Paardenmishandeling in Gasselte en Balloo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jopline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:41

freespirit schreef:
Gruwelijk !!!! Ik woon ook in deze regio en ben ook zeer op mijn hoede !

Ik deel echter de scepsis van DeMolenhoek deels...puur vanuit mijn eigen ervaring;

twee jaar geleden trof ik mijn (oudere) merrie in de wei aan met vreselijke wonden aan de vulva, van buiten én binnen. Een groot deel van de Labia was weg, vulva en anus waren een- compleet uitgescheurd, één grote rauwe bloederige wond, daarbij ook schade van binnen.
DA met spoed er bij en die heeft e.e.a. enigszins kunnen behandelen, mijn lieve merrie heeft echter een misvormde vulva behouden. DA was destijds zeer onder de indruk van de wond (lees:slachtpartij).

Toen wij deze wond ontdekten was onze eerste conclusie dat deze wond wel moedwillig door een persoon moest zijn aangebracht, onze vermoedens ook met DA uitgebreid besproken.
Echter, na alle paniek en na verzorging van onze merrie en na alles nog es goed op een rijtje gezet te hebben, zijn we (samen met DA) toch tot de conclusie gekomen dat één van de 2 ruinen die bij haar stonden de dader moest zijn.
Ook DA had dit nog nooit eerder gezien....

Ik ga geen foto's plaatsen of delen, dat vind ik niet nodig. Het punt dat ik met mijn verhaaltje hier echter wil maken is dat een gezonde dosis scepis niet slecht is.
Nooit had ik durven vermoeden dat mijn lieve paarden elkaar zó zouden kunnen toetakelen !

Mocht ik op mijn terrein of elders echter iemand tegen komen die zich aan een dier vergrijpt of toetakelt....dan maak ik er geen woord aan vuil, doet ie het echter nooit meer ! En dat is een belofte.

Mijn paarden staan al 43 jaar in kudde met ruinen en merries, soms klophengsten of ruinen die nog dekken. AlfaHengsten kunnen elkaar ernstig verwonden, maar dat een ruin dat bij een oudere merrie doet heb ik nog nooit meegemaakt, ook niet bij wilde paarden. Als een merrie niet wil, gebeurt er niks, dan slaat ze een hengst zo kapot. Een arts kan zien of het een ongeluk is of mensenwerk. OOk raar verhaal gehoord van ijslanderveulen bij Amsterdam, merrie was bevallen, veulen is nooit gevonden, moederkoek wel.