Dierenarts overlijdt na trap van een paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karin_gracia

Re: Dierenarts overlijdt na trap van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:53

Een paard blijft een paard, ongeacht de opvoeding kan het dier altijd een keer uithalen, van schrik, van angst, van pijn. Jij laat ook niet zomaar alles met je doen. Je hoort genoeg vreemde verhalen over mishandeling van paarden waarbij je bijna hoopt dat het dier eens een trap zal verkopen. De opmerking over opvoeding vind ik hierin echt heel raar, iedereen kan z'n paard tot op zekere hoogte echt wel opvoeden, maar een paard kan op een onverwachte situatie ook heel onverwacht reageren. Je gaat je paard toch ook geen pijn doen omdat het daar maar aan moet wennen en dat bij de opvoeding hoort? Dan zou je alle onderzoeken eerst moeten gaan oefenen bij elk paard? Wat een onzin!
Vreselijk wat er gebeurd is, arme man, arm gezin en verschrikkelijk voor de eigenaar van het paard!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:00

44Myrthe44 schreef:
kesha1 schreef:
wat nou als het een getraumatiseerd paard is, ga jij dan ook slaan??

Waar heb ik gezegd dat je moet slaan?
Ik heb gezegd dat je consequent moet zijn. Het zal per paard afhangen wat een passende reactie is. Natuurlijk sla je een getraumatiseerd paard niet.

En Snollygoster: heb jij wel gelezen? Ik ben het helemaal met je eens. Het blijven dieren en het risico van een trap zit er inderdaad altijd in, zoals ik in mijn vorige reactie ook zei.

Je laat het heel makkelijk klinken, maar zo is het feitelijk niet. Ik heb een hele brave absoluut goed opgevoede DEKhengst, ik kan hem met een NEE bij een merrie wegsturen en hij dekt zowel in de hand aan het stalhalster als los in de weide. ik gebruik hem voor trauma-merrie's vanwege zijn geduld en rust maar ook zijn vasthoudendheid en het niet bang zijn om in elkaar gemept te worden door een dame. Er lopen kids bij hem in de weide en af en toe mag een gehandicapt jong meiske hem buitenzetten. Braver en beter opgevoed dan dat vind je ze nergens. En toch heeft hij mij 3x geslagen. Want een hengst ziet niet wat er achter hem gebeurt als hij gefocust is op een merrie. Hij ziet wat er voor hem gebeurt, als ik daar sta loop ik geen gevaar, maar wat achter hem gebeurt ziet hij niet, en dat geldt voor veel hengsten. Dat is een stukje natuur. Alles achter hem wordt geslagen als het binnen bereik komt. Hij zou nooit slaan als hij niet gefocust is op een merrie, absoluut nooit. Maar op het moment dat de natuur de overhand neemt reageert hij vanuit een aangeboren instinct. En echt, alle 6 (of meer, geen zin om precies te tellen) hengsten deden dit, geheel puur natuur en instinctief.

Sterkte voor de nabestaanden!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:14

Dierenarts kwam om bij mijn oude pony een wond te hechten.Ik vroeg nog moet ze niet verdooft worden?Nee,ze was toch oud en dat was niet nodig.Toen kwam de da er achter dat de oude dame nog veel pit had.Ze heeft flink getrapt en kreeg toch een verdoving.En ze is goed opgevoed.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 06:32

Hoe goed je een dier ook opvoed, je kunt ze nooit vertrouwen . Je weet niet of dit met opvoeding te maken heeft.
En de opmerking "het is een risicovol vak" kan dr bij mij ook niet in. Wat is tegenwoordig niet risico-vrij? Ik kan nu ook naar buiten lopen en mn nek breken.

Vreselijk en heel veel sterkte voor de nabestaanden.

44Myrthe44 schreef:
kesha1 schreef:
erg pijnlijk en gecondoleerd maar,
met ieder beroep wat met paarden te maken heeft kan je gewond of nog erger zoals nu overlijden.
dat neemt niet weg dat het nog steeds wel jammer is.
Ben benieuwt waarom het paard een trap gaf!

Ik vind je reactie heel bot. Het gaat om een mensenleven, vader van 3 kinderen. Dat is niet ''wel jammer''.

Daarnaast, ben ik helemaal niet benieuwd waarom het paard een trap gaf. Een paard mag nooit, maar dan ook echt nooit, trappen als er een mens in de buurt staat, om welke reden dan ook.
Helaas voeden veel mensen hun paarden niet goed op waardoor er dit soort dingen moeten gebeuren.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:58

Mij pony is heel braaf en lief,maar ik vertrouw haar voor 95%.Zeg ik ook tegen de kinderen.