Opsporing verzocht: Onderzoek naar paardenmishandelaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

siepjes

Re: Opsporing verzocht: Onderzoek naar paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 06:28

ook gezien dat zie bij mij in nabij gelegen dorpen meermaals geweest zijn. Bah ... en je kunt zo weinig er tegen doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:41

pillow schreef:
gohya schreef:
Ik denk dus ook aan een oud/gepensioneerd boertje!

Wat is dit nou voor redenering Vanwege de suikerbiet? Die dingen groeien overal dus daar kan iedereen aan komen. En dat 'oude boertje', zo kleinerend. Ik denk dat het zo'n zich vervelende Pool is. Slaat ook nergens op , maar ik wil ook wat zeggen

Nee niet vanwege de suikerbiet,maar verstand van paarden, niet bang voor paarden.
Oude boertje kleinerend? Boer op leeftijd dan,zo goed? er is trouwens nix kleinerend aan een 'oud boertje' word zó vaak gezegd.
Ik denk niet dat een hoefsmid of zadelmaker zijn reputatie op het spel zet om zoiets te doen.Of het moet een verknipte man/vrouw zijn.Deze mishandelingen hebben voor de dader een doel,macht of frustratie's afreageren.

mejet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:07

geetje1 schreef:
gohya schreef:
willemlover ik zou het toch even melden,het gaat ook om de plaatsen waar paarden mishandeld zijn.
Dat je de details niet meer weet is niet erg,vertel ze wat je nog wél weet.

Geetje dat zou idd. ook kunnen,maar ik denk toch eerder aan een gefrustreerde oude boer.
En die stok,wat is het precies voor stok? in ieder geval geen bezem steel.Voor een wandelstok is die te lang.

het is volgens mij een flaneerstok deze heb je ook in xl uitvoering maar het is wel een oude
konden zelf op maat gezaagd worden

melden dat je weet wat voor stok het is. alles wat je weet herkent melden!!! als je ze kan vertellen dat het een flaneerstok is kunnen ze weer specifieker gaan kijken
Laatst bijgewerkt door mejet op 11-06-14 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mejet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:08

gohya schreef:
Heb het net gezien.Linda, morgen word het herhaald op Ned.1.
Na alles gehoord te hebben krijg ik een soort van profiel van een/de dader.
Ze zeiden ook dat als je paard een poos gelden is mishandeld,je dit moet melden bij de politie.Maar daar had ik toen al een melding van gemaakt.En 5 jaar later is er zelfs een rechtszaak voor geweest.Helaas is de dader vrijuit gegaan,omdat hij zich in die 5 jaar goed gedragen had!
Maar ik heb meer mishandelingen mee gemaakt,moet ik die alsnog melden dan? dat begreep ik niet goed.
ER is een paar weken terug geschoten [poging] op mijn paard! wel gemeld aan politie,nooit iets van gehoord.

alsnog melden. toen bestond er nog geen dierenpolitie!!! ze willen alles ook van verleden in kaart brengen. dus bellen!!

mejet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:11

niet alles hier vertellen, maar melden bij de dierenpolitie!! de dader kan mee lezen. wees voorzichtig met je info

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 08:22

mejet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:22

unihorses schreef:
deze dingen zijn best lang : http://creanatura.webklik.nl/page/wandelstokken ( herder? )
die stok is een goastok wsl . moet je dat melden? iets typisch twents en boers.... is ie daar gevondne?

melden als je weet wat voor stok het is, dan kunnen ze gerichter gaan zoeken!!! belangrijke info denk ik. ook al weet je niet van wie hij is, je herkent hem wel

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:24

Ik zie net op de site van Opsporing Verzocht,dat je alleen mishandelingen moet melden als er toen geen aangifte van is gedaan.En ik heb dat toen wél gedaan,incl. de foto's van verwondingen.Dus dan hoeft het nu niet meer,toch?

mejet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:37

gohya schreef:
Ik zie net op de site van Opsporing Verzocht,dat je alleen mishandelingen moet melden als er toen geen aangifte van is gedaan.En ik heb dat toen wél gedaan,incl. de foto's van verwondingen.Dus dan hoeft het nu niet meer,toch?

ik zou het toch alsnog melden. dan kunnen ze zelf kijken of het in het systeem zit. dat was toen gewoon niet gekoppeld zoals nu. beter een keer te veel dan te weinig bellen. toen nog geen dierenpolitie. nu wel. zeker omdat er toen wel een rechtzaak is geweest... dus aub bellen!! je weet nooit. de dierenpolitie vindt het echt niet erg als je een keer belt en het blijkt niet nodig. Erg aardige mensen is mijn ervaring

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:47

communicatie bij de politie onderling is ook niet alles.
Ik zou het nogmaals melden en erbij zetten dat het wel gemeld maar dat je er nooit meer wat van gehoord had.

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:50

Heb met tranen in mijn ogen zitten kijken.
Mij hadden ze ook benaderd om mee te werken aan het programma.
Ik heb dit niet gedaan omdat wij dat hoofdstuk afgesloten hadden en niet weer alles op willen rakelen.
Inmiddels heeft onze mishandelde merrie er gelukkig een super gezond veulen naast staan en het idee
dat ze weer in beeld kwam stond ons ontzettend tegen. We zijn veel te bang dat ze terug komen.

Hoop wel dat ze gepakt worden, de idioten.

mutsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:00

ik dacht eigenlijk aan iemand die meer in de fokkers wereld zit. aangezien de geslachtsdelen mishandeld worden moet de persoon hier toch wat verstand van hebben? want ze zitten bij de merries toch in de geslachtsdeel en niet in de aars? (nu heb ik nooit een merrie gehad dus ik heb het nooit van kortbij bekeken :+ ) misschien iemand waarbij het nooit gelukt is in de fokkers wereld en zo zijn/haar frustratie ziekelijk uit? zo iemand zal niet bang zijn van paarden en ze hebben er meestal wel verstand van en ze komen meestal wel op vrij veel plaatsen.
ik hoop dat ze snel gepakt worden!!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:01

Trokken ze in de uitzending de lijn door naar de Belgische mishandelingen of bleef het binnen Nederland?

mejet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:13

linnie050 schreef:
communicatie bij de politie onderling is ook niet alles.
Ik zou het nogmaals melden en erbij zetten dat het wel gemeld maar dat je er nooit meer wat van gehoord had.

precies. dit is ook mijn ervaring en ook de ervaring van de dierenpolitie. ( ik heb zelf contact met 1 van hen0

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:14

Gini, de lijn werd doorgetrokken, maar enkel naar de recente gevallen( zoals toen in Beringen), niet naar die van een paar jaar terug, waarbij dat gruwelijke verhaal van dat afgekapte voorbeen steeds terug in het nieuws kwam.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:21

Worden die paarden nu verdoofd of niet? ik begrijp niet hoe je zulke verwondingen kunt toebrengen aan een paard van 500 kilo zonder dat dier te verdoven?!
Ik denk overigens niet aan een boer op leeftijd o.i.d., een ouder iemand is nooit elke keer op tijd weg als hij zijn mishandeling uitvoert: zou het niet logisch zijn dat er eens wordt nagegaan of er bedrijven zijn met vestigingen in de plaatsen waar dit gebeurde? of een bezorgroute van een koeriersbedrijf bijvoorbeeld? of vertegenwoordigers met klanten in die plaatsen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:39

freeride ik denk dat die persoon een halster bij zich heeft.Een paard blijft toch anders nooit staan bij een 1ste steek of snede? Sommige paarden blijven sowieso niet staan als er een vreemde is.Die persoon móet gewoon een halster steeds bij zich hebben,dat kan niet anders.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:44

En dan? In de wei kun je ze ook niet vast knopen. Dat zou betekenen dat hij een handlanger heeft. Maar als een paard van 600kilo weg wil, dan rent die dwars door je heen hoor. Die man zit naar mijn idee onder de blauwe plekken. Kan niet anders.

Een koerier lijkt mij niet waarschijnlijk. Die gaat niet naar plekken buitenaf waar die een stuk met de fiets moet komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:48

N0a schreef:
En dan? In de wei kun je ze ook niet vast knopen. Dat zou betekenen dat hij een handlanger heeft. Maar als een paard van 600kilo weg wil, dan rent die dwars door je heen hoor. Die man zit naar mijn idee onder de blauwe plekken. Kan niet anders.

Een koerier lijkt mij niet waarschijnlijk. Die gaat niet naar plekken buitenaf waar die een stuk met de fiets moet komen.

Ze kunnen aan een boom vast geknoopt worden of aan een weidepaal? of idd. wat je zegt,de persoon heeft een handlanger.
Een paard blijft toch zeker niet staan als er van achter gestoken/gesneden word.Het is duidelijk dat het paard niet weg kán.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:56

Dan zouden er ook sporen te zien moeten zijn bij die bomen of ergens in het weiland. Als het paard zo toegetakeld wordt dan stort die wel in elkaar/glijd uit etc. Dan zouden er sporen in de wei moeten zijn waar een paard is gaan zitten/liggen. Kan niet vinden of ze dat ook gevonden hebben.

Ik blijf het een verschrikkelijk verhaal vinden. Hopelijk komt er snel een einde aan en vinden ze die man/mannen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:57

Ik denk dat in zo'n geval de suikerbiet van pas komt daar is een paard toch vaak even mee bezig en als zo'n mafkees ineens een stok naar binnen doet dan is paard vaak eerst onder de indruk voordat ie weg schiet en dan is het leed al geleden.

Denk zelf dat het iemand is die uit de buurt van Groesbeek komt aangezien daar veel meldingen zijn. Of iemand die daar in de buurt werkt. Denk zelf ook niet dat het een oud mannetje is. Eerder iemand in de 30/40 die geen normale relatie heeft (alleen is) gefrustreerd is dat het niet wil met de vrouwen en enige haat heeft tegen paarden maar hier wel erg bekend en handig mee is. Wie weet is het een inseminator?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:01

of die paarden worden dmv een hobble vastgezet? dan kan zo'n dier nergens heen, is er ook naar de kootholten van die paarden gekeken, over de diagonaal dan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:05

freeride schreef:
of die paarden worden dmv een hobble vastgezet? dan kan zo'n dier nergens heen, is er ook naar de kootholten van die paarden gekeken, over de diagonaal dan?

Dat kan idd. ook. Het is duidelijk dat ze geen kant op kunnen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:11

ik gok op een praam... zo'n ijzeren kan je het touwtje omheen wikkelen en dan vast klippen aan het halster. mijn merrie is door de dierenarts dichtegenaaid met praam en gaf geen kik.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:23

wat ik niet snap is dat er blijkbaar niet (echt) getrapt word en dat die persoon of personen er blijkbaar zonder ernstige verwondingen van af komen.
Er zijn al zo veel paarden mishandeld, je zou toch moeten denken dat er vast wel 1 of meer paarden tussen zitten die gelijk naar achteren uithalen als ze pijn voelen?
Ik mag echt lijden dat de dader bij een volgende mishandeling vreselijk verrot getrapt wordt zeg, misselijk persoon. :r

Hoe het dan moet gebeuren is mij ook een raadsel, stel dat het paard aan een weide paaltje word vast gezet en het wordt zo mishandeld dan trekken ze toch zo paal en draad uit de grond.

Ik kan echt niet bedenken hoe iemand blijkbaar de tijd krijgt om zo iets in en uitwendig klaar te spelen bij een vol bij bewust zijnd paard. Is er toevallig bij paarden ook bloedonderzoek geweest of ze gedrocheerd zijn?