Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:50

Ja, die heeft hij tijdens wedstrijden meteen aan met losrijden lijkt me vreemd dat hij hier opeens een uitzondering maakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:51

Katja schreef:
Ja, die heeft hij tijdens wedstrijden meteen aan met losrijden lijkt me vreemd dat hij hier opeens een uitzondering maakt.

Maar wat zou het dan zijn, dat de foto's door Epona TV zijn gemaakt? Die gasten nodig je toch niet voor de leuk uit? Die kunnen overal een kloteverhaal over maken.

Grasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:52

Misselijkmakend. Zowel de rijstijl als het denegerende 'we zullen het materiaal eens nakijken' vind ik werkelijk onbegrijpelijk. Hier zouden verregaande sancties op moeten volgen die veel verder gaan dan het beeindigen van een sponsorcontract. Ik zou graag zien dat ruiters waarvan dergelijk gedrag naar buiten komt een permanente aantekening krijgen die van invloed is op hun bedrijfsvoering. Al zou ik helaas niet weten hoe dat mogelijk gemaakt zou moeten worden.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:54

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:57

Ik hoop dat ze alle paarden bij hem weghalen, als eigenaar van je paard wil je toch niet zo'n kwal op je dier hebben? Trekt ze werkelijk waar helemaal aan stukken! Heel goed dat de sponsoren het contract verbroken hebben top!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:18

Janine1990 schreef:
Katja schreef:
Aan zijn kleding te zien denk ik juist dat het geen wedstrijd is.

Omdat hij zijn slipjas nog niet aan heeft??

In het stukje van Epona staat dat het tijdens de open dag bij Helgstrand was. Dus vandaar de kleding.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:22

setteke schreef:
In het stukje van Epona staat dat het tijdens de open dag bij Helgstrand was. Dus vandaar de kleding.

Aah, daar heb ik dan overheen gelezen. Bedankt!
Dan is het ook begrijpelijk dat ze daar foto's konden maken zonder op te vallen.

HellowKitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:23

:( :n -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:24

Auw, die tong... Hoe hard moet je wel niet trekken om deze zo blauw te krijgen, hij wordt gewoon helemaal tegen de kaak gedrukt. Damn...

Tddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:30

wat een malloot..
gewoon dierenmishandeling, verbannen uit de sport die vent

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:31

Grasland schreef:
Misselijkmakend. Zowel de rijstijl als het denegerende 'we zullen het materiaal eens nakijken' vind ik werkelijk onbegrijpelijk. Hier zouden verregaande sancties op moeten volgen die veel verder gaan dan het beeindigen van een sponsorcontract. Ik zou graag zien dat ruiters waarvan dergelijk gedrag naar buiten komt een permanente aantekening krijgen die van invloed is op hun bedrijfsvoering. Al zou ik helaas niet weten hoe dat mogelijk gemaakt zou moeten worden.

Startverbod voor een bepaalde tijd?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:33

Zijn dat dan geen paardenliefhebbers meer?
Ik zou mijn ogen uit mijn kop janken moest ik zo een foto van mijn paard te zien krijgen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:36

Het is ernstig, maar op de gemiddelde subtopwedstrijd kun je zat van dit soort foto´s schieten.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:37

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:48

Jakkes...dat filmpje op topdressage :( Lekker links - rechts zagen in die mond in stap zeg...brrrrr
Wat is Andreas laag gevallen |(

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:15

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:19

Elfie schreef:
Ik heb de foto's gezien en dit heeft in mijn ogen niets met paardrijden te maken. Hoe hard moet je niet aan het bit hangen vooraleer een tong blauw wordt? Ik kan dus volledig begrijpen dat de sponsor zich terug trekt. Ik vind het zelfs heel positief dat er steeds meer protest tegen dit soort praktijken komt, hopelijk gaan meerdere ruiters, op topniveau en in het algemeen, beseffen dat dit soort dingen echt niet door de beugel kunnen.

Ik vind het zelfs belachelijk dat dit nog geen halt toegeroepen is. Er zit verdorie zoveel publiek naar te kijken... die doen het thuis vrolijk na.
Zolang dit niet wordt opgelost in de top zal het ook nooit beteren onder de amateurs. Want het valt gewoon onder 'normaal'. #)
Immers,als iemand een aanklacht indient tegen een dressuurstal is diegene de boosdoener en de dressuurstal niet......

Ik vind het heel triest.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:30

R12312 schreef:
Het is ernstig, maar op de gemiddelde subtopwedstrijd kun je zat van dit soort foto´s schieten.

Doet dat er in dit geval wat toe dan? Op de juiste manege of pensionstal kun je ook dat soort filmpjes maken. Vind ik echt niet minder erg. Maar dat Jantje Oelewapper zijn Rollado C verhakselt trekt nou eenmaal minder aandacht dan dat een bekende het doet. Al mag van mij Jantje net zo hard worden aangepakt als Andreas of wie dan ook die zo met zijn dier omgaat. Dit is toch geen sport meer...

Meest belabberde vind ik nog wel dat stukje over dat ie het met de fabrikant zou overleggen over dat bit.
Ik vind het wel een sterke en bijna grappig. Ligt niet aan de ruiter of het paard, nee...het is de foute fabrikant die maakt dat het lijkt alsof paardlief smurfenkauwgom heeft gesnoept.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:34

Echt wat een idioot, nooit meer op een paard dat is de allerbeste straf die hij krijgen kan. Niet normaal, zagen als een gek en maar trekken ohohoh hier word je verdrietig van. Lekkere reclame voor de dressuur, dressuur hoort fijn en leuk te zijn voor paard en ruiter en het mag zeker niet ten koste gaan van het welzijn van het paard! _-:( Die later geplaatste filmpjes ook, echt wat een gek!! :r

Maar eerlijk is eerlijk, dit is wel extreem. Maar je ziet ook meer dan zat combinaties met de onprofessionele dressuurwedstrijden soortgelijke taferelen, wel in iets mindere mate maar echt nog heel veel. Zagen, schoppen plukken en die paarden ondergaan het allemaal braaf, ik denk dat als je iedereen die zo rijd niet meer zou laten starten dat minstens de helft naar huis mag. Je boekt wel snel resultaat maar het gaat ten koste van het paard en dag zou niet mogen gebeuren!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:40

Ik vind het oprecht zonde van het paard... Zo getalenteerd, en werken wil hij want anders zou hij niet zo 'gelaten' over zich heen laten komen. Ik word er verdrietig van, ik had toch best wel een hoge pet op van Andreas, maar die pet is na dit topic weggewaaid, hoor.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:42

Gewoon dierenmishandeling dit..

Afnemen dat paard.....

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:43

Tja, er zijn maar weinig paarden die echt met hele lichte kleine hulpen harmonisch naar topniveau kunnen. Dat zijn de echte toppers en daar zijn er maar weinig van. De rest moet je wel eens wat harder inkomen, dus ja, dit soort plaatjes kun je bij meer ruiters schieten. Misschien niet op wedstrijd, maar dan wel thuis in de training om het aan te leren. Heel vervelend allemaal. Wat dat betreft moet er eigenlijk nog veel meer controle zijn, ook misschien wel of misschien juist wel thuis. Want als het al zo publiekelijk gebeurt, dan weet je wat er thuis gebeurt.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:46

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:49

vur schreef:
Tja, er zijn maar weinig paarden die echt met hele lichte kleine hulpen harmonisch naar topniveau kunnen. Dat zijn de echte toppers en daar zijn er maar weinig van. De rest moet je wel eens wat harder inkomen, dus ja, dit soort plaatjes kun je bij meer ruiters schieten. Misschien niet op wedstrijd, maar dan wel thuis in de training om het aan te leren. Heel vervelend allemaal. Wat dat betreft moet er eigenlijk nog veel meer controle zijn, ook misschien wel of misschien juist wel thuis. Want als het al zo publiekelijk gebeurt, dan weet je wat er thuis gebeurt.

Ik neem aan dat iedereen hier wel kan begrijpen dat je zo nu en dan eens wat harder je hulpen moet laten inkomen. En helemaal dat op dat niveau niet alles er allemaal even netjes uit ziet, achter gesloten deuren. Of dat ethisch verantwoord is, tsjah, das voor iedereen verschillend.

Maar een paard dat min of meer ziek is (ademhalingsprobleem/benauwd) en hiervoor niet wordt behandeld omdat de medicijnen op de dopinglijst staan. Het paard kan daarom gewoon op wedstrijd. Maar krijgt een schop na als hij struikelt in de piaffe. Dat is zonder meer ethisch onverantwoord!!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:55

Laat ik het zo zeggen, hij weet wellicht niet beter. Maar juist hetgeen wat bij sommige thuis gebeurd, wat op wedstrijd verzwegen word is nog veel erger! En bezwijken ze door de druk? Dan mag het paard weer terug naar waar t vandaan komt, liefst door de achterdeur. Volledig verpest en kapot gereden! Vind topsport mooi, maar dikwijls niet op de juiste manier verkregen resultaten. Dan ben ik liever amateur, zonder plichten.....