Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik hok ze ook liever niet op. 

_Alarm_wlkp schreef:Als het hier 2 dagen aan een stuk goed doorregend dan staan m'n 2 paddocks ook in de blubber
Ze hebben wel schuilstal en afdak maar voor naar hun water te moeten is het toch braaf door de modder dan...
Klein stukje droog onder een boom dat iets hoger is gelegen maar helaas kunnen ze niet droog gaan liggen als dat nat is...
Moeten mijn paarden nu ook weg?Ik hok ze ook liever niet op.
xSlvna schreef:_Alarm_wlkp schreef:Als het hier 2 dagen aan een stuk goed doorregend dan staan m'n 2 paddocks ook in de blubber
Ze hebben wel schuilstal en afdak maar voor naar hun water te moeten is het toch braaf door de modder dan...
Klein stukje droog onder een boom dat iets hoger is gelegen maar helaas kunnen ze niet droog gaan liggen als dat nat is...
Moeten mijn paarden nu ook weg?Ik hok ze ook liever niet op.
Dus ze hebben droge grond om op te liggen? Waarom vertel je het dan hier, wil je een bevestiging hebben dat je het oké doet?![]()
Droge grond -> mogelijkheden om te liggen/schuilen -> goed/oké.

xSlvna schreef:Sommige mensen kunnen echt niet nadenken, of wel? *mist de facepalm-emoticon*
"Nu kan mijn paard 'swinters niet naar buiten", lekker vermoeiend zulke mensen
Nine, hebben ze dan geen een plek waar ze lekker kunnen liggen? Dan kun je ze nog beter een paar uurtjes ophokken.
Mijn merrie komt zodra de blub toeslaat in de kudde (hihi, veel hectare weiland en veel blub, zeker rondom de stal en het eten) op zijn eigen weiland te staan waar het gras van de zomer nog staat, geen blub, veel eten, véél grond (dus kán gewoon niet in de blub gelopen worden) en een schuilstal.
Ik zou haar nooit ergens zetten waar ze niet droog kan liggen.
_Alarm_wlkp schreef:Dat is BETON , ZONDER bodembedekking vandaar
Vriendelijker mag ook wel..

Citaat:onderdeel e
Dieren die op slecht beweidbaar land worden geweid, kunnen door hun verblijf ernstige en pijnlijke ziekten en gebreken oplopen. Een weiland moet geschikt zijn voor de dieren die er worden geweid. Daarbij kan de duur van het verblijf een rol spelen. Of het doen beweiden van een slecht beweidbaar land onder onderdeel f valt, hangt samen met de duur van het verblijf. Het enkele dagen doen beweiden van slecht beweidbaar land zal niet direct tot ziekten en gebreken leiden. De lengte van deze periode zal mede afhankelijk zijn van de diersoort. Het doen beweiden van niet beweidbaar land is verboden.
LBLGypsyCobs schreef:Ik heb trouwens ook wel stallen meegemaakt waar de paarden binnen meer in de drek stonden dan buiten.
De regel op zich vind ik niet verkeerd, ik hoop alleen wel dat de inspecteurs deze met verstand toepassen.
En dat er ook eens op grote stallen wordt gekeken en niet alleen naar de particulier.
Want achter elke staldeur of weidehek kan zich dierenleed afspelen en dan maakt het niet uit of deur of hek met touwtjes of gouden scharnieren vast zit.
gohya schreef:Je kan áltijd zorgen voor een droog stukje weiland.Je betegeld gewoon een groot stuk,zodat ze áltijd op een droge plek kunnen staan.Mijn paarden staan 24/7 buiten, ik heb de mzzl dat dit weiland behoorlijk hoog en dus vrij droog ligt.Maar ook ik heb regelmatig een groot gedeelte modder,maar ook een groot stuk droog.
Het hoeft dus helemaal geen probleem te zijn om een stukje van je weiland droog te maken.Ook al heb je een klein weiland,het kan écht wel.
ohjajoh6 schreef:Niet om het een of ander hoor, maar ik heb die van mij dan toch nog altijd 10x liever tot hun knieën in de blubber (wat met de kleigrond in groot gedeelte van NL regelmatig aan de orde is), dan dat ze de hele winter lang in hun stal moeten doorbrengen...
Of wat nu als je een hb/spierbevangen paard hebt, die helemaal niet op het gras mag? Moet die dan ook maar zijn tijd op stal uitzingen?
Mij benieuwen hoe dit gaat uitpakken, want ik persoonlijk vind dat de dierenbescherming/AID maar bar weinig verstand heeft van dieren welzijn en paarden in het bijzonder...