Lyon: Overwinning voor Dujardin in Wereldbeker finale

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 04:09

Air schreef:
_San87_ schreef:
De saga Edward gemist :P?

Ik geloof dat de discussie pas echt losbarstte op het moment dat Totilas onder Rath verscheen ;)

Ik denk dat het nogal een vorm van mierenneukerij is als er iedere keer weer over de puntentelling begonnen wordt, terwijl die nu toch al een aantal jaren hetzelfde lijkt te zijn.
Daarnaast onsportief om daar nou net ''toevallig'' over te beginnen als een ander land heeft gewonnen. Dat valt nogal op. Vind ik ook zonde van het topic trouwens. Als men het dermate belangrijk vindt is het handig een topic te openen en handtekeningen te gaan verzamelen om naar de FEI te sturen :+

Nee, hoor. Er is ook heel veel al dan niet terecht commentaar geweest op Edward zijn rijden. Maar ook op Laura haar rijden, op Adelinde haar rijden. Dat is echt niet iets wat enkel bij Charlotte gebeurt.

karijn

Re: Lyon: Overwinning voor Dujardin in Wereldbeker finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 07:42

Ieder zijn smaak zeggen we dan...
Ik vind het een geweldige combinatie maar nog steeds vind ik Valegro erg dik.
Laten we wel wezen, het is natuurlijk maar een minuut of zeven waarin je moet flitsen, dus sommige dingen krijg je misschien niet helemaal opgelost en kan je beter focussen op de dingen die verder wel goed gaan. En je krijgt geen kans om het opnieuw te doen waar je thuis wel weer iets opnieuw kan doen. Dus niets dan lof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:59

Ik denk niet dat het zo zeer met smaak te maken heeft Karijn.
De FEI heeft regels op gesteld en die zijn voor iedere combinatie hetzelfde. Een paard dat achter de loodlijn, loopt loopt achter de loodlijn. En of het nu Valegro of Damon Hill is of om het even welk paard ook, Te diep is te diep, Te weinin impuls is te weinig impuls, te zwaar op de hand is te zwaar op de hand enz. enz..

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:51

Na het lezen van de jubbelende verhalen heb ik de proef gekeken. Wachtend op het kippenvel moment.. heb gewacht en gewacht maar er kwam nix.
Tuurlijk, proef ging netjes/mooi etc maar ik miste iets. Kon bij het aanzien van Valegro alleen denken aan een hoog drachtige merrie. Begrijp me niet verkeerd, vind het een donders mooi paard maar ik mis ff dat*zucht-wow-moment*.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:17

Anoniem schreef:
Ik denk niet dat het zo zeer met smaak te maken heeft Karijn.
De FEI heeft regels op gesteld en die zijn voor iedere combinatie hetzelfde. Een paard dat achter de loodlijn, loopt loopt achter de loodlijn. En of het nu Valegro of Damon Hill is of om het even welk paard ook, Te diep is te diep, Te weinin impuls is te weinig impuls, te zwaar op de hand is te zwaar op de hand enz. enz..

Ik weet wel wat de regels zijn en ik zie ook wel of een paard te diep loopt of wat dan ook, maar waarom er elke keer een korrel zout op het rijden van Charlotte of Edward of wie dan ook moet worden gelegd? Waarom alleen maar aanhalen wat er niet goed ging? Mag best, maar durf dan ook te zeggen wat er dan wel goed ging! Het houdt de boel wel zo luchtig...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:24

Ik ga met Pucelle mee wbt Valegro..hij staat er niet scherp genoeg aan in mijn ogen. Iets meer van achter naar voor, hals meer op lengte en dan is het pas 100%. Maar de harmonie is top, ik vindt Charlotte nog steeds erg netjes rijden maar iets teveel op "safe" lijkt het.

En nu houdt ik mn mond ook maar want ik rijdt geen GP dus dan mag je niet zeggen wat je ziet he...;-}

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:26

Elisa2 schreef:
Ik ga met Pucelle mee wbt Valegro..hij staat er niet scherp genoeg aan in mijn ogen. Iets meer van achter naar voor, hals meer op lengte en dan is het pas 100%. Maar de harmonie is top, ik vindt Charlotte nog steeds erg netjes rijden maar iets teveel op "safe" lijkt het.

En nu houdt ik mn mond ook maar want ik rijdt geen GP dus dan mag je niet zeggen wat je ziet he...;-}

Ze rijdt ook geen 100%, maar wel 92% ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:33

Touche...ik gun het haar van harte hoor, maar zou het leuk vinden als ze er nog net wat meer uit zou weten te halen!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:25

karijn schreef:
Ik weet wel wat de regels zijn en ik zie ook wel of een paard te diep loopt of wat dan ook, maar waarom er elke keer een korrel zout op het rijden van Charlotte of Edward of wie dan ook moet worden gelegd? Waarom alleen maar aanhalen wat er niet goed ging? Mag best, maar durf dan ook te zeggen wat er dan wel goed ging! Het houdt de boel wel zo luchtig...

Juist omdat iedereen zo lyrisch is over de proef van Charlotte reageer ik en probeer ik enige nuance aan te brengen. Ze zal ongetwijfeld de beste zijn geweest in Lyon en ik gun het haar van harte want het is een hele fijne meid. Maar een proef voor 92% was het echt niet.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:30

Nu ik het filmpje gezien heb vind ik de score van Edward echt te laag :n

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:31

Anoniem schreef:
karijn schreef:

Juist omdat iedereen zo lyrisch is over de proef van Charlotte reageer ik en probeer ik enige nuance aan te brengen. Ze zal ongetwijfeld de beste zijn geweest in Lyon en ik gun het haar van harte want het is een hele fijne meid. Maar een proef voor 92% was het echt niet.

Het is gewoon typisch dat jij in elk Charlotte topic je nuance aan wilt brengen.. :P

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:35

Aranel schreef:

Ik vond die proef er ook heel erg mooi uit zien!
Totaal plaatje sprak me gewoon erg aan.
Top gereden door Edward! :)

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:13

Danielle had veel te laag in de kür! volledig foutloos, super gereden!! Ik vond boven de 80% *D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:45

Anoniem schreef:
karijn schreef:

Maar jij weet het dus beter dan meerdere onafhankelijke jury's die blijkbaar allemaal rond dat aantal zaten? Zag jij alles tegelijk wat alle jury's zagen?

Ik was niet lyrisch geweest als het er niet fijn uit zou zien, maar het ziet er gewoon fijn uit. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:31

@Mercury, ik zit niet in elk topic van Charlotte :n . Ik ben heel vaak niet eens aanwezig op Bokt.

@Air, als je zo jong en nog onervaren bent als jij dan is het begrijpelijk dat je op rijkunstig gebied nog veel moet leren. Ik neem het je dan ook niet kwalijk. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het allemaal wel weet maar ik weet wel dat ik al heel wat meer jaartjes mee draai in het dresuurwereldje dan jij.

Jammer vind ik dat je niet open staat voor een discussie over rijkunst want het ziet er volgens jou immers fijn uit en dan is het ook zo volgens jou.
Dus als ik dan schrijf dat er nog wel wat aan schort dan wordt de aanval op mij geopend. Nergens schrijf ik dat Charlotte slecht rijdt. Ze is een topruiter maar ze heeft ook haar tekortkomingen. En aangezien bijna iedereen halleluja roept en het lijkt alsof het allemaal super is, vind ik het belangrijk om de realiteit te blijven zien. En zeg ik wat ik vind. net zoals jij en anderen hun zegje hier mogen doen.

Ik kan mijn mening uitleggen. Graag zou ik willen discussieren over het onderwerp en niet meer mijzelf steeds hier moeten verdedingen op de persoonlijke aantijgingen.

Dus Air, geef mij dan eens jouw visie over de losgelatenheid van Valegro, de impuls, de lengte van de hals, de oprichting en de beweging van het frame.
Bij voorbaat dank.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:38

Ik ga er vanuit dat ze zich niet beter waant dan de jury's aldaar. Nuance aanbrengen mag best maar geef dan ook aan wat wel goed was. Dan word je ook niet gezien als de zwartkijker.
Gast5428, je noemt enkel haar tekortkomingen, op dat niveau kom je niet met tekortkomingen. Je vindt haar een goede amazone, wat maakt haar dan volgens jou een goede amazone?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:40

Ze is een eerlijke amazone, eerlijk naar haar paard en overvraagd het niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:40

Gast5428: ik geloof dat discussie er al meerdere keren is geweest maar je jezelf altijd hoger inschat dan anderen... en dan is discussie zinloos. Daarnaast blijf je zeer discutabele beweringen doen wat je geloofwaardigheid niet ten goede komt.
Eerlijk? Ik denk dat je een verkeerde kijk op de realiteit hebt als je het niet super vindt. Ik kan weinig anderen opnoemen in de top die op zo'n respectvolle wijze omgaan met hun paard. En dat is wel een redelijke hallelujah waard.
Daarmee zegt iemand dat het perfect is. Perfectie is een streven. Zolang ze geen 100% rijdt is het dus niet perfect.
Daarnaast zie jij dingen die anderen anders zien. Dat is een interpretatie, en dat hebben de juryleden ook. Reden waarom er meerdere juryleden zitten om tot een onafhankelijk percentage te komen.

Ik snap je alleen niet dat als je naar eigen zeggen regelmatig bij ze over de vloer komt, je kritiek geeft hier op een forum wat hun nooit zal bereiken. Ik kan er ook geen enkele reden voor bedenken waarom je dat wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:47

Hoho Air, ik geef geen kritiek op haar om haar te kwetsen. Dat soort rijtechnische zaken bespreek ik ook echt wel met haar wanneer wij elkaar treffen. En denk je werkelijk dat Charlotte zelf de kritiekpuntjes niet kent? Natuurlijk wel. Zij is eerlijk en kritisch genoeg naar zichzelf.
De dingen die ik hier aanhaal is juist bedoeld om met elkaar te leren en een discussie te voeren.

Ik krijg regelmatig PB's dat mijn visie en de daarbij behorenden uitleg leerzaam is. En dat bokkers het fijn vinden om mijn berichten te lezen omdat ze het zelf zo nog niet bekeken hadden.
Daar doe ik het voor. Niet voor die paar 'penny's' die het toch zelf beter denken te weten. Ik respecteer iedereen zijn mening en het zou fijn zijn dat wederzijds te doen.

Als je het niet met mij eens bent, ook goed hoor maar blijf mij niet lastig vallen met persoonlijke aanvallen, zet mij op foei en we zijn allemaal blij.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:56

koenborias schreef:
Danielle had veel te laag in de kür! volledig foutloos, super gereden!! Ik vond boven de 80% *D

Vond het ook heel goed gereden! Wat een heerlijke piaffe/passage heeft dat paard en dan die heerlijke muziek er onder...heerlijk op dat ritme! Johnson is ook een geweldig paard, jammer dat daar de piaffe er nog niet helemaal uitkomt...al hebben lijkt het alle paarden van HPM daar last van....
Edward natuurlijk ook weer goed, maar ik zie liever een paard als Siro dan Undercover....

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:20

Erg correcte proef van Charlotte, maar ik miste 'iets'. Losgelatenheid, impuls, ik kan er niet precies de vinger op leggen. Vond het in ieder geval absoluut geen 92% waard!

De andere proeven nog niet helemaal gezien want ik werd echt even lijp van de commentator waardoor steeds de muziek wegvalt :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:34

Oh dan ga ik vanmiddag nog eens de proef van HP terugkijken. Had een beetje doorgespoeld maar de piaffe niet gezien. Ben benieuwd.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:07

bestekhaha schreef:
Aranel schreef:

Ik vond die proef er ook heel erg mooi uit zien!
Totaal plaatje sprak me gewoon erg aan.
Top gereden door Edward! :)

Valt me dan weer mee dat er niet over het stang gebruik gesproken word :+.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:27

Anoniem schreef:
Ze is een eerlijke amazone, eerlijk naar haar paard en overvraagd het niet.

Dat vind ik ook maar dat probeer ik dus niet bij jou eruit te halen. Je noemt heel specifiek dingen in jouw ogen die niet goed gingen, zoals de eners. Wat ging er wel goed volgens jou? Als je dat niet kan benoemen, ben je enkel bezig met de negatieve kanten belichten en dat kan toch niet enkel het doel zijn van jouw posts of wel?