Rentree Totilas te laat voor deelname aan Wereldruiterspelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:12

Tiepfoudt schreef:
@ heidy_wilco: Ik volg de hele soap niet op de voet, maar als je de grote lijnen eruit haalt dan blijft het een feit dat er een rentree wordt gepland en die komt er steeds maar niet. Mensen zijn benieuwd of het nu na vier jaar misschien toch al iets verbeterd is (waar ik persoonlijk erg blij om zou zijn, de meeste optredens die we tot nu toe gezien hebben vind ik persoonlijk echt om te huilen). Als er dan steeds afgehaakt wordt, of dat nu een minuut van te voren of maanden van te voren is, ja, dan gaan mensen zich afvragen of er überhaupt nog wel wat is overgebleven van dat paard dat ooit een grote belofte was.

Als je na vier jaar nog geen toonbare combinatie bent geworden, dan krijg ik ook sterk mijn twijfels of die er ooit gaat komen. Dat het niet zo gaat worden zoals met Gal, dat kan mijn oma zelfs nog bedenken. Maar een degelijke combinatie die geolied loopt, kan toch prima in de ring verschijnen? Ik zou het geen schande vinden als de combinatie zou "beginnen" met een score achter in de 70% terwijl iedereen zich nog de 92% score in 2009 in Londen weet te herinneren.

Het zou meneer Schockemöhle en Rath sieren als ze ooit gaan toegeven dat ze hetzelfde kunstje er simpelweg niet uit kunnen krijgen. Dan ga ik ze misschien ooit nog sportief vinden. Tot nu toe hebben ze alleen nog maar een wereldcombinatie uit elkaar gehaald (wat ik ook de voormalige eigenaar niet in dank afneem uiteraard) en dat vind ik alleen maar heel erg jammer voor de sport. En ja, daar kan ik vier jaar later nog steeds heel erg van balen. Hoewel Edward keihard bezig is te bewijzen wat een kundige ruiter hij is en dat hij een paar jaar later wél met een nieuw paard alweer in de top meedoet.

Edit: Het is de combinatie die zo buitengewoon goed presteerde en zo'n aanwinst was voor de sport. Die is uit elkaar gehaald en of er nu een Duitser, een Brit of een andere Nederlander op was gezet waardoor wij Totilas niet meer terug gaan zien, is geloof ik niet zo relevant. In ieder geval voor mij niet. Al was Adelinde erop gekropen waarna zou blijken dat die combinatie ook niet lekker zou gaan lopen..... Voor mij persoonlijk niet van belang. Maar goed ik geloof best dat de eeuwige rivaliteit tussen Nederland en Duitsland best een rol zal spelen bij velen ;)

Amen!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:17

Toch blijft het inderdaad zonde dat het zo gelopen is, ik ben geen totilas fan, was niet gecharmeerd van dat benenwerk van hem, maar het blijft zonde dat de combinatie uit elkaar gehaald is.
Zoals gezegd wordt, het zou ze sieren om hun nederlaag te erkennen en gewoon op een lager niveau weer in te stappen, het is geen auto waar je instapt en zo mee wegrijdt, het is een levend wezen waar niet iedereen hetzelfde mee kan presteren. Fout is dat ze dat wel even dachten te kunnen doen waarschijnlijk :j. Duur geintje geweest voor ze...
Dat sperma keldert ook als een malle zolang hij niet presteert, zo werkt dat helaas.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:24

Tiepfoudt schreef:
@ heidy_wilco: Correct rijden is een moeilijk begrip. Wie kan er correct rijden? Ik geloof nog steeds helemaal niemand. Feit is dat Edward Totilas beter reed dan Rath. En met beter bedoel ik eigenlijk 'heel veel beter'.

Plus ik vind dat je redenering niet helemaal klopt door te beweren dat er zonder het voorbeengezwaai van Totilas waarschijnlijk niet veel van die punten over zou zijn gebleven. Zo kun je bij iedere combinatie wel een onderdeel waarop zij flinke punten scoren doorstrepen, ja, dan worden de punten vanzelf minder :P
Ook de pirouettes van Totilas waren erg sterk, terwijl bij deze niet het voorbeenspektakel zo duidelijk naar voren komt als tijdens de uitgestrekte draf.

Dat ben ik helemaal met je eens, ook ik hoop dat ze ooit in de ring gaan verschijnen als een combinatie. Er rijden combinaties rond die al langer rond de 78% blijven hangen waarvan ik meer gecharmeerd ben dan sommige 'toppers' die dikke tachtigers rijden. Hoewel ik het dan nog steeds jammer zou vinden omdat het talent van Totilas beter benut had kunnen worden, zal ik Rath in ieder geval meer gaan respecteren.
Maar dat is wat ik me zo afvraag: Gaat het nu nog steeds zo beroerd dat er geen dikke zeventiger uit te halen is óf durven ze zich echt pas te vertonen als ze een dikke 80% kunnen rijden? Dat laatste kan ik me persoonlijk zo slecht voorstellen omdat ik het zelf gewoon absoluut geen schande zou vinden en ik mag toch hopen dat het merendeel van de sportliefhebbers daar ongeveer hetzelfde over denkt. Als ze al eens als een team door de ring kunnen paraderen, dan kan mij die score eerlijk gezegd gestolen worden :)

Dan zijn we het over een ding eens :)

Ik bedoel met het correct rijden dat Totilas gewoon niet altijd het achterbeen er goed onder had, wat absoluut wel belangrijk is, maar dat het gewoon niet zo heel erg opviel door dat voorbeen. Sorry, had ik beter moeten verwoorden ;) Maar ik denk dat als hij niet zo'n opvallend voorbeen had dat het achterbeen meer was op gaan vallen en dat dan de puntentelling wel heel anders had kunnen zijn.

Maar nog vind ik Edward absoluut een topruiter hoor, het zal altijd een droom voor mij blijven om maar de helft zo goed te zijn.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:32

Afbeelding

Afbeelding

Olympisch kampioen versus grote(grootste?) kanshebber olympisch goud...
Vind de piaffe van de kanshebber dichter bij het ideaalbeeld komen(voorbeen staat iig loodrecht, tov onderstandig) dan die van de olypisch kampioen, en ook Valegro kan flink voorbeen-zwaaien.

En als we het dan over de uitgestrekte draf hebben, waarbij Totilas zogenaamd maar een slap achterbeen heeft, wederom versus Valegro.

Afbeelding

Ja, hij tilt het achterbeen inderdaad minder hoog op, maar brengt het achterbeen wel vergelijkbaar ver naar voren.
Afbeelding

De kans op olympisch goud was zo groot!
Er moet, zeker gezien het "blessureleed" van nu, een andere reden hebben dan het weg kunnen komen van een belofte.

Passage:

Afbeelding

Afbeelding

Anyway, ik wil hiermee enkel zeggen dat het toch niet heel gek is dat wij balen van het feit dat "onze" belofte verkocht is, maar ook zeker dat wij hem niet meer zo hebben zien stralen.
De vergelijkingsfoto's met Valegro zijn enkel bedoeld om aan te tonen hoe gewaagd deze 2 combinatie's aan elkaar zouden zijn.

_Alarm_wlkp

Re: Rentree Totilas te laat voor deelname aan Wereldruiterspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:57

Gho hier gaan we weer :')
Ik vond het al zo rustig.
Die zien we niet meer terug... zo jammer!
Dat ze nu eindelijk toegeven dat het hun grootste miskoop is geweest.

En ff offtopic, ik vind Valegro echt een paard wat mij niet aan staat maar goed ieders smaak :p

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 05:37

ik hoor de hoofdrolspeler anders helemaal niet klagen :D

Totilas zal het allemaal prima vinden: hij hoeft niet veel te reizen, wordt lekker thuis getraind, ver weg van alle tribunes en al die heisa, springt af en toe voor een paar interessante rietjes te vullen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 05:58

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 06:11

Ik ben altijd blijven zeggen dat een combi moet wennen en dat ze ongetwijfeld een hoop pech gehad zullen hebben, maar nu is voor mij de pet ook af hoor..

Het enige wat ik hierop kan zeggen is zonde. Eeuwig zonde :(

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 06:32

Edward en Totilas dat was de combinatie , jammer dat ze uit elkaar zijn gehaald. Totilas voor veel geld verkocht en zo zie je maar weer wat er van terecht is gekomen. Men dacht dat zij met Totilas veel zal gaan winnen.

Ik vind het wel jammer dat Totilas niet mee doet aan de WEG , had graag de strijd willen zien tussen Totilas VS Valegro.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 06:37

meiske1577 schreef:
En ik denk dan alleen maar, die is net op tijd verkocht. Mooi nog even gecasht voor het fout ging....

Ik weet het een beetje extreem geschreven :D

Maar ik twijfel wel echt of hij niet gewoon net op tijd verkocht is en of ze dit niet een beetje aan zagen komen. Hoe lang kan een paardenlijf het volhouden om op zo'n niveau te lopen? Als je heel kritisch keek zag je altijd al een geringe ongelijkheid in de afwikkeling van de passen van de voorbenen.

Ik weet het niet. Ik vind het alleen maar heel jammer... Maar liever zo dan met alle macht proberen er toch een proef uit te persen terwijl het niet gaat. Hoewel ik natuurlijk ook niet weet hoe er thuis gereden wordt...

Mijn idee ook. Al gun ik ze een come back. Als er iets mis met em is gaan ze het niet de hele wereld rond bazuinen. Zou zonde zijn maar het is en blijft natuurlijk een paard.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 06:50

Ik vraag mij af of hij nog wel in de ring komt.
Maar het is ook verandering van ruiter dwz Mr helemaal niet slecht rijdt,maar wel dat hij meschien niet de feeling voor totilas heeft.
Jammer want het was een fenominaal paard.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 06:52

ik ben ook wel beneiuwd hoe lang er nog interesse zal zijn in zijn dekkingen, als je een hele poos niets meer hoort van het paard.....

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:10

Poeh, veel speculaties. Volgens mij heeft Rath al boven de 80% gescoord in de kur toen hij hem nog startte... In Hagen volgens mij. Dus zo slecht was het ook weer niet. Ik vind het uiteraard ook jammer dat de combi Totilas- Edward verdwenen is, maar ik hoop wel dat Rath wanneer hij start wat minder commentaar over zich heen krijgt. Ik denk niet dat de hoge scores van weleer gehaald gaan worden, maar het blijft een exceptioneel goed dressuurpaard, dus hij zal als hij start vast niet achteraan eindigen.

Edward is echt een heel getalenteerde ruiter, die ook een "normaal" paard naar een hele goede score kan rijden, zie Next One. Dat is echt een gave en daar zijn er weinig van. Mathias is een jonge ruiter die met ontzettend veel druk om moet gaan, heel eerlijk dat lijkt me verschrikkelijk... Dat zal nooit veranderen wanneer hij weer start, ga er maar aanstaan....Ik zou ook rustig de tijd nemen om alles te bevestigen in zijn geval.

Ik snap best dat de eigenaar het paard verkocht heeft destijds, het is natuurlijk niet leuk, maar voor dat bedrag... Ik denk dat veel mensen zie keuze gemaakt zouden hebben, laten we eerlijk zijn.

Dressuur moet weer gaan om harmonie en interactie tussen paard en ruiter en dan moeten we gewoon van alle goede combinaties genieten ongeacht waar ze vandaan komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:15

Het wordt al geopperd maar ik denk ook steeds 'net op tijd gecashed'. Verder kan Rath het toch niet goed doen, verliest ie of wint ie... Hij kan eigenlijk enkel verliezen. Als het dier dan ook nog eens niet helemaal goed is, zou ik ook lekker thuis blijven met 'm.

Verder werd Totilas zoals alle paarden van Gal erg kort gereden, mij charmeerd een Charlotte haar manier van rijden dan toch meer ondanks dat zij ook fouten zal maken (wie niet). Ik kan me voorstellen dat dat strakke rijden het e.e.a heeft uit gelokt waardoor een minder ervaren ruiter wellicht wat problemen ondervind. Maar over wie dat , als het zo is, het meeste zegt ..;

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:18

Bambolina schreef:
Focussed schreef:
,,Dat kan niet. Het zou belachelijk zijn Totilas nu al drie proeven te laten uitvoeren''

'Nu al' :)) _O-

:') _O-

Erg zonde van Totilas vind ik trouwens, Edward en Toti was dé combinatie, dat zit er nu niet meer aan te komen hoor.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:21

Face it, Totilas komt nooit meer naar NL, Edward zal hem nooit meer rijden, en Totilas zal voor eeuwig lekker vakantie houden op stal, want er is geen haar op mijn hoofd die gelooft dat hij ooit nog aan start komt. Zeker na 4 jaar niet, ook al verstoppen ze zich nog zo hard achter 'blessure leed'.

End of story. Jammer voor de belofte van het paard, maar zolang die te vreten, te drinken en beweging heeft zal het Toti vast een worst wezen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:40

Wat ik ook op de een of andere manier gek blijf vinden is dat toen Totilas nog bij Edward op stal stond hij amper last had van blessures etc. Nu die bij Rath staat lijkt het alsof hij vier jaar lang alleen maar blessures heeft gehad.

Het zal wel pech zijn, maar toch.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:41

Snap uberhaupt niet waarom dit nog voor pagina nieuws is...
Plaats dan enkel nog vp als hij daadwerkelijk ooit nog gaat starten...
Zo niet is t nog steeds doei totilas tot nooi. Meer

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:49

Ik wist al dat dit topic bestond voor ik het had gezien. Is dat niet knap? :')
Ik wist ook dat ik waarschijnlijk niet verder hoefde te zoeken dan de eerste pagina in de actieve onderwerpen.

Al 3 jaar in de blessures.... Ik vind dát al een eerste plaats waard. Hoe krijg je het voor elkaar :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:52

Hij is thans niet de enige. Anky heeft ook eentje staan met het nodige leed.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:53

Ayasha, ik wist niet dat dit een, Pietje heeft en Jantje heeft dat topic was.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:55

26_Deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:56

Volgens mij is dat paard nooit echt geblesseerd geweest.. Ze weten gewoon dat deze combi never zo goed wordt al met Edward

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:04

Zonde van Totilas, Totilas verdoemd...??
Als je het nieuws in de dressuurtopsport de laatste tijd wat volgt, zou je bijna blij zijn dat hij niet meer met dat circus mee hoeft te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:11

Amandavd schreef:
Ayasha, ik wist niet dat dit een, Pietje heeft en Jantje heeft dat topic was.

Het ging me er gewoon om dat het heus wel "kan" dat ie die blessures heeft. Dat het nu ook weer niet ZO uitzonderlijk is. Soms hebben topruiters (en paarden)gewoon pech. Meer wilde ik daar niet mee zeggen. Doe maar rustig.