Zwerte schreef:Volgens mij loopt hier nu van alles door elkaar. Aansprakelijkheid, verzekering, de rekening, evt schadevergoeding....daar gaat het hier niet eens over. Een DA komt voor de tuchtraad, als een eigenaar vind dat hij zn beroep niet goed heeft uitgeoefend. De uitspraak hiervan gaat dus ook puur en alleen over het feit of de DA anders had moeten handelen of nalatig is geweest in zn beroepsuitoefening. Dit kan vervolgens een berisping, waarschuwing of erger tot gevolg hebben. Over schadevergoedingen etc doet de tuchtraad geen uitspraak, daarvoor zal je een andere weg moeten bewandelen.
Dus er kan maar 1 reden zijn voor de eigenaar om dit grapje uit te halen: eigenaar vind dat de DA zn beroep niet goed heeft uitgeoefend.
Ik ben helemaal voor kritisch zijn naar DA's en ik kom wel eens verhalen tegen waarbij ik het heel erg terecht zou vinden om desbetreffende DA voor de raad te slepen, maar in dit geval niet. Imo domme pech en heeft het weinig te maken met het uitoefenen van het beroep.
Dit dus. Als ze nu een schadevergoeding had ingediend.....alla, zou ik ook gedaan hebben. Maar door hem voor de tuchtraad te slepen lijkt het er meer op dat ze die da kapot wil maken. Dat zal in elk geval wel de gedachtegang zijn die achter deze stap zit.