Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_sharonnn schreef:Je roept te snel, je weet niet wat er vooraf ging.. Of wat de hele situatie verder was.
Imo kan je niet oordelen na zo'n stukje
Ibbel schreef:Poeky schreef:Ik vraag me wel af wie wettelijk aanspreekbaar is in zo'n geval, voor de verzekeringen etc.
Allebei - eigenaar hond zal via zijn AVP de (eventuele) schade aan het paard moeten betalen, en de eigenaar van het paard via zijn AVP de (eventuele) niet-medische schade aan de man. Medische kosten gaan gewoon via zorgverzekering, aansprakelijkheid speelt hier geen rol.
FNews schreef:Nikass, de paarden zijn netjes opgevoed. Ze horen dagelijks motorgeluiden van ktm's en raken daar zelden van in paniek. Maar het gaat hier over een jonge volbloed die we trainen voor de koers en een halve volbloed.
? Shellebel93 schreef:Sjonge jonge jonge ik zie echt alleen maar mensen die reageren dat het maar goed is voor de baas en eigen schuld en dikke bult.. maar niemand weet wat het echte verhaal is.. niemand weet wat misschien de ruiter heeft gedaan.. Misschien had de man zijn hond wel vast en liep hij gewoon rustig langs de paarden.. Misschien week het paard ineens opzij en schrok de hond hiervan.. Een hond wat schrik is zijn eerste reactie van zich af te bijten.. Een hond is niet voor niks een jachtdier... Als een paard schrik en hij zit in een benauwde situatie, schopt een paard ook.. Niemand weet wat voor hond het was.. Als een hond schrikt en je hebt hem aan de lijn en hij springt ineens richting het paard, dan hou je er niks aan.. Ik vind dat niet zo mag reageren zonder eerst het hele verhaal te weten.. Altijd die betweterige mensen.. Pfff wordt je zat van ja !
Ayasha schreef:maar ik hoop wel dat er geleerd is uit deze situatie.
Serieus, je wenst iemand zoiets toch niet toe? Voor hetzelfde geld was het een fatale trap geweest en was de man dood. Tjoh eigen schuld, had zijn hond maar aangelijnd moeten zijn.. Stel dat de man fout zat met zijn hond, dat is dan een menselijke vergissing die hij niet nog een keer zal maken, is het dan terecht dat hij door een lichamelijke verwonding hiervan leert?