Boete voor ruiters die stopteken boswachter negeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:39

pennie17 schreef:
Ik wil hier ook nog even op reageren.
Natuurlijk moet je blijven staan als de boswachter komt en natuurlijk moet de hond aangelijnd op de stukken waar ie niet los mag lopen maar:
Het bos rond Wolfheze wordt zeer slecht onderhouden, er liggen overal bomen.
De ruiterpaden zijn vaak niet goed te gebruiken waardoor je af en toe van de ruiterpaden af moet.
De bordjes zijn ook vaak verdwenen, daardoor is ook heel vaak niet duidelijk waar de ruiterpaden beginnen en eindigen.
Ik kan me wel voorstellen dat je daar een beetje de weg kwijt raakt (is mij ook wel eens overkomen daar) en dat je het gezeur van die boswachters een beetje zat bent. Ze weten namelijk wel te vertellen waar je niet mag rijden maar kunnen je niet vertellen waar je wel mag rijden! Ondertussen schrijven ze wel grijnzend een boete uit!
Dus voordat je oordeelt over de ruiters en hun hond, moet je eerst weten waar het was en hoe de situatie was.

Het wegrijden terwijl de boswachter ze wil spreken is natuurlijk niet iets wat positief overkomt...

Ewona

Re: Boete voor ruiters die stopteken boswachter negeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:43

@ Jolien87 : het paard in kwestie is ondertussen gestorven. Het was echt een lamme goedzak wat omgang met honden betreft. Maar na dat voorval bleef hij huiverig reageren op honden, zelfs op onze eigen hond reageerde hij zenuwachtig. Je zag dat hij zich altijd klaar hield om te vluchten en uit te slaan of te kappen als het nodig moest zijn. Op onze eigen hond is dat op termijn afgezwakt, maar loslopende vreemde honden is hij blijven wantrouwen.
Tot zover mijn offtopic reactie ;-)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:45

mrie schreef:
Personen die de aanlijnplicht aan hun laars lappen hebben wellicht voor de verandering wel een opgevoede hond bij zich... Heb je soms last van mening?
Een paard is pas verkeersveilig als ie ook hondproof is. Dat gedeelte wordt nogal eens overgeslagen

en dan is hij hondproof hangt er zo'n #$@#$ keffer aan zijn achterpoot.... en als je dan zelf geen hond heb hoe moet je dat ooit nog rechtzetten? regels zijn regels. voor paarden en voor honden of je het nu eens bent of niet.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:33

gohya schreef:
Maar ruiterpaden zijn toch alleen voor Ruiters? zo kan je toch nooit eens vol in galop gaan als je steeds moet afremmen en in stap de mensen moet passeren.Wat heb je dan aan een ruiterpad?

Ik Had een keer meegemaakt dat ze op het ruiterpad zaten te BBQen :') kon er dus mooi niet langs met mn paard. :').

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:25

Tessa_93 schreef:
gohya schreef:
Maar ruiterpaden zijn toch alleen voor Ruiters? zo kan je toch nooit eens vol in galop gaan als je steeds moet afremmen en in stap de mensen moet passeren.Wat heb je dan aan een ruiterpad?

Ik Had een keer meegemaakt dat ze op het ruiterpad zaten te BBQen :') kon er dus mooi niet langs met mn paard. :').

Naja zeg! dat vind ik wel heel erg aso.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:27

mrie schreef:
Tja, banketstaaf, maar het klopt wel... Al vraag ik me af waarin die boswachter zo getergd was dat hij deze vervolgactie deed. Ik zou het niet weten ik praat gewoon met de boswachter, ook als ie wat op me aan te merken heeft.

Personen die de aanlijnplicht aan hun laars lappen hebben wellicht voor de verandering wel een opgevoede hond bij zich... Heb je soms last van mening?
Een paard is pas verkeersveilig als ie ook hondproof is. Dat gedeelte wordt nogal eens overgeslagen

Maakt toch niet uit of ze een goed opgevoedde hond hebben?
Aanlijnen = aanlijnen!

IlseBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:49

mrie schreef:
Tja, banketstaaf, maar het klopt wel... Al vraag ik me af waarin die boswachter zo getergd was dat hij deze vervolgactie deed. Ik zou het niet weten ik praat gewoon met de boswachter, ook als ie wat op me aan te merken heeft.

Ben het gedeeltelijk met je eens, maar in mijn buurt hebben hondeneigenaren vaak geen idee hoe hun hond op paarden reageert en laten hun hond gewoon los lopen. Verder is mijn verzorgpony bomproof en dus ook niet bang voor blaffende en heen en weer rennende honden, maar het lijkt me wel wat anders als die hond probeert in haar benen te bijten. Dus wanneer is je paard verkeersveilig

Sjolvir

Re: Boete voor ruiters die stopteken boswachter negeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:02

Opgevoed of niet doet er niet toe, aanlijn plicht is aanlijn plicht.

Ze hadden eventueel nog meer boetes kunnen krijgen, naast onaangelijnde hond en rijden buiten de paden en boete voor het ervandoor gaan.
Legitimatie van zichzelf bij zich?
En hun paardenpaspoort?
(1e allicht nog wel, 2e vast niet).
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, kortom doe je iets fout, wees dan zo ridderlijk om ook de gevolgen te accepteren ipv als haas er vandoor te gaan.

En ja, ik vind het ook jammer dat hond niet los mag waar ik mag rijden (ondertussen is mijn hond er te oud voor), reed altijd in de LenD duinen, eerst met paard km of 20 a 25.. die dan op trailer en dan nog loslooprondje met de hond (mag daar dan wel weer los in speciaal stuk, maar daar is je paard dan weer niet welkom).
Maar regels zijn regels... Heb zelfs onderweg een keer de boswachter het vriendelijk gevraagd, maar het mocht echt niet.. (hond zat toen keurig in de trailer te wachten)