ZoZenn schreef:Dus jij vindt dat vergelding werkt en het in elkaar slaan van mensen een beter idee is dan de straffen die in het rechtssysteem beschikbaar zijn? Dit betekent namelijk dat jij vindt dat jij het recht hebt iemand anders aan te tasten, dezelfde mentaliteit die een crimineel drijft tot het mishandelen van paarden.
'Zwaar' straffen kun je trouwens op verschillende manieren opvatten. Is het nu de bedoeling dat mensen uit angst voor de straf bepaalde handelingen niet gaan verrichten? Of is het rechtssysteem juist bedoeld om iemand te rehabiliteren, zodat deze niet opnieuw in de fout kan gaan.
Nee in elkaar slaan heeft geen nut!Gelijk die kop eraf dat is beter voor de hele maatschappij!
Die hele mentaliteit van 'stond erbij en keek ernaar' krijg ik de serieus de sch*t van.
Tegenwoordig kun je geneens je voordeur meer open doen als de bel gaat want je hebt meteen een ram voor je hoofd en met een beetje geluk kun je het dan na vertellen aan die lamballen op het politiebureau.
Alsof dát zoden aan de dijk zet zeg!
Ik zal NOOIT degene zijn die als eerste een ander iets zal aandoen maar weren zal ik me weldegelijk!
Zozenn begrijp me niet verkeerd,dit is géén uithaal naar jou ik wou dat IEDEREEN zo dacht als jij dan was er geen ellende maar bij sommige "mensen" kun je niet anders handelen helaas.
Stel je voor je komt zo ene tegen bij paard,die gast staat daar met een mes,jij hebt een riek of schep in je handen.Wat doe je dan?
Wachten tot hij braaf een gesprek met je aan gaat of geef je meteen een gil en een slag zonder erbij na te denken of ie daarna nog wel opstaat?
Ik mag hopen dat je voor de 2e keuze gaat want anders doet hij/zij dat wel!
en dan heb ik het niet over een tikje op de fikken! 
, of je nu vindt dat hij/zij het verdient of niet.