Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cathyenbeau schreef:paard is dus nu verkocht naar paardenliefhebbers in de buurt
BeniceCC schreef:Hallo allemaal!
Ik heb het paard gekocht en hebben met moeite het paard kunnen krijgen. Het paard is 2 jaar en is niet wild zo als beschreven wordt. Wij gaan hem morgen avond onder begeleiding van emiel voest ophalen. Wij hebben veel ervaring met onopgevoede paarden. En weten waar we aan beginnen. Ik wil graag de buurtbewoners bijzonder bedanken voor het plaatsen van het facebook bericht. Zonder hun hadden we dit paard niet kunnen redden. Het paard heeft nog een hele toekomst voor zich en nog erg jong en er is zeker een mogelijkheid hem zijn vertrouwen terug te winnen! Hij is erg nieuwsgierig en eet een appel uit je hand. Dus zo ongelovelijk wild is hij niet. Hij is ontsnapt geweest en daardoor een trauma opgelopen, en natuurlijk de mensen die hem wouden slachten vanochtend. Een paard voelt alles, hij moet al het vertrouwen terug winnen. En jawel hij krijgt de naam Django!! En alles komt goed!
xSogno schreef:En vinden het niet kunnen dat er een gezond beest wordt afgemaakt? Maar 'S avonds wel een biefstukje eten zeker?! Gaan ze alle koeien en varkens ook proberen te redden.
Zo typisch dit. Zodra mensen weten wat voor dier het is is het sielug maar al die anonieme varkens en koeien maken ze zich niet druk om zeker.
YOURLOVER schreef:xSogno schreef:En vinden het niet kunnen dat er een gezond beest wordt afgemaakt? Maar 'S avonds wel een biefstukje eten zeker?! Gaan ze alle koeien en varkens ook proberen te redden.
Zo typisch dit. Zodra mensen weten wat voor dier het is is het sielug maar al die anonieme varkens en koeien maken ze zich niet druk om zeker.
Hier wil ik even mijn mening over geven.
Vleesvarkens en -koeien worden over het algemeen geproduceerd voor
de vleesproductie. Paarden daarin tegen zijn, zo ver als ik begrijp, hobbydieren.
Hierin zit een groot onderscheid, dus ik vind jou mening onterecht.
LadyKantje schreef:YOURLOVER schreef:Hier wil ik even mijn mening over geven.
de vleesproductie. Paarden daarin tegen zijn, zo ver als ik begrijp, hobbydieren.
Paarden zijn voor sommige mensen hobbydieren, lang niet voor iedereen. Dus in vind er helemaal geen onderscheid in zitten en ben het dus met XSogno eens.
YOURLOVER schreef:xSogno schreef:En vinden het niet kunnen dat er een gezond beest wordt afgemaakt? Maar 'S avonds wel een biefstukje eten zeker?! Gaan ze alle koeien en varkens ook proberen te redden.
Hier wil ik even mijn mening over geven.
Mariett schreef:Het is zo ontzettend dubbel. Als er op bokt een paard van iemand is overleden, hoor ik ook niemand zeggen "Je eet toch ook gewoon vlees? Waarom vind je het dan zo erg dat je paard dood is?"
Zelf ben ik vegetariër en vind ik het lastig om te zeggen voor welk idee ik ben. Voor mijn gevoel gaat er het liefst niks dood
Goed dat deze hengst goed is opgevangen! Ik hoop dat we er nog iets over horen