Paard doodgereden in Austerlitz *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_M

Re: Paard doodgereden in Austerlitz *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:18

Vreselijk ongeluk, hoorde het gister al van mijn instructrice.. Ze hebben het meisje nog niets verteld omdat ze absoluut niet mocht bewegen, echt medische noodzaak dus. Heel veel sterkte voor alle betrokkene!

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:22

Wat een nachtmerrie voor de andere meisjes waarmee ze op buitenrit was en de automobilist.. je zal een lekker buitenritje gaan maken dan gebeurt dit. Dat vergeet je nooit meer.

Vreselijk als ze wakker wordt en ze hoort dat haar paard er niet meer is. Als ze dit dan leest, heel veel sterkte meid. We leven met je mee.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:31

Wat een naar ongeluk, sterkte voor de betrokkenen

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:37

Caesar schreef:
Vind de laatste alinea wel erg misplaatst. Omdat het meisje een bijrijdster was, wil dit niet zeggen dat alle aandacht alleen maar naar het meisje hoeft te gaan. Net of er niet stilgestaan mag worden bij het paard en de eigenaar ervan. Ik snap dat het een heftig ongeluk is, en geopereerd worden aan een rugbreuk is behoorlijk heftig. Maar om dan zo te zeggen van dat ze liever niet hebben dat er teveel stilgestaan wordt bij het paard... Oef...

Ik vind het ook een rare reactie. Het is wel een levend dier wat op een afschuwelijke manier is dood gegaan. Begrijp ook niet zo goed waarom het in de openingspost staat op een paardenforum.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:38

Jennyj01 schreef:
Caesar schreef:
Vind de laatste alinea wel erg misplaatst. Omdat het meisje een bijrijdster was, wil dit niet zeggen dat alle aandacht alleen maar naar het meisje hoeft te gaan. Net of er niet stilgestaan mag worden bij het paard en de eigenaar ervan. Ik snap dat het een heftig ongeluk is, en geopereerd worden aan een rugbreuk is behoorlijk heftig. Maar om dan zo te zeggen van dat ze liever niet hebben dat er teveel stilgestaan wordt bij het paard... Oef...

Ik vind het ook een rare reactie. Het is wel een levend dier wat op een afschuwelijke manier is dood gegaan. Begrijp ook niet zo goed waarom het in de openingspost staat op een paardenforum.

Het is gekopieerd vanaf het AD. Dus niet direct op het paardenforum geschreven he...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:41

Wat vreselijk! Ik rij daar zelf ook elke week... :(
Sterkte voor de ruiter, de eigenaar en de automobilist :(:) ....
en dat arme paard.... ;(

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:42

Jeetje.. Je zal ook maar mee maken dat je een paard op je auto krijgt.. Dan schrik je je toch ook dood.. De automobilisten hebben een engel op hun schouder gehad, denk ik zo.
Veel sterkte voor alle betrokkenen, het zal flink schrikken geweest zijn!

Hoop dat het meisje voorspoedig herstelt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:43

Maar Marjoow dan lees je het toch even na en past het aan. Je neemt toch niet zomaar berichten over?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:47

Jennyj01 schreef:
Maar Marjoow dan lees je het toch even na en past het aan. Je neemt toch niet zomaar berichten over?

Je kan natuurlijk niet zomaar van alles gaan veranderen, en daarbij is het een verzoek van de betrokkenen. Lijkt mij gewoon iets wat erbij vermeld móet worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:47

Jennyj01 schreef:

Het is de mening/verzoek van de manege/ouders.. Op het moment dat de NR dat gaat weghalen, want wij vinden het geen gepaste opmerking is het censuur. De keuze is dus aan jullie om aan te geven wat je van die opmerking vindt. Niet aan ons.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:49

Dan had ik dat er toch even bij vermeld. Nu lees je het en denk je ook: vreemde tekst.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:50

Dat is uit de context al duidelijk dat het een verzoek is....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:52

Ayasha schreef:
Caesar schreef:

Stilstaan bij het paard, helpt het paard niet meer. Stilstaan bij het meisje, het meisje wellicht wel. Het is maar waar je over valt.
Wat ontzettend zwaar moet dit gaan worden.. Je zou maar wakker worden en meteen te horen krijgen dat je die verwondingen hebt én dat je paard dood is... Arme, arme meid...

Ik denk dat iedereen wel bij het meisje stilstaat. Juist omdat ze er zo aan toe is én haar paard is omgekomen. Dat staat los van wat de situatie is van haar paard, dood of levend. Maar ik vind het nog heel wat om daar zo overheen te stappen. Het staat nu ook al op het AD. Hoop dat ze het niet via via te horen krijgt in de zin van "meid, wat erg dat je paard overleden is etc". De social media gaat vaak sneller dan je denkt...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:55

Marjoow schreef:

Ja dat snap ik ook wel. Maar op een paardenforum vermelden dat je gedachten niet naar het paard moeten uitgaan is natuurlijk _-:( . En dat je dan vermeld dat het niet weg kan ivm zo genaamde sencuur oké.
Nu wordt het een raar stukje. En dat had met iets meer aandacht niet gehoeven.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:04

Oh vreselijk! Ik snap ook wel dat ze nog niet hebben verteld dat haar paard dood is, maar als ze op Internet kijkt en leest zou helemaal erg zijn!!

Heel veel sterkte voor de betrokkenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:06

En het gezeik over een verzoek van de ouders vinden jullie niet respectloos? Hou toch op zeg.. Gebakkelei om niks..

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen, vreselijk om mee te maken :n

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:44

Heel veel sterkte voor t meisje en wat triest wat er is gebeur!ik heb de pony gemeld en gezorgd dat deze word opgehaald, wist niet dat dit was gebeurt,jeetje wat zielig!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:52

Jeetje hier schrik ik echt van mijn oude manege, nooit verwacht dat het van die manege af kwam. Ben er wel een klein beetje stil van. Zijn er toevallig namen bekend van de meiden, ik vrees dat ik ze ken. ;(

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:52

Relaxed schreef:
En het gezeik over een verzoek van de ouders vinden jullie niet respectloos? Hou toch op zeg.. Gebakkelei om niks..

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen, vreselijk om mee te maken :n

Ik snap ook niet waar sommige mensen zich al niet over kunnen opwinden, ik snap de ouders wel, het is erg genoeg dat t paard dood is, maar daar kunnen ze niks mee op dit moment, ze zijn bezig met hun kind, die is nu het belangrijkst, dat moet nog een hele weg- sterkte voor alle betrokkenen en beterschap.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:59

Verschrikkelijk, zo'n ongeluk, ruiter zwaar gewond, die nog niet eens weet dat haar paard..... Ontzettend gewoon, hartverscheurend om haar dit uiteindelijk te moeten vertellen!Mijn hart gaat uit naar de amazone en haar familie en hoop dat zij voorspoedig herstelt
Ook de automobilist zal hier een aardige "klap" van hebben opgelopen.

Wat een narigheid kan er toch gebeuren ...

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:01

Hoop dat de berijder er goed van af komt een gebroken rug is niet niets!
Wens de betrokkenen veel sterkte toe met het verwerken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:19

Marjoow schreef:

Precies!
En ik kan me als ouder héél goed voorstellen dat je God op je blote knieën dankt dat het "alleen maar" een dood paard heeft opgeleverd en niet óók nog een dode dochter. En dat je dan niet zit te wachten op reacties als "Wat erg voor dat paard en hoe heeft het toch kunnen gebeuren dat dat paard dood is... enz" hoe naar het allemaal ook is dat het met het paard zo afliep.

Ze zitten nu met een dochter die ernstig gewond is, en dat is op zo'n moment veel belangrijker.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:31

Zoolgangster schreef:
Marjoow schreef:

Precies!
En ik kan me als ouder héél goed voorstellen dat je God op je blote knieën dankt dat het "alleen maar" een dood paard heeft opgeleverd en niet óók nog een dode dochter. En dat je dan niet zit te wachten op reacties als "Wat erg voor dat paard en hoe heeft het toch kunnen gebeuren dat dat paard dood is... enz" hoe naar het allemaal ook is dat het met het paard zo afliep.

Ze zitten nu met een dochter die ernstig gewond is, en dat is op zo'n moment veel belangrijker.

Daar ben ik het helemaal mee eens! Het paard tuurlijk belangrijk! Maar hun kind gaat uiteraard voor!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:36

Ja verschrikkelijk voor het paard, maar hij is helaas dood en dat blijft hij.
Dit is een paardenforum en iedereen houdt hier van paarden maar het gaat hier om een meisje hè.

Ook mijn gedachten gaan uit naar het meisje en haar familie. En de bestuurder van de auto, lijkt me heel traumatisch om zoiets mee te maken..

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:42

annibel schreef:
Oh vreselijk! Ik snap ook wel dat ze nog niet hebben verteld dat haar paard dood is, maar als ze op Internet kijkt en leest zou helemaal erg zijn!!

Heel veel sterkte voor de betrokkenen!

Ik denk toch niet dat je na zo'n operatie en met zulk letsel snel op Google zit. Snap heel goed dat er informatie bij haar wordt weggehouden, helemaal als ze rustig móet blijven, dat gebeurt wel vaker in het ziekenhuis want emoties net na zwaar letsel kunnen best veel impact hebben op herstel.

Hoop in ieder geval dat ze goed herstelt en de automobilist ook weer een beetje is bijgekomen van de schrik!