Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Albert schreef:Paniek om niks en een loze belofte.....het lijkt Den Haag wel. Oh wacht, dat is het ook:-)
melvinrandy schreef:Je hebt paarden/pony's van 70cm tot 190cm he.
Daarmee bedoel ik dat er een grote groep zoals shetlanders wel degelijk meer gevaar lopen.
Hasjam_Poe schreef:Het valt me op dat wolven- voorstanders volgens onderstaand 1-2-3 systeem lijken te communiceren:
1. eerst stellen dat de ander vooral geen verstand van zaken heeft (of een negatief syndroom)
2. vervolgens allerlei argumenten aanhalen, waar ze vooral zélf achter staan ( en "dus" waarheid zijn)![]()
3. Afsluiten met de suggestie, dat het volledige leefgebied rond die ene wolf (120 km²?), prima gefinancierd kan worden
uit de inwoners hun eigen beurs door :
- te investeren in speciale schrikdraad (op eigen kosten uiteraard, alleen dode schapen worden vergoed)
- te investeren in een goede waakhond (ongeacht of je een hond wil)
- te investeren in extra werk (en lopende kosten), door schapen 's nachts op te stallen (in plaats van gratis in de wei)
Wat ik me dan afvraag; wat is er eigenlijk mis met de omgekeerde suggestie?
Dus alle wolf-voorstanders zelf geld te laten investeren; in een hoger hek rond de Oostvaardersplassen en de wolf daar lekker los laten?![]()
Dat is lijkt mij in dit geval een win-win situatie...(of is dat weer gesimplificeerd?
)
_San87_ schreef:randalinpony schreef:Vanuit Duitsland rukt ook het Wilde Zwijn op richting Nederland en die zijn misschien wel veel gevaarlijker.![]()
Het hele punt is, als ze echt de grens over komen, gebeurt dat toch wel.
Wolven kunnen zich trouwens ook met kleinere knagers als konijnen in leven houden, dus zijn ze eenmaal hier dan zullen ze in alle nieuwe natuur wel gaan tieren.
Trouwens, dat artikel in de OP: die 9 paarden zijn verongelukt. Ze zijn 'misschien' wel door wolven bang gemaakt zodat ze uitbraken. Sja, zo lust ik er nog wel een paar.
Beetje stemmingmakerij allemaal dit.
Nederland heeft toch al 'wilde' zwijnen? Of is dit een andere soort (woester en nog gevaarlijker)?
En inderdaad, ik kom liever een wolf tegen dan mama Zwijn met haar beebs.
. _San87_ schreef:http://www.tubantia.nl/regio/dinkelland ... -1.4409127
De eerste wolf is/was inmiddels in Nederland gesignaleerd.
Danique_G schreef:_San87_ schreef:http://www.tubantia.nl/regio/dinkelland ... -1.4409127
De eerste wolf is/was inmiddels in Nederland gesignaleerd.
Ja en een maand later blijkt het een weggelopen loopse teckel te zijn. Net zoals met die lynx tijdje geleden
paardjes123 schreef:Ik zie het nut niet zo van in dat de wolf in Nederland moeten beschermen, veel te dicht bevolkt. Ook zou ik als ik boer zou zijn en mijn schapen worden aangevallen/opgevreten niet staan kijken en niksen maar die wolf verjagen