Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:Reggledoos schreef:Poging tot doodslag
Poging tot moord.
Poging tot doodslag is onmogelijk gezien doodslag een soort "onbedoelde moord" is. Daar kan je geen poging tot doen. Dat doe je, of niet. Gezien ruiter nog leeft, is doodslag dus hoe dan ook geen optie. Poging tot moord however is dat wel.
alexonline schreef:Je zult maar zo'n wegpiraat tegenkomen onderweg,.....
LBLGypsyCobs schreef:Jouw verzekering of dat van die man?
Je paard had niet mogen trappen, maar heeft die man nu door gehad dat hij dat gedrag door zijn weggedrag heeft uitgelokt?
En ik vind dat een paard wel mag trappen als iemand hem van achter aanrijd/bijna aanrijd hoor. Het is alleen rot als je paard daarbij beschadigt, wat nu gelukkig niet het geval was. Je leert als je je rijbewijs haalt dat je paarden langzaam en met veel ruimte moet passeren.
Hij had achteraf ook spijt en bood zijn excuses aan. xxCYNNxx schreef:Dus als hij achteraf spijt had, deed hij het dus expres? En was het niet uit onwetendheid (want dat gebeurt natuurlijk ook; het is niet altijd bewust).
In dat geval had meneer pech gehad, maar dan had ik mijn verzekering heel erg duidelijk gemaakt dat hij het zelf had uitgelokt Met als gevolg dat hij zelf had kunnen opdraaien voor zn eigen schade; DAAR had hij pas wat van geleerd. Nu is hij er wel heel erg makkelijk vanaf gekomen. Want het heeft hem geen cent gekost.
D_Desteny schreef:LBLGypsyCobs schreef:Jouw verzekering of dat van die man?
Je paard had niet mogen trappen, maar heeft die man nu door gehad dat hij dat gedrag door zijn weggedrag heeft uitgelokt?
Mijn verzekering.En ik vind dat een paard wel mag trappen als iemand hem van achter aanrijd/bijna aanrijd hoor. Het is alleen rot als je paard daarbij beschadigt, wat nu gelukkig niet het geval was. Je leert als je je rijbewijs haalt dat je paarden langzaam en met veel ruimte moet passeren.
Ja dat had hij wel doorHij had achteraf ook spijt en bood zijn excuses aan.