Gedonder op buitenrit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 01:43

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:51

Super handig tips! _/-\o_
Brr ben als de dood voor onweer! Vanaf dat er een keer een bliksem inslag was geweest in de berg in Frankrijk, zo'n 10 jaar geleden, precies voor mijn caravan. Scheur van zo'n anderhalve meter breed in de berg.
Allemachtig, ik denk dat ik na al die jaren nog steeds geen knal heb gehoord harder dan dat. :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 07:41

Gisteren voor het eerst buiten gereden met een naderende onweersbui, ziet er machtig uit als je dat aan ziet komen. Was wel blij dat ik zo de binnenbak in kon toen het echt los barste. De lampen gingen flikkeren bij elke bliksemflits := . Weet nu wel dat paard onweer proof is.

_Tarzan

Re: Gedonder op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:08

Nou zodra ik iets zie of hoor rommelen maak ik zo snel mogelijk rechtsomkeerd naar stal toe!

Ik heb een keer een buitenrit gemaakt, was echt prachtig weer en kwam midden in het open veld in onweer terecht (dus wij waren het hoogste punt). Ik (en mijn paard dacht er hetzelfde over) hoefde geen moment na te denken en heb hem in galop gezet richting het dorp. Tijdens onze galop sloeg de bliksem naast ons in op een akker die iets dieper lag, dat moment zal ik nooit meer vergeten, dat was zo akelig om mee te maken dat ik nu nog banger ben geworden voor onweer :=
Ik was blij toen ik tussen de huizen liep! En mijn paard, die is dus ook als de dood voor onweer, we zijn nog nooit zo snel weer terug op stal gekomen :')

Ohja en mijn paard geeft vanaf dat moment aan als er onweer in de lucht zit, dan krijg ik hem niet veel verder dan het dorp, slim paard!

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:10

Handige info!

Ik heb het ook een keer meegemaakt toen we nog behoorlijk ver van stal op een rustplaats in het bos waren. Toen hebben we snel de paarden gezadeld en zijn zsm naar stal gereden over de veiligste weg. We reden zo gelukkig van het onweer weg. Spannende ervaring was dat!

Hamont

Re: Gedonder op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:47

buienradar appje!