besita schreef:in Nederland s0
onder de foto staat "Ovale stapmolens worden in het buitenland al vaker gebruikt"
Röwer verdeelt toch even goed in NL?
Ze verdelen zelfs in Azië...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hwn schreef:Prima idee, al zou ik het niet durven riskeren: als ze dan met 4 in hetzelfde vakje gaan, dan komen er wel brokken van, zeker als er eten mee gemoeid is. Hier lukt het nog net met 2 in 1 vak (ik zet ze met 4 tegelijk in stapmolen voor 3 paarden), maar zelfs dan wordt het soms spannend als het jonkie (4 jaar) liever wil gaan spelen en steigeren met zijn "vakgenoot".
Maar hier idd zelfde probleem: vreetkousen die veel te weinig bewegen uit zichzelf.
Maar hoe leer je een paard in de mestbak poepen?Lijkt me wel handig en werkbesparend.

maar als ik hier wel eens mee maak dat er 2 paarden tegelijk door een smal poortje willen dan wint 'de baas' en de ander moet even zijn beurt afwachten
Mara2000 schreef:Stapmolen: ideaal ding voor luie mensen.
Ik wandel liever zelf met mijn paard.
s0173957 schreef:Mara2000 schreef:Stapmolen: ideaal ding voor luie mensen.
Kwestie van weer 'ns ff te veralgemenen en arrogant stempeltjes te plakken...
Ik werk fulltime en rij 3 paarden... heb dus niet echt tijd om er 'zelf mee te wandelen'...
Beesten staan +/- 10u per dad op de wei trouwens...
Mousmous schreef:Die dingen zijn alleen maar ten gunste van de eigenaar. Tijdbesparing. Al won ik de loterij, zo'n ding zou nooit op het terrein komen.
Mara2000 schreef:Stapmolen: ideaal ding voor luie mensen.

Mousmous schreef:Als ik getraind heb stap ik mijn paarden lekker aan de lange teugel meteen uit, daar zou ik ze niet nog eens na een flinke training voor in een stapmolen zetten. Ik vind dat ik het tegenover mijn paard verplicht ben, en tegenover mijzelf, om daar ook tijd in te steken. Maar goed, ieder moet dat natuurlijk voor zich weten, maar zo sta ik er in ieder geval tegenover.