Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:57

nombrado schreef:
Er is een onderzoek geweest van dr.Ulrike Thiel , ism dierenartsen en klinieken en xray

Voor zover ik kan nagaan heeft Ulrike Thiel zelf een artikel geschreven op verzoek van dhr Wensink op basis van gegevens die afkomstig zouden zijn van het onderzoek door Gent. De artsen van Gent zijn geen medeauteurs, er is voor zover ik het lees zelfs geen overleg geweest. Van 'in samenwerking met' lijkt dus beslist geen sprake.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 12:13

horseyfries schreef:
Dat Stephan Wensing naar Ulrike Thiel moet gaan als "expert", notabene een psychologe en totaal geen dierenarts en bovendien iemand die al jarenlang een vete uitvecht met de familie Bartels, zegt heel veel over hoeveel ECHTE experts hij kan vinden die willen zeggen dat U2 door Bartels verknoeid is......

heb je het ook gelezen? wat ze schrijft over de beweging van het paard?
Ik snap dat het allemaal erg confronterend is, vooral als je de fam Bartels hoog had staan. Maar ga nu zelf eens nadenken wat er gebeurd in een paardenlijf?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 12:14

Shadow0 schreef:
nombrado schreef:
Er is een onderzoek geweest van dr.Ulrike Thiel , ism dierenartsen en klinieken en xray

Voor zover ik kan nagaan heeft Ulrike Thiel zelf een artikel geschreven op verzoek van dhr Wensink op basis van gegevens die afkomstig zouden zijn van het onderzoek door Gent. De artsen van Gent zijn geen medeauteurs, er is voor zover ik het lees zelfs geen overleg geweest. Van 'in samenwerking met' lijkt dus beslist geen sprake.

al dan niet ism? Wat vind je van de dingen die bij het paard gevonden zijn volgens haar artikel? en hoe ze omschrijft betreffende de beweging van een paard?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 12:50

"Volgens haar".... je zegt het goed.....

Denk nu eens na? Als een advocaat iemand inschakelt die totaal geen dierenarts is en waarvan je al weet dat ze compleet anti-Bartels is om de zgn. expert te zijn ipv iemand met werkelijk verstand van zaken, waarom is dat dan denk je?

Ik ben pro-Bartels omdat ik daar persoonlijk gezien heb gedurende jaren hoe U2 getraind werd en heb totaal geen respect voor de mening van Ulrike Thiel omdat ik ook haar en haar zgn. kennis aan den lijve heb mogen ondervinden.

Ik weet heel goed hoe een paardenlijf werkt en luister daarvoor liever naar mensen die er echt verstand van hebben. In dit geval zou ik graag het échte verhaal van de professor van Gent horen want die raadselachtige man wordt wel telkens genoemd maar een echte verklaring van die man heb ik nog nergens gezien. Jij wel?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 12:58

horseyfries schreef:
"Volgens haar".... je zegt het goed.....

Denk nu eens na? Als een advocaat iemand inschakelt die totaal geen dierenarts is en waarvan je al weet dat ze compleet anti-Bartels is om de zgn. expert te zijn ipv iemand met werkelijk verstand van zaken, waarom is dat dan denk je?

Ik ben pro-Bartels omdat ik daar persoonlijk gezien heb gedurende jaren hoe U2 getraind werd en heb totaal geen respect voor de mening van Ulrike Thiel omdat ik ook haar en haar zgn. kennis aan den lijve heb mogen ondervinden.

Ik weet heel goed hoe een paardenlijf werkt en luister daarvoor liever naar mensen die er echt verstand van hebben. In dit geval zou ik graag het échte verhaal van de professor van Gent horen want die raadselachtige man wordt wel telkens genoemd maar een echte verklaring van die man heb ik nog nergens gezien. Jij wel?

Ik snap dat je pro bartels bent, aangezien je zelf ook je paarden LDR rijd. En ik betreur het dat je dit op deze wijze doet. Wel begrijpelijk waarom, want er wordt tegenwoordig mee gescoord op wedstrijden.
Toch, als je goed sec leest, wat ze schrijft, heeft ze zeker gelijk hoe een paardenlijf werkt. En dat is niet door LDR te rijden. Wetenschappelijk ook bewezen en natuurkundig goed onderbouwt door verschillende bekende dierenartsen . Het belang van het paard en diens gezondheid staat centraal.
Ik ben echt blij, ook mede door de deen, maar ook door het geval Lonneke, dat er aandacht gaat komen voor dit ruitergedrag.
De top van nederland geeft het voorbeeld. Ook de jury en media hebben daar een mede verantwoordelijkheid in voor het behoud van de paarden.

horseyfries

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:04

Deze discussie gaat niet over LDR. Blijf aub on topic. Het gaat over bewijzen van mishandeling. Eerst wordt er gezegd dat het paard mishandelt is en er een professor is die dat wil getuigen. Dan blijft het tijden stil en plotseling is er niet een verklaring van die professor, maar van Ulrike Thiel, iemand die al jarenlang in de clinch ligt met Bartels.
Het is duidelijk dat er geen bewijs is en dat kan ook helemaal niet, omdat het paard niet eens in training stond bij Bartels maar bij Mischa Koot en het paard gezond bij hen vertrok (zie sms van de eigenaresse zelf!!), dus proberen ze nu op deze manier via de LDR trainingdiscussie toch een ingang te zoeken om gelijk te krijgen.
Jij gaat daar als tegenstander van LDR gelijk in mee, en dat is precies wat ze willen, mensen als jij voor hun karretje spannen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:06

Shadow0 schreef:
nombrado schreef:

Juist, en dat zou bij mensen die daarover nadenken toch een lichtje moeten doen branden? Alarmbellen moeten doen afgaan?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:13

horseyfries schreef:
Deze discussie gaat niet over LDR. Blijf aub on topic. Het gaat over bewijzen van mishandeling. Eerst wordt er gezegd dat het paard mishandelt is en er een professor is die dat wil getuigen. Dan blijft het tijden stil en plotseling is er niet een verklaring van die professor, maar van Ulrike Thiel, iemand die al jarenlang in de clinch ligt met Bartels.
Het is duidelijk dat er geen bewijs is en dat kan ook helemaal niet, omdat het paard niet eens in training stond bij Bartels maar bij Mischa Koot en het paard gezond bij hen vertrok (zie sms van de eigenaresse zelf!!), dus proberen ze nu op deze manier via de LDR trainingdiscussie toch een ingang te zoeken om gelijk te krijgen.
Jij gaat daar als tegenstander van LDR gelijk in mee, en dat is precies wat ze willen, mensen als jij voor hun karretje spannen.

Gelukkig ben ik zelf een vrij goed nadenkend mens, en laat me voor niemands karretje spannen.
Ik wil je wel even wijzen op onderstaande video van stal Bartels (in dit geval Imke)
Je kan daar zo al aan zien, dat je er een paard pijn mee doet en in een houding forceert. Daar krijg je wel degelijk kaakklachten van!
https://www.youtube.com/watch?v=0xqexCk ... 8118F2B2E0
Reinste paardenmishandeling.

Ik vind het prima dat er mensen zijn als een Ulrike Thiel, die zich hard maakt voor het paard! Want daar gaat het hier om. Niet om de ego van de mens.

Gek, dat er dan tussen het vertrekken van het paard, en 2 weken bij Lonneke op stal in 1 keer afdrukken in de kaak te vinden zijn in de mond, die er echt niet binnen 2 weken in zitten.
Dier kwam eindelijk tot rust...dan komt al deze ellende pas naar boven.

Het zal je paard maar zijn horseyfries. Ik denk dat je zelf ook woest zal zijn!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:18

Hoe weet jij dat die afdrukken er niet in die twee weken in gekomen zijn????

Als "vrij goed nadenkend mens" zou ik die optie toch open laten als ik niet beter wist....

Voor de rest.... ontopic blijven, het gaat hier niet over de warming up van OO seven die met een mooie losse stangteugel wordt losgereden.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:07

horseyfries schreef:

Dat is bewezen door de kliniek. Kunnen ze namelijk heel goed verklaren tegenwoordig.
maar ook als goed nadenkend mens, krijg je geen vorm van een stang afdruk in 2 weken in je kaakbot ;(

Ik hoop echt, dat er door dit media nieuws en onderzoeken (nogmaals) een goed alles wat er gebeurd eens onder de loep genomen wordt. (Voor de paarden. Wel zo netjes in het jaar van het Paard!)

Vroeger werd er extreem handgebruik echt afgestraft. Gewoon géén punten.
Nu mag er gewoon getrokken/gehangen en bewerkt worden in de paardenmond.
In en In triest.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 14:19

nombrado schreef:
http://www.fokt.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=16344
Lees vooral de link.
Vooral belangrijke informatie ook duidelijk onderbouwd betreffende de beweging/biomechanica van een paard.
De onderzoeken liegen er niet om.
En duidelijk dat dit niet het enige geval is.
Ik hoop echt dat paardrijdend Nederland dit stuk aandachtig leest.

Ik heb het stuk gelezen en ben na foto 2.7 uit 2012 gestopt. Die foto wordt gebruikt als bewijs voor de slechte beenvoering (aanklacht: benen worden bij het drijven te ver naar achter gelegd). Terwijl op die foto te zien is dat het paard een wissel springt, en dus het naar achter gelegde (nieuwe buiten)been hoort bij de hulp voor het rijden van een wissel....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:21

Dat stukje vond ik al vaag Focussed, ziet er uit alsof de ruiter inderdaad bewust dat been daar had.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:04

hebben jullie de tekst er ook bij gelezen?
Naar mijn mening is dit paard niet aan het changeren. Overigens begrijp ik niet dat dit paard zo overvloedig zweet. Dat kan al een teken zijn dat het paard zwaar gestrest is.
Stanggebruik is zeker extreem. Bovendien de armen naar beneden gedrukt, spanning in de schouders van de ruiter. Niet vanachter naar voren gereden.

Op deze foto is de typische manier
van rijden volgens de
trainingsmethode te zien: de
stangteugel
is sterker onder druk
dan de trensteugel, de hand drukt
naar beneden, het been is opgetild
en de spoor werkt achterwaarts
richting flank.
Ondanks dat het
paard rechts
-
gesteld aan het
galopperen is wordt het buitenbeen
van de ruiter niet vanaf de heup ter

ondersteuning van de buiging naar
achteren genomen, maar vanuit het
knie naar achteren opgetild,
waarbij de spoor naar de flank wijst.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:31

Het lijkt inderdaad meer op het moment net na het changeren. Dus daar gaat die vlieger van het been van de amazone niet op. Wat de waarde van het betoog verder zal zijn in de ogen van een rechter, zal nog bezien moeten worden. Als ik het zo hoor is dr. Thiel niet echt onafhankelijk te noemen. Ik ken haar hetze tegen Bartels niet, dus kan daar niet over meepraten, maar er zal toch hoor en wederhoor toegepast worden, dus Bartels zal ook met een deskundige mogen komen.
Nog steeds koffiedik kijken dus.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:42

horseyfries schreef:
Dat Stephan Wensing naar Ulrike Thiel moet gaan als "expert", notabene een psychologe en totaal geen dierenarts en bovendien iemand die al jarenlang een vete uitvecht met de familie Bartels, zegt heel veel over hoeveel ECHTE experts hij kan vinden die willen zeggen dat U2 door Bartels verknoeid is......

Dan vergeet je mss het veterinair rapport. Dat lijkt er toch duidelijk te liggen. :)
Dat is overigens het enige dat mij wat zegt. Het veterinair rapport.
Ulrike Thiel. Tja. Zij is duidelijk anti LDR; dus het is er eentje van "het andere kamp". Dat zegt me dan weer niet zoveel.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:21

Babootje als die raadselachtige professor naar voren wilde komen had hij toch Ulrike Thiel niet nodig als "expert"?

Over de foto's van de galopwissel zal ik maar niet verder uitweiden zeker? Lijkt me duidelijk dat dit commentaar is van iemand met weinig verstand van paardrijden.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:32

horseyfries schreef:
Babootje als die raadselachtige professor naar voren wilde komen had hij toch Ulrike Thiel niet nodig als "expert"?

Over de foto's van de galopwissel zal ik maar niet verder uitweiden zeker? Lijkt me duidelijk dat dit commentaar is van iemand met weinig verstand van paardrijden.

Dat zal zeker in de rechtbank gebeuren. Met alle ins en outs van de professor en nog veel meer nieuws.
Houd dus de media in de gaten...
Het wordt eens tijd voor verandering in het belang van de paarden.

Verder weet ik niet van wie jij hebt leren paardrijden ? Wie heeft er wel verstand van volgens jou?

ik heb een blauwe maandag een paard gereden die getraind was door academie Bartels op GP nivo
Ik kon wel janken.....dit dier was volgens zeggen klassiek gereden mbv deze stal?
Me hoela...niets klassieks aan. Paard was duidelijk van voor naar achter gereden.
Triest voor het dier, met 17 jaar vol artrose..hals, rug, benen....is dat een manier van paarden gezond houden?
Dat soort paarden verdwijnen via de achterdeur, hoor je nooit meer wat van! Want het presteert niet.
Ruiters moeten zich schamen, hieraan mee te werken!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:33

nombrado schreef:
horseyfries schreef:

Dat is bewezen door de kliniek. Kunnen ze namelijk heel goed verklaren tegenwoordig.
maar ook als goed nadenkend mens, krijg je geen vorm van een stang afdruk in 2 weken in je kaakbot ;(

Ik hoop echt, dat er door dit media nieuws en onderzoeken (nogmaals) een goed alles wat er gebeurd eens onder de loep genomen wordt. (Voor de paarden. Wel zo netjes in het jaar van het Paard!)

Vroeger werd er extreem handgebruik echt afgestraft. Gewoon géén punten.
Nu mag er gewoon getrokken/gehangen en bewerkt worden in de paardenmond.
In en In triest.

Graag even waar jij dat bewijs gezien hebt geleverd door de kliniek, want dat heb ik nog altijd nergens gezien behalve in de verklaringen van de eigenaresse en haar advocaat?

Ik ben héél benieuwd hoe een kliniek gaat kunnen bewijzen dat een bepaald letsel veroorzaakt is door een bit, en dat ze dan ook nog kunnen bewijzen op welk moment dat was. Hoe ga je in vredesnaam kunnen zien of iets veroorzaakt is door een bit meer dan twee weken geleden en niet door een paard wat een ketting in zijn mond nam toen hij op de poetsplek stond en begon te trekken bij de huidige eigenaresse de week nadat hij was opgehaald?

Blijf verder aub weer on topic. Blijft moeilijk hé!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:53

horseyfries schreef:
Graag even waar jij dat bewijs gezien hebt geleverd door de kliniek, want dat heb ik nog altijd nergens gezien behalve in de verklaringen van de eigenaresse en haar advocaat?

Ik ben héél benieuwd hoe een kliniek gaat kunnen bewijzen dat een bepaald letsel veroorzaakt is door een bit, en dat ze dan ook nog kunnen bewijzen op welk moment dat was. Hoe ga je in vredesnaam kunnen zien of iets veroorzaakt is door een bit meer dan twee weken geleden en niet door een paard wat een ketting in zijn mond nam toen hij op de poetsplek stond en begon te trekken bij de huidige eigenaresse de week nadat hij was opgehaald?

Blijf verder aub weer on topic. Blijft moeilijk hé!

eerste punt....dat wordt bewaard totdat het bij de rechter verschijnt.
en ja, ik heb het gezien. Dat het door een bit komt , is simpel. Je neemt het bit en kijkt of het in de afdruk past.
Overigens is een verklaring dierenarts altijd onbevooroordeeld. Alleen de bevindingen staan bij de onderzoeken , niet wie wat gedaan heeft. Maar een tijd staat er zeker bij. En dat is niet in 2 weken kan ik je vertellen. (overigens is de vorm van een ketting in de kaak wel anders dan een stangbit. Maar dat kan je al goed waarnemen op de foto's van Ulrike, betreffende 1 kant inwerken van een stangbit)

Maar visualiseer jij jezelf eens met een bit in, stang en trens, en iemand die alle kanten daaraan loopt te trekken om je nek lekker soepeltjes te krijgen?
Hoe zou dat voelen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:06

horseyfries schreef:
Ik ben héél benieuwd hoe een kliniek gaat kunnen bewijzen dat een bepaald letsel veroorzaakt is door een bit, en dat ze dan ook nog kunnen bewijzen op welk moment dat was.

Duidelijk dat jij geen veearts bent :D :D :D

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:20

ik heb er erg veel problemen mee dat een kamp het "bewijsmateriaal" zoveel mogelijk aan het promoten is.

lijkt een beetje op veel anti reclame maken met de hoop dat de tegenpartij dan betaald om de rechtszaak voortijdig te stoppen. Als je een eerlijke zaak hebt, behandel je elkaar ook eerlijk.

Bewijsmateriaal uit diverse jaren komt nu opeens opduiken, ook zo iets vreemds, was mevrouw E. dan al niet veel eerder op de hoogte van de trainingsmethoden? En had ze er zolang het paard genoeg presteerde en vooruitgang boekte geen probleem mee?

Zaak hoort voor de rechter, niet in de krant

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:00

Alleen wetenschappelijke en bewijzen van artsen kunnen bewijzen of dit schade is , die ontstaan is door een ruiter.
Helaas hebben rechters er weinig kaas van gegeten. Tenslotte is een paard volgens de wet een goeder en geen levend wezen als een mens.
Dus ik ben erg benieuwd wat er uit deze zaak gaat komen.
Bewijs is voor mij al geleverd. Een paard die staat met een kaakbot wat door trauma vervormd is en geen bit meer kan verdragen, en foto's en film materiaal waarop te vinden is dat er met behoorlijk handgebruik en been gereden wordt. Zelf zou ik woest zijn, als ik op deze manier mijn paard terug zou krijgen (het gaat er hier overigens niet om , om welke reden iemand een paard bij een bekend ruiter stalt)
Ik hoop echt, en dat geld voor iedere ruiter die met paarden omgaat, of het nu professioneel is, of recreatief, dat dit voorval wel de kijk op omgang met je paard en het rijden daarvan eens onder de loep genomen wordt.

en even tussendoor:
BMHP, het gaat mij niet om het geld, wel of niet schadevergoeding.
Het gaat mij om welzijn van dieren/paarden. Geld kan deze schade niet vergoeden voor het dier.....
Het had wel Voorkomen kunnen worden!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:03

Babootje schreef:
horseyfries schreef:
Ik ben héél benieuwd hoe een kliniek gaat kunnen bewijzen dat een bepaald letsel veroorzaakt is door een bit, en dat ze dan ook nog kunnen bewijzen op welk moment dat was.

:D sorry.. :o , maar hij is leuk....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:20

nombrado schreef:
al dan niet ism? Wat vind je van de dingen die bij het paard gevonden zijn volgens haar artikel? en hoe ze omschrijft betreffende de beweging van een paard?

Het al dan niet in samenwerking met lijkt me wel essentieel. Ik heb er moeite mee als de autoriteit van de kliniek gebruikt wordt om het rapport van Thiel meer waarde te geven, terwijl de kliniek daar zelf niet bij betrokken is.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:38

Babootje schreef:
horseyfries schreef:

Ik ken veel dierenartsen maar niet één die met CSI achtige praktijken gaan bewijzen dat iets op een bepaald moment met een bepaald bit op een bepaalde manier gebeurd is.

Het is me ook heel duidelijk dat er weer een aantal mensen echt totaal niet zelf nadenken dat dit allemaal niet zo vanzelfsprekend is, maar heel gemakkelijk alles aannemen wat iemand zegt als het maar in hun straatje past.