Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shyboy schreef:soms heb je onervaren ruiters op een pony die ze niet kunnen hanteren . daarvoor zou het handig zijn maar daar zit ook een nadeel aan stel de pony gaat steigeren....
Ik heb een keer op een steigerende pony gezeten en bleef gelukkig netjes zitten.
Maar als dat gebeurt bij iemand die vast zit aan zo'n riem heb je misschien een probleem, als de pony omslaat val jij eronder omdat je je niet los kan maken tijdens die val want daar denk je niet aan!
maar als je los zou zitten zou je nog snel weg kunnen kruipen/rennen/rollen zodat je geen paard op je krijgt.
Citaat:Echter, doordat er een toch wel vreemd dekje onder je Engelse zadel komt, past deze niet meer goed. Het is dus even zoeken naar het juiste zadel in combinatie met dit systeem.
Babootje schreef:Shyboy schreef:soms heb je onervaren ruiters op een pony die ze niet kunnen hanteren . daarvoor zou het handig zijn maar daar zit ook een nadeel aan stel de pony gaat steigeren....
Ik heb een keer op een steigerende pony gezeten en bleef gelukkig netjes zitten.
Maar als dat gebeurt bij iemand die vast zit aan zo'n riem heb je misschien een probleem, als de pony omslaat val jij eronder omdat je je niet los kan maken tijdens die val want daar denk je niet aan!
maar als je los zou zitten zou je nog snel weg kunnen kruipen/rennen/rollen zodat je geen paard op je krijgt.
Al eerder gezegd, o.a. in de OP. De gordel schiet los als het paard stijgert. Of als het zadel schuift etc.
Je kunt zelf de hellingshoek instellen.
Oliiviia schreef:Babootje schreef:
Al eerder gezegd, o.a. in de OP. De gordel schiet los als het paard stijgert. Of als het zadel schuift etc.
Je kunt zelf de hellingshoek instellen.
Ik denk dat iedereen zegt dat andere mensen niet kunnen lezen, zelf niet echt goed lezen.
Er staat enkel "Zodra de positie van het zadeldekje zodanig verandert, ontkoppelt de riem zich vanzelf."
Dus als je paard steigert en je zit op een nog vrij normale manier in je zadel, zal het ding niet ontkoppelen (leid ik hieruit af)
Dan mag je lekker zoeken naar het knopje![]()
Daarbij als je aan een riem vasthangt en je paard bokt plots erg hoog.
De eerste bok springt het ding nog niet los, maar de volgende wel dan vlieg je er volgens mij nog harder af. Want als je gewoon zit zonder zo'n gordel, voel je hoe hard je omhoog komt zeg maar en probeer je dit ook tegen te houden. Maar als deze gordel je tegenhoudt, heb ik het idee dat je dat gevoel om jezelf tegen te houden en in balans te houden niet hebt, omdat je vast zit en iets anders je tegenhoudt.
Of is dit maar een vreemde redenering?
Ayasha schreef:Je beseft dat vier jaar in zo'n dingen eigenlijk helemaal niet zo lang is? Ik zou ook niet meteen naar de winkel rennen er voor. Het staat, wat mij betreft, nog te zeer in de kinderschoenen. Er zijn nog situaties waarin je er gewoon af wil kunnen zonder eerst op knopjes te drukken en zonder kantelend dekje.