Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hyppolyte schreef:@pillow, sommige paarden doen dat inderdaad, maar vaak zijn dat dus paarden die teveel in de hand zijn geweest op jonge leeftijd, die hebben niet de regels meegekregen van de andere paarden in de kudde en weten dus nog steeds niet hoe ze zich moeten gedragen tegenover een ander. Wat bij dat soort paarden nog wel eens helpt is een flink dominant paard erbij zetten die niet wijkt.
Shirley schreef:Triest.
Maar dit had ook gebeurd op twee hectare.
Hengsten die willen vechten, zoeken elkaar op, die gaan elkaar niet uit de weg

Citaat:Ze waren gefascineerd door de paarden aan de andere kant vd sloot. Daarom kwamen ze ook niet naar mij toe.
Beetje dribbelen soms en de zwarte maakte soms aanstalten de sloot in te gaan. Ach heel normaal gedrag zeker van paarden die net in de wei worden gezet.
funnyhorses schreef:Hoe kan men nou 2 hengsten die zelf al zo schraal uitzien op zo'n schrale plek zetten?!
Verbaast me niks dat ze zich in de haren vliegen om dat stukje gras op te eisen en hun terrein te claimen.
Wat een toestand,was niet nodig geweest.

ZowieZo schreef:Geen idee in hoe verre ze verstand heeft van paarden of iets dergelijks, maar het verteld toch wel iets meer dan het krantenartikeltje. Voor de rest wil ik niets bevestigen, weet natuurlijk ook niet wat hier van waar is.![]()
Maar misschien toch interessant om te lezen.
Iris82 schreef:ZowieZo schreef:Geen idee in hoe verre ze verstand heeft van paarden of iets dergelijks, maar het verteld toch wel iets meer dan het krantenartikeltje. Voor de rest wil ik niets bevestigen, weet natuurlijk ook niet wat hier van waar is.![]()
Maar misschien toch interessant om te lezen.
Ik vermoed wel dat ze paardenkennis heeft omdat ze het op haar FB ook heeft over 'dit was geen normaal hengstengevecht'.
mrie schreef:funnyhorses schreef:Hoe kan men nou 2 hengsten die zelf al zo schraal uitzien op zo'n schrale plek zetten?!
Verbaast me niks dat ze zich in de haren vliegen om dat stukje gras op te eisen en hun terrein te claimen.
Wat een toestand,was niet nodig geweest.
Het waren jonge dieren, die groeien zo hard dat ze er een poos lang schraal uit zien. Dit is niet abnormaal.