Protest tegen afmaken wilde hengst bij Geeuwenbrug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jopline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:01

Als we ons nu net zo druk gaan maken over het stukje vlees wat dagelijks op ons bord ligt, dan gaan we de goede kant op. Een paard uit het wild heeft iig een goed leven gehad!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:27

cathyenbeau schreef:
paard is dus nu verkocht naar paardenliefhebbers in de buurt

en volgende maand staat er een nieuwsbericht over hengst valt vrouw aan ofzo.. :')

er zijn echt paarden die bloedlink zijn en gewoon niet bij de gemiddelde paardenmens hoort.. wij hebben er ook wel eens van die brutale rotzakken bij.."" hartstikke lief"" tot je er wat mee moet..

Stippie

Re: Protest tegen afmaken wilde hengst bij Geeuwenbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:33

De mensen waar die heen gaat (van wat ik begrepen heb)
Hebben (of misschien inmiddels hadden) al een hengst.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:36

Deze hengst is pas 2 jaar...als hij inderdaad in de natuur opgefokt is..geen wonder dat hij dan gevaarlijk is. Dat is iedere schuwe 2 jarige hengst..kwestie van castreren en rustig laten wennen aan mensen. Ik ben blij dat ie verkocht is.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:38

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:51

Nu hopen dat de gelukkige eigenaar zich ooit op bokt meldt :P
Ben namelijk erg benieuwd hoe dit verhaal verder gaat

BeniceCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:28

Hallo allemaal!

Ik heb het paard gekocht en hebben met moeite het paard kunnen krijgen. Het paard is 2 jaar en is niet wild zo als beschreven wordt. Wij gaan hem morgen avond onder begeleiding van emiel voest ophalen. Wij hebben veel ervaring met onopgevoede paarden. En weten waar we aan beginnen. Ik wil graag de buurtbewoners bijzonder bedanken voor het plaatsen van het facebook bericht. Zonder hun hadden we dit paard niet kunnen redden. Het paard heeft nog een hele toekomst voor zich en nog erg jong en er is zeker een mogelijkheid hem zijn vertrouwen terug te winnen! Hij is erg nieuwsgierig en eet een appel uit je hand. Dus zo ongelovelijk wild is hij niet. Hij is ontsnapt geweest en daardoor een trauma opgelopen, en natuurlijk de mensen die hem wouden slachten vanochtend. Een paard voelt alles, hij moet al het vertrouwen terug winnen. En jawel hij krijgt de naam Django!! En alles komt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:34

Fijn dat het zo afgelopen is. Heel veel succes met de hengst.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:36

Heel veel succes met hem, en fijn dat hij opgevangen is bij mensen die weten wat ze doen! Wie weet heb je er wel een heel fijn paard aan straks!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:49

Wat geweldig!! Krijgen we ooit een topic om te zien hoe het verder gaat met dit paard??

@beniceCC

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:11

BeniceCC schreef:
Hallo allemaal!

Ik heb het paard gekocht en hebben met moeite het paard kunnen krijgen. Het paard is 2 jaar en is niet wild zo als beschreven wordt. Wij gaan hem morgen avond onder begeleiding van emiel voest ophalen. Wij hebben veel ervaring met onopgevoede paarden. En weten waar we aan beginnen. Ik wil graag de buurtbewoners bijzonder bedanken voor het plaatsen van het facebook bericht. Zonder hun hadden we dit paard niet kunnen redden. Het paard heeft nog een hele toekomst voor zich en nog erg jong en er is zeker een mogelijkheid hem zijn vertrouwen terug te winnen! Hij is erg nieuwsgierig en eet een appel uit je hand. Dus zo ongelovelijk wild is hij niet. Hij is ontsnapt geweest en daardoor een trauma opgelopen, en natuurlijk de mensen die hem wouden slachten vanochtend. Een paard voelt alles, hij moet al het vertrouwen terug winnen. En jawel hij krijgt de naam Django!! En alles komt goed!

fijn dat het ook goed is aangepakt en niet door mensen is gekocht die het zielig vonden zonder de ervaring met paarden.

ik heb er zo zeker vertrouwen in dat het dan wel goed zal komen. succes morgen!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:14

Veel succes, eigenlijk is dit helemaal niet vreemd. In Amerika worden wilde mustang ook omgeschoold tot gewone rijpaarden.

BeniceCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:15

Het komt zeker goed! Ik zal zeker berichten plaatsen hier! Kan ik dit topic altijd vinden? Ook na 1 week? Ik heb nooit forums gedaan.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:45

Super BeniceCC! Goede passende naam heeft hij van je gekregen, succes! En ja, je kunt dit topic altijd terugvinden. Je logt gewoon in, en klikt rechts bovenin (of rechts onderin, daar staat dezelfde link) "eigen berichten" aan.

Boye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:55

Ook ik wou BeniceCC nog even bedanken voor het redden van dit beestje. We hebben er alles aan gedaan om het paard onder de aandacht te brengen en we hadden niet verwacht dat we na een dag al zoveel goede reacties er op hebben gekregen. Het is nu afgelopen en kunnen het met een goed gevoel achter ons laten!

http://www.rtvdrenthe.nl/video/drenthe-nu-946 <--- televisie reportage RTV Drenthe (vanaf 3:30)

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:33

@ BerniceCC krijgt Django zijn eigen topic? Het lijkt me wel leuk om zijn vorderingen te volgen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:42

Mij ook, goed werk Bernice!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:11

Bernice, als je ingelogd bent staat er rechtsboven 'eigen berichten' daar kan je dit topic terugvinden. Als je een nieuw topic over het paardje wil openen mag je altijd een berichtje sturen dan leg ik het uit!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:18

Bernice, top! ik ben ook heel benieuwd hoe Django zich gaat ontwikkelen en volg jullie graag :j

BeniceCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:34

Beter plan.... zoek me facebook benice celik

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:18

xSogno schreef:
En vinden het niet kunnen dat er een gezond beest wordt afgemaakt? Maar 'S avonds wel een biefstukje eten zeker?! Gaan ze alle koeien en varkens ook proberen te redden.
Zo typisch dit. Zodra mensen weten wat voor dier het is is het sielug maar al die anonieme varkens en koeien maken ze zich niet druk om zeker.

Hier wil ik even mijn mening over geven.
Vleesvarkens en -koeien worden over het algemeen geproduceerd voor
de vleesproductie. Paarden daarin tegen zijn, zo ver als ik begrijp, hobbydieren.

Hierin zit een groot onderscheid, dus ik vind jou mening onterecht.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:25

YOURLOVER schreef:
xSogno schreef:
En vinden het niet kunnen dat er een gezond beest wordt afgemaakt? Maar 'S avonds wel een biefstukje eten zeker?! Gaan ze alle koeien en varkens ook proberen te redden.
Zo typisch dit. Zodra mensen weten wat voor dier het is is het sielug maar al die anonieme varkens en koeien maken ze zich niet druk om zeker.

de vleesproductie. Paarden daarin tegen zijn, zo ver als ik begrijp, hobbydieren.

Paarden zijn voor sommige mensen hobbydieren, lang niet voor iedereen. Dus in vind er helemaal geen onderscheid in zitten en ben het dus met XSogno eens.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:18

LadyKantje schreef:
YOURLOVER schreef:

Paarden zijn voor sommige mensen hobbydieren, lang niet voor iedereen. Dus in vind er helemaal geen onderscheid in zitten en ben het dus met XSogno eens.

Het is zo ontzettend dubbel. Als er op bokt een paard van iemand is overleden, hoor ik ook niemand zeggen "Je eet toch ook gewoon vlees? Waarom vind je het dan zo erg dat je paard dood is?"
Zelf ben ik vegetariër en vind ik het lastig om te zeggen voor welk idee ik ben. Voor mijn gevoel gaat er het liefst niks dood ;)
Goed dat deze hengst goed is opgevangen! Ik hoop dat we er nog iets over horen :)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:41

YOURLOVER schreef:
xSogno schreef:

En die norm bepaal jij? Je weet dat er ook paarden gefokt worden voor vlees? Er zijn ook zoveel mensen die koeien en varkens voor de hobby houden. Wat maakt het ene dier meer waard dan het andere dan? Dat jij je kont op een paard parkeert?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:46

Mariett schreef:
Het is zo ontzettend dubbel. Als er op bokt een paard van iemand is overleden, hoor ik ook niemand zeggen "Je eet toch ook gewoon vlees? Waarom vind je het dan zo erg dat je paard dood is?"
Zelf ben ik vegetariër en vind ik het lastig om te zeggen voor welk idee ik ben. Voor mijn gevoel gaat er het liefst niks dood ;)
Goed dat deze hengst goed is opgevangen! Ik hoop dat we er nog iets over horen :)

Maar dat is toch totaal anders? Dat iemand zijn maatje verliest en gaat missen is toch logisch ondanks dat men vlees eet.

Alleen ik vind het gewoon bizar dat men zou steil achterover staat als zo'n hengst afgemaakt wordt terwijl ik zeker weet dat 90% van die mensen 'S avonds gewoon een biefstuk naar binnen zit te werken. Dat is imo gewoon vreselijk hypocriet.

Als deze hengst uit een natuurgebied komt en daar lekker heeft mogen leven is dit toch veel mooier vlees dan bijvoorbeeld dat van een kalfje uit de bio-industrie? Als ik al vlees zou eten zou ik liever het vlees van zo'n paard eten dan een beest uit de bio-industrie.

Voor deze hengst mooi dat hij gered is hoor zeker. Maar ik verbaas me elke keer weer hoe krom, hypocriet en bekrompen mensen zijn als het op dit onderwerp aan komt.