Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LindyH schreef:Ik ben het er wel een beetje mee eens dat je zo´n oude pony niet meer voor gehandicapten zou moeten gebruiken. Dat is namelijk veel zwaarder werk voor een pony dan een gewone ruiter, vooral als de motoriek van de gehandicapte slecht is. Bovendien zijn ze vaak aan de zware kant.
Ik wilde ooit mijn 7-jarige superbrave E-pony schenken aan een manege voor gehandicapten, maar die wilden haar niet hebben omdat ze bang waren dat ze het fysiek niet aan zou kunnen.
Dan vind ik het wel raar dat zo'n oude pony die nota bene al met pensioen is dan alsnog wordt ingezet voor gehandicapten. Dat ze hier en daar nog een gewoon kinderlesje meeloopt oke...
....
Mjetterd schreef:LindyH schreef:Ik ben het er wel een beetje mee eens dat je zo´n oude pony niet meer voor gehandicapten zou moeten gebruiken. Dat is namelijk veel zwaarder werk voor een pony dan een gewone ruiter, vooral als de motoriek van de gehandicapte slecht is. Bovendien zijn ze vaak aan de zware kant.
Ik wilde ooit mijn 7-jarige superbrave E-pony schenken aan een manege voor gehandicapten, maar die wilden haar niet hebben omdat ze bang waren dat ze het fysiek niet aan zou kunnen.
Dan vind ik het wel raar dat zo'n oude pony die nota bene al met pensioen is dan alsnog wordt ingezet voor gehandicapten. Dat ze hier en daar nog een gewoon kinderlesje meeloopt oke...
Wauw, wat een opmerking....
Ik nodig je uit om een keer te komen kijken op onze manege want jouw beeld wat jij hebt bij gehandicapten die paardrijden klopt toch echt niet.
Natuurlijk zijn er zwaardere gehandicapten of gehandicapten met motoriek problemen.
Maar er zijn ook gehandicapte kinderen die lichamelijk niet eens beperkingen hoeven te hebben.
Ik denk dat wij niet kunnen beoordelen of het zielig was voor vosje om met gehandicapten te lopen en ik vind bovenstaande reactie heel erg ongepast.