Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 05:29

Pfff. Ik schrik nu al voor de derde keer wakker vannacht. Het komt allemaal zo dichtbij... Ik hoop echt dat dit monster zo snel mogelijk gepakt wordt. :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:23

Ingrid_92 schreef:
.... dan bestaat er een reëele kans dat hij juist kickt op alle nieuwsberichten die over hem verspreid worden, de aandacht die hij hiermee krijgt, maar vooral: dat hij kickt op de angst die hij bij mensen teweeg kan brengen. Hij heeft wellicht zo het idee dat hij macht en controle uit kan oefenen op een deel van de samenleving.

Is niet ondenkbaar. Als het iemand is die op andere fronten in het leven faalt, niet meetelt, zich tekort gedaan voelt, dan kan het verwonden van paarden een manier zijn om een gevoel van macht / aandacht te krijgen. Je ziet die drijfveer van macht en aandacht ook wel bij piromanen.

En berichten in de media, maar ook angstige en woedende reacties zoals in dit topic, zouden dat gedrag inderdaad kunnen voeden.

Dan kan je je afvragen of het wel verstandig is als mensen hier uitgebreid hun emoties gaan delen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:33

Het staat al breed uitgemeten in de media, dan maakt dit ene topic van 3 pagina's ook niets meer uit.... Alsof hij zou stoppen wanneer we dit topic stilleggen...

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:42

JoopC schreef:
vilheide schreef:
Ze zouden eigenlijk een soort val moeten opzetten om hem te kunnen pakken, maar ja hoe weet je wanneer en waar hij een volgende keer weer toeslaat.
En ik vraag me nu toch echt af of het om één persoon gaat, want deze rijdt dan wel kriskras door Nederland en Belgie om slachtoffers te maken.
Ik denk dat het wel een persoon is die in het dagelijkse leven misschien wel voor zijn werk met paarden werkt, want hij moet weten hoe hij het beste een paard kan benaderen om vervolgens de dingen te kunnen doen die hij wil doen.
Je zou bijna gaan denken aan een veearts of zoiets.
Al met al ik hoop echt dat er snel een einde komt aan deze mishandelingen en het liefst komt hij een keer een verkeerd paard tegen die hem het leven uit of in een rolstoel trapt want als hij opgepakt wordt dan komt hij er waarschijnlijk makkelijker vanaf.

Over kris kras door het land rijden...
Mijn buurman heeft een verstandelijke beperking en is laatst opgepakt door de politie omdat hij foto's van jonge meisje maakte. Hij zat dus iedere morgen vroeg in de trein om van Amersfoort naar Groningen, Breda, Den Hoorn, Maastricht noem maar op te reizen...

Het lijkt me niet dat de dader al die plaatsen waar hij tot nu toe geweest is met het OV heeft bezocht.
Hij moet toch op zijn minst over een auto en fiets beschikken omdat de meeste weilanden toch niet echt makkelijk bereikbaar zijn.
En hoe zoekt hij zijn slachtoffers uit,....gaat hij eerst posten en als een roofdier zijn prooi observeren of pakt hij een willekeurig slachtoffer.
Allemaal vragen waar we waarschijnlijk nooit een antwoord op krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:17

joyce2 schreef:
Het staat al breed uitgemeten in de media, dan maakt dit ene topic van 3 pagina's ook niets meer uit.... Alsof hij zou stoppen wanneer we dit topic stilleggen...

Je hoeft het topic niet stil te leggen... Maar wie zijn of haar emoties kwijt wil, zou wel eens bij zichzelf te rade kunnen gaan of het echt nodig is om dat online te doen. Waarom zou je jezelf zo moeten laten gaan op internet als je je verhaal ook bij een vriendin / stalgenoot kwijt kunt en daarmee een kleine kans hebt om erger te voorkomen?

Hoe intenser de woede en de angst van mensen, hoe meer aandacht en macht de dader daardoor zou kunnen ervaren. En hoe groter de verleiding om op een zo kort mogelijke termijn weer toe te slaan

Het zal vast geen verschil maken in stoppen of doorgaan, maar misschien wel in hoe vaak iemand zoiets doet.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:21

joyce2 schreef:

Het gaat ook niet alleen over bokt he ;) ik schrijf ook: de nieuwsberichten die over hem verspreid worden. Dat is op meer fronten dan bokt. Ik waarschuw enkel voor het delen van emoties of het doorgeven waar je paard staat (niet alleen op bokt), omdat dit het gedrag mogelijk kan voeden. Precies zoals Safina zegt hierboven.

Bambi1995

Re: Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:43

Jammer dat pistolen Paultje niet meer leeft, die pakte de dader goed aan!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:52

Ik snap wat jullie bedoelen, maar dat is gewoon geen haalbare kaart. En aangezien het toch al geen haalbare kaart is, kunnen mensen net zo goed hier steun bij elkaar zoeken. Wellicht zelfs plannen maken om met groepen te gaan patrouilleren of wat dan ook. Iedereen wil dat het stopt, iedereen met paarden slaapt onrustig, de politie is steeds te laat, dus wellicht dat mensen in dezelfde woonplaats/regio contact met elkaar op kunnen nemen om plannen te smeden.

Je zou hier in het topic kenbaar kunnen maken of je daar interesse in hebt en bij voldoende animo een privégroep starten (want als zo'n debiel inderdaad meeleest, wil je natuurlijk niet dat je plan bekend wordt). Overigens zou ik het wel in overleg doen met de politie, zodat je kan dienen als extra paar oren en ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:09

joyce2 schreef:
Ik snap wat jullie bedoelen, maar dat is gewoon geen haalbare kaart. En aangezien het toch al geen haalbare kaart is, kunnen mensen net zo goed hier steun bij elkaar zoeken. Wellicht zelfs plannen maken om met groepen te gaan patrouilleren of wat dan ook. Iedereen wil dat het stopt, iedereen met paarden slaapt onrustig, de politie is steeds te laat, dus wellicht dat mensen in dezelfde woonplaats/regio contact met elkaar op kunnen nemen om plannen te smeden.

Je zou hier in het topic kenbaar kunnen maken of je daar interesse in hebt en bij voldoende animo een privégroep starten (want als zo'n debiel inderdaad meeleest, wil je natuurlijk niet dat je plan bekend wordt). Overigens zou ik het wel in overleg doen met de politie, zodat je kan dienen als extra paar oren en ogen.

Tuurlijk is dat haalbaar.

Concrete afspraken / plannen maken en tips uitwisselen over wat je kunt doen om je stal / wei veiliger te maken is natuurlijk heel wat anders dan hier gaan roepen: "Oh, ik ben zo bang! Oh, wat dichtbij, wat eng allemaal! Oh wat erg! Ik slaap niet meer. Ik kan er zo kwaad om worden! Ik wil hem lynchen/villen/vermoorden/doodschieten/onthoofden/martelen/vierendelen/etc."

Dat laatste, daar schiet niemand iets mee op. Er wordt geen paard minder om mishandeld en misschien worden er juist meer paarden door mishandeld. Iedereen kan en mag voor zichzelf besluiten dat soort gevoelens niet online te delen. Ik denk: maak een afweging voordat je je emoties de digitale snelweg op stuurt: is dat nou echt nodig? Of kan je ook gewoon steun zoeken in je directe omgeving?

Door (eventueel in een besloten omgeving) plannen te maken en te bedenken wat je kunt doen om te voorkomen dat je paard slachtoffer wordt, ben je tenminste constructief bezig. Dat draagt nog ergens aan bij. Het dient een doel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:46

Ik snap de woede volkomen!

Alleen wat ik niet begrijp: de veearts mag zn arm dr wel insteken..das niet zielig..
En als een ander het doet is het opeens onrecht...
Check het slijmvlies eens na het opvoelen/insemineren e.d.. Ook dan is het beschadigd...

Ik ben blij dat er niet meer gebeurt is...maar een arm in een merrie.. De merrie lacht die vent bij wijze van vierkant uit...
Ik keur het niet goed..maar ga niet van elke mug een olifant maken...en dan zeker niet met dit soort woorden..die elkaar zo tegenspreken...

Ter zake: t word steeds gekker... Zoals ik eerder aangaf.. Begin ik mij af te vrageb of het om 1 persoon gaat of om meerderen...
Blijf gewoon met je poten van andermans dieren af!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:55

Mn bericht komt een beetje vreemd over..maar ook ik ben boos..
Vooral omdat mensen zo stom zijn om hun woede zo te uiten met notabene al hun paarden in hun profiel incl woonplaat

s..stalplaats.. En maar boos zijn!
Bescherm jezelf er in godsnaam tegen..haal je woonplaats of stalplaats weg..

Zal me.niets verbazen als die dader ook op bokt rondneust!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:00

Met of zonder woonplaats bekend, als je de pech hebt komt die dader ook gewoon bij jou paard terecht.
Hij gaat echt niet op bokt zoeken waar de paarden staan hoor.Dat persoon kent Bokt miss.niet eens.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:22

Je weet maar nooit... Misschien kick ie op verhalen van paardenmeisjes...
Je weet het gewoon niet!

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:01

Jolliegirl schreef:
Ik snap de woede volkomen!

Alleen wat ik niet begrijp: de veearts mag zn arm dr wel insteken..das niet zielig..
En als een ander het doet is het opeens onrecht...
Check het slijmvlies eens na het opvoelen/insemineren e.d.. Ook dan is het beschadigd...

Ik ben blij dat er niet meer gebeurt is...maar een arm in een merrie.. De merrie lacht die vent bij wijze van vierkant uit...
Ik keur het niet goed..maar ga niet van elke mug een olifant maken...en dan zeker niet met dit soort woorden..die elkaar zo tegenspreken...

Ter zake: t word steeds gekker... Zoals ik eerder aangaf.. Begin ik mij af te vrageb of het om 1 persoon gaat of om meerderen...
Blijf gewoon met je poten van andermans dieren af!

Ik vind het eigenlijk compleet oneerlijk dat jij hier, voor zover het op mij overkomt, een of andere gek die het nodig vind om zijn arm in andermans paarden te stoppen en weet ik veel wat, vergelijkt met een dierenarts, waarbij het vooral bij fokmerries gewoon nodig is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:08

Van elke mug een olifant maken? Ik snap niet wat de arm van een leek in een vulva (of welk gat van een dier dan ook) doet! Een dierenarts doet dit om medische redenen, die zit er ook niet voor zijn lol in.
Dat is een onderzoek bij de gynaecoloog vergelijken met aanranding of verkrachting! Het zijn totaal andere dingen, met een totaal ander doel, behalve dat ze toevallig in het zelfde gebied plaatsvinden...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:12

Een dierenarts gaat niet met een "vieze" arm naar binnen, dus ik vind dat geen goede vergelijking. Een ontsteking is op deze manier zo opgelopen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:19

Daarbij weet een DA wat hij doet, en doet dit daarbij ook nog eens met voorzichtigheid en precisie.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:36

Wat ik me nou afvraag he... dat is wat de grootste gemene deler(s) blijkt/blijken te zijn.

Dus: wat voor type paard worden het slachtoffer (warmbloeden, of juist shetten. Of juist héél verschillende types paard) en is er nou echt niks wat de eigenaren van die paarden gemeen hebben? Zelfde smid? Ooit bij dezelfde stal gestaan? Dat soort dingen.

Ik hoop dat de politie dit soort dingen ook bekijkt, en ik snap dat de mensen die inhoudelijk van het onderzoek op de hoogte zijn er niks over kunnen/mogen vertellen. Maar ik vraag me dit soort dingen wel heel erg af. Want afgezien van de soort locatie (polder, tamelijk open landschap) heb ik nog geen overeenkomsten kunnen ontdekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:56

Jolliegirl schreef:
Je weet maar nooit... Misschien kick ie op verhalen van paardenmeisjes...
Je weet het gewoon niet!

En dat is inderdaad het hele probleem! We weten de gedachtegang van diegene niet, niet waarom hij het doet of waar hij op kickt. Wat gelijkenissen zijn (behalve de algemeen bekende) etc. Dus we weten niet waar hij toe in staat is en hoe hij zijn slachtoffers uitzoekt. (behalve merries, makkelijk weg te komen enzo). Als we dat hadden geweten was de zaak vast een stuk makkelijker ;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:57

vilheide schreef:
JoopC schreef:

Over kris kras door het land rijden...
Mijn buurman heeft een verstandelijke beperking en is laatst opgepakt door de politie omdat hij foto's van jonge meisje maakte. Hij zat dus iedere morgen vroeg in de trein om van Amersfoort naar Groningen, Breda, Den Hoorn, Maastricht noem maar op te reizen...

Het lijkt me niet dat de dader al die plaatsen waar hij tot nu toe geweest is met het OV heeft bezocht.
Hij moet toch op zijn minst over een auto en fiets beschikken omdat de meeste weilanden toch niet echt makkelijk bereikbaar zijn.
En hoe zoekt hij zijn slachtoffers uit,....gaat hij eerst posten en als een roofdier zijn prooi observeren of pakt hij een willekeurig slachtoffer.
Allemaal vragen waar we waarschijnlijk nooit een antwoord op krijgen.

Dat OV was meer als voorbeeld, maar mensen die een doel hebben, zullen wel komen waar ze willen...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:36

Dat vind ik een hele goede koper.

Dit klinkt als een man met kennis van zake. Dit moet haast een man uit het vak zijn? Of die vroeger in het vak zat, ik had het er met mijn vader over die zei misschien is het een oude hoefsmid of zo.
Ik vind het een goede opmerking dat er gezocht moet worden naar een gemene deler.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:39

Het gebeurt geloof ik op de weide en wanneer iemand zijn of haar paard ophaalt, ontdekt met de verwondingen. Ik snap alleen niet hoe hij die paarden in toom kan houden terwijl hij de achterkant molesteert. Hij krijgt ze te pakken, zelfs moeilijk te vangen merries. Hoe houdt je die in godsnaam in je eentje vast terwijl je "de daad" verwezenlijkt?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:39

Ik mag toch aannemen dat dat al gebeurt NGU. Er gebeuren al jaren rare dingen met paarden in Soest, en nu ook in andere plaatsen in de buurt. Eerste wat me opviel is dat 't steeds ergens in de polder is (voor mij dan weer een geruststelling ;) ) Maar er moet toch meer zijn?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:42

Koper schreef:
Ik mag toch aannemen dat dat al gebeurt NGU. Er gebeuren al jaren rare dingen met paarden in Soest, en nu ook in andere plaatsen in de buurt. Eerste wat me opviel is dat 't steeds ergens in de polder is (voor mij dan weer een geruststelling ;) ) Maar er moet toch meer zijn?

Gebeuren wel meer nare dingen in Soest?

Ik twijfel er niet aan dat er iets mis is in deze man/vrouw z'n hoofd, maar zou het misschien een losgelaten TBS'er zijn of een gehandicapte die per ongeluk iets te vrij is gelaten? Dit soort nare dingen verzin je toch niet zo maar?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:44

Ja al jaren JoopC.