Vierenveertigjarige pony Vosje overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:26

het ga je goed Vosje!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:55

Wow wat een mooie leeftijd zeg.

Ze heeft een heel lang en een fijn leven gehad zo te lezen met veel mensen die om haar gaven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:55

Niet te geloven zeg, wat zullen er veel kinderen van haar hebben leren rijden en leren genieten.
Wat een geweldige pony <3

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:57

Vosje <3 <3
Was zo' n lief en vooral betrouwbaar dier, heb er vroeger ook op gereden redelijk vaak zelfs.

R.I.P Vosje <3 <3
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 30-04-14 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:59

Oh potver, wie zegt dat ze met zware gehandicapte moest lopen, er zijn ook gehandicapte kinderen, die zijn niet direct zwaar.

Rust zacht Vosje.

mignonne2403

Re: Vierenveertigjarige pony Vosje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:14

Inderdaad niet alle gehandicapten zijn zwaar! Mn broertje is juist dun! Ik ken ook een pony 44 + die nog 2/3 x per week beginnertjes in de maling neemt :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:17

Hier ook een van ver in de 30, dier loopt er maar wat bij maar als je je erop zet en je kunt rijden... _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:17

Op de manege waar Vosje stond, zijn zat paarden die wel in staat zijn om zwaarlijvige mensen te dragen. Mensen hoeven dus echt niet bang te zijn dat Vosje hiermee werd, ehm...opgezadeld.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:54

Rust in vrede Vosje Y;(

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:12

Lieve Vosje, wat een toppertje, altijd al geweest!

En wat werd hij vertroeteld door iedereen op de manege, iedereen was stapel gek met Vosje.
Laat ik dus niet horen/lezen dat Vosje niet goed behandeld werd, want dit is absoluut niet het geval!!

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:36

Wat een leeftijd, 44 jaar.... Wat zal hij veel mensen blij gemaakt hebben en mooie herinneringen achter gelaten hebben. Sterkte voor de betrokkenen en rust zacht Vosje

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:53

Wauw wat een leeftijd! Leuk om te lezen dat veel mensen deze pony kennen :j en dat hij goed werk heeft verricht!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 05:18

KarinLF schreef:
Lieve Vosje, wat een toppertje, altijd al geweest!

En wat werd zij vertroeteld door iedereen op de manege, iedereen was stapel gek met Vosje.
Laat ik dus niet horen/lezen dat Vosje niet goed behandeld werd, want dit is absoluut niet het geval!!

Darky92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 06:23

Wouw die is oud geworden _/-\o_
Mag hopen dat mijn ponny zo oud word!
Rip! +:)+

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 06:42

Dit is zeker een recente foto. Mijn gehandicapte zusje rijd er. Ze heeft ook vaak op Vosje gezeten. Ze zeiden dat ie 43 was (vorig jaar)
Ik geloofde het ook niet want ze zag er nog super uit
Er werd heel erg op gelet dat ze het leuk vond en niet zwaar
Ze liep heel weinig en als ze klaar was mocht ze gwn de weide weer in

Lieve vosje
Ik ben je zo dankbaar wat je voor mijn zusje gedaan heb.
We zullen je nooit vergeten

JaJa36

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:44

Vosje, een engel vermomd als pony...
Is er misschien iemand die weet wat haar afstamming is?
Ze komt mij zo bekend voor....

Mjdr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:50

Wow als je hem Zo ziet denkniet dat hij 44jaar is!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:21

Wat een leeftijd, maar wat zag ze er nog goed uit!!!

R.i.p.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:02

LindyH schreef:
Ik ben het er wel een beetje mee eens dat je zo´n oude pony niet meer voor gehandicapten zou moeten gebruiken. Dat is namelijk veel zwaarder werk voor een pony dan een gewone ruiter, vooral als de motoriek van de gehandicapte slecht is. Bovendien zijn ze vaak aan de zware kant.

Ik wilde ooit mijn 7-jarige superbrave E-pony schenken aan een manege voor gehandicapten, maar die wilden haar niet hebben omdat ze bang waren dat ze het fysiek niet aan zou kunnen.

Dan vind ik het wel raar dat zo'n oude pony die nota bene al met pensioen is dan alsnog wordt ingezet voor gehandicapten. Dat ze hier en daar nog een gewoon kinderlesje meeloopt oke...

Wauw, wat een opmerking ;(....
Ik nodig je uit om een keer te komen kijken op onze manege want jouw beeld wat jij hebt bij gehandicapten die paardrijden klopt toch echt niet.

Natuurlijk zijn er zwaardere gehandicapten of gehandicapten met motoriek problemen.
Maar er zijn ook gehandicapte kinderen die lichamelijk niet eens beperkingen hoeven te hebben.

Wij hebben sinds kort zelf ook een hele kleine haflinger op de manege gekregen die alleen ingezet gaat worden voor kinderen. Dat geeft dus al wel aan dat er genoeg kinderen zijn die op een manege voor aangepast paardrijden rijden.
http://nl.tinypic.com/r/vmuk2g/5
http://spgij.nl/fotoalbum/640/sfeerbeelden-lessen.html

Ik denk dat wij niet kunnen beoordelen of het zielig was voor vosje om met gehandicapten te lopen en ik vind bovenstaande reactie heel erg ongepast.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 01-05-14 11:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:04

Even heel simpel : als Vosje het daar slecht gehad zou hebben, had ze echt deze leeftijd niet behaald ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:23

Mjetterd schreef:
LindyH schreef:
Ik ben het er wel een beetje mee eens dat je zo´n oude pony niet meer voor gehandicapten zou moeten gebruiken. Dat is namelijk veel zwaarder werk voor een pony dan een gewone ruiter, vooral als de motoriek van de gehandicapte slecht is. Bovendien zijn ze vaak aan de zware kant.

Ik wilde ooit mijn 7-jarige superbrave E-pony schenken aan een manege voor gehandicapten, maar die wilden haar niet hebben omdat ze bang waren dat ze het fysiek niet aan zou kunnen.

Dan vind ik het wel raar dat zo'n oude pony die nota bene al met pensioen is dan alsnog wordt ingezet voor gehandicapten. Dat ze hier en daar nog een gewoon kinderlesje meeloopt oke...

Wauw, wat een opmerking ;(....
Ik nodig je uit om een keer te komen kijken op onze manege want jouw beeld wat jij hebt bij gehandicapten die paardrijden klopt toch echt niet.

Natuurlijk zijn er zwaardere gehandicapten of gehandicapten met motoriek problemen.
Maar er zijn ook gehandicapte kinderen die lichamelijk niet eens beperkingen hoeven te hebben.

Ik denk dat wij niet kunnen beoordelen of het zielig was voor vosje om met gehandicapten te lopen en ik vind bovenstaande reactie heel erg ongepast.

Dan heb ik er inderdaad blijkbaar een verkeerd beeld bij.

Bij ons op de gewone manege komen één dag in het jaar ook gehandicapten rijden. Dat zijn mensen met Down of vergelijkbaar. Het is hartstikke leuk, maar de pony's hebben het zwaar. Ten eerste zitten ze er als een zoutzak op en als er eentje dan bijvoorbeeld naar een begeleider zwaait dan moet de pony alle zeilen bijzetten om de ruiter op zijn rug te laten balanceren. Alleen de sterkste pony's worden daarvoor ingezet, en ik ben blij voor ze dat het maar één keer per jaar is.

Dat in combinatie met mijn ervaring dat mijn pony geweigerd werd op een manege voor gehandicapten (waar ze een takellift hadden om de mensen op de paarden te krijgen) zorgt voor mijn beeld. Dat is toch niet zo gek?

Ik heb trouwens wel eens een doof meisje en een autistische jongen in de gewone les gehad. Dat zijn in zekere zin ook gehandicapten, maar die rijden op een gewone manege. Als ik denk aan een speciale manege voor gehandicapten dan denk ik dus aan zwaarder gehandicapten.

Maargoed, blijkbaar klopt dat beeld dus niet.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:25

Prachtige leeftijd heeft ie bereikt! Ik had hem niet deze leeftijd gegeven!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 07:51

Wauw, Vosje heeft echt generaties aan kindertjes plezier gedaan!
Mooie reclame ook voor deze manege, dat hun paarden zo oud worden :)

Rust zacht Vosje!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:23

Ach Vosje, wat een prachtige leeftijd! En wat een mooie taak heeft ze hier gehad. Ik ken haar nog van toen ze bij Wilten stond.
Wat zal Karin haar ook missen?

Misher

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:14

Wauww 44 mooie leeftijd !!

Mijn vp is bijna 30 hopelijk mag ze ook zo lang leven