Handelaar Toon Sprangers: "Ik blijf handelen in paarden"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:50

LukieBradley schreef:
Heb jij gelezen wat ik typte?
Ze hadden hem vlak voor een zending.
En ja dat was regelmatig daar, als jij Veel aankopen in een week hebt dan op het einde zijn het er veel Ja.
Oh en daarbij, ik ken de man persoonlijk en ken ook heel zijn terrein dus ik weet waar ik het over heb.
Bij de eerste keer was Ik er ook bij ;)
Nee ze hebben hem niet zomaar gepakt en ik ben er ook van overtuigd dat hij Hulp nodig heeft maar wat dat betreft weet ik echt wel wat ik vertel

Klopt, ze hebben hem niet zomaar gepakt nee... |o
Als jij veel daar bent geweest, moet je hebben gezien dat er iets niet klopte toch?

LukieBradley

Re: Handelaar Toon Sprangers: "Ik blijf handelen in paarden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:09

Als je mijn berichten terug leest of in het andere topic kijkt dan zie je inderdaad wat ik heb gezien of je wilt het nog een keer letterlijk uitgekauwd hebben als het ware dan prima.
Geen probleem doe ik graag en stuur maar een pb :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:45

Ik heb je berichten gelezen maar wat wil je nu eigenlijk ermee zeggen? Dat je het ermee eens bent dat hij terecht weer gepakt is of niet? Je wekt bij mij de indruk dat je het op de een of andere manier wilt goed praten hoe hij handelt. Misschien heb ik je verkeerd begrepen, laat maar weten. En nee, ik doe niet aan PB-en.
Hij heeft een probleem, genaamd hording, daarbij is hij niet in staat om voor zichzelf en zijn dieren te zorgen. Laten we het daar dan wel over eens zijn. :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:30

Misschien snappen ze het beter als je hoarding zegt...En ik vraag me af of deze meneer daar last van heeft, als er gezegd wordt dat ze net voor een transport stonden..Misschien had hij wel toevallig een goede slag geslagen met wrak vee, en had hij er daarom zoveel.
Ik blijf er bij dat dit aan paardeneigenaars te wijten is die hun verantwoordelijkheid niet nemen...Als er net zoveel veulentjes gefokt werden voor de leuk, en als mensen hun oude dier zelf zouden laten slachten of inslapen, was deze handel lang niet zo interessant

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:18

Billy schreef:
Ik blijf er bij dat dit aan paardeneigenaars te wijten is die hun verantwoordelijkheid niet nemen...Als er net zoveel veulentjes gefokt werden voor de leuk, en als mensen hun oude dier zelf zouden laten slachten of inslapen, was deze handel lang niet zo interessant

Volledig eens, deze vorm van handel wordt goed gevoed. De kleine shet veulens zijn zo leuk! Ma sommige mensen vergeten dat ze oud worden.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:28

en dat betekend dus dat meneer ze maar neer mag zetten met zijn allen op een klein stukje grond zonder medische en hoefverzorging?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:32

Blijkbaar heb je het niet gelezen want zoals ik al aangaf stonden ze net voor een groot transport en liepen er daarom zoveel.
Terecht dat hij restricties kreeg Ja, hij Had andere manieren moeten verzinnen om ze te houden.
Maar het word allemaal zwaar zwaar overdreven en het lijkt wel een media hype.
Waarom hij zo praat is dat hij psychisch en lichamelijk niet in orde is en dat heeft niks met hoarding te maken en vanuit daar begrijp ik zijn uitspraken.
Hij heeft Hulp nodig en niet af en toe een lullige controle.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:45

LukieBradley schreef:
Blijkbaar heb je het niet gelezen want zoals ik al aangaf stonden ze net voor een groot transport en liepen er daarom zoveel.
Terecht dat hij restricties kreeg Ja, hij Had andere manieren moeten verzinnen om ze te houden.
Maar het word allemaal zwaar zwaar overdreven en het lijkt wel een media hype.
Waarom hij zo praat is dat hij psychisch en lichamelijk niet in orde is en dat heeft niks met hoarding te maken en vanuit daar begrijp ik zijn uitspraken.
Hij heeft Hulp nodig en niet af en toe een banketstaaf controle.

Dat ze voor een groot transport staan dat betekend toch niet dat je ze dan maar zo moet laten staan? Zolang deze dieren nog geen salami zijn hoor je ze diervriendelijk te behandelen. Daar valt dit niet onder en dan heb je dus al snel een inbeslagname. Zoals al eerder is genoemd: De politie/dierenbescherming kan het echt niks schelen of ze snel naar de slacht gaan of ergens anders hun verwondingen/ziekten hebben opgelopen. Zolang ze in jouw bezit zijn horen ze er gewoon goed bij te staan. Als je dat niet doet kun je dit soort problemen verwachten. Vooral als dit al meerdere keren is gebeurd.

Als hij zo graag vee opkoopt om in 1 grote partij naar de slacht te doen dan moet hij maar regelen dat hij daar meer ruimte voor heeft. Heel vervelend voor deze man dat hij niet helemaal in orde is, maar de dierenbescherming houdt geen rekening met de staat van de persoon. Wel met de staat van de dieren. Hulp zoeken is nog steeds zijn eigen verantwoordelijkheid. Je kunt iemand geen hulp opdwingen.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:51

Pearlx schreef:
en dat betekend dus dat meneer ze maar neer mag zetten met zijn allen op een klein stukje grond zonder medische en hoefverzorging?

Hoe het het wed of keert..

Natuurlijk is er geen geldige rede

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:02

Hoarding...haha...mijn spelcheck pikte 'm al niet op.
LukieB: wij worden het niet eens en dat hoeft ook niet. Je hoeft je gelijk niet bij mij te bewijzen. Hij is psychisch en fysiek niet in staat dieren te houden. Terecht dat hij een verbod heeft.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:09

Dat maakt toch ook geen zak uit dat We het niet eens worden?
Staat nergens in de regeltjes dat dat moet.
Ieder mag zijn standpunt verdedigen en dat is je goed recht.
Maar als er dingen geroepen worden die niet waar zijn dan ben ik daar wel duidelijk in.
Want zolang ieder oordeelt alleen op het overtrokken media verhaal, vind ik niet dat je de waarheid kunt spreken.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:37

Ik oordeel niet op basis van het media verhaal. Ik rijd er een paar keer per week langs voor mijn werk om te zien dat het daar niet top is. Ik vaar wel op de informatie over zijn psychische en fysieke gesteldheid.

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:05

Ze stonden er net voor een groot transsport ??? Sorry maar als ze er meer dan 4 maanden staan dan staan ze wel erg lang voor een transsport !!
Ik rijdt er elke dag 2 x langs en zie met lede ogen aan hoe het er aan toe gaat .Toon bedoelt het misschien wel goed ,maar ik vrees dat alles hem ver boven het hoofd uitgroeit .Zijn eigen gezondheid is zeer slecht weet ik van vrienden die hem goed kennen.Ook is bekend dat Toon hier in de buurt de rotzooi van anderen opruimt zoals het gezegd wordt .

Maar ik persoonlijk vindt het waardeloos dat als er al tijden weer dieren staan en hij weer wordt gepakt na weer wat waarschuwingen en er weer dieren in beslag worden genomen er ineens door hem wordt gezegd tja ik blijf doorgaan op een geheime plaats .Dat gaat toch uitlekken want iedereen hier weet hoe Toon is en waar hij woont en wat er aan de hand is .Dat kun je nooit geheim gaan houden .En is in mijn ogen strontbrutaal .......Als ik van de week dat stuk op omroep Brabant zie dan zou ik hem door elkaar willen schudden en zeggen jezus man wordt wakker!

Maar als jezelf geloofd dat je het goed bedoelt en dat iedereen nu tegen je is tja dan is er een moker nodig om daar nog enige logische redenatie in te krijgen..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:49

LukieBradley schreef:
Dat maakt toch ook geen zak uit dat We het niet eens worden?
Staat nergens in de regeltjes dat dat moet.
Ieder mag zijn standpunt verdedigen en dat is je goed recht.
Maar als er dingen geroepen worden die niet waar zijn dan ben ik daar wel duidelijk in.
Want zolang ieder oordeelt alleen op het overtrokken media verhaal, vind ik niet dat je de waarheid kunt spreken.

Maar we weten allemaal hoe moeilijk het is om iets gedaan te krijgen bij dieren mishandeling. Regelmatig lezen we dat de hulp te laat kwam en dat instanties met de rug tegen de muur staan. Dus als hier al een aantal keren is ingegrepen neem ik aan dat dat niet zomaar is gebeurt.
En paarden die staan te wachten op transport. Hoelang? Dagen, weken, maanden? Die moet je ook netjes verzorgen.
We hebben nog niet zolang geleden vol afschuw naar tros radar gekeken over hoe slachtvee in het buitenland werd behandeld. En het doet me goed te horen dat de autoriteiten hier dus wel opletten en handhaven.