heeft mij ook al voor dingen behoed die ik niet mee had willen maken.
Sterkte voor de vrouw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:47

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:23

Volgens 'kenners' :+.... Hangt toch echt helemaal van je band met het paard af, vind een beschermende reactie helemaal niet zo onwaarschijnlijk, schrikreactie zorgt voor wegrennen, niet zozeer voor trappen. Een paard kan trouwens wel degelijk 'zijn mens' beschermen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:32

Sterkte voor de amazone!

En hulde aan het paard.

De aanrander heeft zijn verdiende loon gehad. Ik regaeer normaal nooit zo; maar ik hoop dat hij een inwendige bloeding of 2 heeft overgehouden aan de trap :o Moet-ie maar met zn tengels van vrouwen afblijven; viespeuk!
Als het paard hem nou iets lager had geraakt, waren we er zeker van geweest dat dit figuur nooit meer zoiets zou doen...

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:46

Waar gaat het heen met deze wereld? :?
Respect voor het paard!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:32

echt gaaf paard! ik neem altijd een zweep mee op buitenrit, en ik kan elk moment aan galloppeeren , vanuit halt, stap of draf.

ik hoop dat hij gepakt wordt!

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:34

Ik had een keer ruzie met een automobilist die mij en mijn paard van de weg reed, man stapt uit, kwam kwaad en agressief op mij afgelopen en mijn merrie steigerde richting die vent, toen droop hij scheldend af.... of het verdeging was weet ik niet maar mijn merrie had in haar hele leven nog nooit gestijgerd en mij op dat moment wel behoed heeft dat die man mij van haar af trok.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:42

lotlot2 schreef:
xXbellaXx schreef:

Dit komt wel erg racistisch over hoor.... Moet je niet trots op zijn, echt niet.

Het kan dat dieren dit soort dingen voelen...Alhoewel het ook gewoon angst kan zijn waardoor het paard uithaalde.

Alsnog heel knap van dat paard en hoop dat de dader flink geschrokken is.

Dieren zijn wantrouwig naar zaken die er anders uitzien.
Onze hond heeft wel eens een Nigeriaanse kennis van me zitten klieren... we hebben die hond dat echt niet aangeleerd.
We vinden het heel vervelend en hadden het niet verwacht dat hij dat zou doen.

On topic: hopelijk meldt de dader zich met een grote hoefafdruk op de poli.

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:12

Dat zou mijn paard nu ook doen!
heel veel sterkte voor de amazone.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:18

Bah! Het zal je maar gebeuren.. Daarom rijd ik ook liever niet alleen buiten.

corine1981 schreef:
Daarom nam ik met alleen buiten rijden altijd een zweep mee, niet voor mijn paard, maar wel omdat dit soort dingen wel vaker voorkomen helaas..

Wel stoer paard :)

Idem! en ik probeer altijd te voorkomen dat er iemand aan de zijkant in de buurt komt.
Mis in het verhaal wel hoe het nu met het paard gaat? Paard trapt, vrouw kan vluchten, maar waar is het paard verder in dit verhaal? Is die weg gewandeld / gerend en weer gevonden (en helemaal ok?), of is de vrouw met het paard gevlucht?
Laatst bijgewerkt door jorretje op 11-08-14 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt