Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xHaithi schreef:Het ergste vind ik dat de stier nooit kan, mag en zal winnen. Het beest mag vechten voor zijn leven maar ten dode opgeschreven is hij sowieso. Walgelijke 'traditie' is het
Furrow schreef:Inderdaad erg jammer, en als je zo bekomen bent met het bio-industrie leven hier, eet je zoals ik alleen vlees die een goed leven heeft gehad.
Maar de bio-industrie mag ik ook niet erg vinden, want ergens in China rijdt er een persoon rond met vijftig kippen en een koe opeengestapeld op een vespa.
xHaithi schreef:Tuurlijk BigBen, want stieren zijn vreselijke moordmachines die alles afmaken dat ze op hun weg tegenkomen. Dat is echt heel apart. Enkel bij runderen zie je dat!
BigBen schreef:xHaithi schreef:Tuurlijk BigBen, want stieren zijn vreselijke moordmachines die alles afmaken dat ze op hun weg tegenkomen. Dat is echt heel apart. Enkel bij runderen zie je dat!
Jij weet écht niet waaarover je praat.
Een Spaanse toro bravo is een moordmachine.
Een wild wild dier, uit de prehistorie tot ons gekomen, zuiver gefokt.
Zo'n 500 tot 700 kg, pezen en spieren, geen grammetje vet.
Sterk, snel, intelligent, met hoorns die scherp zijn als een mes, en die hij even efficiënt gebruikt als een schermer.
En zo gemeen of als je wil zo moedig als de pest.
Een Spaanse vechtstier valt alles aan waardoor hij zich uitgedaagd voelt, en dat is alles wat beweegt.
Spaanse stieren vallen elkaar aan, vallen mensen aan, vallen paarden aan, vallen auto's aan, er is zelf een verhaal bekend van een stier die een trein aanviel.
Soms laat zo'n stier zich aaien door één van de herders, de vaqueros, en het volgende moment probeert hij diezelfde vaquero met alle overtuiging te vermoorden, alleen omdat de man naar hem keek.
Jij met zo'n stier in de ring, en je overleeft geen vijf minuten.
Trouwens, ieder jaar sterven er Nederlandse en Belgische boeren en veetelers na ongevallen met een stier, en dan gaat het nog maar over de gewone 'landbouw' variëteit.
Ayasha schreef:Wat diens karakter ook is, je kan er toch niet omheen dat het een onschuldig dier is dat afgeslacht wordt. Een dier is altijd onschuldig, het is zich niet bewust van goed of slecht. Dat deze stieren zo agressief zijn wil ik best geloven maar dat maakt het nog niet oké om hem dan maar op deze manier, puur voor vermaak, af te slachten.