Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Grasland schreef:Misselijkmakend. Zowel de rijstijl als het denegerende 'we zullen het materiaal eens nakijken' vind ik werkelijk onbegrijpelijk. Hier zouden verregaande sancties op moeten volgen die veel verder gaan dan het beeindigen van een sponsorcontract. Ik zou graag zien dat ruiters waarvan dergelijk gedrag naar buiten komt een permanente aantekening krijgen die van invloed is op hun bedrijfsvoering. Al zou ik helaas niet weten hoe dat mogelijk gemaakt zou moeten worden.
Elfie schreef:Ik heb de foto's gezien en dit heeft in mijn ogen niets met paardrijden te maken. Hoe hard moet je niet aan het bit hangen vooraleer een tong blauw wordt? Ik kan dus volledig begrijpen dat de sponsor zich terug trekt. Ik vind het zelfs heel positief dat er steeds meer protest tegen dit soort praktijken komt, hopelijk gaan meerdere ruiters, op topniveau en in het algemeen, beseffen dat dit soort dingen echt niet door de beugel kunnen.
R12312 schreef:Het is ernstig, maar op de gemiddelde subtopwedstrijd kun je zat van dit soort foto´s schieten.
Die later geplaatste filmpjes ook, echt wat een gek!!
vur schreef:Tja, er zijn maar weinig paarden die echt met hele lichte kleine hulpen harmonisch naar topniveau kunnen. Dat zijn de echte toppers en daar zijn er maar weinig van. De rest moet je wel eens wat harder inkomen, dus ja, dit soort plaatjes kun je bij meer ruiters schieten. Misschien niet op wedstrijd, maar dan wel thuis in de training om het aan te leren. Heel vervelend allemaal. Wat dat betreft moet er eigenlijk nog veel meer controle zijn, ook misschien wel of misschien juist wel thuis. Want als het al zo publiekelijk gebeurt, dan weet je wat er thuis gebeurt.