Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:45

gaaf! op horse and country tv had ik de mongol derby van 2011 gezien waar frederique mee deed.
was echt super gaaf om te zien!

Lynnepinny

Re: Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:56

Sam Jones en Robert Skinner zijn gewoon al bij Urtuu 11 :wow: Die knokken er echt voor om elke dag zo snel mogelijk door te gaan en als eerste te eindigen zo te zien!
Go, Chris! Bijna bij Urtuu 8!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:38

Chris in de achterste groep en 5 uitvallers lees ik op facebook

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:39

There was the potential for a big upset at the top today with time penalties to be served at HS11. Fortunately for the riders to be held HS11 was the last urtuu of the day and they could serve their time there before the course closed for the day.
With a clean slate the 11 frontrunners will ride out tomorrow at the same time. The next penalty station is 23 with any penalties after that being served on the finish line.

Inmiddels ook 4 uitvallers zag ik. Eén ervan heeft een flinke trap in het gezicht gehad, maar gelukkig geen medische behandeling nodig.

Bron: http://www.theadventurists.com/mongol-derby-blog/

Zijn er trouwens ergens filmpjes/videobeelden van te bekijken?

Edit 5 uitvallers dus al. Ik zal ook FB eens nakijken ;) Leuk om zo op de hoogte te kunnen blijven

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:01

Bedankt Delphi heb alles eens goed gelezen. Vind het niet kunnen dat Heather Russell blijkt lastig gevallen te zijn door locals en gelukkig geholpen is door een herder om goed weg te komen. Tenminste als ik het goed begrepen heb want lezen in het Engels is niet mijn beste kant vanwege mijn dyslexie die met vreemde talen toch weer opspeelt (beppen gaat beter := ).

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:04

Echt hè! Lijkt me doodeng. :\
Wel echt weer prachtige foto's vanuit Mongolië. Jeetje, wat zou ik daar toch een graag heen willen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:11

horsies5 schreef:
Chris in de achterste groep en 5 uitvallers lees ik op facebook

4 ruiters zegt het de mongol derby site. Ik had verkeerd geteld blijkbaar.

Dus heb het zojuist even aangepast op twitter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:12

Lynnepinny schreef:
Wel echt weer prachtige foto's vanuit Mongolië. Jeetje, wat zou ik daar toch een graag heen willen. :D

Het inschrijving voor 2015 is open *D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:14

pien_2010 schreef:
Bedankt Delphi heb alles eens goed gelezen. Vind het niet kunnen dat Heather Russell blijkt lastig gevallen te zijn door locals en gelukkig geholpen is door een herder om goed weg te komen. Tenminste als ik het goed begrepen heb want lezen in het Engels is niet mijn beste kant vanwege mijn dyslexie die met vreemde talen toch weer opspeelt (beppen gaat beter := ).

Ik heb het net ook gelezen. Locals hebben haar lastig gevallen en geprobeerd haar te beroven. Doordat haar paard rustig bleef heeft ze ervan weg kunnen komen. Een herder heeft haar geholpen tot ze weer kon aansluiten bij een paar andere ruiters.
Dit is wat ik ervan begrepen heb ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:20

Heb ik goed begrepen dat de race gereden op lokale half wilde pony's? Ik zie op de foto's overigens geen enkel paard met ijzers.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:52

_Nelleke_ schreef:
Heb ik goed begrepen dat de race gereden op lokale half wilde pony's? Ik zie op de foto's overigens geen enkel paard met ijzers.

Juist... qua paarden....
En: gelukkig niet, qua ijzers!

Zet em op Chris! Stoere uitdaging zeg!
Qua paardenwelzijn moet ik nog even meer lezen, om me er een mening over te vormen.

sofieiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:53

Gaaf zeg!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:56

Irma_Maandag: Paarden rijden maar één keer 40 KM per dag tijdens die race en dan zijn ze klaar, tenminste dat heb ik ervan begrepen. Onze merens Hercule van 19 jaar die beginners programma draait (af en toe een ritje) kan dat ook hoor zonder extra training. Is niet zo ver en zeker niet voor die geharde paardjes die volgens mij nog harder en sterker zijn dan merens paarden. Dus ik ben daar niet zo van onder de indruk wetende hoe dat voelt een echt sterk gehard paard onder je kont.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:05

Ik dènk momenteel ook dat het wel meevalt. Het enige minder toffe vind ik dat de paardjes half-wild zijn, dus weinig in handen en onder het zadel zijn geweest.
Qua hardheid en lichamelijk gestel van de dieren zit het denk ik wel aardig snor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:22

Heb veel films gezien van MOngolië. Het gaat daar anders dan bij ons. Met de paarden wordt flink mee gewerkt door de herders etc. en dan gaan ze weer de kudde in. Dan weer eens een wedstrijd met de kinderen erop, loeihard paar KM heen en terug en het is weer klaar. Het is net als met merens paarden. Die worden voor het zomerseizoen opgehaald bij bepaalde fokkers voor het politiewerk (zonder enige training). Worden ingezet voor steden, surveillance in grote steden etc. Die paarden die daar niet voor geschikt zijn mogen dat werk dus nooit meer doen. Maar gebeurd niet zo vaak hoor dat merens worden terug gebracht want men weet echt wel wat er mee gegeven wordt. Dat zal daar ook wel zijn. Die mensen doen dit ook ter promoting denk ik van het ras dus slecht paard mee geven lijkt me niet verstandig.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:39

Zijn ze echt half wild? Volgens mij zijn ze gewoon beleerd op de Mongoolse manier en dat is wat anders dan wij westerlingen gewend zijn. Daardoor zijn ze misschien in onze ogen wat onbehouwen en het zijn sowieso geen doodmakke toeristenpaardjes, maar dat is toch wel iets anders dan nauwelijks in handen geweest.

Ik vind het in ieder geval heel leuk om te volgen. Lekker 's nachts naar de stipjes turen en F5-en, en mezelf afvragen wat dat ene stipje nou in godsnaam aan het doen is. :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:00

LindyH schreef:
Zijn ze echt half wild? Volgens mij zijn ze gewoon beleerd op de Mongoolse manier en dat is wat anders dan wij westerlingen gewend zijn. Daardoor zijn ze misschien in onze ogen wat onbehouwen en het zijn sowieso geen doodmakke toeristenpaardjes, maar dat is toch wel iets anders dan nauwelijks in handen geweest.

Ik vind het in ieder geval heel leuk om te volgen. Lekker 's nachts naar de stipjes turen en F5-en, en mezelf afvragen wat dat ene stipje nou in godsnaam aan het doen is. :D

Zie je die echt bewegen dan? Ik zie als ik een paar uur later kijk wel vooruitgang, maar ik zie geen beweging als ik het een tijd volg en op F5 druk. Of ik kijk steeds als ze aan het rusten zijn :+

Begrijp ik het goed dat het daar 6 uur later is? Hoe laat gaan ze in de ochtend dan weer rijden? Rond 7 uur ofzo , 1 uur 's nachts hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:41

LindyH schreef:

Idd echt wild zijn ze niet, ze zijn vooral geen westerse zadels, "kraak jassen" en bagage gewend. Ook de westerse hulpen kennen ze niet.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:27

Delphi schreef:
LindyH schreef:

Zie je die echt bewegen dan? Ik zie als ik een paar uur later kijk wel vooruitgang, maar ik zie geen beweging als ik het een tijd volg en op F5 druk. Of ik kijk steeds als ze aan het rusten zijn :+

Begrijp ik het goed dat het daar 6 uur later is? Hoe laat gaan ze in de ochtend dan weer rijden? Rond 7 uur ofzo , 1 uur 's nachts hier?

Je ziet ze niet bewegen, maar als je regelmatig F5t dan zie je dat ze zich wel verplaatsen. Sommige stipjes bewegen soms een tijdje niet. Het zou kunnen dat ze stil staan, maar volgens mij geeft hun tracker ook niet de hele tijd een signaal af, want soms is een stipje opeens heel veel opgeschoten. Robert Skinner is een goed voorbeeld. Hij is opeens in 1 minuut in een rechte lijn van Urtuu 4 naar Urtuu 7 is gegaan. Dat is natuurlijk in het echt niet zo gegaan. Waarschijnlijk heeft hij tussen 4 en 7 (een hele dag?) zijn tracker niet aan gehad.

Ze rijden tussen 1:30 en 14:30 Nederlandse tijd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:08

LindyH schreef:
Je ziet ze niet bewegen, maar als je regelmatig F5t dan zie je dat ze zich wel verplaatsen. Sommige stipjes bewegen soms een tijdje niet. Het zou kunnen dat ze stil staan, maar volgens mij geeft hun tracker ook niet de hele tijd een signaal af, want soms is een stipje opeens heel veel opgeschoten. Robert Skinner is een goed voorbeeld. Hij is opeens in 1 minuut in een rechte lijn van Urtuu 4 naar Urtuu 7 is gegaan. Dat is natuurlijk in het echt niet zo gegaan. Waarschijnlijk heeft hij tussen 4 en 7 (een hele dag?) zijn tracker niet aan gehad.

Ze rijden tussen 1:30 en 14:30 Nederlandse tijd.

Ah leuk ga ik eens stipjes volgen straks ;) Bedankt!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 01:24

Ze zijn al vertrokken! Blijkbaar starten ze toch iets eerder dan 1:30 uur.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 05:50

Anoniem schreef:
Lynnepinny schreef:

Het inschrijving voor 2015 is open *D

Ik zou me heel graag aanmelden... Het enige wat me nog weerhoudt is het feit dat ik 17 ben en de enige referentie die ik heb om mijn rijkunsten te bewijzen een simpele manege is waar ik sinds ik 7 was elke week een uurtje rijdt. Ik denk niet dat dat genoeg is. :D Als ik zeker weet dat ik dit wil doen zal ik eerst mezelf wat beter moeten bewijzen, denk ik.

Ahh, ze zijn weer begonnen! Sam Jones weer voorop. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:22

Woehoe! Chris heeft haar gaspedaal weer gevonden en staat al weer bij HS 10! Met wat geluk rijd ze vandaag misschien wel tot HS 12 *\o/*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:46

You go girl!! 8-) *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 08:30

Wouw....Zo ben net wakker...die Chris.... is al voorbij tien en heeft een groep achter zich gelaten. Ik ben heel benieuwd hoe ver ze vandaag komt!!