Misvormd paard vindt na zes jaar een nieuw thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:46

Het eerste waar ik aan dacht was dwerggroei.

Jeetje wat een lelijk ding :o kano dat ze hier overheen kan kijken ik zou hem niet willen fijn voor dit paard dat hun dit wel konden en dat hij zo nog een goed tehuis kon krijgen,

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:51

StalNollie schreef:

Jeetje wat een lelijk ding :o kano dat ze hier overheen kan kijken ik zou hem niet willen fijn voor dit paard dat hun dit wel konden en dat hij zo nog een goed tehuis kon krijgen,

don't judge a book by the cover....het schijnt een ontzettend lief dier te zijn.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:52

Cowgirl schreef:
NathalietjeB schreef:
eerlijk gezegd had ik dit paard persoonlijk af laten maken...waarom moet men zoiets toch in godsnaam in leven houden...
bewijst maar weer dat mensen tegenwoordig dieren steeds meer vermenselijke :n

Ik ook en gelijk al bij de geboorte.
Al is het maar om te voorkomen dat het dier later in de handel moet. Blijkbaar was het voor dit paard al moeilijk een baas te vinden.
Verder kan ik mij niet voorstellen dat dit dier geen last van zijn lijf heeft. Zijn organen lijken wel opgepropt in zijn buik zitten en die rug....daar zwijg ik maar over.

Maar ja mensen moeten en zullen nu eenmaal alles moeten redden want het is zo sielugh.

Idd ik had er ook niet iemand anders mee opgezadeld.
Ik denk dat de organen niet verdrukt zitten maar zich hebben aangepast aan het lijf, ziet er wel vreemd uit :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:53

geerke schreef:
StalNollie schreef:

don't judge a book by the cover....het schijnt een ontzettend lief dier te zijn.

Zeg nou zelf.. Als je op marktplaats zoekt naar een paard zou ik deze overslaan hoor :+ Genoeg andere lieve paarden die er niet zo uit zien.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:56

NathalietjeB schreef:
dus omdat t paard pijn vrij lijkt maar enorm misvormd is moet het dier maar in leven gelaten worden...
ik vind het totaal paard onwaardig en ik had dat dier echt in laten slapen of laten afschieten
het is en blijft een paard geen mens...

Inderdaad!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:03

pizza64 schreef:
NathalietjeB schreef:
dus omdat t paard pijn vrij lijkt maar enorm misvormd is moet het dier maar in leven gelaten worden...
ik vind het totaal paard onwaardig en ik had dat dier echt in laten slapen of laten afschieten
het is en blijft een paard geen mens...

Inderdaad!

Waarom is het precies paard onwaardig als hij geen pijn heeft? :o?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:14

je kunt het ook omdraaien....dus omdat het paard misvormd is moet het maar dood?Op naar de perfecte maakbare wereld.Waar alles en iedereen er perfect uitziet,en waar ook oud worden verboden is als mens :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:19

geerke schreef:
je kunt het ook omdraaien....dus omdat het paard misvormd is moet het maar dood?Op naar de perfecte maakbare wereld.Waar alles en iedereen er perfect uitziet,en waar ook oud worden verboden is als mens :D

Het is een paard geen mens...............

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:21

Mjetterd schreef:
Suzz14 schreef:
Hij doet me denken aan van die misvormde zelfgemaakte paardenkoekjes no offense

[ Afbeelding ]
:Y)

:') _O- gelukkig ziet dit paard er ietsjes anders uit :=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:23

nee...mensen worden in leven gehouden zelfs als ze als planten leven.Dit paard functioneerd nog gewoon als paard.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:29

pizza64 schreef:
geerke schreef:

Het is een paard geen mens...............

Waarom vermenselijk jij Geerke een paard?
Het is een paard! Een dier!

geerke

Re: Misvormd paard vindt na zes jaar een nieuw thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:34

ik vermenselijk helemaal niets...alles moet altijd perfect zijn,dieren dus ook.En alles wat afwijkt moet dood.In de dierenwereld,waar mensen het voor het zeggen hebben.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:37

Oh wat een heerlijk paard om te zien! Wat geweldig dat die stichting hem zolang heeft aangehouden, ik had hem ook gerust een plekje geboden. Prima poets- en wandelpony

Edit: Heb dan ook 0 begrip voor de schandelijke commentaren hier, er even vanuit gaande dat het dier geen pijn ondervind in zijn situatie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 01:10

Fijn dat er mensen zijn die naar meer kijken dan uiterlijk! Het lijkt me een vriendelijk dier. Ik hoop dat hij nog een fijn leven bij die mensen zal hebben en zij veel plezier aan hem zullen beleven.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 01:26

Bah, wat een berichten hier... Het valt me steeds vaker op hoe simpel veel mensen denken over een dier afmaken. Is het lelijk, te duur, of gewoon niet goed genoeg voor het geweldige dier, de mens, dan maak je het toch gewoon dood?
En dat heeft niks met vermenselijken te maken, maar met fatsoen. Respect voor alles wat leeft.

Heb zelf meerdere misvormde/niet perfecte dieren die door mensen als lelijk en nutteloos bestempeld zijn voor ik ze kreeg. Allemaal dieren die niet lijden, zich met een beetje aanpassen van mijn kant en een hoop centjes, een prima leven hebben.

En ze zijn niet knap, maar dat is bij mij geen voorwaarde voor het verdienen van mijn liefde. Voor geen enkel levend wezen.

Fijn voor dit paard, dat hij een baasje heeft gevonden die hem neemt zoals hij is en hem een fijn leven geeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:01

Wat een harteloze dommigheid hier weer van sommigen zeg!

Het paard heeft ik weet niet hoeveel jaar in de opvang gezeten, nadat het dus inderdaad verlaten was, tezamen met nog 2 paarden door de eigenaar.

Als dit dier pijn had gehad in wat voor vorm dan ook , of het niet meer paardwaardig was geweest, trekken ze echt wel de stekker eruit hoor bij de opvang!

En dan toch nog vanaf een foto zo ijskoud oordelen, dit toont echt alleen maar het totale gemis aan iq en eq aan bij de berichtmakers...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:42

geerke schreef:
ik vermenselijk helemaal niets...alles moet altijd perfect zijn,dieren dus ook.En alles wat afwijkt moet dood.In de dierenwereld,waar mensen het voor het zeggen hebben.

Als de mensen er niet waren was het dier ook allang dood geweest. Er zal gerust een reden zijn waarom de natuur dat zo geregeld heeft.
Maar de mens grijpt graag in en wil in zijn perfecte wereldje alles redden wat maar zielig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:00

Vind het toch knap harde woorden, uit de mond van iemand die zichzelf Cowgirl noemt en vrijwilliger is bij de dierenambulance...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:36

ohjajoh6 schreef:
Vind het toch knap harde woorden, uit de mond van iemand die zichzelf Cowgirl noemt en vrijwilliger is bij de dierenambulance...

ze rijdt gewoon heel hard door met die ambulance :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:45

geerke schreef:
ohjajoh6 schreef:

ze rijdt gewoon heel hard door met die ambulance :')

:D :D _/-\o_

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:34

Cowgirl schreef:
geerke schreef:

Als de mensen er niet waren was het dier ook allang dood geweest. Er zal gerust een reden zijn waarom de natuur dat zo geregeld heeft.
Maar de mens grijpt graag in en wil in zijn perfecte wereldje alles redden wat maar zielig is.

Dus je bedoelt dat het in de natuur zou sterven?
Tja, onze 'raspaardjes' zijn al lang ongeschikt om in het wild te leven, dus dit vind ik een loos argument ;)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:44

geerke schreef:
nee...mensen worden in leven gehouden zelfs als ze als planten leven.Dit paard functioneerd nog gewoon als paard.

En weer de vergelijking paard en mens..............

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:48

ohjajoh6 schreef:

Waar slaat dat nu op, ik vind ook dat ze dit paard gewoon bij de geboorte meteen hadden moeten laten inslapen. Dat wil nog niet zeggen dat ik niet van dieren houd. Het is verschil van mening over wanneer niet of wanneer wel, je in moet grijpen, in het wel of niet laten leven van een dier....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:51

Nou en? pizza64. Alsof mensen niets meer of minder zijn dan rechtopstaande apen zeg...
Word eerlijk gezegd een beetje moe van al die misplaatste "God" complexen...

Dat paard loopt anders al heel wat jaren rond op deze wereld, heeft jarenlang in de opvang gestaan en is pijnvrij, anders was die er al lang niet meer geweest, mag toch aannemen dat ze daar wel weten wat ze doen.
Wie ben jij dan in hemelsnaam om van een foto af te oordelen over het laten leven of niet van wat voor wezen dan ook?

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:54

Wat een leuke berichten hier weer.. Fijn dat hij een goed tehuis heeft gevonden!!