Vervolg voor succesvol rentree van Rath en Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:23

Moderatoropmerking:
Hierbij het vriendelijke verzoek om met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

easygoing

Re: Vervolg voor succesvol rentree van Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:53

@Marga dat zou idd erg fijn zijn

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:54

SanderD schreef:

Bedankt voor het delen van de link! Heerlijk om naar te kijken, en ik vind het ook heel fijn om te zien hoe het paard zo beloond wordt voor zijn inspanningen.
Dat moet nu toch wel een tripje naar Aken worden in juli voor de observatiewedstrijd! *\o/*

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:57

R12312 schreef:
Easygoing, Isabell werth heeft inderdaad maar 8 medailles op zak..........

Dan nog gaat het om de percentages, en mag ik je even wat feiten geven............Anky heeft die score nooit behaald in de GP, Adelinde ook niet! Alleen Edward Gal en Charlotte Dujardin haalden hoger dan 82% in de GP.

Oh en probeer normaal te quoten, straks denken ze nog dat ik die onzin schrijf :D

Ohh die heeft idd haar sporen wel verdiend maar wel met andere paarden dus met andere simpelere woorden:met dit paard vormt ze nog geen topcombinatie.

En om op je laatste opmerking terug te komen.
Als jij graag met mij wil soebatten ben je van harte uitgenodigd maar doe dat dan lekker via pben.
Dan hoeft dit topic niet vervuild te worden!!!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:05

Ik heb vanmiddag gekeken, en het was zeker een goede proef. Ik dacht in beide series een misser te zien, maar dat kan ik helemaal mis hebben, een van de katten zat op mijn toetsenbord en leidde even af :). Mooi percentage idd, maar jammer dat hij idd geen concurrentie had, dat had het gewoon wat spannender gemaakt. De besten na Rath hadden in de 70 procent en dat waren er maar 3 (misschien 4).
Ik denk dat easygoing het ook helemaal niet negatief bedoelt, de rare reactie op easygoing vind ik wel negatief, die is nergens voor nodig.
Isabel Werth was in dit geval ook geen concurrentie, en dat geeft ook helemaal niets, ik weet wel wat een super amazone ze is. Maar dit was weer een paard dat we nog niet kennen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:09

Heb net het filmpje zitten bekijken rn inderdaad een nette proef (net zoals de vorige overigens) maar toch doet het me niets, geen vlindertjes, geen kippenvel niets noppes nada. Goed dat zal dan wel een persoonlijk iets zijn maar ben dan ook zeer benieuwd hoe ze het gaan doen tussen de topcombinaties.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:12

Ben ik wel met je eens, als ik zit te kijken, kijk ik ernaar zoals ik naar elke goede proef kijk. Maar de proeven van Helen Langehanenberg, Charlotte Dujardin, Edward Gal, zit ik toch meer op het puntje van mijn stoel en wordt ik ook niet snel afgeleid.
Alhoewel dat misschien wel zo zal zijn als ze straks allemaal tegen elkaar moeten. Dat wordt een titanenstrijd!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:18

Heb het met adelinde trouwens ook nooit.
Zit meer met zweet in mn handen naar haar te kijken met een gevoel van 'god als dat maar goed blijft gaan'

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:19

Ha, ha, ja, dat klopt :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:48

Tsja, zo worden natuurlijk geen punten gegeven door de jury, dat zou ook niet best zijn (even aankruisen: had u wel/geen kippenvel bij deze oefening?)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:51

horseyfries schreef:
Tsja, zo worden natuurlijk geen punten gegeven door de jury, dat zou ook niet best zijn (even aankruisen: had u wel/geen kippenvel bij deze oefening?)

Denk dat het onbewust toch mee speelt. Je moet als jury objectief zijn, maar uiteraard heeft het gevoel over een bepaalde combi vast invloed op de cijfers die gegeven worden.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:00

De jury mag dat zeker niet, maar wij als toeschouwers mogen dat gelukkig wel. Als we dat niet hadden, zou je ook niet snel een favoriet hebben lijkt me. Ik kan echt niet bij elke combinatie hetzelfde gevoel hebben.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:04

Mousmous schreef:
De jury mag dat zeker niet, maar wij als toeschouwers mogen dat gelukkig wel. Als we dat niet hadden, zou je ook niet snel een favoriet hebben lijkt me. Ik kan echt niet bij elke combinatie hetzelfde gevoel hebben.

Eens.
En zoals N0a ook zegt zal dat bij een jury ook zeker wel stiekem meespelen tenslotte zijn dat ook maar mensen met hun eigen interpretatie.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:18

Dat zal zeker wel eens meespelen, dat geloof ik ook.

Grafschafter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:50

Als fan van Totilas ben ik blij hem weer terug te zien in de ring.
Als echte Hollander :)F is Rath natuurlijk niet mijn eerste keuze als ruiter voor dit paard.
Ben erg benieuwd wat de combinatie in de toekomst gaat doen........
Hoop voor Totilas dat hij ook weer kan gaan stralen op wedstrijden die bij zijn niveau passen.
Voor nu goed gedaan +:)+ veel succes voor beide in de toekomst!!!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:07

Klopt het dat Totilas vandaag niet meer aan start komt? Zie hem niet meer op de startlijst staan voor vandaag..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:22

Ik zie hem inderdaad ook niet op de lijst staan.
Wat zou er aan de hand zijn?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:36

Ze rijden morgen de Special. Vandaag wordt de kur verreden.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:38

Focussed schreef:
Na de succesvolle comeback in Kapellen wil Matthias Rath nu opnieuw aan start komen met de zwarte hengst Totilas: ditmaal zondag in Wiesbaden.

Wat is daar dan mee gebeurd?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:41

Vind het een fijne combinatie om te zien :j

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:00

Grafschafter schreef:
Als fan van Totilas ben ik blij hem weer terug te zien in de ring.
Als echte Hollander :)F is Rath natuurlijk niet mijn eerste keuze als ruiter voor dit paard.

Hier kan ik me helemaal in vinden :j Maar ik vind dat Rath écht goed op weg is.
Dit kan nog best eens spannend worden aan de top!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:09

Dus je moet de GP rijden om je te kwalificeren voor de GP Special *en* de Kur? En dan mag je zelf beslissen welke je rijdt? (Of beide?)
Ik snap hem nog niet helemaal, geloof ik. ;-)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:18

Dallista schreef:
Dus je moet de GP rijden om je te kwalificeren voor de GP Special *en* de Kur? En dan mag je zelf beslissen welke je rijdt? (Of beide?)
Ik snap hem nog niet helemaal, geloof ik. ;-)

Je moet inderdaad de GP rijden om je te plaatsen voor ofwel de GP special of de kür. Er is altijd een beperkt aantal deelnemers voor de kür. Ik vermoed dat Mathias gekozen heeft voor de GP special. Hier in Wiesbaden moet je kiezen, waarbij de hoogst geplaatste vd GP voorrang hebben voor de kür.

Bij wereldbekerwedstrijden is er altijd alleen een GP en een Kür, geen special.

Bij kampioenschappen zoals EK, WK en OS rijden de topruiters alle drie. Eerst de GP, dan de special en dan de kür. De precieze spelregeltjes veranderen per evenement.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:31

Hermelientje, bedankt!!! Helder duidelijke uitleg!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:58

Rath is, zoals ik al eerder opmerkte, vooral als ruiter enorm verbeterd, dat is dan ook goed te zien.
Hij heeft simpelweg "beter leren rijden' en daarbij "Totilas leren rijden".

Hoeveel daarvan de invloed van Sjef Janssen is weet ik natuurlijk niet, maar -wat ik eerlijk gezegd ooit meer had verwacht - ze zijn weer in de baan en "a Force to be reckoned with".

Waar ik eerder zei - en met mij vele anderen - dat hij "niet mans' genoeg zou zijn voor een paard als Totilas, kan ik nu alleen maar constateren dat hij loeihard aan zijn eigen rijkunst (voornamelijk zit. snelheid hulpen en ontspanning) heeft gewerkt, en dat werpt wel degelijk vruchten af.
Dat kan ik waarderen, daar heb ik respect voor.

Dus nu zijn ze terug in de baan en competitiewaardig.
Is mooi om te zien!