Hengstveulen gestolen uit weiland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Hengstveulen gestolen uit weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:44

Ik zou ook de slotenbak door de sloot halen, jaarlijks duiken dit soort berichten op, en na enige maanden worden ze dan toch weer in de sloot gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:44

Idd sloten uit gaan baggeren. Wij hebben ook wel eens kalveren gehad die verdronken zijn in de sloot, koe liep er dan ook niet meer bij.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:48

Ah jakkes, wie steelt er nou een veulen :n ? Wat gaat er dan echt in je hoofd om. Sommige mensen....
hopelijk wordt hij snel gevonden, en levend

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:48

NathalietjeB schreef:
maar een veulen til je zo op die hoef je niet eens op de weg horen lopen..
die zet je zo op de achterbank van je auto en weg is ie..

toch zeg ik die ligt in de sloot zou met een hark in de sloot gaan vissen als die daar langs t land van de merrie loopt..

Dan heb je toch een hele lieve (slechte) moeder er bij lopen... Dat veulen bij ons tilde je echt niet zomaar op want de merrie maakte je af... Ons niet trouwens maar zelfs terwijl we er bij waren moesten we al flink houden om te voorkomen dat de DA een stel hoeven in zijn nek kreeg. Dat begrijp ik vooral niet... Na een paar weken misschien als je snel bent en het veulen erg sociaal maar op dag 1?

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:41

Dat verschilt echt van merrie tot merrie hoor. Mijn eigen merrie was altijd ontzettend bezorgd, daar moest je niet proberen om het veulen aan te raken de eerste weken. Maar onze andere merrie vond alles prima, je kon met het veulen doen wat je wilde. Maakt haar geen slechte moeder hoor, ze zorgde super voor haar veulens maar ze was gewoon niet zo bezorgd.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:04

Misschien wou de oude eigenaar toch het veulen hebben? Aangezien ze de merrie nog maar 1,5 maand hadden.
Je hebt gekken hier op de wereld rondlopen...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:28

Ook al is de merrie wel beschermend, het blijft maar een shet, die richt niet zo bijster veel schade aan en is relatief makkelijk in de hand te houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:36

Ook weer waar, hoewel die kleine duvels soms venijnige zijn dan die grote. Maar dan "moeten" het toch haast mensen geweest zijn die weten hoe dat te doen, ik bedoel, een stel pennymeiden kan zo'n shet wel aan lijkt me.. :)
Maar goed, wat schiet je op met dat vermoeden he... Blijft treurig..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:39

Gestolen lijkt me sterk, geen mens die niet snapt dat dat niet kan (of iemand wilde de eigenaar pijn doen natuurlijk, maar dan nog).

Lijkt me eerder het zoveelste sloot verhaal of inderdaad misschien een roofdier of loslopende hond.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:06

Dat lijkt me ook nog steeds waarschijnlijker :j. Heel sneu, maar zou niet weten waarom je een veulen zou jatten.
@ayasha, ze zijn absoluut venijniger, maar ze missen gewoon een stukje massa, trap van een shet is toch minder dramatisch dan een knal van een paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:08

Zou een hond geen sporen na laten?
Een roofdier (vos, wolf? ) sleept zijn "prooi" wellicht nog mee maar doen onze hedendaagse honden dat ook?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:54

denk het wel ja, ik bedoel ook de sloot, een roofdier lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk, denk dat zelfs een vos dat niet zo gauw zou doen :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:55

Voor een vos is zelfs een shetlandveulen al een
Flinke prooi.., denk dat kippen zo wat hun grootste prooi is en kan ook geen andere roofdieren bedenken die ik veulen op het menu willen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:06

Ayasha schreef:
Zou een hond geen sporen na laten?
Een roofdier (vos, wolf? ) sleept zijn "prooi" wellicht nog mee maar doen onze hedendaagse honden dat ook?

Ja, maar of je die sporen dan ziet en ook herkent is een tweede natuurlijk. Wie weet had het ponietje zich toevallig verstapt en lag die daar, dan is het een mooie prooi natuurlijk... dan hoeft er niet eens bloed aan te pas zijn gekomen.

Het is maar een theorie, maar wel één die ik aannemelijker vind dan een gestolen veulen van een dag oud.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:45

Hmm, dan nog, geen knookjes, geen schedel niks? Nee, dat vind ik dan weer niet aannemelijk. Zelfs als ze kippen pakken vind je "resten"

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:21

Jullie maken het wel lachwekkend met de roofdier theorie...

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:21

ik dacht misschien iemand waarvan het veulen overleden is en ze dit veulen onder hun merrie geschoven hebben.

mroeloffs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:54

Ik vind al jullie theorieën maar lachwekkend.....
Iedereen schijnt het maar beter te weten maar denken er niet over na dat de eigenaren van de merrie hun gehele leven al in de paardensport zit....
Mensen laat die belachelijke theorieën maar lekker thuis want denken jullie nu echt dat de gehele omgeving niet is uit gekamt door ons mam?
Het is gewoon zielig voor mijn zusje haar pony en het veulen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:56

Maar zijn de sloten al afgetast/uitgebaggerd?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:54

mroeloffs schreef:
Iedereen schijnt het maar beter te weten maar denken er niet over na dat de eigenaren van de merrie hun gehele leven al in de paardensport zit....
Mensen laat die belachelijke theorieën maar lekker thuis want denken jullie nu echt dat de gehele omgeving niet is uit gekamt door ons mam?

noem jij het maar lachwekkend -O-

ik weet nog jaren geleden ik dacht in Bleiswijk was een fjord verdwenen, mensen overal gekeken ook de sloot
en weken later kwam er ineens een deken omhoog met paard erin
was paard toch in de sloot beland en met zoeken niet gevonden, heel triest was dat.
ook waren er oproepen geweest van gestolen.

en een tinker die kwijt was ook nergens om de wei heen gevonden, na paar dagen gevonden stuk verderop verzakt in de sloot helemaal tussen het riet, gelukkig wel levend.

ik bedoel maar ...je kan onze opmerkingen wel belachelijk vinden maar toch komy het voor dat er overheen gekeken word :j

ik hoop voor jullie dat het diertje levend en gezond gevonden gaat worden :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:08

mroeloffs schreef:

Dat is het ook. Maar jouw reacties helpen evemin aan de situatie als die van alle anderen. Wat fatsoenlijker zou ook kunnen.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:08

bizar, arm veulentje en arme moeder

mroeloffs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:45

lizy29 schreef:
Maar zijn de sloten al afgetast/uitgebaggerd?

Alles is afgezocht en zeer grondig ook.
Het veulen is gewoon spoorloos

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:48

mroeloffs schreef:
Alles is afgezocht en zeer grondig ook.
Het veulen is gewoon spoorloos

Zoeken is helaas iets anders dan uitbaggeren, dat heeft het verleden wel aangetoond...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:51

Zamba schreef:
nee nog geen tips helaas.

En nee, het is alleen de merrie die is gekocht. zo is dat afgesproken.
Vind ik erg raar, wat is er dan wél afgesproken? Als je een drachtige merrie koopt zit het veulen er toch automatisch bij? Of was de oude eigenaar van plan het veulen op te halen of zo?