Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Bedankt Delphi heb alles eens goed gelezen. Vind het niet kunnen dat Heather Russell blijkt lastig gevallen te zijn door locals en gelukkig geholpen is door een herder om goed weg te komen. Tenminste als ik het goed begrepen heb want lezen in het Engels is niet mijn beste kant vanwege mijn dyslexie die met vreemde talen toch weer opspeelt (beppen gaat beter).
_Nelleke_ schreef:Heb ik goed begrepen dat de race gereden op lokale half wilde pony's? Ik zie op de foto's overigens geen enkel paard met ijzers.
LindyH schreef:Zijn ze echt half wild? Volgens mij zijn ze gewoon beleerd op de Mongoolse manier en dat is wat anders dan wij westerlingen gewend zijn. Daardoor zijn ze misschien in onze ogen wat onbehouwen en het zijn sowieso geen doodmakke toeristenpaardjes, maar dat is toch wel iets anders dan nauwelijks in handen geweest.
Ik vind het in ieder geval heel leuk om te volgen. Lekker 's nachts naar de stipjes turen en F5-en, en mezelf afvragen wat dat ene stipje nou in godsnaam aan het doen is.
LindyH schreef:Zijn ze echt half wild? Volgens mij zijn ze gewoon beleerd op de Mongoolse manier en dat is wat anders dan wij westerlingen gewend zijn. Daardoor zijn ze misschien in onze ogen wat onbehouwen en het zijn sowieso geen doodmakke toeristenpaardjes, maar dat is toch wel iets anders dan nauwelijks in handen geweest.
Ik vind het in ieder geval heel leuk om te volgen. Lekker 's nachts naar de stipjes turen en F5-en, en mezelf afvragen wat dat ene stipje nou in godsnaam aan het doen is.
Delphi schreef:LindyH schreef:Zijn ze echt half wild? Volgens mij zijn ze gewoon beleerd op de Mongoolse manier en dat is wat anders dan wij westerlingen gewend zijn. Daardoor zijn ze misschien in onze ogen wat onbehouwen en het zijn sowieso geen doodmakke toeristenpaardjes, maar dat is toch wel iets anders dan nauwelijks in handen geweest.
Zie je die echt bewegen dan? Ik zie als ik een paar uur later kijk wel vooruitgang, maar ik zie geen beweging als ik het een tijd volg en op F5 druk. Of ik kijk steeds als ze aan het rusten zijn![]()
Begrijp ik het goed dat het daar 6 uur later is? Hoe laat gaan ze in de ochtend dan weer rijden? Rond 7 uur ofzo , 1 uur 's nachts hier?
LindyH schreef:Je ziet ze niet bewegen, maar als je regelmatig F5t dan zie je dat ze zich wel verplaatsen. Sommige stipjes bewegen soms een tijdje niet. Het zou kunnen dat ze stil staan, maar volgens mij geeft hun tracker ook niet de hele tijd een signaal af, want soms is een stipje opeens heel veel opgeschoten. Robert Skinner is een goed voorbeeld. Hij is opeens in 1 minuut in een rechte lijn van Urtuu 4 naar Urtuu 7 is gegaan. Dat is natuurlijk in het echt niet zo gegaan. Waarschijnlijk heeft hij tussen 4 en 7 (een hele dag?) zijn tracker niet aan gehad.
Ze rijden tussen 1:30 en 14:30 Nederlandse tijd.
Anoniem schreef:Lynnepinny schreef:Echt hè! Lijkt me doodeng.![]()
Wel echt weer prachtige foto's vanuit Mongolië. Jeetje, wat zou ik daar toch een graag heen willen.
Het inschrijving voor 2015 is open