Man neemt deel aan NK Dameszadel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

winnie70

Re: Man neemt deel aan NK Dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:15

Erik oosterhof, is negende geworden!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:58

winnie70 schreef:

Van de 10 volwassen deelnemers
Laatst bijgewerkt door HTM op 24-06-14 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:58

HTM schreef:
winnie70 schreef:

Van de 10.

:').

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:01

Owh :+ :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:57

haha ach joh wat maakt t uit. Hij doet t wel.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:29

Dat hij 9e is geworden is een super prestatie

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:21

Doreth Prikken (ook een manegeruiter) is reservekampioen bij de jeugd. Ook gewoon op een manegepaard ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:13

Sammylover schreef:
Dank je wel voor deze uitleg :) Dat is natuurlijk de kant van het verhaal wat ik nog niet wist. Dan heb ik inderdaad ook liever dit dan een te jong paard in de ring. Er liep er trouwens ook eentje van 6 jaar mee, die een half jaar stil had gestaan met een peesblessure op vijfjarige leeftijd. Is zo'n paard al volledig volgroeid dat hij zonder schade mee kan doen met een kampioenschap dameszadelrijden?

De foto's zullen tussen mijn schoolverslagen en alles bewerkt worden := Dus het kan wat langer duren, maar ze komen er zeker aan!

That's me..

En mijn paard is nu 2,5/3 maanden weer in training, gaat allemaal goed en elk nieuw iets is weer een gok. En dat moet je durven nemen, paard vond het weer fantastisch en een dressuurproefje, 7 hindernisjes, 5 rondjes door de baan en een kur op muziek stelt opzich voor hem dus weinig voor. Ging laatst aan de kletter langs de weg, en hield zijn been goed. Die dag de keuze gemaakt dat hij mee zou gaan met het kampioenschappen.
Dressuurmatig is mijn paard zo goed gereden dat hij van dameszadel niet scheef wordt, een paard van 10 wat slechter in bespiering is, wordt hier veel sneller scheef van.
En heb voor het kampioenschappen 4x geoefend en een maand ervoor 2x.
Vanaf eind mei mocht ik weer springen, maar nog niet gedaan. Dit waren 7 hindernisjes van 50 cm ongeveer, dus ja, moest er maar eens van komen.

Voor het beeld:
Overigens reserve kampioen bij de volwassenen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:58

Vraag me trouwens af wat zijn peesblessure er toe doet en half jaar rust ? Ging om de leeftijd en de staat van de botten. Echter heb ik met hem ook meegedaan toen hij 5 was, echter was dat nog niet optimaal en was hij nu veel krachtiger. Toen heb ik 2x thuis ermee gereden en geoefend, dus heeft die er weinig mee gelopen en kunnen ze imo niet scheef van worden.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:34

suikermeisje schreef:
Vraag me trouwens af wat zijn peesblessure er toe doet en half jaar rust ? Ging om de leeftijd en de staat van de botten. Echter heb ik met hem ook meegedaan toen hij 5 was, echter was dat nog niet optimaal en was hij nu veel krachtiger. Toen heb ik 2x thuis ermee gereden en geoefend, dus heeft die er weinig mee gelopen en kunnen ze imo niet scheef van worden.

Ter beschrijving, zodat mensen het paard eerder zouden herkennen. Had al gehoopt dat de eigenaresse op bokt zou zitten en uitleg zou geven :)
Maar ook omdat ik kan me voorstellen dat een paard dat een half jaar op rust staat spieren kwijtraakt en daardoor eerder scheef wordt. Maar je gaf al aan dat dit bij jouw paard niet het geval is, dus dat doe er nu niet meer toe :)
Vind reserve kampioen ook dik verdiend! Rustig, fijn beeld waar ik met plezier naar gekeken heb.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:51

Oh vandaar, snap het. Afgelopen 2 maanden gewerkt aan zijn bespiering wn een hoop veranderd. Maar 2 weken geleden had ik pas besloten dat ik met hem mee zou doen, anders zou ik de haflinger van mijn moeder mee hebben genomen.