Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oji schreef:Klopt, de voorbenen landen in het water, das zeker verkeerd neerkomen....de bedoeling was het zand.
Ik denk dat jij gewoon heel graag dingen aan de benen WILT zien om met beschuldigende vinger te kunnen wijzen. Ik vind dat persoonlijk een beetje misselijk. Denk je echt dat als er ook maar 1 voorteken was geweest dat dit kon gebeuren, dat de ruiter dan het parcours had voortgezet. Hou toch op.
xSlvna schreef:Nee, het is dom om te denken dat iedereen het beste voor heeft voor de paarden. Ik schrok van de neerkomst bij de waterbak, zal zeker ook wel nep zijn geweest omdat ik WIL wijzen. Alsof ik daar beter van slaap vannacht.![]()
Ohja, 'ik hou ook niet van de sport' omdat ik zijn keuze fout vond, hou op, heb met plezier zitten kijken voor de rest.
oji schreef:en weet je wat mij vooral opviel, hou hij zo snel mogelijk het paard pakte, en probeerde gerust te stellen, hoe hij haar zelf de trailer op lijd.
die man geeft om zijn paard, net als jij en ik.
xSlvna schreef:Het gaat meerdere hindernissen achter elkaar mis en bij de waterbak lijkt die met de voorbenen al echt verkeerd neer te komen. Beste stuurlui staan aan wal, nee zeker niet, maar van de zijkant zie je wel meer wat de benen doen dan als je er op zit.
Ontzettend sneu. Hopelijk geneest ie in ieder geval snel.

xPenny schreef:Ik vond hem zo slordig rijden... De waterbak ging al niet goed daarna herpakte hij zich al helemaal niet goed de dubbel in en tenslotte kwam hij daarna veelste groot uit op de hindernis waardoor ik het zijn eigen rijfout vond. Veel te gejaagd! Absoluut geen nette ronde....
Lianne schreef:xPenny schreef:Ik vond hem zo slordig rijden... De waterbak ging al niet goed daarna herpakte hij zich al helemaal niet goed de dubbel in en tenslotte kwam hij daarna veelste groot uit op de hindernis waardoor ik het zijn eigen rijfout vond. Veel te gejaagd! Absoluut geen nette ronde....
Mee eens hoor, ik vond het ook vreselijk slordig, vooral ook hoe hij het paard over de waterbak joeg....brrr. Desalniettemin erg vervelend voor zowel ruiter als paard.
Thats_Me schreef:En hoe jaagt hij het paard daar dan over? Hij probeert te redden wat er te redden valt want stoppen had hij het dier ook echt niet gekund voor deze hindernis. Hij had immers totaal geen teugels in handen en had dus vrij weinig te vertellen op die lijn.
xxCYNNxx schreef:Zie Kitlover's reactie boven die van Yinthee(incl de quote) en je weet waarom hij zn zweep gebruikte; om zn paard nog zo goed mogelijk over de sloot te krijgen. Proberen te stoppen was niet echt een optie geweest.
Yinthee schreef:xxCYNNxx schreef:Zie Kitlover's reactie boven die van Yinthee en je weet waarom hij zn zweep gebruikte; om zn paard nog zo goed mogelijk over de sloot te krijgen. Proberen te stoppen was niet echt een optie geweest.
En die reactie van Kitlover boven de mijne is dus niet correct, want hij had WEL teugels in handen en dus prima wat te vertellen op die lijn. Hij koos er zelf voor om vlak voor de waterbak zijn teugels los/in 1 hand te nemen om zo verder te kunnen reiken met zijn zweep.
)

xxCYNNxx schreef:die teugels zijn waslijnen zo lang waren ze al, er zit nog een galopsprong tussen dat helemaal losgooien, zweep gebruiken en dat zet het paard al af. Dus hoe had je dat nog willen zien? Plat achterover hangen is te link, dus blijft keihard omtrekken nog over (ook lekker link, want beiden zijn nog niet in balans), of razendsnel teugels terugnemen en keihard op de rem (ook met alle risico's van dien gezien de omstandigheden)
Zijn keuze was de beste optie dan naar mijn mening

Yinthee schreef:Je kan ook om een hindernis heen rijden en een extra volte inzetten, bijvoorbeeld. Dan maar een strafpunt extra, of je stopt nadat je de waterbak ontwijkt, liever dan je paard kwijt lijkt me