Automobilist laat amazone en paard gewond achter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:05

verbaast me niks eigenlijk; dit ongeluk. Zulke idioten zijn er al jaren. Laatste keer dat mij zoiets dergelijks is overkomen is al weer zo'n 18 jaar geleden.

ging iets anders dan in op; in mijn geval waren dit idioten die moedwillig mijn paard op hol wilden krijgen. Acties die me al heel wat keren is overkomen en gelukkig kon ik dr altijd bij mij houden, behalve die laatste keer; ze ging en die eikels maar joelen, lachen en keihard op de autodeur slaan vanuit het raam, bestuurder vond het ook nog nodig om te toeteren, want blijkbaar was ze nog niet in paniek genoeg. Gelukkig liep het met een sisser af en kreeg ik dr voordat de berm ophield (waarna alleen maar asfalt kwam, heel fijn om op te komen in rengalop op ijzers) weer terug.

Heb zitten trillen de eerste 10 min in de berm, want man wat was ik bang.

Een vriendin van vroeger is ook zoiets overkomen met haar pony en is al meer dan 20 jaar geleden...op hetzelfde stuk als waar het mij overkwam. Helaas kreeg zij dr pony niet stil, omdat die pony zn stalletje had zo'n 100 meter nadat de berm ophield, en hij daar naar toe ging. Gevolg pony ging onderuit op het asfalt en brak een been.

Ik rij ook al jaren niet meer langs wegen waar auto's ook kunnen komen. Ik zoek wel gebieden op waar auto's niet kunnen en mogen komen; wel zo veilig. Het is dieptriest dat het moet, maar teveel mafkezen op de weg die het stoer vinden om een paard met ruiter te laten verongelukken.

ontopic; wel geweldig dat de dame nog zoveel info heeft kunnen verkrijgen zeg. Hoop dat ze die klootzak te pakken krijgen en dat justitie die persoon maar eens als voorbeeld stelt.
In mijn ogen zijn dit soort acties namelijk poging tot moord...

Pietershof

Re: Automobilist laat amazone en paard gewond achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:16

Bestuurder moet zich binnen 12uur melden, zo niet dan is hij strafbaar voor verlaten plaats ongeval (art. 7 Wegenverkeerswet). Kentekenhouder van het busje moet binnen 48uur bekend maken wie er gereden heeft. Evt bij zwaar lichamelijk letsel van de amazone (bijv. Beenbreuk) blijft art. 6 over of evt art. 5 (gevaar/hinder). Poging doodslag zal moeten blijken uit bewijs, verklaring slachtoffer, getuigen en verdachte. Het is waarschijnlijker dat de manouvre gemaakt is vanwege onoplettendheid en de bestuurder doorgereden is van de schrik. Evengoed strafbaar dus.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:27

Pff ik begrijp die mensen niet. Waarom zou je zoiets doen?
Goed dat de amazone het er niet bij heeft laten zitten. Hopelijk wordt de bestuurder snel opgepakt.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:36

Juzus.. wat beziel die mensen toch,
net ALS die wielrennens denken ook dat ze GOD zijn,

hoop dat ze er snel bovenop komen!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:00

Pff, dat geloof je toch niet.. Wat een malloten lopen er rond zeg.. Bah!!

Hoop dat de amazone en het paard er snel weer bovenop zijn.
En ze heeft het er niet bij laten zitten, heel goed!
Nu nog even aangifte doen en hopen dat ze de bestuurder (of bestuurster?) snel te pakken hebben.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:53

Ayasha schreef:
Reggledoos schreef:
Poging tot doodslag

Poging tot moord.
Poging tot doodslag is onmogelijk gezien doodslag een soort "onbedoelde moord" is. Daar kan je geen poging tot doen. Dat doe je, of niet. Gezien ruiter nog leeft, is doodslag dus hoe dan ook geen optie. Poging tot moord however is dat wel.

Dood door schuld wordt het dan volgens mij.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:56

Dit komt me bekend voor omdat het mij en een vriendin zegmaar ook is gebeurd.
Debiel komt opzettelijk op ons af en ramt daarbij paard waar me vriendin op zat. Gelukkig geen schade aan het dier of mn vriendin maar beest schrok zich dood en ging de bestuurder ook nog is toeteren. 8)7

Hopelijk grijpen ze de mafketel!

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:20

Hopelijk mag ie een tijdje de cel in, als ze hem pakken.
Laatst bijgewerkt door corbosman op 17-05-14 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:37

Ik denk dat het bespreken van de juridische kant niet alleen ongepast maar ook onnodig is, zeker omdat er tot nu toe nog geen enkel persoon een daadwerkelijk onderbouwd antwoord erop heeft kunnen geven. Noch de correcte term heeft kunnen bepalen; maw niemand heeft er genoeg kaas van gegeten dus kan men dat soort discussies beter achterwege laten.

Ik hoop dat ze de idioot vinden. Ook hoop ik dat het paard er goed vanaf is gekomen. Top van de amazone dat haar speurwerk resultaten opleverde, maar triest dat het zo moet gaan.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:59

Lijkt me toch poging tot doodslag, ik hoop dat ze m snel pakken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 06:37

Jeetje zeg!! Wat een idioot!! Ik heb heel vaak op die weg gereden met mijn paard, het is niet breed, maar wel te doen. Maar als een automobilist dan gaat maneuvreren dat kan daar gewoon niet. Opzet of niet, je weet nooit wat er is gebeurd, maar dan ga je niet doorrijden!!!! wat een idioten zeg, hopelijk valt de schade van paard en eigenaar mee.... Wat een geluk dat het eigen onderzoek wat heeft opgeleverd, hoop echt dat de dader wordt gepakt!!

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 07:28

Je zult maar zo'n wegpiraat tegenkomen onderweg,.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 07:57

O geweldig dat de spiegel is gevonden.....

Dit heerschap gaat een douw krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:01

alexonline schreef:

Heb ik ook gehad, ook er af geknikkerd en paard over de rel richting snelweg, vlak voor de weg keerde hij om en kwam terug gerend naar mijn rijmaatje....ga bijna altijd alleen, toen gelukkig niet...paard zocht steun bij ander paard...kregen hem niet makkelijk te pakken....maar ik had een hartverzakking.....de beelden had ik al in mijn hoofd.

Naar bedrijf gegaan en de baas gesproken, zitten daar chauffeurs in de kantine een beetje stoer te doen, baas was van zelfde kaliber en zat er bij.....toen ik zei dat ik al een week last van mijn rug had en ik overwoog aangifte te doen...veranderde de sfeer...

Ik kon niks bewijzen.....helaas...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:45

alexonline schreef:

Hier eentje tegengekomen. Ook doorgereden, terwijl mijn paard en ik onderuit gingen.

Sterkte voor de eigenaresse.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:08

Wat een idioten heb je toch!
Hopelijk valt het mee met de schade voor beide.

Ik ook ooit eens gehad, iemand die van achter te snel op ons af reed. Mijn paard reageerde niet door er vandoor te gaan maar achteruit te gaan en te trappen. Bij het achteruit gaan ging hij in zijn portier zitten en hij trapte de hele achterbumper eraf. Man is toen toch maar gestopt om verzekeringspapieren in te vullen hij had ruim 3000 euro schade aan zijn auto gemaakt en mijn paard had alleen een klein sneetje en is geen dag kreupel geweest. Ik dacht dat zal je leren asso! De verzekering vergoede gelukkig alles.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:10

Jouw verzekering of dat van die man?
Je paard had niet mogen trappen, maar heeft die man nu door gehad dat hij dat gedrag door zijn weggedrag heeft uitgelokt?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:27

LBLGypsyCobs schreef:
Je paard had niet mogen trappen, maar heeft die man nu door gehad dat hij dat gedrag door zijn weggedrag heeft uitgelokt?

Mijn verzekering. :) En ik vind dat een paard wel mag trappen als iemand hem van achter aanrijd/bijna aanrijd hoor. Het is alleen rot als je paard daarbij beschadigt, wat nu gelukkig niet het geval was. Je leert als je je rijbewijs haalt dat je paarden langzaam en met veel ruimte moet passeren.
Ja dat had hij wel door :j Hij had achteraf ook spijt en bood zijn excuses aan.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:34

Dus als hij achteraf spijt had, deed hij het dus expres? En was het niet uit onwetendheid (want dat gebeurt natuurlijk ook; het is niet altijd bewust).
In dat geval had meneer pech gehad, maar dan had ik mijn verzekering heel erg duidelijk gemaakt dat hij het zelf had uitgelokt Met als gevolg dat hij zelf had kunnen opdraaien voor zn eigen schade; DAAR had hij pas wat van geleerd. Nu is hij er wel heel erg makkelijk vanaf gekomen. Want het heeft hem geen cent gekost.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:42

xxCYNNxx schreef:
Dus als hij achteraf spijt had, deed hij het dus expres? En was het niet uit onwetendheid (want dat gebeurt natuurlijk ook; het is niet altijd bewust).
In dat geval had meneer pech gehad, maar dan had ik mijn verzekering heel erg duidelijk gemaakt dat hij het zelf had uitgelokt Met als gevolg dat hij zelf had kunnen opdraaien voor zn eigen schade; DAAR had hij pas wat van geleerd. Nu is hij er wel heel erg makkelijk vanaf gekomen. Want het heeft hem geen cent gekost.

Je leert wel hoe het moet als je je rijbewijs haalt of je dat onthoud is inderdaad een tweede.
Ach hij is zijn auto wel een tijdje kwijt geweest omdat hij gemaakt moest worden en ik was al heel blij dat mijn verzekering het voor mij vergoede en ik geen cent heb hoeven te betalen. ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:03

Gezien de algemene houding van een redelijk aantal ruiters tegenwoordig en het feit dat niet alle ruiters meer op de voor hen bedoelde plekken rijden, maar ook over wegen en paden gaan waar ze niet horen, kan ik me ook wel en beetje voorstellen dat er bij een automobilist die de zoveelste ruiter voor zich krijgt die midden op de weg gaat rijden om je af te laten remmen, er een knop omgaat en zo´n ruiter aan de kant wil duwen.
Natuurlijk is het niet goed te praten, je moet niet moedwillig letsel aan willen brengen, en ik weet ook niet of zoiets hier aan de hand was, maar we kennen maar 1 kant van het verhaal.
Zelf trouwens ook nog wel eens een vriendin kunnen redden van een gek die het niet van plan was om langzamer te gaan door haar paard bij het hoofdstel te grijpen, dus ik weet ook wel dat er rare mensen bestaan...
Voor hetzelfde geld was hij onder invloed van verdovende middelen en vond hij het op dat moment leuk om een paard te rammen.... Geen idee.

Uiteraard moet de dader gewoon gepakt en gestraft.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:44

Ja debiel is dat hé, als je van die "petjes" in een auto tegenkomt. Kijk, ik snap best dat je als jonge jongens onder elkaar een beetje stoer wil doen en daarbij soms grenzen overschrijd. Maar ik kan het echt echt echt niet snappen als daarbij iemand op een paard op de hak genomen wordt.
Ik heb het dus ook mee gemaakt. Midden op een viaduct over de snelweg. En toeteren, en heel dicht achter ons gaan rijden, en schreeuwen, en doen alsof ze ons rakelings wilde passeren en dan weer inhouden. God zij dank zijn mijn paarden tot nu toe alle twee nogal verkeersmak.(ze vragen zich hooguit af of ze ergens een lama hoorden schijten) Ik heb uiteindelijk mijn paard dwars op het viaduct gezet zodat zij er niet meer door konden. Dat vonden ze niet leuk. Gelukkig kwamen er wat andere automobilisten achterop en toen durfde ze ineens niks meer.
Ik heb dus gewoon geluk gehad. Maar moedwillig paardje treiteren in het verkeer vind ik wel zo laag.
Als ik het relaas van TS lees is dat niet moedwillig gebeurt, maar doorrijden na een aanrijding is ook altijd fout, zo niet dan toch.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:53

Ik denk dat het besef van de mogelijke gevolgen bij veel mensen er gewoon niet is.
Ze beseffen niet hoe een paard kan reageren en hoeveel schade en leed daarbij kan ontstaan.

En dan zal er inderdaad nog een groep zijn die dat besef wel heeft, maar het er gewoon om doen.
En dan is een paard een makkelijke prooi he, hard toeterend op een fietser of andere auto af rijden, zal weinig uithalen, die slaan niet op hol.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:21

Gatver, wat zijn er ook een rare mensen op deze wereld. :?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:22

D_Desteny schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Mijn verzekering. :) En ik vind dat een paard wel mag trappen als iemand hem van achter aanrijd/bijna aanrijd hoor. Het is alleen rot als je paard daarbij beschadigt, wat nu gelukkig niet het geval was. Je leert als je je rijbewijs haalt dat je paarden langzaam en met veel ruimte moet passeren.
Ja dat had hij wel door :j Hij had achteraf ook spijt en bood zijn excuses aan.

Mijn stalhoudster is op die manier eens van de weg gedrukt door een zeer onbeleefde oude dame. Deze wou het paard inhalen (dat correct aan de rechterkant van de weg stapte), dat paste niet door een tegenligger dus remde ze hard er reed het paard van de weg. Deze heeft beslagen met twee achterbenen in deur gemept. Mijn stalhoudster heeft direct de politie gebeld omdat er met de mevrouw geen conversatie mogelijk was. ('ik hoop dat je verzekerd bent trut, etc. etc.') Die heeft uiteindelijk alles op haar eigen verzekering moeten verhalen, incl eventueel letsel van het paard tot 5 jaar na het ongeluk. En de politie heeft haar gezegd dat ze geluk had dat ze haar rijbewijs mocht behouden omdat zij immers een gevaarlijke manoeuvre uithaalde terwijl de ruiter zich op de correcte plaats bevond, dus dat ze bij het volgende akkefietje de rest van haar leven te voet zou gaan vanwege haar leeftijd. Justice was done...